Melkein sukua lappeenrantalaiselle kiekkojulkkikselle!

  • 14 591
  • 67

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Vapaan keskustelun puolella on humoristinen ketju nimeltä "melkein sukua julkkikselle". Ajattelin aloittaa tällaisen keskustelun, koska Lappeenranta kuitenkin on niin pieni kaupunki, että useimmilla on varmaan jonkinlainen suhde johonkin alueen kiekkovaikuttajaan.

Omat siteeni lehmusten kaupungin kiekkosuuruuksiin ovat mm. seuraavat:
- Olen ostanut olutt...cokista Jouko Viljakaiselta.
- Ennen tutustumista isääni äitini seurusteli SaiPan teinitähden, Antero Väätämöisen, kanssa. Lähes kiekkogeeni siis minullakin.
- Linjatuomari Henri Tukia on käynyt syntymäpäivilläni, kun olin 5-6 -vuotias. Asia selvisi, kun katselin joululomalla vanhoja valokuvia ja ihmettelin, miksi yksi lastenkutsujen vekara näytti niin tutulta. Vanhempani tiesivät kertoa, että sehän on Tukian Henkka. Yritin jo lastenkutsuilla lahjoa Henriä tyyliin "saat kolme Mariannea, jos vihellät vastustajalle enemmän paitsioita kuin SaiPalle". Henri jätti asian harkintaan, eikä ole vielä ilmoittanut päätöstään.
- Olin samalla rippileirillä Antti Aallon ja V-P Nutikan kanssa.
- Ex-SaiPa-pakit Tommi Hyyrynen ja Timo Lohko ovat vanhoja työkavereitani.
- Kaverini sylikummi on Mikko Myllykosken äiti.
- Olen tarjonnut Jonas Hemmingille oluet baarissa liigaan nousun kunniaksi.
- Murmeli on vanha koulukaverini yläastevuosilta ja SaiPa2000 lukiosta.

Koska näinkin vahvasti olen kiinni SaiPan organisaatiossa jo pitkältä ajalta ihmettelen sitä, miksi Kaarna ei ole tarjonnut minulle sopimusta ja ykkössentterin paikkaa. :D
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uskaltaisikohan ulkopuolisena tähän ketjuun vai tuleeko sapiskaa moisesta?

No, pakko kai se on uskaltaa. Varsinkin kun kyse on kuitenkin varsinaisesta SaiPa-legendasta. Suutarin Arska nimittäin kävi aktiiviaikoinaan ahkerasti tuossa naapurissa kyläilemässä, oli jonkin sortin sukulaismies. Kaukalossa erittäin v-mäinen, mutta siviilissä ihan leppoisa ja mukava.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Everton
Uskaltaisikohan ulkopuolisena tähän ketjuun vai tuleeko sapiskaa moisesta?

No, pakko kai se on uskaltaa. Varsinkin kun kyse on kuitenkin varsinaisesta SaiPa-legendasta. Suutarin Arska nimittäin kävi aktiiviaikoinaan ahkerasti tuossa naapurissa kyläilemässä, oli jonkin sortin sukulaismies. Kaukalossa erittäin v-mäinen, mutta siviilissä ihan leppoisa ja mukava.

Rispekt! Kyllä sä tuon meriitin perusteella kuulut tähän suureen SaiPa-perheeseen! :)
 

theref

Jäsen
Viestin lähetti mirasane

- Linjatuomari Henri Tukia on käynyt syntymäpäivilläni, kun olin 5-6 -vuotias. Asia selvisi, kun katselin joululomalla vanhoja valokuvia ja ihmettelin, miksi yksi lastenkutsujen vekara näytti niin tutulta. Vanhempani tiesivät kertoa, että sehän on Tukian Henkka. Yritin jo lastenkutsuilla lahjoa Henriä tyyliin "saat kolme Mariannea, jos vihellät vastustajalle enemmän paitsioita kuin SaiPalle". Henri jätti asian harkintaan, eikä ole vielä ilmoittanut päätöstään.

Siis tarkoitatko nyt, että lastenkutsut jossa Tukiaa olet lahjonut ja nuo mainitsemasi syntymäpäivät ovat yksi ja sama asia? Näin minä ainakin ymmärsin.

Liigalinjatuomari Tukia nimittäin kävi erotuomarin alkeiskurssin syksyllä 1990 ja hänen ensimmäinen tuomarikautensa oli siis 1990-1991.

Tämä siis nopeasti laskettuna tarkoittaa sitä, että Sinun syntymävuotesi on jotakuinkin 1984-1985... =)
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti mirasane

- Linjatuomari Henri Tukia on käynyt syntymäpäivilläni, kun olin 5-6 -vuotias. Asia selvisi, kun katselin joululomalla vanhoja valokuvia ja ihmettelin, miksi yksi lastenkutsujen vekara näytti niin tutulta. Vanhempani tiesivät kertoa, että sehän on Tukian Henkka. Yritin jo lastenkutsuilla lahjoa Henriä tyyliin "saat kolme Mariannea, jos vihellät vastustajalle enemmän paitsioita kuin SaiPalle". Henri jätti asian harkintaan, eikä ole vielä ilmoittanut päätöstään.

Öh.. miten olet voinut viisi vuotiaana tietää, että kaveristasi tulee isona SM-liigan linjatuomari? Haiskahtaa bullshitiltä..

Ainakaan Suomessa ei viiden vanhat naperot pääse tuomitsemaan kiekko-otteluita, en tiedä sitten miten Länsi-Siperiassa toimitaan..
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Re: Re: Melkein sukua lappeenrantalaiselle kiekkojulkkikselle!

Viestin lähetti theref
Siis tarkoitatko nyt, että lastenkutsut jossa Tukiaa olet lahjonut ja nuo mainitsemasi syntymäpäivät ovat yksi ja sama asia? Näin minä ainakin ymmärsin.

Lastenkutsuilla tosiaan Henriä lahjoin, eikä hän tuolloin vielä tuomarihommista pitänyt suurta meteliä, koska ei ollut kurssiakaan käynyt. Tietenkin huomasin heti Henrin olemuksesta, että siinähän on tuleva kiekkotuomari, koska hän huuteli kisaileville lapsille "Make, tuo oli selvä töniminen! Kahdeksi minuutiksi komeroon" ja "Mirasane, kutittaminen on kiellettyä. Vaipat viikoksi". :D
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Re: Re: Melkein sukua lappeenrantalaiselle kiekkojulkkikselle!

Viestin lähetti dude
Öh.. miten olet voinut viisi vuotiaana tietää, että kaveristasi tulee isona SM-liigan linjatuomari? Haiskahtaa bullshitiltä..

Relax tampereen mies! :D
Tuo Marianne-osio oli tarkoitettu läpäksi, mutta se ei näköjään auennut.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
No oli aika huono läppä, kun ei avautunut ihan kaikille muillekaan. Ja kaikki heistä EI ole Tampereelta..

Mutta ei se mitään, jatka rauhassa kaulailuasi Harri Haataisen kanssa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan niin vaikuttavaa listaa minulla ei ole kuin esim. mirasanella, mutta yritetään.

- Pasi Häkkinen oli erään tuttavani lapsuuden leikkikaveri.

- Mikko Myllykoski on erään entisen opiskelijakaverini kaverin velipoika.

- Isoveljeni päihitti Kimmo Lecklinin hiihtokisassa koulussa. =D

- Olen ollut samalla luokalla J-P Holopaisen kanssa ala-asteella (no ok kyseinen herra nyt ei ole SaiPassa ihmeemmin vaikuttanut, mutta SaiPan kasvatti kuitenkin).

- Erään tshekkiläisen kaverini kaveri asui Prahassa Tomas Duban naapurissa. Maailma on niin pieni.


Kieltämättä aika heikkoa... =/
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Everton
Uskaltaisikohan ulkopuolisena tähän ketjuun vai tuleeko sapiskaa moisesta?

Toivottavasti ei tule, ulkopuoliseksi itsenikin tässä koen vaikka juuret Saimaanrantamilla sijaitsevatkin.

Onneksi tässä ketjussa uskaltaa olla liikkeellä hivenen vähemmän vakavalla mielellä. Omat siteeni lappeenrantalaisiin kiekkovaikuttajiin, olen siis melkein sukua useammallekin kiekkojulkikselle:

-Ala- ja yläasteen ajan luokkakaverinani oli eräs SaiPan divarijoukkueen "tähti".
-Veljeni luokkakavereina kauppiksessa oli duo Arkiomaa & "Noutaja" ei kun siis Kautonen.
-Olen pelannut Murmelin kanssa ja häntä vastaan salibandyä.
-Tunnen pari SaiPan sponsoria.
-Törmäsin "vanhalla" Cittarilla kerran Juri Kuznetsoviin konkreettisesti.

Tässäpä näitä alkuun jokunen kipale. Missä minun sopparini muuten viipyy? Tahtoo pakiksi..

..pitänee ottaa yhteyttä erääseen sikäläiseen pelaaja-agenttiin, jospa hän saisi sorvattua minulle jonkinsortin sopparin.

vlad#16.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti dude

Mutta ei se mitään, jatka rauhassa kaulailuasi Harri Haataisen kanssa.

Tän jätkän heitot on aina yhtä hilpeitä. Jaksaa ihmetyttää mitä tämä hämäläisjuniori tekee tässäkin viestiketjussa, kun hänellä ei tunnu olevan yhtään mitään aiheeseen liittyvää sanottavaa. Kunhan vaan louskuttaa leukojaan.

Jos sinulla dude on jotain sydämelläsi allekirjoittanutta vastaan, niin ota rohkeasti yhteyttä yksityisviestillä ja kerro murheesi. En minä pure.

Jatkoajan säännöissä lukee seuraavaa:
"Sisällöttömiin viesteihin, ja näiden kirjoittajiin, tullaan jatkossa puuttumaan.

Muiden joukkueiden kannattajien provokatiivinen sekaantuminen yhden joukkueen asioita käsitteleviin ketjuihin on jatkossa ankarasti kiellettyä, riippumatta siitä miten asiallisesti viestit on muotoiltu."

Ihan mielenkiintoista seurata missä vaiheessa moderaattorit kiinnittävät noihin duden SaiPa-ketju vierailuihin huomiota.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Eipä mulla mitään henkilökohtaista ole sinua vastaan, naurattaa vain se kuva ja sinun tekstisi.

Toisin kuin eräät, minun tapoihini ei kuulu lähetellä jatkuvasti yksityisviestejä joissa setvitään jotain turhanaikaisia sanomisia ja tekemisiä nettipalstoilla.

Olen aiemminkin kirjoittanut SaiPa-osastolle, kuten olen kirjoittanut muihinkin osastoihin silloin kun olen sen aiheelliseksi katsonut. Aion vastaisuudessakin kirjoittaa, mikäli Moderaattorit sen sallivat..
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti dude
Eipä mulla mitään henkilökohtaista ole sinua vastaan, naurattaa vain se kuva ja sinun tekstisi.

Jatkoajan sääntöjä lisää:
"Nimimerkin ja oikean nimen yhdistäminen tai aiheeseen liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu on poikkeuksetta äärimmäisen rangaistavaa."
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Äkkiseltään tulee mieleen ainakin seuraavat "sidokset":

- Olen asunut Mika Kauppisen naapurissa
- Juri Kuznetsov on ostanut minulta jumboannoksen jäätelöä-kaikki kolme palloa olivat suklaata
- Joni Yli-Torkko asuu aika lähellä minua ja lisäksi hän vierailee melkoisen usein tuossa naapurissa
- Heikki Mälkiä perheineen on ystäväni perhetuttu
- Matti Hanan sisar kävi kanssani yhden saman venäjän kurssin
- Juha Pursiaisen pikkuveli oli samassa saksanryhmässä kanssani
- Olen käynyt pimpottamassa Aleksander Matsijevskin ovikelloa ja... Loppu jääköön salaisuudeksi, mutta ovella on kuitenkin tullut käytyä
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Re: Re: Re: Melkein sukua lappeenrantalaiselle kiekkojulkkikselle!

Viestin lähetti mirasane
Relax tampereen mies! :D
Tuo Marianne-osio oli tarkoitettu läpäksi, mutta se ei näköjään auennut.

dude ei kai millään voi sulattaa niitä kuolemanvakavia asiavirheitä joita teit ilveksen nykytilanteesta vai kuinka on? :)

Niin, no tämä varmaan kertoo sitten jotain minun iästäni, mutta Hämäläisen Villen ja Tikkasen Harrin kanssa olin samaan aikaan lukiossa, itse vuotta korkeammalla, mutta samoilla kursseilla oltiin jossain vaiheessa.
 

Mammutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Blackhawks,Cam Neely, Timo Peltomaa
Mitäs näitä nyt on:

- Asuin Juri Kuznetzovin naapuritalossa.
- Viitakosken Matti on tuttu kouluajoilta.
- Kertasin kerran Heikki Mälkiän ja Tuomo Martinin kanssa erään Jokeripelin tapahtumia Repsikassa.
- V-P Nutikka on entinen naapurini.
- Pikkuveljeni on nimetty Saipan nykyisen päävalmentajan mukaan.
- Olen kohdannut muutaman entisen pelaajan valmentajan ominaisuudessa vaihtoaition puolella.
- Olen ollut Heikki Juseliuksen valmentajakursseilla.
- Söin lihapiirakkaa Pietiläisen Jussin kanssa.
- Olen ottanut Murmelin kanssa useamminkin yhteen salibandy-peleissä.

Off topic..

- Olen sukua neljälle ex-pelaajalle.
- Ja yhdelle nykyiselle.
 

humppaporo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, IPV, Kikka-88, Montreal Canadiens
Noh...minulla nyt on tässä muutama:

-SaiPan entinen valmentaja, Gary Prior, on kummini
-Olen Petteri Nokelaisen kanssa samassa koulussa
-Ville Koho on ollut veljeni kanssa samalla luokalla
-Olen päässyt kisapuistoon erään SaiPan hallitukseen kuuluvan henkilön kyydissä (johtuen siitä, että isäni on kyseisen henkilön kaveri..)

Eipäs nyt tule enempää mieleen...
 

Aviator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme SaiPa
Tulee itsellekin mieleen muutamia...

- Äidilläni oli 60-luvulla jotain "säpinää" Lallin kanssa, mutta #3 oli osoittautunut aika kovaksi naistenmieheksi jolle ei yksi meinannut riittää, niin se jäikin sitten siihen... Oishan se ollut kiva olla Partisen poika :) Ties vaikka olisi kiekkoilijan ura auennut? Harmittaa niin vietävästi...!

- Asuin opiskelijakämpässä (viimeisen vuoden 02-03 kunnes muutin pois) Teemu Sompin #31 naapurissa. Hiljainen ja rauhallinen kaveri muuten.

- Meinasin ostaa omakotitalotontin Marko Ekiltä. Kova kauppamies!

- J.Markkanen #27 oli hyvän kaverini pitkäaikainen koulukaveri.

- Kallioniemen Riku #6 on vanhan koulukaverini pikkuserkku.

Sitten muutamia "kosketuksia" entisiin pelaajiin:
- Hemmingin Joonaksen kanssa tuli "kaulailtua" ja ajatuksia vaihdeltua Olterissa (muistaakseni talvella 96-97). Kännissä oltiin kuin käet, et se oli enimmäkseen jotain örinää tms... :)

- Lohkon Timpan näin myös olterissa kait jotain -97 tai -98 ja mies sanoi mm. että Otto#91 oli luvannut pelata viimeisen Suomen kautensa SaiPassa... Mutta ei ole Janeckyä vielä näkynyt ?c)

- SaiPan taannoinen kapteeni ja ikoni, Sanni #15, laittoi nimmarin fanipaitaan Fan Clubin järjestämällä matkalla JYPin peliin (kaiketi -99?).

- Olin UK/Koskimiehessä samaan aikaan ostamassa luistimia Immosen Vilhon #13 kanssa. On sillä aivan älyttömän iso jalka/luistin!

- Ilen kanssa on tullut "väännettyä kättä" kausaripaikoista

- Salosen Joppe #11 oli eräässä LPR:ssa kännykkäliikkeessä "busineksia" hoitamassa, kun käytin kapulaani huollossa. Rento ja iloinen supliikkimies tuo Joel!

- Pekkalan Jussin #2 kanssa istuttiin (melkein) vierekkäin pari kesää sitten SaiPan harjoitusmatsissa Rapperswillia vastaan.

- Niin ja on tullut Häkkisen Mikan kanssa myös tarinoitua!
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Aviator
- Niin ja on tullut Häkkisen Mikan kanssa myös tarinoitua!
Missäs vaiheessa Häkkisen Mika on SaiPassa ehtinyt pelailla...? ;)
 

Aviator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme SaiPa
Viestin lähetti Ted Raikas
Missäs vaiheessa Häkkisen Mika on SaiPassa ehtinyt pelailla...? ;)

Hehee... No joo eihän se tähän mitenkään liity, mutta tulipa vaan mieleen :)

Jaa, mutta toisaalta "aasinsillan" välille Mika-SaiPa saa aikaiseksi Matti Kyllösen kautta seuraavasti:
Kyllönenhän on tunnettu lätkä- ja SaiPafani :) halliltakin on "bongattu". Ja koska Matilla on kesämökki savitaipaleella niin voimme häntä kutsua "lappeenrantalaiseksijulkkikseksi". Ja koska Matti on läheisesti sidoksissa Häkään on Häkä myös näin ollen mainittava kun vastataan yllä olevaan otsikkoon.

Niin ja uskoisin, että suurimmalla osalla teistä lukijoista (kuten myös minulla) on Häkä lämpimästi muistoissa. Vaikkei keltamustin tunnelmin sävyttäminä, niin Suomi-fiiliksin ainakin ja se jos mikä viiltää läheltä myös tätä meille niin rakasta lajia, jääkiekkoa.
 

Keynet

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Aviator

- Meinasin ostaa omakotitalotontin Marko Ekiltä. Kova kauppamies!

Olisit ostanu! Sen lähemmäs Kisapuistoa ei paljoa olis päässyt ;)


Omat yhteyteni SaiPan entisiin tai nykyisiin pelaajiin / vaikuttajiin ovat vähäiset. Marko Ekin kanssa olen "hyvän päivän tuttuja", samoin Timo "pikku"Lohkon. Yksi työkaveri on Jussi Pekkalan kummi. Vaimo oli Tommi Sovan tyttöystävän työkaveri jonkun aikaa. Mansikan Repe on myös osastoa hyvän päivän tuttu.
No, onhan noita sentään jotain.
 

Aviator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme SaiPa
Viestin lähetti Keynet
Olisit ostanu! Sen lähemmäs Kisapuistoa ei paljoa olis päässyt ;)

Heh, joo hyvä tontti oli ja hiton hyvältä paikalta!!
Mutta kallistuin sitten kuitenkin kaupungin tonttien puoleen... Skinnarilasta löytyi ja hinta oli reilusti puolta pienempi.

Kyllä tietysti jäi vähän harmittamaan kun ei Ekiltä ostanut... Siitä läheltähän ois jaksanut käydä kaikki harkatkin katsomassa ja ei tarviais peleistä lähtiessä kylmässä autossa jonottaa... Kyrsii tappion jälkeen nääs aikatavalla :) ja autolla kulkiessa ei voi Sputnik Pubien puolellakaan juuri viettää aikaa :(
 

masa-66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hpk
Joo oon pelannu T. Sompin ja V. Kohon kanssa samassa joukkueessa! Sitten olen pelannu Saba peliä Yli-Torkkoa vastaan ja ajannu Torkon laidan yli! Kävi muuten mies aika lämpöisenä huuteli vielä perää ja uhkas hakata minut yms, mut ei loppujen lopuksi tehnyt mitään. Sillon en kyllä tiennyt kuka mies oli, mutta sain kuitenkiin tilanteesta 2 min jäähyn... M. Kauppisen äiti oli kouluni siivooja. J. Markkanen istui baaris samassa pöydässä ja heitti jotai läppää oltiin kumpikiin aika soossissa... Näin V. Immosen pelaavan Ketterän paidassa.
 

tappi

Jäsen
Ei kaiketi milloinkaan ,,, mut Mälkiän Heikin näin Jyp:ssä kaudella 86/ 87 ,,,,,,,,,,,, !
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös