McTorson voimasuhdearviot kaudelle 2019–2020

  • 231 853
  • 775

axe

Jäsen
Olen itsekin eri mieltä tuosta Tapparan sijoituksesta, koska vuodesta 2013 lähtien Tappara on aina sijoittunut TOP-3.een hieman heikommillakin joukkueilla kuin nyt.

Nopealla vilkaisulla McTorso on arvioinut viiden viime vuoden ajan Tapparan kolme kertaa viidenneksi ja vain kerran kolmen kärkeen. Tuo ainoa top3-ennakointi muuten oli ainoa osunut, muuten on mennyt arvio aina sen noin kolme sijaa alakanttiin. Kyllähän tuossa vähän näyttäisi jonkinlaista trendiä aliarvioimiseen olevan, varsinkin verrattuna saman ajankohdan yleisempään arviolinjaan.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Häntäpään joukkueiden osalta McTorso teki mielestäni hyvää työtä, mutta tämänhetkisen tilanteen perusteella minunkin mielestäni Tapparan pitäisi olla HIFK:n ohella TOP2:ssa. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä perustelut Kärppien ykköspaikalle!
 

Ränse

Jäsen
Jännä tosiaan että muuten ansioikkaita arvioita tekevä McT arvioi kausi kaudelta Tapparan liian alas. Minusta Tapparan voi melkeinpä itsestään selvästi ennustaa TOP-3:een about joka ikinen kausi niin nytkin. Nyt mielestäni Tappara on lähtökohtaisesti kovempi kuin viime vuonna samaan aikaan. JYP esimerkiksi ei todellakaan ole kovempi kuin Tappara.
 

Jalmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara. One and only.
Häntäpään joukkueiden osalta McTorso teki mielestäni hyvää työtä, mutta tämänhetkisen tilanteen perusteella minunkin mielestäni Tapparan pitäisi olla HIFK:n ohella TOP2:ssa. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä perustelut Kärppien ykköspaikalle!

Tismalleen kuin omia ajatuksiani.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Häntäpään joukkueiden osalta McTorso teki mielestäni hyvää työtä, mutta tämänhetkisen tilanteen perusteella minunkin mielestäni Tapparan pitäisi olla HIFK:n ohella TOP2:ssa. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä perustelut Kärppien ykköspaikalle!

Voin kertoa perustelut: Väriläsit.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilves sekä JYP eivät molemmat tule olemaan Tapparan edellä runkosarjassa, se on 100% varmaa. Muuhun en ota kantaa.
Olettaisin, että olet lyönyt ainakin kivitalon verran rahaa tuolle. Vai eikö ilmainen raha kelpaa? Voin myös lyödä vaikka 1000e vetoa, jos annat minulle 5 kertoimen (jos noin käy), ja itse saat 1,01 kertoimen. Voitolla (Tappara vähintään toista edellä) saat minulta 10e, mutta jos näin ei ole, maksat 5000e. Eihän tuossa ole mitään hävittävää sinulla, jos kerta näin tulee 100% varmasti tapahtumaan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olettaisin, että olet lyönyt ainakin kivitalon verran rahaa tuolle. Vai eikö ilmainen raha kelpaa? Voin myös lyödä vaikka 1000e vetoa, jos annat minulle 5 kertoimen (jos noin käy), ja itse saat 1,01 kertoimen. Voitolla (Tappara vähintään toista edellä) saat minulta 10e, mutta jos näin ei ole, maksat 5000e. Eihän tuossa ole mitään hävittävää sinulla, jos kerta näin tulee 100% varmasti tapahtumaan.
Tarkoitin kylläkin etteivät molemmat (Ilves sekä JYP) tule olemaan Tapparan edellä, jompikumpi saattaa hyvinkin olla.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paitsi että laski oman maksuosuutensa väärin. Sehän on 1010€, eli kummalles se nyt onkaan kannattavampaa:)
Joo, mietin jaksanko editillä korjata viestiä selkeämmäksi, mutta ajattelin, että pointin siitä saa kiinni. Itseäni ainakin vähän tympäisee nämä 100% varmaa -huutelut, ellei sitten oikeasti seisota sanojen takana.
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Häntäpään joukkueiden osalta McTorso teki mielestäni hyvää työtä, mutta tämänhetkisen tilanteen perusteella minunkin mielestäni Tapparan pitäisi olla HIFK:n ohella TOP2:ssa. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä perustelut Kärppien ykköspaikalle!
Kiva näitä arvioita lukea kauden kynnyksellä. Mutta kyllä aika perkeleenmoiset värilasit saa olla että Kärpät tällä hetkellä on 4 parhaan joukossa..pari veteraania ja Kreijcik ei vielä riitä. Hifk, Tappara, Lukko, ja Ilveskin menee ohi jos puhtaasti materiaalia tuijottaa. Valmennus toki kärpillä hyvä! Jyp:iä vaikea nähdä noin ylhäällä. Muuten hyviä arvosteluita mutta kyllä objektiivisuus jäi jo asemalle kun Kärpät sementoidaan piikkipaikalle.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Se on jännä että jotkut jaksaa ottaa näitä veikkauksia niin vakavasti, sehän on kunkin oma mielipide/arvio kuka sijoittuu mitenkin, Olen seurannut jääkiekkoa vuosikymmenet ja lueskellut näitä ennakkoveikkauksia vähintäänkin yhtä kauan. muka asiantuntijoita ja harrastajia. itsekin laitellut joukkueita järjestykseen. Mutta ikinä kukaan ei ole veikannut täysin oikein. Mutta jännä on se että monelle menee tunteisiin jos omaa suosikkijoukkuetta on veikattu heikoimmille sijoille. Mutta iso hatunnosto McTorsolle kun jaksanut tehdä kyseisen listauksen, Jos ottaisi kiinni, esim JYPn sijoituksesta sitä en tiedä mihin McTorso on sitä veikkaamassa jos joku logiikka tähän listaukseen on että kärki on enää tulematta niin hän veikkaa JYPä TOP 4 joukkueeksi. Itse veikkaisini lähemmäksi sijaa 9-11. Joukkuehan ei omasta mielestäni ole parantunut sitten yhtään viime kaudesta. Enemmän se on täynnä kysymysmerkkejä kun jotain varmaa. Valmennus on parempi mutu tuntumalla kun viime kaudella mutta ei silläkää ihmeitä tehdä. Mutta kausi näyttää miten käy, mielelläni olisin tuon asian suhteen väärässä
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nopealla vilkaisulla McTorso on arvioinut viiden viime vuoden ajan Tapparan kolme kertaa viidenneksi ja vain kerran kolmen kärkeen. Tuo ainoa top3-ennakointi muuten oli ainoa osunut, muuten on mennyt arvio aina sen noin kolme sijaa alakanttiin. Kyllähän tuossa vähän näyttäisi jonkinlaista trendiä aliarvioimiseen olevan, varsinkin verrattuna saman ajankohdan yleisempään arviolinjaan.
Tässäpä minun viiden viime kauden Tapparan sijoitusarviot. Suluissa toteuma.
2014-2015 2. (2.) Napakymppi
2015-2016 5. (3.) Kaksi sijaa väärin
2016-2017 4. (1.) Kolme sijaa väärin
2017-2018 3. (3.) Napakymppi
2018-2019 5. (2.) Kolme sijaa väärin

Ei tuo nyt ihan hirveän huonosti ole mennyt. Pahiten epäonnistuin Tapparan iskukyvyn arvioimisessa kaudella 2016-2017, eli Tapolan jälkimmäisellä kaudella. Tuolloin Tappara oli suvereeni ja minä arvioin Tapparan olevan vain kova haastaja sijoilla 3-4.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oman suosikkijoukkueen poisjättäminen kokokaan näissä olisi mielestäni yksi hyvä vaihtoehto, kertoo sitten erikseen vaikka Kärpistä taikka tapauksessani Lukosta ilman että sitä on rankattu muiden pariin. Kiva näitä silti on pilke silmäkulmassa lukea, enkä ymmärrä miten joitain voi niin ärsyttää vaikka olisi kuinka värilasit silmissä tehdyt arvostelut yhden joukkueen suhteen, koska absoluuttinen totuus ei missään nimessä ole yhden käyttäjän arvostelu kesällä.

Mitä nyt kuitenkin lukenut kirjoittajien kirjoituksia, niin aika moni näkee sen oman joukkueen korkeampana, potentiaalisempana, parempana ja vahvempana kuin muut. Itseasiassa hyvin harva varmaan pystyy edes kirjoittamaan realistisesti omasta joukkueestaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oman suosikkijoukkueen poisjättäminen kokokaan näissä olisi mielestäni yksi hyvä vaihtoehto, kertoo sitten erikseen vaikka Kärpistä taikka tapauksessani Lukosta ilman että sitä on rankattu muiden pariin. Kiva näitä silti on pilke silmäkulmassa lukea, enkä ymmärrä miten joitain voi niin ärsyttää vaikka olisi kuinka värilasit silmissä tehdyt arvostelut yhden joukkueen suhteen, koska absoluuttinen totuus ei missään nimessä ole yhden käyttäjän arvostelu kesällä.
Jos omaa joukkuetta ei saisi rankata, en tekisi näitä ollenkaan. Tiedän Kärpistä todella paljon ja haluan sen tietämyksen myös rankkauksen muodossa esiin tuoda. Tapparasta koen tietäväni myös kohtuullisen paljon, kiitos pitkän yhteisen pudotuspelihistorian Kärppien kanssa. Mielenkiintoista on se, että eniten negatiivista palautetta saan niiden joukkueiden osalta, joista tiedän eniten ja joiden iskukykyä olen onnistunut varsin hyvin ennakoimaan.

Laitan tähän vielä sijoitusarvioni Kärpistä viideltä viime kaudelta. Suluissa taas toteuma.
2014-2015 1. (1.) Napakymppi
2015-2016 1. (2.) Yksi sija väärin
2016-2017 1. (7.) Kuusi sijaa väärin
2017-2018 1. (1.) Napakymppi
2018-2019 1. (1.) Napakymppi
 

huhupuhe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Oman suosikkijoukkueen poisjättäminen kokokaan näissä olisi mielestäni yksi hyvä vaihtoehto, kertoo sitten erikseen vaikka Kärpistä taikka tapauksessani Lukosta ilman että sitä on rankattu muiden pariin. Kiva näitä silti on pilke silmäkulmassa lukea, enkä ymmärrä miten joitain voi niin ärsyttää vaikka olisi kuinka värilasit silmissä tehdyt arvostelut yhden joukkueen suhteen, koska absoluuttinen totuus ei missään nimessä ole yhden käyttäjän arvostelu kesällä.

Mitä nyt kuitenkin lukenut kirjoittajien kirjoituksia, niin aika moni näkee sen oman joukkueen korkeampana, potentiaalisempana, parempana ja vahvempana kuin muut. Itseasiassa hyvin harva varmaan pystyy edes kirjoittamaan realistisesti omasta joukkueestaan.
Poislukien ehkä turkulaiset. Onhan siinä vähän kontrastia, kun hyvässä mielessä optimistiset pienempien seurojen kannattajat rankkaa jengejään kärkikahinoihin, ja todennäköisesti jälleen top4 paikasta tappelevaa Tepsiä paikalliset fanit huutelee vittusaatana-asenteella jopa säälien ulkopuolelle. Värilaseja saa ja pitää käyttää näissä karkeloissa!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voin kertoa perustelut: Väriläsit.
Nuo värilasit ovat kyllä vanha ja usein hölmö lohkaisu. En ole missään vaiheessa kieltänyt värilasejani. Toisaalta olen aina perustellut näkökantani. Oletko huomannut, että erittäin hyvällä prosentilla perusteluni Kärppien suhteen ovat olleet oikeassa. Tämän vuoksi koen tuollaisen puhtaan värilasihuutelun epäreiluna.

Olen huomannut, että tällä palstalla asiantuntijuutta haetaan arvioimalla oman suosikkijoukkueen menestysmahdollisuuksia alakanttiin. Minä olen ennakoinut Kärppiä kuusi kertaa putkeen runkosarjan ykköseksi. Neljästi se on osunut, kerran jäänyt yhden sijan vajaaksi ja yhden kerran mennyt sitten useamman sijan metsään. Mielistelemällä ja silmät totuudelta ummistamalla en olisi moiseen suoritukseen pystynyt.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nuo värilasit ovat kyllä vanha ja usein hölmö lohkaisu. En ole missään vaiheessa kieltänyt värilasejani. Toisaalta olen aina perustellut näkökantani. Oletko huomannut, että erittäin hyvällä prosentilla perusteluni Kärppien suhteen ovat olleet oikeassa. Tämän vuoksi koen tuollaisen puhtaan värilasihuutelun epäreiluna.

Olen huomannut, että tällä palstalla asiantuntijuutta haetaan arvioimalla oman suosikkijoukkueen menestysmahdollisuuksia alakanttiin. Minä olen ennakoinut Kärppiä kuusi kertaa putkeen runkosarjan ykköseksi. Neljästi se on osunut, kerran jäänyt yhden sijan vajaaksi ja yhden kerran mennyt sitten useamman sijan metsään. Mielistelemällä ja silmät totuudelta ummistamalla en olisi moiseen suoritukseen pystynyt.

Helppohan se on ihan oikeasti veikkailla Kärppien kannattajana joukkuettaan ykköseksi. Jopa todella helppoa.

Tällä hetkellä ei löydy järkeviä perusteluita ennakkoon, miksi Kärpät olisi Tapparaa tai IFK:ta edellä. Täten kommentissani ei ole mitään epäreilua, varmaan monenkaan muun mielestä.
 

Apheu

Jäsen
Nuo värilasit ovat kyllä vanha ja usein hölmö lohkaisu. En ole missään vaiheessa kieltänyt värilasejani. Toisaalta olen aina perustellut näkökantani. Oletko huomannut, että erittäin hyvällä prosentilla perusteluni Kärppien suhteen ovat olleet oikeassa. Tämän vuoksi koen tuollaisen puhtaan värilasihuutelun epäreiluna.

Olen huomannut, että tällä palstalla asiantuntijuutta haetaan arvioimalla oman suosikkijoukkueen menestysmahdollisuuksia alakanttiin. Minä olen ennakoinut Kärppiä kuusi kertaa putkeen runkosarjan ykköseksi. Neljästi se on osunut, kerran jäänyt yhden sijan vajaaksi ja yhden kerran mennyt sitten useamman sijan metsään. Mielistelemällä ja silmät totuudelta ummistamalla en olisi moiseen suoritukseen pystynyt.

Minä näen ennemmin niin, että jos olisit osannut tuon yhden dippauksen nähdä, arvostaisin Kärpät-arvioitasi huomattavasti korkeammalle. Lisäksi ei voi olla sattumaa, että Tapparan olet joka kerta arvioinut joko oikein tai alakanttiin, Kärpät oikein tai yläkanttiin - ei ikinä toisinpäin. Tekstisi ovat hyvää luettavaa ja yleensä ihan hyvin ytimessä, mutta (numeraalisessa) vertailuosuudessa et ole niin vahva - etenkään näiden kahden joukkueen osalta.

Mikäs on muuten McTorso ennustuksesi Bertrandin kaudesta?
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tällä hetkellä ei löydy järkeviä perusteluita ennakkoon, miksi Kärpät olisi Tapparaa tai IFK:ta edellä. Täten kommentissani ei ole mitään epäreilua, varmaan monenkaan muun mielestä.

Tuossa voimasuhdeketjussa oli juuri joku pistänyt vedonlyöntiarviot joissa Kärpät oli rankattu mestariksi pienimmällä kertoimella. Eli en nyt sanoisi että siihen hirveitä värilaseja tarvitse jos sen sinne ykköseksi saa, joskin vedonlyönissä painottuu myös ehkä se että Kärpillä on eniten mahdollista vahvistaa joukkuetta kauden aikana ja täällä yritetään arvioida enemmän juuri tämän hetken kokoonpanoilla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Helppohan se on ihan oikeasti veikkailla Kärppien kannattajana joukkuettaan ykköseksi. Jopa todella helppoa.
Näinhän sen luulisi olevan, mutta kun ei ole. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten perustelin Kärppien iskukyvyn varsin hyvin. Sitä ei ostettu. Tuolloin Kärppien menestymisen ennakoiminen ei todellakaan ollut tällä palstalla helppoa. No, toteuma oli oikeastaan kaikilta osin ennakointini kaltainen, niin tuloksen kuin perustelujenkin osalta. Tästä huolimatta sain vielä jälkeenpäin kuulla siitä, että olisi ollut realistisempaa arvioida Kärpät heikommaksi kuin mitä se todellisuudessa oli. Aivan hullua.
Tällä hetkellä ei löydy järkeviä perusteluita ennakkoon, miksi Kärpät olisi Tapparaa tai IFK:ta edellä. Täten kommentissani ei ole mitään epäreilua, varmaan monenkaan muun mielestä.
IFK:n ja Kärppien sijoitukset ovat minulta julkaisematta, joten en ota vielä kantaa siihen kumman niistä arvioin paremmaksi. Tapparan suhteen perustelut ovat esillä ja siihen liittyvää kritiikkiä otan ilomielin vastaan. Mikä Tapparasta tekemässäni arviossa särähtää korvaasi?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Oletteko ajatelleet, kuinka suuren työmäärän @McTorso on tehnyt jokaisen joukkueen kohdalla? Minusta on kiva näitä lukea ja olen pitkälti samaa mieltä. Oman suosikkijoukkueeni, Lukon kohdalla olen eri mieltä, olkoon vaikka värilasit. En usko vielä Lukon kuudenteen sijaan, sääleistä lähdetään. Myöskin hyökkäyksen 10 hämmästytti. Mutta hei, nämä ovat paljon asian eteen vaivaa nähneen kirjoittajan näkemyksiä, joten jotakin arvostusta odottaisin.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oman suosikkijoukkueen poisjättäminen kokokaan näissä olisi mielestäni yksi hyvä vaihtoehto, kertoo sitten erikseen vaikka Kärpistä taikka tapauksessani Lukosta ilman että sitä on rankattu muiden pariin.
Käytännössähän @McTorso tekee juuri näin. Hän laittaa Kärpät ykköseksi ja muut joukkueet sijoille 2-15. Eli Kärppiä ei rankata "muiden pariin".
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oletteko ajatelleet, kuinka suuren työmäärän @McTorso on tehnyt jokaisen joukkueen kohdalla? Minusta on kiva näitä lukea ja olen pitkälti samaa mieltä. Oman suosikkijoukkueeni, Lukon kohdalla olen eri mieltä, olkoon vaikka värilasit. En usko vielä Lukon kuudenteen sijaan, sääleistä lähdetään. Myöskin hyökkäyksen 10 hämmästytti. Mutta hei, nämä ovat paljon asian eteen vaivaa nähneen kirjoittajan näkemyksiä, joten jotakin arvostusta odottaisin.

Jokainen varmasti arvostaa Torson näkemää vaivaa hyvien ennakoiden eteen.

Kärppien ja Tapparan kohdalla vaan näkyy sellainen pieni särö näissä laadukkaissa teksteissä. Tällä hetkellä, Tappara on kaikessa edellä paitsi valmennuksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös