Varsinkin Berglund ja Koivisto ovat olleet alkupuoliskolla selvästi heikompia kuin uskoin. Ykkössentteriksi hankittu Bunnaman ei ole ykkössentterin tasoinen, joten siinä on myös iso aukko Kärppien palapelissä. Onneksi Bunnamanilla on kuitenkin asenne kunnossa, niin toimii hyvin kolmossentterinä. Mutta kyllä, hyvin tiivistit ne kohdat, joissa olen Kärppien suhteen ainakin alkupuolikkaan osalta haksahtanut.
Kyllä tuohon listaan on laskettava myös:
-
Mingoia: Kutsuit supermieheksi, mutta potkut tulikin nopeasti
-
Tiivola: Odotit parannusta viime kauden 27 pisteeseen ja että nostaa tasoaan kolmossentteristä kakkossentteriksi. Tämä siitä huolimatta, että oli jo viime kaudella huhujen mukaan Leskisen ohella se toinen kopin keskeisin anti-Marjamäki -pelaaja, eli ongelmia olisi ollut sen suhteen haistettavissa. Nyt tehnyt 3 pistettä ja istuu poppareilla.
-
Antonen: Kerroit, miten "pääsee nyt suurseuraan tekemään hirmutuhoa laukauksellaan". On tehnyt koko kauden aikana 3 maalia.
-
Olkkonen: Viime kaudella Kärpissä 29 ottelussa +9. Sinä hehkutit "Mikä pakki!" ja ennustit, että taso vain nousee tuosta. Onkin käynyt päinvastoin. 18 ottelussa 0+0=0 ja tehosarakkeen -6 on koko pakiston huonoin.
Myös se sinulta ylisanoja alkukaudesta kerännyt Jandus on pudonnut tehojen suhteen kuolevaiseksi. Näin kirjoitit hänestä aiemmin syksyllä:
Jandus on kova, se on varmaa.
Nyt pelaaja on vetänyt viimeiset 10 ottelua tehoilla 0+1. Floppi hän ei ole missään nimessä vaan ehkä lopulta juuri se pelaaja, jota kauden alla odotettiin - alkukauden tehot vaan antoivat viitettä, että hänessä voisi olla jopa odotettua isompaa offensiivista potentiaalia ja ainesta kiekolliseksi kärkipakiksi, kun oli jonkin aikaa jopa yli 30 pisteen vauhdissa. Oli Spartassa 19 pisteen pakki ja on itse asiassa täsmälleen samassa vauhdissa nyt. Täyttänyt kuitenkin paikkansa kirkkaasti toisin kuin Koivisto ja Berglund.
Kyllä minä näen, että nimenomaan Kärppien osalta sinun arviosi pelaajista ovat menneet isosti pieleen ja sen myötä myös joukkuearvio. Sinun arviossasi Kärppien piti olla Liigan kovin joukkue, mutta niin vain sarjataulukko kertoo, että Kärpät on jo 21 pistettä jäljessä sarjakärkeä, mutta takana vain viiden pisteen päässä vaanii sija 11 ja säälipleijareista ulos pulpahtaminen.