No joo, aikalailla kaikki oli varmasti turhan rajusti kirjoitettu. Parempi ilmaus olisi varmasti ollut tyyliin, monet pitivät Mingoiaa laadukkaana vahvistuksena Liigaan.Ei todellakaan ollut.
No joo, aikalailla kaikki oli varmasti turhan rajusti kirjoitettu. Parempi ilmaus olisi varmasti ollut tyyliin, monet pitivät Mingoiaa laadukkaana vahvistuksena Liigaan.Ei todellakaan ollut.
Tämän voin jo allekirjoittaa. Ei kukaan odottanut hänen saavan potkuja muutaman viikon jälkeemNo joo, aikalailla kaikki oli varmasti turhan rajusti kirjoitettu. Parempi ilmaus olisi varmasti ollut tyyliin, monet pitivät Mingoiaa laadukkaana vahvistuksena Liigaan.
Voitko linkata kyseisen viestin? Täällä on niin paljon viestejä, että en jaksa etsiä sitä täältä seasta.Runkosarjan alun jälkeen olen tehnyt yhden noston arvioistani, eli Olli Jokisen.
Viesti #3022Voitko linkata kyseisen viestin? Täällä on niin paljon viestejä, että en jaksa etsiä sitä täältä seasta.
Miten voi yksi mies tietää kaiken. :DViesti #3022
McTorson voimasuhdearvio kaudelle 2023–2024
Tapparan puolustuksen perässä oli *- merkintä mikäli kyseinen osasto vahvistuu. Merkki on poistunut, vaikka olihan toki jo 3 peliä pelattu kun uusi kaveri sainattiin. Eikös Torso jo nostanut Tapparan pakiston arvosanaa ennen kauden alkua, kun "Bäckman olikin osoittanut pystyvänsä pelaamaan"...keskustelu.jatkoaika.com
Mukava, että jaksat välittää ja antaa palautetta. Tällä kertaa palautteestasi en tunnista itseäni. Tämä on ollut hurjan luettu ja kommentoitu ketju. Se on mahtavaa asia. Saan paljon palautetta. En todellakaan koe, että palaute menisi minulla herkästi ihon alle, tai olisin heti kirjoittamassa erimieltä olevalle, jotta teepä omia arvioitasi. Asialliseen palautteeseen suhtaudun aina kunnioittavasti, vaikka siinä oltaisiin täysin erimieltä kanssani. Uskoisin, että asialliseen palautteeseen olen vastannut aina asiallisesti. Asialliseen palautteeseen, joka kuitenkin sisältää reilusti päänaukomista, vastaan usein asiallisesti. Toki tällaiseen palautteeseen voin itsekin sisällyttää kuittailua. Sen sijaan palautteeseen, joka on vain lapsellista kuittailua, vastaan harvoin. Toki ajoittain tulee ladattua takaisin. Varsinkin valheet ja disinformaatio ovat asioita, joiden kohteeksi joutumista voisin kyllä sietää vielä paremmin.Olen miettinyt, miten tämän asian voisi silleen loukkaamatta sanoa mukavasti. McTorsolla on aitoa ja palavaa intohimoa tehdä voimasuhteisiin liittyviä analyyseja, mutta välillä tuntuu, että nämä vastaväitteet menevät herkästi myös ihon alle. Heti, jos joku lähtee olemaan eri mieltä, niin siihen vastataan "teepä omia arvioita, nämä on minun arvioitani".
Siis olen kirjoittanut ainakin pariin otteeseen tähän ketjuun, että ketju on paljon luettu ja kommentoitu juuri sen vuoksi, että kirjoitukseni ovat hyviä. Ei turhan lässyttäjän tekstit jaksaisi kiinnostaa. Olen siis varautunut palautteeseen ja olen kohtuullisen tyytyväinen siihen, miten olen sitä ottanut vastaan ja siihen reagoinut. Olen pyrkinyt vastamaan palautteen antajille mahdollisimman aktiivisesti. Toisaalta olen mielestäni kehittynyt myös siinä, etten ole tällä kaudella lähtenyt mukaan kovinkaan usein tyhjänpäiväisiin jankkauksiin. Toki parannettavaa on aina. No, kuitenkin kirjoittamastasi palautteesta en tällä kertaa ole monelta osin samaa mieltä.Jos tätä haluaa tulevaisuuteen kehittää niin jokaisen tuotteliaan kirjoittajan on hyvä ymmärtää se tosiasia, jos kirjoitukset ovat muuten hyviä, niin niistä keskustellaan. Silloin kannattaa varautua siihen, että keskustelua syntyy.
No hei, sehän on tämän ketjun polttoainetta! :)Sitä minä pidän ihmeellisenä, että McTorso näyttää aina vain uudestaan yllättyvän siitä, kun jutut vähän polarisoivat.
PO | V | T | H | TO | PM | NP | KA | T% |
8 | 7 | 0 | 1 | 182 | 15 | 2 | 1,89 | 92,39 |
PO | V | T | H | TO | PM | NP | KA | T% |
5 | 0 | 1 | 4 | 107 | 16 | 0 | 3,19 | 86,99 |
Tämä on varmasti pitänyt paikkaansa edeltävillä kausilla, mutta tämän kauden osalta tilanne on eri. Olen tällä kaudella nähnyt CHL.ssä ja Liigassa muutamankin ottelun, missä Tappara on poistunut pisteiden kanssa vain ja ainoastaan Heljangon ansiosta. Kovassa vireessä on mies tällä hetkellä.Minusta on typerää vertailla Tapparan maalivahtia minkään muun joukkueen maalivahtiin. Tapparan maalilla on varmaankin kaikkein helpointa pelata, koska puolustus ja ylipäätään koko joukkue on niin laadukas. Vaikka allekirjoittanut itse pelaisi Tapparan tolppien välissä, ei torjunta% olisi välttämättä edes koko sarjan huonoin.
Minusta on typerää vertailla Tapparan maalivahtia minkään muun joukkueen maalivahtiin. Tapparan maalilla on varmaankin kaikkein helpointa pelata, koska puolustus ja ylipäätään koko joukkue on niin laadukas. Vaikka allekirjoittanut itse pelaisi Tapparan tolppien välissä, ei torjunta% olisi välttämättä edes koko sarjan huonoin.
Ja viime kausi oli kuitenkin tilastojen valossa Heljangolle se kaikkein vaikein, se jolloin hänen tasoaan epäiltiin kun pyörittiin alle 90 torjuntaprosentissa jne. Ei ehkä todistettuna mutta kovasti toistettuna ainakin, kun niitä oikeita laukauksia per peli tuli molarille vain kymmenkunta, niin ei se niin helppoa olekaan kuin miltä kuulostaa.Tämä on varmasti pitänyt paikkaansa edeltävillä kausilla, mutta tämän kauden osalta tilanne on eri. Olen tällä kaudella nähnyt CHL.ssä ja Liigassa muutamankin ottelun, missä Tappara on poistunut pisteiden kanssa vain ja ainoastaan Heljangon ansiosta. Kovassa vireessä on mies tällä hetkellä.
Veskariosasto on mielestäni tällä hetkellä TOP3 osalta:
Heljanko
Rubin
Taponen
Kaikki aloittaneet loistavasti kauden ja mielestäni kaikki aikalailla samalla viivalla. Tänään todella mielenkiintoinen taisto kun Taponen vs Rubin kehissä!
Näin alkuvaiheessa yhden pelin merkitys on valtaisa, jos pelkästään tilastoja tuijottaa. Taisi esimerkiksi Westerholmilla olla ennen torstain Ilves-peliä sarjan paras torjuntaprosentti. Ei ole enää.Lindberg ottanut kiinni läpiajoja ja yv-hyökkäyksiä enemmän kuin yksikään muu Liigavahti. Olisi tilastoissakin Liigan parhaita maalivahteja, jos pelaisi joukkueessa, jossa olisi toimiva hyökkäys- ja keskialueen puolustuspelaaminen.
Lindberg osoittautunut huomattavasti paremmaksi kuin Torson ja myös oma arvioni ennen kauden alkua. Yllättänyt taidoillaan ainakin meikäläisen, huikea maalivahti.
No Taponen nyt ei tolle listalle kuulu ainakaan torjuntaprosentin, päästettyjen maalien keskiarvon tai nollapelien osalta. En toki ole katsonut läheskään kaikkia IFK:n pelejä niin voi olla että menee jotain olennaista ohi. Itse kuitenkin antaisin ennemmin suitsutusta Markus Ruusulle ja Rasmus Korhoselle, joita yleisesti kuitenkin povattiin about sarjan huonoimmaksi tandemiksi, mutta jotka ovat olleet tärkeässä roolissa Jukureiden lennokkaan alkukauden osalta.Veskariosasto on mielestäni tällä hetkellä TOP3 osalta:
Heljanko
Rubin
Taponen
Kaikki aloittaneet loistavasti kauden ja mielestäni kaikki aikalailla samalla viivalla. Tänään todella mielenkiintoinen taisto kun Taponen vs Rubin kehissä!
Taposen kaksi ekaa peliä oli hakemista. Sen jälkeen 95% pintaan torjuntaprosentit. Ollut loistava ja pitänyt IFK:ta highlight torjunnoillaan pystyssä kun PAPP rakoilee vielä aika pahasti.No Taponen nyt ei tolle listalle kuulu ainakaan torjuntaprosentin, päästettyjen maalien keskiarvon tai nollapelien osalta. En toki ole katsonut läheskään kaikkia IFK:n pelejä niin voi olla että menee jotain olennaista ohi. Itse kuitenkin antaisin ennemmin suitsutusta Markus Ruusulle ja Rasmus Korhoselle, joita yleisesti kuitenkin povattiin about sarjan huonoimmaksi tandemiksi, mutta jotka ovat olleet tärkeässä roolissa Jukureiden lennokkaan alkukauden osalta.
Kiitokset lisäinfosta, just tällaset on niitä jotka menee ohi kun ei seuraa joukkuetta peli peliltä!Taposen kaksi ekaa peliä oli hakemista. Sen jälkeen 95% pintaan torjuntaprosentit. Ollut loistava ja pitänyt IFK:ta highlight torjunnoillaan pystyssä kun PAPP rakoilee vielä aika pahasti.
Kyllä siinä edelleen eniten heittää se Pelicansin maalivahtiosaston saama täysi kymppi. Toinen maalivahti ei ole ikinä pelannut ykkösmaalivahtina liigassa, joten sille ei voi antaa kymppiä kuin kristallipallolla, ja se ns. ensimmäinen maalivahti ei ole esiintynyt kympin arvoisesti ikinä missään. Ei mua siinä arviossa juurikaan häiritse Heljangon aliarviointi, räikein juttu mikä mulla silmään pistää eniten koko arviossa on just tuo Olkinuoran kymppi. Melkeinpä kaikki muut virhearviot ovatkin sitten osastoa #oulunkärpät, ja niille viitataan tätä arviota tarkastellessa kintaalla.Näin alkuvaiheessa yhden pelin merkitys on valtaisa, jos pelkästään tilastoja tuijottaa. Taisi esimerkiksi Westerholmilla olla ennen torstain Ilves-peliä sarjan paras torjuntaprosentti. Ei ole enää.
On myös merkityksellistä pyrkiä näkemään ainakin pikkaisen myös tilastojen taakse. Olkinuora ei varmasti ole ollut säkenöivä vielä. Jos kuitenkin Pelicansin päävalmentajan Niemelän juttuja kuuntelee, niin vaikeaa olisi ollut varmasti jokaisella maalivahdilla Pelicansin höntyilykiekon kanssa.
Lindberg on ollut ennakoitua parempi näin alkukaudesta ja iso paino sanalla alkukaudesta.
Eniten maalivahtiarviossani heittää kuitenkin Jukureiden arvosana. Toki taisin mainita siinä, että Jokisen joukkueessa maalivahdeilla on mahdollisuus onnistua.
Leikitelläänpä että pelaisitkin Kärppien maalissa Tapparan sijaan. Olisit siis ennakkoon semmonen 8.5-10.25 välille arvostettu selkeä tekijämies, tässä alustassa.Minusta on typerää vertailla Tapparan maalivahtia minkään muun joukkueen maalivahtiin. Tapparan maalilla on varmaankin kaikkein helpointa pelata, koska puolustus ja ylipäätään koko joukkue on niin laadukas. Vaikka allekirjoittanut itse pelaisi Tapparan tolppien välissä, ei torjunta% olisi välttämättä edes koko sarjan huonoin.