Mainos

Mazzara-Oivarit: Tuomarit ja tuomarilinja

• 1 102
  • 6

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tässä ketjussa otteluun valittu tuomarikolmikko Predator, JHaq ja Johannes tulevat kertomaan ajatuksistaan ennen suurta koitosta. Tänne voi myös halutessaan jokainen laittaa mieltä askarruttavia kysymyksiä tuomareille.
Jospa minä, Predator, kerron ensin hieman tuomarilinjasta. Tulen sallimaan kovan pelin. Miestä saa ottaa kaukalossa, katsomossa, pukuhuoneessa ja suihkussa... mutta käsien on pysyttävä alhaalla. Nakkijonossa miestä ei saa ottaa. Miestä vahvempaa sen sijaan kyllä. Naisen ottamista en tule sallimaan missään jäähallin sisätiloissa... en myöskään salli kesäkissan ottamista.
Videolta ottelussa ei tulla tarkistamaan mitään tilanteita. Me tuomarit olemme kentällä päättämässä asioista, ei siinä mitään JVC:n tai Sonyn hifejä tarvita. Onhan meillä raitapaidoilla haukan katse ja muutenkin linnun ulostustavat... puntista siis valuu koko ajan, mutta linnuillahan tuo aine on valkoista väriltään, joten ei sitä jäältä kukaan erota.

Päätykatsomoiden edestä tullaan poistamaan ennen peliä suojaverkot, ihan sen takia jos jostakin ihmeen syystä Jarkko Ruutu ilmestyy jäälle harjoittelemaan erätauolla tarkkuusammuntaa katsomoon. Ja onhan siellä päädyssä sitten jännittävämpää myös katsojan istua (mukaan saa ottaa pesisräpsän ja Jofan treenikypärän).

Päätuomarille ei tulla urbaamaan pelin aikana yhtään mitään. Käsittääkseni linjamiehet ovat asiasta samaa mieltä. Pelaajien tulisi tämä ottaa huomioon oman terveytensä kannalta, koska koko tuomarikolmikko muodostuu erittäin lyhytpinnaisista ja isokokoisista psykopaateista. Esim. päätuomari (siis minä) lopetti aikoinaan oman aktiiviuransa, koska hän otti jokaisen itseensä kohdistuneen taklauksen henkilökohtaisena vittuiluna.

Linjamiesten pelihousuihin ommellaan isommat taskut, jotta he pystyvät kuljettamaan mukanaan nitroja ja Rybb&Decker- ananasmehua. Nimittäin päätuomari voi kesken tiimellyksen tarvita lääkitystä ja nestettä... ja minähän en niitä kamoja rupea itse housuissani kantamaan... eikä niitä voi pelaajien aitioissakaan säilyttää, kun se nitron tarve voi iskeä keskiympyrässä... ei siinä silloin ehdi sirklata kaukalon reunalle saakka.

PS: Olenko käsittänyt oikein, että tuomarikolmikko saa vuodeksi käyttöönsä uuden Ferrarin? (siis jokaiselle OMA Ferrari, minä haluan punaisen!). Eikös tästä ollut puhetta silloin talvemmalla kabineteissa?

PSST: TÄRKEIN meinasi unohtua... jotta pelissä olisi oikein vanhan kunnon NHL-liigan meininki, niin pelaajat pelaavat ottelun paljain päin, ilman kypäriä. Maalivahdeille sallitaan kasvosuojukset. Myöskään tuomaristo ei käytä kypäriä. Sen sijaan katsomossa saa pääkoppansa suojata, kuten tuossa jo aikaisemmin kerroinkin.

Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Predator sotkee. Erotuomareille ei luvattu punaisia ferrareita, vaan punaiset verrarit. Se oli pieni vihje kabineteista meille, että alkaisimme pitää huolta kunnostamme ennen kauden alkua.

Tämän kuntopuolen olemme (tai ainakin minä olen) laiminlyöneet täysin. Kunto on vähän kehno, mutta järki pelaa.

Oikeat virheet pois. Siinä tavoite, josta pidämme kiinni. Vihellyksiä kuuluu vain, jos virhe on ratkaiseva eli estää maalin tekemisen tai saa aikaan maalitilanteen virheen tekijälle. Kovat puhtaat taklaukset ovat jopa suositeltava pelitapa. Sikailuja ei sallita, mutta tappelut hyväksytään, jos ne auttavat pelin pitämisessä siistinä.

Meidän tuomareiden täytyy kyetä keskittymään mahdollisimman tasapuoliseen tuomarointiin, joten annamme mahdollisuuden molemmille joukkueille lahjoa meitä kaikin mahdollisin keinoin ottelua edeltävinä iltoina. Tämän emme tietenkään anna vaikuttaa tuomioihimme, paitsi jos jompikumpi joukkue kieltäytyy lahjuksia antamasta.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Surkeaa, säälittävää, PATETHIC!

Tähän mennessä tuomarikolmikkoon kohdistuneet lahjontayritykset ovat olleet surkeudessaan vailla vertaa!

EI EI EI, ei me emme todellakaan tarvitse uusia punaisia verrareita! Punaiset Ferrarit olisivat jo olleetkin harkinnan paikka.
Emmekä myöskään suostu käyttämään sitä tuomareitten pukuhuoneeseen roudattua keppanakoria. Kori oli maalattu oranssin ja sinisen sävyillä, ja pullojen etiketit oli vaihdettu joihinkin omituisiin kaksiteräistä kirvestä kuvaaviin tarroihin.

Se kyllä lämmitti tuomarikolmikon sydämiä, kun meidän jokaisen vaatekaappiin oli ilmestynyt ylähyllylle VHS-videonauhalla elokuva Judge Dredd ja cd-levyversio Ne Luumäet-yhtyeen singlestä "Tuomari-Minä olen Laki". Levyn takakannen tekstien mukaan kyseessä on vieläpä "special edition, jossa bändin kanssa kertosäkeen murisee itse Seppo Mäkelä". Näiden lahjojen tuoja oli kylläkin murtanut kaappiemme lukot ja esim. minun kaapistani oli kadonnut lankomiehelle synttärilahjaksi Virosta salakulj... eiku tuotu pirtua sisältävä jerrykannu.

Joten skarppausta nyt siihen lahjomiseen! Vielä on aikaa... aloituskiekko putoaa jäähän vasta maanantaina!

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dumareitten leiritys...

Me tuomarit:

- Judge Predator
- Judge JHag
- Judge Johannes

... me lähdemme nyt viikonlopuksi kosteanpaikan leirille valmistautumaan maanantaiseen koitokseen. Leiripaikkamme on salainen (olemme tosin informoineet osoitteen Mazzaralle ja Oivareille lahjusten toivossa) ja viikonloppuna hiomme strategiamme kuntoon. Sen varran voin medialle paljastaa, että fyysisesti olemme kunnossa. Psyykkisesti olemme psykopaatteja, kuten yleensä siviilielämässäkin... pyrimme tämän leirityksen aikana vähentämään negatiivisia puolia psyykkeestämme, kuten esim. tamperelaisvihaa, jokerivihaa, heinäsirkkapelkoa, umpimielisyyttä ja himoa liittyä merijalkaväkeen.
Apunamme tässä projektissa on koko viikonlopun ajan vanha tuttavamme psykiatri Harald von Wunderschnitzell.
Harald auttaa meitä skrappiin kondikseen sähköshokkien, nenälobotomian, sukurutsan ja ginihöyryllä terästetyn heliumin hengittämisen avulla...

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Seepralle heiniä........nuija...................

Yritän päästä tehtävän tasalle huutelemalla itselleni kannustushuutoja.

"Viddu sä OOT sokee". "Paljo Mazzarat on maksanu sulle, .uora."
Kuorolaulua "Johannes, Johannes" ja kiihtyen "nuija, nuija, nuija"

No alkaahan se adrenaliini kiertää ilman dr Wunderschnitzellin troppejakin.

Sitten vähän psykopaattisia tuijotusharjoituksia peilin edessä ja samalla nopeita huitovia käsiliikkeitä kohti "jäähypenkkiä".

Kyllä tästä hyvä tulee.

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hei jumalauta Oivarit. Ihan oikeesti! Onko tää mulle lähetetty blondi teidän käsitys "hemaisevasta"? Oisitte voinu tsekata iän, sukupuolen ja elintoimintojen tason hieman paremmin....Mazzara saa rankun tästä hyvästä ja Oivarit ei saa käyttää veskaa.

Mazzara. Kiitti tästä Mikko Alatalon cd:stä, hieno frisbee. Tosi hyvä tää mistä löytyy leijona? Ja se musta makkara oli.....mielenkiintoista. Kävi kuten Uunolle, naapurin labradorinnoutajakin tuli kipeeks, vaikkei se edes syönyt sitä!

Mazzaralla on nyt vähän paremmat asetelmat.

Videoista aiomme tarkistaa vain ns. aikuismateriaalia.

Cheerleadereiksi vaadimme Mustat Kobrat - ainoa hyvä asia Turussa.

Minä pudotin tänään salilla 25 kg:n kiekon päähän, onneksi ei pudonnut jalkaan, olisi voinut sattua.

Paras voittakoon. Ja daijuun tulee, jos joku urputtaa. Ja Nielikäisen Pasi on mun frendi, sille ei tule jäähyjä ollenkaan.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jäynää?

Minun piti tuossa aamulla mennä aamujäille, mutta eihän siitä mitään tullut koska joku nilviäinen oli pursottanut silikonimassaa minun luistimeni täyteen! Ja ei sitä jämähtänyttä massaa nyt saa irti sitten millään! Joudun siis hankkimaan UUDET LUISTIMET tämän törkeän vandalismin takia! Uusilla luikkareilla voi olla kyllä hankalaa viedä kunnialla koko peli maanantaina läpi... voipi siis tuomarin ajatukset välillä harhailla kipeissä varpaissa ja jomottavissa kantapäissä... jaa niin, minun ajatukseni harhailevat yleensä muutenkin, näin ainakin vaimo sanoo.
Tämä silikonitruutan kanssa operoinut turjake oli hölmösti jättänyt "käyntikortin" tekosestaan, siis sellaisen käyntikortin jonka perusteella voin päätellä ainakin syyllisen tahon. Nimittäin pukukaappini oveen oli kirjoitettu lilan värisellä tussilla: KETTERERIN MAKE ON IHANA!
Jukoliste! Minä vedän tuollaiselta tyypiltä suolet ulos suun kautta, jos saan joskus kiinni rysän päältä!

No nii... rauhoitutaan. Täytyy kai sitten lähteä ostamaan ne uudet Bauerit. Onkos täällä Tampereen keskustassa tasokkaita urheiluliikkeitä? Ai perrr... nyt paljastin vahingossa olinpaikkani. Tai olisihan se viimeistään tv:n pääuutislähetyksessä paljastunut... YLE kuitenkin roudaa kameransa paikalle siinä vaiheessa kun minä, JHag ja Johannes illemmalla hyppäämme Näsinneulasta riippuliitimillä ja vedämme jokainen perässämme isoa punaista banderollia, jossa on kirjoitettuna teksti: MUSTA MAKKARA AIHEUTTAA HUONEKASVI-ILMIÖTÄ...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy