Jos itse perut lennon niin siihen ei luottokunta auta millään lailla.Luottokortilla varaaminen/maksaminen, lennot ja hotellit, peruutusten suhteen kätevä. Mutta onko siinä jokin aikaraja, kuinka aikaisin lennon/hotellin on ostanut eli jos lennän ensikuussa, maksan luottokortilla, joudun perumaan jonkun syyn takia, luottokortti auttaa ja palauttaa rahat. Jos lennän ensi jouluna, maksan luottokortilla, tulee peruutus, luottokorttifirma ei olekaan enää niin avulias. Käsitykseni on että puhutaan 45:stä päivästä, saattaa tietnkin olla korttikohtaista ja saatan muutenkin olla väärässä.
JOL
Jos taas perut hotellihuoneen niin niissä ehdoissa on määritelty mihin päivään mennessä saat perua sen huoneen. Yleensä se on viikkoa ennen saapumista, mutta sekään ei ole luottokunnan asia.
Jos taas lentosi/huoneesi perutaan, niin siinä tapauksessa luottokunta palauttaa rahat. Mitään aikarajaa siinä ei tietääkseni ole.