Matkakohteenne

  • 2 434 757
  • 14 465

444

Jäsen
Paska mäihä, mutta eipä noille voi mitään. Jos haluat nähdä jotain positiivista asiassa, niin sait ilmeisesti ilmaisen hotellimajoituksen, vaikka asut hyvin lähellä? Itselläni siirtyi alkuvuodesta Gdanskin lento vuorokaudella Puolassa raivonneen myrskyn vuoksi. Silloin oli alla WizzAir, ja ehtona oli, että jos asuu alle 80 kilometrin päässä kentältä, ei saa majoitusta. Me muut saimme ilmaisen yön Turun keskustassa Sokos Hotel Hamburger Börsissä sekä ilmaiset ravintola-annokset.

Olisi meillä ollut ilmainen majoitus Turussa tarjolla sukulaisten nurkissakin, mutta pidimme tästä toki suumme kiinni. Eikä heillä tietenkään olisi ollut velvollisuutta virallisesti meitä majoittaa. Nautimme ravintolassa WizzAirin piikkiin listalta hieman normaalia kalliimmat ruoat sekä söimme kunnon hotelliaamiaiset. Toki sitten iltaa istuimme sukulaisten luona.

Reissu lyheni kolmesta päivästä kahteen, mutta otettiin silti siitä irti se, mitä voitiin. Sinulla tuo toki olisi ollut jo mahdotonta, jos vain tunnin verran olisit ehtinyt kohteessa.
Toki juu ilmainen hotellimajoitus on ihan kiva. Toisaalta jos olisin tiennyt matkan peruuntumisesta, olisin valinnut kotivaihtoehdon. Nyt valitsin hotellin, kun jäin siihen käsitykseen, että kaikki matkustajat pyritään saamaan kohteeseen tänään vaihtoehtoisia reittejä pitkin. Hauskinta oli, keskustellessani aspan kanssa, että jos olisin valinnut lähteä vielä huomenna reissuun, niin olisin joutunut maksamaan majoituksen ensi yöksi itse. Itsehän olisin mennyt kotiin, mutta pidemmältä tulleille tuo on varmaan hauska märkä rätti naamalle.
Eniten hommassa - matkan peruuntumisen jälkeen - ottaa päähän se, että asiasta ei ilmoiteta mitään. Nukuin yön levottomasti ja heräilin toisinaan vain tarkistaakseni, onko tullut lähtöaikataulua tekstarilla. Lopulta asia selvisi soittamalla itse aspaan. Finnairin tulopalvelu hoisi oman osuutensa mielestäni oikein hyvin, vaikka saivatkin kuunnella aika rankkaa pään aukomista joiltain idiooteilta. Loppuosa menikin sitten aivan vihkoon.
Tuosta ei taida mitään varsinaista hyvitystäkään saada kun on poikkeuksellinen tapahtuma eikä johdu esim teknisestä viasta.
Hyvin mahdollista, ettei saa. Suorat kulut sentään saa käsittääkseni hyvitettyä, esim. pysäköinnit ja hotellit (etenkin kun itselläni oli halpa hostellimajoitus), mutta loput annan Air Helpin tai vastaavan selvitettäväksi. Maksan mielelläni siitä, että joku muu vääntää näiden kanssa.

Ja tätä kirjoittaessani puhelimeen saapuu tekstiviesti uudelleen reititykseen liittyen. Vaikka koko varaus on peruttu jo tunteja sitten.
 
Hyvin mahdollista, ettei saa. Suorat kulut sentään saa käsittääkseni hyvitettyä, esim. pysäköinnit ja hotellit (etenkin kun itselläni oli halpa hostellimajoitus), mutta loput annan Air Helpin tai vastaavan selvitettäväksi. Maksan mielelläni siitä, että joku muu vääntää näiden kanssa.
Joo suorat kulut yleensä hyvittävät, aina eivät kuitenkaan niitäkään vaan pitäisi olla vakuutus jos korvauksen haluaa. Vakiokorvausta ei kuitenkaan tosiaan tarvitse maksaa jos syynä on lintuihin osuminen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Sistis Mites toi Gdansk? Pitäs viedä perhe sinne ens kuun puolessa välissä n. viikoksi. Heitä jotain täkyjä. Puolan kulttuuri on Varsovan reissuilta tuttua kyllä mutta Gdanskin näkee nyt ekan kerran.

Kiva kaupunki, jossa on paljon mielenkiintoista nähtävää, joskin itse osaan antaa vinkkejä vain aikuisille, eli en ole varma, että onko näistä hyötyä. kohteina Aikuisille suosittelisin toisen maailmansodan museota, Westerplattelle risteilyä, Solidaarisuus-liikkeen museota sekä junamatkaa Malborgin kaupunkiin, jossa sijaitsee Euroopan suurin keskiaikainen linna... siinä on nyt alkuun jokunen vinkki. Kivoja kahviloita ja ravintoloita löytyy keskustasta, ja niistä saa kohtuullista ruokaa ja juomaa erittäin edulliseen hintaan...

Mukava kaupunki, jossa on paljon historian siipien havinaa. Sillä pääsee pitkälle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@Sistis Mites toi Gdansk? Pitäs viedä perhe sinne ens kuun puolessa välissä n. viikoksi. Heitä jotain täkyjä. Puolan kulttuuri on Varsovan reissuilta tuttua kyllä mutta Gdanskin näkee nyt ekan kerran.
Samat muutoin kuin edellä jo kerrottiin, mutta viime reissullamme juteltiin respan kanssa siitä, mitä siellä voisi lasten kanssa tehdä. Ollaan siis oltu kahdesti puolison kanssa siellä. Respan neiti kertoi jostain erittäin suositusta tiedemuseosta, jossa on otettu eri ikäryhmät huomioon. Olen unohtanut jo nimen, mutta tämä vaikuttaisi hänen kuvailuihinsa sopivalta: Hevelianum | Activities & Leisure | Gdańsk
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Minulle matkustamisessa tärkeintä on urheilu (poikieni kanssa) ja kulttuuri (vaimon kanssa). Tänä vuonna olen ollut helmikuussa New Yorkissa ja New Jerseyssa katsomassa jääkiekkoa ja korista, pääsiäisenä Prahassa oopperassa, klassisen musiikin konserteissa ja taidenäyttelyissä, huhtikuussa Örnsköldsvikissa katsomassa U18-vuotiaiden MM-kisoja, heinäkuussa viikko Kuhmon kamarimusiikkitahtumassa (18 konserttia) ja elokuussa nuoremman pojan kanssa lennettiin Prahaan ja kierrettiin junalla Tshekkiä, Itävaltaa ja Slovakiaa. Käytiin katsomassa U18 Hlinka-Gretzky Cupin sekä Mountfield Cupin pelejä sekä kaksi futismatsia. Seuraavaksi olisi tarkoitus mennä Berliiniin kulttuurimatkalle ja Lontooseen katsomaan futista.
 

Alejandro

Jäsen
Onkos palstalaisilla minkälaisia kokemuksia Singaporesta ja Malesiasta? Tarkoitus olisi lähteä tuohon suunnalle vähän ennen joulua ja viettää reissu siten, että olisin pari päivää Singaporessa ja ottaa siitä juna Kuala Lumpuriin. Kokonaiskesto tälle odysseialle olisi kaksi viikkoa suurinpiirtein, että parissa eri kohteessa ehtisi käymään.

Yksinään menossa avoimin mielin!
 

444

Jäsen
Kuala Lumpurissa ei ole mielestäni oikeastaan yhtään mitään nähtävää. Kaupunki on uusi ja ruma, ja esim. tällä hetkellä todella sankan savusumun peitossa, kun Indonesian puolella raivataan vähän sademetsää viljelysmaan tieltä pois. Kaksoistornit näyttävät samalta kuin kuvissakin. Muualla Malesiassa en ole itse käynyt, mutta oletan siellä olevan paljon miellyttävämpiäkin paikkoja. KL:ssa olen yöpynyt yhteensä 6 yötä. Ruoka siellä on erinomaista, ja ainakaan itse en epäröinyt ostaa sitä suoraan katukojuista.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Onkos palstalaisilla minkälaisia kokemuksia Singaporesta ja Malesiasta? Tarkoitus olisi lähteä tuohon suunnalle vähän ennen joulua ja viettää reissu siten, että olisin pari päivää Singaporessa ja ottaa siitä juna Kuala Lumpuriin. Kokonaiskesto tälle odysseialle olisi kaksi viikkoa suurinpiirtein, että parissa eri kohteessa ehtisi käymään.

Yksinään menossa avoimin mielin!
Malesiassa en ole käynyt, mutta Singapore on hieno paikka.
Hommaat vain majoituksen Clarke Quayn tai Boat Quayn alueelta, niin olet keskellä kaikkea (ravintolat, baarit). Taksit ovat halpoja, joten tuolta alueelta pääsee halvalla minne tahansa.
 

Grafix

Jäsen
Pari päivää Singaporessa on ihan ok. Clarke Quayn suunnat kun pyörähtää ja vaikka Sentosassa käy visiitillä, niin siinähän sitä. Yleistä pyörimistä ja hyvää ruokaa, sitten voikin jatkaa matkaa. Itse olen tullut varmaan tuolla samaisella yöjunalla Kuala Lumpurista Singaporeen. Ihan joutuisasti meni matka koisiessa makuupaikoilla.

Kuala Lumpur on jäänyt itsellenikin vähän kädenlämpöiseksi, ihan ok kaupunki, mutta ei mitään sen ihmeempää. Hyvää ja edullista katuruokaa toki, mikä tietenkin on jo yksi hyvä syy lähteä jonnekin. Yöelämä on ihan kohtalaisen asiallista jos tykkäät käydä vilkkuvaloissa.

Jos luonto kiinnostaa, niin nappaa KL:sta 3-5 päivän reissu Taman Negaran sademetsään. Ensin bussilla jokunen tunti ja sitten toiset jokuset tunnit pienellä venosella jokea pitkin ja sitten ollaankin viidakossa. Löytyy paljon hyviä trekkireittejä yhdessä maailman vanhimmista sademetsistä ja myös mahdollisuus nähdä suht harvinaisia eläimiäkin, ainakin syöttöpaikoilla. Itse kun olen joku vuosi sitten käynyt, niin kovin rauhallista oli, ei siis tosiaan mitään 5star turremeininkiä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuosta ei taida mitään varsinaista hyvitystäkään saada kun on poikkeuksellinen tapahtuma eikä johdu esim teknisestä viasta.
Eipä Finskiltä juuri muutenkaan saa, ellei haasta oikeuteen. Nimimerkillä kaksi Aasian lentoa myöhässä yli 12 tuntia (á 600€ korvauksia). Kumpaakaan ei maksanut vedoton odottamattomiin syihin. On varmasi odottamatonta että koneesta hajoaa osa josta on annettu valmistajan toimesta korjauskehoitus jo vuotta ennen tapahtumaa. Jne.
Enkä ole ainoa. Todella monille koitettu tarjota alennettua summaa tai kieltäydytty maksamasta. Juurihan Finski taisi taas hävitä oikeudessa yhden tällaisen.
Ovat kuin vakuutusyhtiöt, kieltäydytään periaatteesta -x määrää korvauksen anojista putoaa. Jatkotoimet kuluttaja-asiamies tai muu instanssi, kieltäydytään vieläkin ja taas x määrää putoaa. Sitten jossain vaiheessa kun oikusjutulla aletaan uhkailemaan, osalle maksetaan, osa menee oikeuteen ja turpaan on tullut kai jokaisessa tapauksessa. Vtuttaa että Valtionyhtiö polkee EU-säännöksiä näin törkeästi. Tai noh... autoverotus...
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onkos palstalaisilla minkälaisia kokemuksia Singaporesta ja Malesiasta? Tarkoitus olisi lähteä tuohon suunnalle vähän ennen joulua ja viettää reissu siten, että olisin pari päivää Singaporessa ja ottaa siitä juna Kuala Lumpuriin. Kokonaiskesto tälle odysseialle olisi kaksi viikkoa suurinpiirtein, että parissa eri kohteessa ehtisi käymään.

Yksinään menossa avoimin mielin!

Edellä mainittujen vinkkien lisäksi ihan näkemisen arvoinen mesta Singaporessa on Marina Bay Sandsin yhteydessä oleva Super Tree park vai mikäköhän vittu sen nimi olikaan. Semmosia vitun metallisia valoilla koristeltuja jättipuita on kyhätty oikean metsän yhteyteen, puihin pääsee ylös ja ne yhdistyy silloilla ja siellä on ihan mukava haahuilla, iltaisin varsinkin kun siellä on semmonen kumma valoääni-show minkä kyllä kertaalleen voi käydä kattomassa. Mitään järkeä koko mestassa ei ole, eikä varmasti ole ollut halpa mesta tehdä, mutta siksi siinä jotain jännää onkin että tämmösenkin sitten ovat jostain syystä katsoneet tarpeelliseksi pykätä.

Marina Bay Sands on vitun kallis, mutta jos rahaa on niin se on kyllä hulppea mesta yöpyä, eniten kompleksin katolla olevan tolkuttoman siistin allasalueen takia. Sinne ei pääse polskimaan ellei ole hotellissa yötä. Jollain hissillä kai pääsee turistit sitä mestaa kattelemaan jostain, itse olen toki parempana ihmisenä ollut vain siellä altaalla juomassa jotain drinkkiä kookospähkinästä ja uiskentelemassa siinä hemmetin altaassa mikä näyttää loppuvan ilmaan. Se oli kyllä yksi huikeimmista mestoista missä oon ollu, näin jälkikäteen ei enää hirvitä se hintakaan minkä siitä ilosta sai maksaa.

Kuala Lumpurista muistan vaan semmosen mestan ku KL Tower, siellä käytiin syömässä ja sieltä oli hienot näkymät. Sai kanssa vähän perspektiiviä siihen miten massiiviset ne kaksoistornit oikeasti ovat, maasta käsin tai sieltä torneista katottuna sitä ei oikein vielä tajunnu.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onkos palstalaisilla minkälaisia kokemuksia Singaporesta ja Malesiasta? Tarkoitus olisi lähteä tuohon suunnalle vähän ennen joulua ja viettää reissu siten, että olisin pari päivää Singaporessa ja ottaa siitä juna Kuala Lumpuriin. Kokonaiskesto tälle odysseialle olisi kaksi viikkoa suurinpiirtein, että parissa eri kohteessa ehtisi käymään.

Yksinään menossa avoimin mielin!

Aika samoilla linjoilla kuin edellisetkin kirjoittajat. Singapore on minun suosikkikaupunkeja, siistiä, kaikki toimii ja paljon nähtävää. Ainoa miinus on alueeseen verrattuna korkeampi hintataso, mutta esim. Food courteissa/Hawkereissa syö mahan täyteen herkullisia safkoja kohtuuhintaan. Plussaa tuolla vehreydestä. Hyviä maisemia mm. Swiss-hotellin yläbaarista. 2 kertaa ollut tuolla ja vielä on mm. Sentosa käymättä.

Kuala Lumpur ei kauheasti säväyttänyt. Vihreää ei oikein missään, ja Petronas Twin Towerin lisäksi ei kauheasti muuta katseltavaa. Illalla kannattaa käydä Traders Hotellin baarista katsomassa torneja, hienon näköiset iltavalaistuksessa. Hintataso selkeästi edullisempi kuin Singaporessa. Beach Club Cafen ohikävellessä tytöt koittivat supatella sisälle mutta en lähtenyt. Batu Caves kannattaa katsoa jos aikaa on, itse satuin jonkun hindujen juhlan aikaan sinne, aikamoista menoa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä on luotettava ja kohtuuhintainen autonvuokrausfirma Kreetalla? Jos vaikka kolmeksi päiväksi vuokraisi auton Kreetan Haniasta, niin mistä auto kannattaisi hakea? Europcarilla maksaa 250€ ylöspäin, joten ei ainakaan sieltä. Ihan kokematon olen autonvuokrauksissa, vaikka olen mm. Los Angelesissakin käynyt (ilman vuokra-autoa). Lentokentältä on kuljetus hotellille ja takaisin, joten ei välttämättä lentokentältä kannata hakea autoa.
 

Alejandro

Jäsen
Kiitoksia kaikille vastanneille! Eiköhän tosiaan pari päivää Singaporessa riitä ja siitä eteenpäin. Luultavasti Kuala Lumpurissakaan ei kauhean kauan viivy, mutta varsinkin George Town vaikuttaa mielenkiintoiselta paikalta. Noh, katsotaan mitä tapahtuu. Turha suunnitella liikaa.
 

J.Petke

Jäsen
Onkos palstalaisilla minkälaisia kokemuksia Singaporesta ja Malesiasta? Tarkoitus olisi lähteä tuohon suunnalle vähän ennen joulua ja viettää reissu siten, että olisin pari päivää Singaporessa ja ottaa siitä juna Kuala Lumpuriin. Kokonaiskesto tälle odysseialle olisi kaksi viikkoa suurinpiirtein, että parissa eri kohteessa ehtisi käymään.

Yksinään menossa avoimin mielin!

Mulla sama reissu Singaporen GP:stä lähtien. Tosin junan sijaan ehdotan sullekin matkustamista bussilla. Tuota väliä kulkee luksusbusseja, jotka ovat todella halpoja ja mukavia. Muuten, jos Singaporessa ei vielä ole tätä listalla, niin pistä ihmeessä mieleen.

Kuala Lumpurilta odotan nimenomaan loistavaa katuruokaa. Muutenkin kaupunki on todella halpa ja esim. hotellit ovat murto-osat Singaporen hinnoista. Edellisestä vierailusta on tosin jo 15 vuotta aikaa, joten ehkä jotain muutoksia on ehtinyt tuossa ajassa tapahtumaan.
 

Burkie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mikä on luotettava ja kohtuuhintainen autonvuokrausfirma Kreetalla? Jos vaikka kolmeksi päiväksi vuokraisi auton Kreetan Haniasta, niin mistä auto kannattaisi hakea? Europcarilla maksaa 250€ ylöspäin, joten ei ainakaan sieltä. Ihan kokematon olen autonvuokrauksissa, vaikka olen mm. Los Angelesissakin käynyt (ilman vuokra-autoa). Lentokentältä on kuljetus hotellille ja takaisin, joten ei välttämättä lentokentältä kannata hakea autoa.

Siinä keskustan ympäristössä on liuta vuokraamoja, josta valitset vain mieleisesi. Hinnat perus-autoissa muistaakseni noin 60€/vrk. Jos suuntaatte vuorille, ota ehdottomasti automaatti.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Mikä on luotettava ja kohtuuhintainen autonvuokrausfirma Kreetalla? Jos vaikka kolmeksi päiväksi vuokraisi auton Kreetan Haniasta, niin mistä auto kannattaisi hakea? Europcarilla maksaa 250€ ylöspäin, joten ei ainakaan sieltä. Ihan kokematon olen autonvuokrauksissa, vaikka olen mm. Los Angelesissakin käynyt (ilman vuokra-autoa). Lentokentältä on kuljetus hotellille ja takaisin, joten ei välttämättä lentokentältä kannata hakea autoa.

Kyselet siitä majapaikan lähellä olevista vuokraamoista, niitä on ns. joka nurkalla. Tämä viikko taitaa olla viimeinen high season viikko ja voi olla, että ensi viikosta eteenpäin hinnat putoavat jo jonkin verran. Viimeisimmästä Kreetan reissusta on aikaa, mutta muilla Kreikan saarilla on käyty enemmänkin ja niillä ei olla Syyskuussa maksettu ikinä yli 40€/vrk, halvimmat olleet 20€/vrk. Voi olla, että Hanian alueella on kalliimpaa? Ikinä ei ole kusetettu ja aina on ehjänä päästy takaisin. Joskus aika "kuluneita" on kärryt olleet, mutta on kulkeneet eteen, taakse ja jarrutkin toimineet. Nämä ovat olleet siis niitä pienimpiä 1.0 tai 1.2 litran rutkuja, mutta isompaa ei 2 henkilölle kannata ottaakaan. Jos on isompi porukka, niin tarvii tietenkin ehkä isomman auton, lapsille istuimia, ym. ym. Näistä tulee lisäkustannuksia määrän x verran. Manuaalivaihteisella on aina menty ja hyvin on päässyt myös vuoristossa. Käyt vaikka kolmesta paikasta kysymässä, niin hintataso selviää. Hyvää reissua!
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitos @Burkie ja @Karpat46 . Ehkä 1-2 päivän ajelu vuokra-autolla riittäisi. Muuten voisi liikkua busseilla, taksilla tai kävellen. Etelään eivät kuulemma bussit kulje kovin hyvin, mutta saa sitten nähdä. Huomenna lähden reissuun ja viikon reissu on kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Olisiko Lofooteille jotain vinkkejä tai ehdottomia kohteita muutaman päivän reissulle?

Vähän näiden yleisimpien paikkojen ulkopuolelta mitä ei löydä jokaisesta Lofootteja käsittelevästä artikkelista ja postauksesta. Nämä "pakolliset" Reinebringen ja Kvalvika Beach tulee varmaankin käytyä joka tapauksessa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tänään tuli 80 vuotta toisen ms:n syttymisestä. Piti huomenna mennä Gdanskissa aihetta käsittelevään museoon, mutta sehän on maanantaina kiinni. Vähän risoo, kun ei turistiaikaan voi olla tuollaiset nähtävyydet auki. Pitää keksiä muuta tekemistä.
Täytyy tyytyä Wrolavin museoihin sitten.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tänään tuli 80 vuotta toisen ms:n syttymisestä. Piti huomenna mennä Gdanskissa aihetta käsittelevään museoon, mutta sehän on maanantaina kiinni. Vähän risoo, kun ei turistiaikaan voi olla tuollaiset nähtävyydet auki

Näin on ja sitten vastavuoroisesti tiistaina se on ilmainen jolloin siellä on hirveät jonot jo heti aamusta. Keskiviikkona kun maksaa muutaman slotyn niin pääsee kiertelemään hyvinkin rauhassa ja kierrettävää siellä tosiaan onkin
 
K

Kiekkokatsoja

Kylläpäs alkoi "polttelemaan". Löysin syksymmälle viikon matkan Teneriffalle. Siinä huone yksinmatkaajalle, matkatavarat, bussikuljetus, aamupala hyvät lentoajat.. niin alkaen hiukan vajaa 500e.
Hitsi ku ois hyvä, mutta toisaalta ei pitäisi vielä silloin matkustaa.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kreetalta palasin kotiin aikaisin eilen. Kiitos kaikista neuvoista. Kahdeksi päiväksi otin vuokra-auton. Hotellini oli Agia Marinassa eikä Haniassa, vaikka Haniasta tuolla ylempänä kirjoittelinkin. Noin 600 kilometriä ajoin kahteen päivään Kreetalla. Kävin etelässä Elafonissa ja muuallakin. Sitten seuraavana päivänä ajoin Agia Marinasta Agia Nikolaokseen ja takaisin. Matkalla kävin Elountassa.

Kannattavammaksi se olisi tietysti tullut ottaa auto lentokentältä viikoksi ja palauttaa lentokentälle, mutta olen ihan tyytyväinen tähän ratkaisuun jonka tein eli ottaa vuokra-auto paikan päältä. Ei ollut ihan halvimman luokan autoja saatavilla, niin pääsin ajelemaan 10 000km ajettua manuaali-Yarista halvimman hintaluokan hinnan mukaan kumminkin. Minä omistan 26 000 km ajetun automaatti-Yariksen eli melko tutunoloista autoa pääsin ajelemaan.

Kreetan "ajokulttuurissa" en oikein tottunut siihen, että joka kohdassa yritetään ohittaa, vaikka olisi mitä kieltoja. Edessä ajavat väistävät oikealle valkoisen viivan päälle tai sen ylikin ja antavat tilaa ohittajalle. Nopeusrajoituksillakaan ei tuntunut olevan hirveästi väliä, vaan ajettiin sellaista nopeutta, mikä tuntui sopivalta. Ensi kerralla pitää vähän yrittää olla röyhkeämpi eikä antaa liikaa tilaa koko ajan. Nyt tuntuu, että olin ison osan matkasta Agia Nikolaoksesta Agia Marinaan antamassa tilaa ohittelijoille valkoisen viivan päällä. Se ei kumminkaan voi olla tarkoituksena, vaikka yrittääkin noudattaa paikallista "ajokulttuuria". Mutta mitään vaaratilanteita ei kumminkaan tullut ja kaikki meni hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuli vahva, peräti ilmestyksenomainen tunne siitä, että vedän ensi kesänä olutta nassuun Leipzigissä. Luin tarinan Breitenfeldin taisteluun ja Kustaa II Aadolfin oluttuopilliseen liittyen ja katso, sinne pitää minun menemän. Lento Berliiniin, junalla Leipzigiin ja siellä sitten jotenkin. Mitään en ole vielä asian eteen tehnyt, mutta tehnen piankin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös