Mä ajattelisin oikeastaan niin päin, että miksi Maione KalPaan jäisi? Hän täyttää tänä vuonna ”jo” 28 vuotta, yliopistovuosien jälkeen takoi ensin pisteitä ECHL:ssä, siirtyi sitten Slovakian pääsarjaan ja oli saman tien joukkueensa paras pistemies, vaikka puolustaja onkin. Siirtyi sitten Suomeen ja näyttäisi toistavan saman tempun myös täällä. Todennäköisesti siis tulee olemaan heti ensimmäisellä KalPa-kaudellaan joukkueensa paras pistemies runkosarjan päätteeksi, tai ainakin yksi parhaista joka tapauksessa. Lisäksi CHL:ssä kirjautti kuuteen peliin seitsemän tehopistettä.
Niin, miksi hän nyt sitten tähän jäisi, mitä saavutettavaa hänellä olisi KalPassa? No, ehkä vähän kovempaa palkkaa ja kenties jonkinlainen toive paremmasta menestyksestä joukkueena. Motivoisiko tuo tarpeeksi ja/tai kannattaisiko KalPan maksaa niin paljon, että mies sen vuoksi Kuopioon jäisi? Tuskin. Maionen ura on nyt aikuisiällä selvässä nousussa ja itse kyllä veikkaisin, että hän haluaa edetä urallaan, kokeilla rajojaan ja pelata niin kovassa seurassa ja sarjassa kuin mahdollista. Eli hyvin suurella todennäköisyydellä matka jatkuu KalPasta eteenpäin.
Jos Maione löytyy ensi kaudella jonkun muun SM-liiga joukkueen rosterista, niin sitten hyväksyn kyllä täysin kommentit KalPan tunaroimisesta ja Kimmon haamusta organisaatiossa.
Minä en näe välttämättä tunarointia edes tässä tapauksessa. Jos vaikkapa Kärpät tosissaan haluaisi hyvin luistelevan, pisteitä takovan pakin rosteriinsa, niin tuskinpa KalPan kannattaisi ihan loppuun asti kisata. Toki, jos Maione ensi kaudella löytyisi vaikkapa Jukureiden takalinjoilta, niin sitten kieltämättä vähän ihmetyttäisi.
Minusta joku SHL-seura olisi aika looginen jatkumo Maionen uralla.