Masterchef Australia

  • 31 232
  • 154

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitä olen ihmetellyt, että paljastavatko tuomarit noissa pisteytetyissä tehtävissä aina ensin vähemmän pisteitä saaneen pisteet? Siinä kun sanottiin, että paljastetaan ensin Benin pisteet, niin rupesin arvailemaan, että nyt Ben hävisi.

Minulla on edelleen siniset silmät, mutta tämä kilpailu on rehellinen eikä voittajaa muut sumpli. Mutta tätä samaa olen miettinyt. Nämä pitäisi kaikki purkaa numeroiksi ja katsoa kuinka usein ensin ilmoitettu saa isot pisteet tai ei saa. Tai miten puhutellaan kilpailijoita eliminaatiohuoneessa.

Uskoisin sieltä kaikenlaista säännöllisyyttä löytyvän. Ihminen on psykologinen olento, vaikka kuinka muka yrittää käyttäytyä tietoisesti eri tavalla. Pokerissa kannattaa bluffata päättämällä jonkun kortin perusteella. En bluffaa koskaan paitsi joka kerta, kun minulla on ristinelonen kädessä. Silloin se ei ole oma päätös vaan arpajaisten tulos.

MasterChef Suomi muuten palaa keväällä ruutuun vuosien tauon jälkeen. En pidätä hengitystä eikä edes juuri kiinnosta, mutta voihan sitä sivusilmällä seurata, jos muistaa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Sitä olen ihmetellyt, että paljastavatko tuomarit noissa pisteytetyissä tehtävissä aina ensin vähemmän pisteitä saaneen pisteet? Siinä kun sanottiin, että paljastetaan ensin Benin pisteet, niin rupesin arvailemaan, että nyt Ben hävisi.

Eikös noissa ole joka vuosi menty niin, että viimeisen tehtävän pisteet on paljastettu ensiksi sille joka on siinä vaiheessa kakkosena ja johdossa olevan pisteet jälkimmäisenä. Pisteethän olivat ennen jälkiruokatehtävän pisteitä Ben 54 ja Diana 57 pistettä.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko nämä pisteytetyt kilpailut, eli pinssitehtävät ym, päättyneet ikinä tasan? Itse en muista että olisi ja se pikkusen haiskahtaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko nämä pisteytetyt kilpailut, eli pinssitehtävät ym, päättyneet ikinä tasan? Itse en muista että olisi ja se pikkusen haiskahtaa.

Liian pieni otos. Yhdeksän kautta on vähän. Jos kaudella 997 ei vieläkään ole osunut, niin sitten pitää ehkä pysähtyä miettimään.

Muutenkin, jos tuo olisi käsikirjoitettu, niin jatkoajastahan saataisiin mitä jännittävimpää televisioviihdettä. Tuo on iso kilpailu, pääpotti on merkittävä ja lakimiehet kyllä tarkkailee. Ei tuotantoyhtiölle olisi mitään hyötyä joutua ongelmiin lain kanssa. Antaa parhaimman voittaa ja toivotaan isoja katsojamääriä ja mainostuloja.

Se olisi tietenkin katastrofi, jos joku epäkiinnostava kirjastonhoitaja voittaisi, mutta sellaista pelkoa ei ole vielä ollut.

MasterChef Poland taustalla. Ei nämä kopiot vain ole minkään arvoisia eikä näitä jaksa katsoa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Liviltä alkoi eilen USAn 5. kausi. Kilpailijat ovat jo heti alussa riidoissa keskenään ja tuomarit vittuilevat huonoista annoksista. Australian kisan vastakohta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Minulla on edelleen siniset silmät, mutta tämä kilpailu on rehellinen eikä voittajaa muut sumpli.
Minun mielestä olisi turhaa tuomariston ja/ tai tuotantoyhtiön edes yrittää työntää jotain tiettyä kilpailijaa kisassa eteenpäin. Kun on kyse amatöörikokeista, niin rutiinitaso on vielä sen verran matalalla, että kilpailija voi itse tuhota oman kisansa tekemällä jonkun perusmokan keittiössä, tai hermoilemalla muuten. Maistelussa ei mahdollisesta suosikin asemasta ole hyötyä, jos ruoka-annos on surkea. Toki seasonin aikana joudutaan monta kertaa päästämään kahdesta paskasta se vähemmän kelvoton ruoka jatkoon. Mutta kuten yllä, niin uskon itsekin kisan ratkeavan ilman sen kummempia vaikuttimia. Aika omillaanhan nuo kisaajat lienevät muutenkin kilpailun jälkeen toteuttaen ruoka-unelmiaan miten kukin taitaa ja siinä maailmassa tuskin on oikotietä onneen. Tästä skabasta puuttuu vielä se "underdog"-asetelma, eli jokaiselle katsojalle muodostunee oma suosikkinsa, mutta mitään kulttihahmoja ei synny. Eli sellaista kilpailijaa, joka tekee osaamattomuudestaan viihdettä. Ne vaan tippuu armotta pois, jotka ei osaa, eikä yleisö Luojan kiitos pääse äänestämään. :)

Koskemattomuuspinssi on kyllä hyvä keksintö ja ohjelmaan saatiin vähän peliäkin mukaan, kun Sarah otti ensiksi riskin tippumisesta ja osallistui pudotushaasteeseen, vaikka olisi voinut siltä säästyäkin. Finaaliviikon kynnyksellä sitten pinssille tuli tarvetta ja toinen joutui liemeen (no pun intended) hänen sijastaan. Mestariluokat näyttäytyy tervetulleilta pausseilta, mutta varmasti aika moni kilpailija ajattelee, että loppuis jo tää helketin kisa.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Liviltä alkoi eilen USAn 5. kausi. Kilpailijat ovat jo heti alussa riidoissa keskenään ja tuomarit vittuilevat huonoista annoksista. Australian kisan vastakohta.
Annoin kerran mahdollisuuden tälle versiolle yhden jakson verran, mutta en nyt muista katsoinko sitä edes loppuun. Aivan jäätävää roskaa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Onko nämä pisteytetyt kilpailut, eli pinssitehtävät ym, päättyneet ikinä tasan? Itse en muista että olisi ja se pikkusen haiskahtaa.

Kausi 3:
Immunity Challenge 9 - Dani beat Alessandro Pavoni (22-22)

Ainakin kerran on pisteet olleet tasan, ensimmäisen kauden kohdalla noi ovat Celebrity Chef Challenge ja niissä kaikissa ei ole pisteitä laitettu ja noissahan tuo kilpailija voittaa, jos saa samat pisteet kuin huippukokki. Itse muistelisin, että ensimmäisellä kaudella olisi myös mennyt pisteet kerran tasan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Annoin kerran mahdollisuuden tälle versiolle yhden jakson verran, mutta en nyt muista katsoinko sitä edes loppuun. Aivan jäätävää roskaa.
Älä vaivaudu tähänkään kauteen, ensimmäisen jakson jaksoin katsoa ja onkin umpijäistä roskaa. Noiden kisailijoiden taival olisi hyytynyt Australian versiossa ensimmäiseen karsintaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aika omillaanhan nuo kisaajat lienevät muutenkin kilpailun jälkeen toteuttaen ruoka-unelmiaan miten kukin taitaa ja siinä maailmassa tuskin on oikotietä onneen.

Tämä ei ihan pidä paikkaansa. Tuolla suunnalla asuessa tuli enemmänkin seurailtua mitä media kirjoittelee. Paremmin osaavilla on tuomariston puhelinnumerot ja apua voi ja saa pyytää.

Ei siellä kukaan mitään ruikuttamaan rupea, mutta jos vaikka joku idea tulee mieleen, niin voi kysäistä mitäpä olisit tästä mieltä. Ja eiköhän nuo myös ihan oikeasti vieraile niissä paikoissa mitä on auki saatu.

Se on sitä yhteisöllisyyttä ja kaveria ei jätetä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sain tänään viimein katsottua viimeisen jakson. Alkoi todellakin puuduttaa loppua kohti mutta jokaisen jakson katsoin. Muistelen että ennen kisaajat teki finaalissa alku-, pää- ja jälkiruoan mutta nyt kahdessa ekassa tehtävässä sai tehdä mitä haluaa. Oli vähän outo kun Ben teki kolme jälkiruokaa finaalissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt sain katsottua Suomen uuden tulemisen ensimmäisen jakson tässä kymmenvuotisjuhlia odotellessa.

Aivan täydellinen kopio ja helvetti tuolla on jotain käännöstoimistojakin varmaan vaivattu ja suomeksi pitää sanoa noin, että se menisi samalla tavalla. Kaikki on samanlaista, vaikka toisella puolella maapalloa on eri kulttuuri. Mutta palkinnot aivan puuhastelua.

Miksi pitää kaikki tunkea samanlaiseen formaattiin. Ehkä edes raaka-aineet on sitten vähän erilaisia, mutta en taida toista jaksoa enää katsoa.

Joku pukumies ohjailee ylempää ja laittaa sähköpostia niin joo Suomessa pitää tehdä noin, mutta kertokaa niille näin. Tai muuten tulee kenkää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kymmenvuotiskausi lähti käyntiin maanantaina. Heti alkuun voi jo sanoa, että haistakaa vitun vitun vittu noiden spoilereidenne kanssa. Osaan kyllä kelata ne yli ja monet torrentit on myös siistitty pois paskasta, onneksi joku jaksaa hoitaa. Kauden avausta odotti vain niin innolla, että ei tajunnutkaan.

Tälläkö saa enemmän katsojia, nyt vain odottaa milloin tuo spoili on käsitelty ja sitten pääsee taas katsomaan puhtaalta pöydältä. Eihän tuo tietenkään mikään yllätys ole, että juuri nyt mennään maailman hienoimmalle stadionille tekemään jotain pöperöä. Anteeksi, jos pilasin joltain ja olihan tuo pakosti tulossa, mutta minkä helvetin takia se paljastetaan uuden kauden ensimmäisen kolmenkymmenen sekunnin aikana. Muutenko kukaan ei katsoisi.

No, noin muuten taattua laatua ja pari ensimmäistä jaksoa on samaa turhuutta, kun on vain vielä liikaa porukkaa. Se on myös silmiinpistävää kuinka kaikki kilpailijat ovat tietenkin katsoneet kaikki aiemmat kaudet ja sen mukaan kokkaillaan.

Kyllä tämä tästä lähtee, pitää vain rakastua johonkin. Jokunen vaihtoehto tuossa jo on, mutta kunhan saadaan vielä ylimääräiset pois, niin katsotaan ketkä jää jäljelle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vihdoinkin tuli kausi kahlattua läpi. Tuotanto on samaa taattua todella korkealaatuista laatua, mutta tarvitaanko tätä enää.

Tuli rakastuttua ja Sashia epäilin voittajaksi jo aikaisin. Jotkut hevoset ei petä.

Tietyllä lailla kausi lunasti lupauksensa olla the kausi, mutta lopulta aika lailla vanhoilla jutuilla mentiin. Samat jargonit ja samat kaikki, vaikka muutama mukayllätys olikin.

En tiedä miten tästä eteenpäin, mutta kuuttakymmentä jaksoa ei ainakaan jaksa katsoa. Jotkut jaksaa, kun siellä omassa pienessä ruokakuplassaan elävät. Tavallinen ihminen käy ruokakaupassa.

Paljon porua aiheuttanut asia tuli sentään selväksi eli yltäkylläisyydestä huolimatta ruuat lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen. Onneksi joku asia toimii.
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Olipa kiva lukea tuo toinen kappale, kun Suomessa telkkarista tulee tänään jakso 18.

Ramsey oli ainakin ekassa jaksossaan selvästi ystävällisempi ja avuliaampi kuin mitä jenkkiversiossa on.
Ehkä nykyään nuo kisaajat ovat jo turhan taitavia jo heti alusta lähtien, kun ensimmäisillä kausilla heille selvästi enemmän virheitä, kun nyt tekevät jo lähes ekasta jaksosta lähtien ravintolatason annoksia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olipa kiva lukea tuo toinen kappale, kun Suomessa telkkarista tulee tänään jakso 18.

Ruutuplussassa on kaikki ollut jo pitkään. Pyhästi uskoin kaikkien halukkaiden jo nähneen. Televisio on vähän vanhanaikainen media urheilun seuraamiseen.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Itse katson televisiosta eikä tämä ole ainakaan minulle urheilua vaan kokkausta.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Joo ihan voisi kyllä spoilerin alle laittaa. Itsekin seuraan sarjaa televisiosta, eikä kyllä olisi kiinnostanut tietää voittajaa.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Tattista vaan @pernaveikko vaikka en läheskään joka jaksoa jaksa tätä sarjaa katsoa. Aloitusviestissä oli kuitenkin kirjoitettu: "Toivottavasti ei spoilattaisi etukäteen tulevia jaksoja, vaan edettäisiin Suomen aikataulussa."

Mutta jos joku sattuu spoilaamaan jonkin juonenkäänteen salkkareista, niin älä pahastu pernaveikko.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No eipähän enää tartte miettiä että googlaanko voittajan vai yritänkö sinnitellä loppuun asti "pimennossa" kun @pernaveikko ystävällisesti paljasti voittajan. Ja mitä tulee itse ohjelmaan niin minua ärsyttää se että yllätyslaatikon voittaja pääsee suoraan koskemattomuushaasteeseen. Kun Australian MC:n yksi hyvä puoli USA:n vastaavaan oli juuri se yllätyslaatikon voittaja jatkoi luovuushaasteeseen. Hän sai (muka) edun joka ei yleensä kuitenkaan auttanut luovuushaasteessa ja se oli minusta viihdyttävää. Ei mulla muuta just nyt... paitsi että Reece ärsyttää minua jostain syystä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tutkin telkku.comia ja ohjelma lähetetään aivan päin helvettiä, vaikka se on tehty sellaiseksi missä viikko kerrallaan edetään kohti kannua.

Siksi on vaikeaa tietää missä mennään ja jotenkin kummallista on "Suomen tahti".

Kyseessä on oikea kilpailu eikä mikään miljonääri tiistaina kuvattuna "hyvää lauantai-iltaa, miten meni viime viikko", vaikka kuvaukset oli pari tuntia aikaisemmin.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Tutkin telkku.comia ja ohjelma lähetetään aivan päin helvettiä, vaikka se on tehty sellaiseksi missä viikko kerrallaan edetään kohti kannua.

Siksi on vaikeaa tietää missä mennään ja jotenkin kummallista on "Suomen tahti".

Kyseessä on oikea kilpailu eikä mikään miljonääri tiistaina kuvattuna "hyvää lauantai-iltaa, miten meni viime viikko", vaikka kuvaukset oli pari tuntia aikaisemmin.
Jotkut, kuten minä, katsovat omassa vapaassa tahdissaan. Minulla ei ole Ruutu plussaa enkä katso telkkarin määrääminä aikoina, vaan Ruudusta milloin kerkeän. Siellä näkee Ruutu+ -merkinnän alta ne joita ei vielä ole tullut telkkarista, ja kaikkien katsottavana ne jotka ovat tulleet. Ruudusta ei nyt tule enää mitään maksamisen arvoista kun kaiken näkee ilmaiseksikin, enkä edes pystyisi kellottamaan päiviäni minkään ohjelman mukaan, joten tämä on toiminut minulle.

Saa nyt nähdä jaksaako tämän spoilin jälkeen katsella kaikkia. Enemmän tässä se ruuanlaitto on keskiössä, mutta jännityksen puute vie kyllä paljon elämyksestä. Ainakin Gordonin jaksot täytyy vilkaista. No, itsepä kävin ketjussa kurkkaamassa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ramsey oli ainakin ekassa jaksossaan selvästi ystävällisempi ja avuliaampi kuin mitä jenkkiversiossa on.


Tämä johtuu sarjan Aussiformaatista, joka on aina ollut ystävällinen ja kannustava. Ramsey toteutaa ohjaajan ja sarjaformaatin toivetta, ollaan kannustava ja ystävällinen. Ramseyn omissa sarjoissa tuttu meuhkaamien on Ramseyn brändi, ja MC ei ole. Jenkeissä MC on tietty myös jyrkempi, koska sellanen myy siä paremmin.

Australianversio on taas maailmalla suosituin, johtuen tuosta iloisemmasta ja ystävällisemmästä otteesta.

(ja tietysti töllötahdissa tämmösiä katotaan)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös