Maskipakon vaikutus mielenkiintoosi käydä katsomassa jääkiekkoa paikan päällä?

  • 5 081
  • 39

Miten maskipakko vaikuttaa/vaikuttaisi jääkiekko-otteluissa käyntiisi?

  • Lisää/lisäisi huomattavasti mielenkiintoani käydä otteluissa

    Ääniä: 21 7,2%
  • Lisää/lisäisi jonkin verran mielenkiintoani käydä otteluissa

    Ääniä: 40 13,7%
  • Ei oleellista vaikutusta suuntaan taikka toiseen / Peleissä käynti jäisi vähiin muutenkin

    Ääniä: 124 42,5%
  • Vähentää/vähentäisi jonkin verran mielenkiintoani käydä otteluissa

    Ääniä: 39 13,4%
  • Vähentää/vähentäisi huomattavasti mielenkiintoani käydä otteluissa

    Ääniä: 68 23,3%

  • Äänestäjiä
    292

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Just kävin 2013 katsomassa Liigakiekkoa niin ei sitä nyt kannata hötkyillä.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Täältä koronapääkaupungista käsin katsottuna maskipakko on käytännössä edellytys että otteluun lähtisi. Ei kyllä missään nimessä haluaisi olla myötävaikuttamassa siihen, että tilanne riistäytyisi uudelleen käsistä, kunhan nyt ensin saadaan se kutakuinkin normalisoitua. Sen verran tuota maskia nyt joutunut pitämään naamalla, että ei se siitä mitään ylitsepääsemätöntä estettä missään nimessä saa. Itse asiassa pukisin vaikka avaruuspuvun, kunhan pääsisi taas hallille.
 
Minusta yllättävää, että suuremman osan mielestä maskipakko vähentää mielenkiintoa käydä peleissä kuin lisäisi sitä. Oli ihan odotettua, että selkeän enemmistön mielestä maskipakolla ei ole merkitystä, mutta että vähentää mielenkiintoa?
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Oli ihan odotettua, että selkeän enemmistön mielestä maskipakolla ei ole merkitystä, mutta että vähentää mielenkiintoa?
Koetaan maskin käyttäminen ja sen pidempi yhtäjaksoinen yllä pitäminen epämiellyttävänä? Ennemmin kotona sohvalla ilman maskia kaljaa juoden tms.
 
Koetaan maskin käyttäminen ja sen pidempi yhtäjaksoinen yllä pitäminen epämiellyttävänä? Ennemmin kotona sohvalla ilman maskia kaljaa juoden tms.

Niin vai että koetaan ottelutapahtuma turvallisemmaksi minulle ja muille.

Ja nimenomaan tuo sinun vaihtoehtosi näyttää olleen suositumpi kuin minun yllä esittämäni. Ja juuri sitä hieman hämmästelin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Harmillisen vähän pääsee nykyään etäkannattajana pelejä paikanpäällä katsomaan, mieli tekis kyllä. Vastasin siis, että maskilla ei ole käyttäytymiseeni vaikutusta ja pelit tosiaan jäisi muutenkin siihen yhteen runkosarjassa.
 

Spire

Jäsen
Komppaan kahta edellistä, ei haittaisi maskin käyttäminen lainkaan, kun vain pääsisi peleihin. Onhan se epämukavaa, mutta mitä sitten?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ei toimi nuo vaihtoehdot mulle lainkaan. Ei vaikuta/en kävisi kuitenkaan useasti eivät voi olla yksi ja sama asia.

Ei vaikuttanut millään lailla intoon käydä peleissä. Kävin kaikissa HIFK:n kotipeleissä joihin yleisöä sai päästää sekä about puolet Kiekko-Vantaan kotipeleistä tuli käytyä katsomassa. Valitettavasti päällekkäisyydet + treenit rokottivat mestiksen katselua.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ei oleellista vaikutusta suuntaan taikka toiseen / Peleissä käynti jäisi vähiin muutenkin

Riskiryhmään alentuneen immuniteetin takia kuuluvana oli jo hyvissä ajoin tiedossa, että tämän kauden osalta ei kiekkoa suoraan sanoen välttämättä ole kannattavaa katsoa hallissa. Mä myös näen tilanteen siten, että Jokerien osalta on aivan se ja sama isossa kuvassa onko yksittäinen kuluttaja hallissa, toi homma toimii vain ja ainoastaan venäläisten oligarkkien rahoilla. Kun kymppimilli menee kaudessa tuosta vaan, niin mun kantama tonni tai jopa kaksi on aivan se ja sama.

Sinänsä mulle maski ei ole mikään syy olla hallilla tai sieltä pois. Jättäydyn nyt pois, kun sillä ei omalle seuralle ole mitään merkitystä ja tiedostan riskit omalla kohdallani. Jos mulla ei olisi tätä immuniteettia laskevaa vammaa, niin varmasti ainakin osa matseista olisi tullut vietettyä katsomossa tai miettisin paluuta jos yleisö sallitaan, oli maskia tai ei.

Maskipakko on itsessään mulle aivan toissijainen juttu. Mielummin ilman kuin sen kanssa, mutta ei maski ole mulle mikään kynnyskysymys.
 

#Pelikirja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittavat
Uskoisin että kynnys maskin käyttöön alenee jatkuvasti, eihän se toki mitään miellyttävää ole mutta ei tämä pandemiassa kärvistelykään vuositolkulla ole... saati niillä jotka tehohoitoon päätyy. Onhan tämä perin erikoista katsoa noitä tyhjiä katsomoita... eikö ihan oikeasti sinne turvaväleillä ym. maskipakolla voi rajallista määrää katsojia ottaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös