Maskipakon vaikutus mielenkiintoosi käydä katsomassa jääkiekkoa paikan päällä?

  • 5 081
  • 39

Miten maskipakko vaikuttaa/vaikuttaisi jääkiekko-otteluissa käyntiisi?

  • Lisää/lisäisi huomattavasti mielenkiintoani käydä otteluissa

    Ääniä: 21 7,2%
  • Lisää/lisäisi jonkin verran mielenkiintoani käydä otteluissa

    Ääniä: 40 13,7%
  • Ei oleellista vaikutusta suuntaan taikka toiseen / Peleissä käynti jäisi vähiin muutenkin

    Ääniä: 124 42,5%
  • Vähentää/vähentäisi jonkin verran mielenkiintoani käydä otteluissa

    Ääniä: 39 13,4%
  • Vähentää/vähentäisi huomattavasti mielenkiintoani käydä otteluissa

    Ääniä: 68 23,3%

  • Äänestäjiä
    292

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Mestikseen ja muihin Jääkiekkoliiton alaisiin sarjoihin määrättiin jo viime viikolla maskipakko. Liigassa vastaavaa vaatimusta ei ainakaan vielä ole kaikilla seuroilla. Liigaseurojen maskivaatimuksiin liittyen onkin palstalla olemassa jo äänestys, mutta tässä kyselyssä siis haetaan selkeästi eri asiaa.

Kysymys on kuitenkin varsin yksinkertainen: Miten maskipaikko vaikuttaisi sinun omaan mielenkiintoosi käydä seuraamassa otteluita paikan päällä?

Ainakin hypoteesina mulla on, että maskipakolla voi olla hyvin kaksijakoiset vaikutukset: Osa voi nähdä maskipakon lisäävän koronaturvallisuutta merkittävästi otteluissa ja menee vasta sitten mielellään peliin, jos kaikilla katsojilla on maskit päässä. Toisaalta taas jotkut voivat kokea maskin käyttämisen niin epämukavaksi, etteivät halua osallistua ottelutapahtumiin, vaikka peleissä käyminen muuten kiinnostaisikin.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mielummin olen ilman, mutta ihan kiva, että muut käyttää, joten kai maskipakko näissä on ihan ok.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikuttaa ainakin jonkin verran ja ehkäpä jopa huomattavasti kiinnostukseen mennä paikan päälle. Ehkä tähänkin tulee muutos vielä omalla kohdallani ajan myötä. Maskia pystyisi käyttämään sen hetken ajan julkisissa, mutta ottelun katsominen se naamalla vaikuttaa liian epämukavalta kokemukselta, jotta maksaisin yli 20 euroa lipusta. Parempi jäädä kotiin, jos/kun ei onnistuisi vastuullinen käyttäminen.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kävin katsomassa yhden Mestiksen pelin, juuri silloin kun pakko tuli. Eihän tuo perseestä ollut mutta toisaalta, jos lipun hinnalla katsoo Ruudusta kuukauden kotisohvalla ilman naamaria niin taidan toistaiseksi mennä sillä mallilla
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tuo keskimmäinen vaihtoehto on sikäli huono, että ajatuksen tasolla mulle on ihan sama onko mulla maskia vai ei, ja peleissä olen ajatellut käydä yhtä paljon kuin ennenkin. Mutta nyt kun tarkemmin mietin, niin mielestäni maskipakko olisi varmastikin oikein hyvä myös Liigaan, ja varmasti pienin paha, jos jotain lisärajoituksia halutaan tehdä. Eikä tulisi mieleenkään mennä matsiin ilman maskia tässä tilanteessa, niin selvästi seurat ovat viestineet pyyntönsä maskin käytöstä. Siihen en osaa sanoa mitään, onko maskeista mitään hyötyä peleissä, mutta mitään merkittävää haittaa en siinä näe.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ei vaikuta ja niihin maskeihin tottuu. Ensimmäinen puoli tuntia oli melko kamala, mutta nyt ei tee tiukkaakaan olla vaikka 5 tuntia maski naamalla. Kannattaa siis ehkä vähän totutella siihen maskiin, ennen kuin ensimmäistä kertaa joudut pitkän aikaa päässä pitämään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Minulle maskin käytöllä ei ole mitään vaikutusta peleissä käyntiin. Tällä viikolla pelejä tulee katsottua maski naamalla Espoossa, Helsingissä ja Turussa .
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kyllähän tuo jonkun verran vaikuttaa. Muttei pelkästään se maskin pito niinkään, vaan koko ottelutapahtuman sosiaalisuus-aspektit yleisellä tasolla. Eihän siitä samaa fiilistä saa kuin normaaliolosuhteissa.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Yhtä harvakseltaan ehdin peleihin kuin aiemminkin, mutta toki menen, jos kautta vain riittää. Maskia olen tottunut käyttämään jo niin, etten huomaa sitä enää, ei vaikuta tapahtumakokemukseen. Ympärilläni soisin olevan niin monta maskipäätä kuin mahdollista.
 

Glove

Jäsen
En minä montaa peliä muutenkaan kävisi paikanpäällä katsomassa niin ei siitä kenellekään suurta vahinkoa tule, jos en käy katsomassa yhtään peliä.
 

A Siente

Jäsen
Rajoitusten takia on mennyt mielenkiinto lähteä peleihin. Tietää ettei samaa tunnelmaa ole, kun halli parhaimmillaan puolillaan ja todellisuudessa vähemmän. Jos tulisi maskipakko, niin vahvistaisi vain ettei peleihin ole asiaa tällä kaudella.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä jo muutama vuosi mennyt 1-2 matsia kaudessa tahdilla, niin ei merkitystä. Kotona näkee ottelut ja voi katsella ilman maskeja.
 

zeitgeist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tavoitteelliset pikkuseurat
Vähän hölmöä on minusta se, että maskeja pitäisi käyttää myös vähäväkisissä alasarjapeleissä, joissa turvavälit mielestäni yleensä riittäisivät.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kaljanjuontikin onnistui eilen hallilla, vaikka oli maski. Kyllä tämä tästä.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Äänestyksestä puuttuu vaihtoehto:
  • Ei oleellista vaikutusta suuntaan taikka toiseen / Käyn joka tapauksessa katsomassa kaikki kotiottelut
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Äänestyksestä puuttuu vaihtoehto:
  • Ei oleellista vaikutusta suuntaan taikka toiseen / Käyn joka tapauksessa katsomassa kaikki kotiottelut
Jos käyt joka tapauksessa katsomassa kaikki pelit, sekin sopii oikein hyvin tuohon keskimmäiseen vastausvaihtoehtoon. Silloinhan maskipakko nimenomaan ei vaikuta käyttäytymiseesi.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kiinnostus kotimaista liigaa kohtaan on viimeisen viiden vuoden aikana laskenut, kuin lehmänhäntä, ja peleissä tulee muutenkin käytyä tosi vähän. Ehkä yksi matsi kaudessa, ja nekin on tässä nyt viimeiset ehkä 3 vuotta menneet periaatteella "halli, jossa en ole ennen käynyt". Peleihin minua vetää myös näiden nuorten supertalenttien näkeminen livenä.

Tällä kaudella vuorossa olisi lähtö Hämeenlinnaan, koska se kuuluu vielä niihin pelipaikkakuntiin, jossa en ole ollut peliä katsomassa. Lisäksi ajattelin elvyttää vuosia uinunutta suhdettani SaiPaan ja mennä Lappeenrantaan katsomaan pitkästä aikaa jonkun pelin. Tämä siis ihan periaatteella "vanhojen aikojen kunniaksi tukea seuralle vaikeassa tilanteessa." Oli tuo seura kuitenkin yli 15 vuotta hyvin tiivis osa elämääni, mutta jotenkin se vaan iän myötä kuihtui pois. Tuomas Kyrö on joskus puhunut suhteestaan Jokereihin, ja oli joskus jaffalassa todennut, että mitä helvettiä hän, aikuinen mies täällä enää tekee mölyämässä? Minulle on käynyt kai jotenkin samalla tavalla. Mutta sen verran sympatiaa kuitenkin vielä löytyy, että voisihan sinne kisapuistoon kerran vielä mennä matsiin ja syömään vetyä ennen, kuin lanaavat (toivottavasti) sen hallin maan tasalle ja rakentavat uuden sinne keskustaan.

Eli ei ole koronalla vaikutusta. Kävisin varmasti enempi peleissä, jos asuisin jollain pelipaikkakunnalla. Ei tästä tietysti Kouvolaan pitkä matka olisi, mutta jostain syystä mulle riitti yksi kerta siinä betonimöykyssä.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itselleni maskin käytöllä ei ole oleellista vaikutusta peleissä käymiseen. Ennen kautta olin vielä epäileväinen maskin käyttöön mutta nyt kaksi peliä paikan päällä nähneenä maski ei aiheuta ongelmia varsinkin, kun olen siihen jo töissä tottunut. Mielummin tietysti ilman maskia mutta toisaalta jos se mahdollistaa sen, että pelejä ylipäänsä pelataan niin olkoon sitten niin. Erätauollakin pystyy juoman normisti kumoamaan, kun ottaa maskin pois.

Maskipakkoa en sinänsä kannata, mielummin pysytään suositusten tasolla. Mitä olen tarkkaillut niin HPK:n pelissä jo lähes jokainen katsoja käyttää maskeja. Ja taitaa myös muualla olla sama tilanne, joten ei ole tarvetta edes pakottamiseen.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos käyt joka tapauksessa katsomassa kaikki pelit, sekin sopii oikein hyvin tuohon keskimmäiseen vastausvaihtoehtoon. Silloinhan maskipakko nimenomaan ei vaikuta käyttäytymiseesi.

Mielestäni ei sovi, joten en vastaa mitään. Keskimmäinen vaihtoehtohan on:
  • Ei oleellista vaikutusta suuntaan taikka toiseen / Peleissä käynti jäisi vähiin muutenkin
Minulla ei jää peleissä käynti vähiin, joten en voi valita tuota vaihtoehtoa. Tuosta vaihtoehdosta saa sen käsityksen, että maskipakkoja ei vaikuta käyttäytymiseeni ja peleissä käynti jäisi muutenkin vähäiseksi, joka ei siis pidä paikkansa.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
  • Ei oleellista vaikutusta suuntaan taikka toiseen / Peleissä käynti jäisi vähiin muutenkin
Minulla ei jää peleissä käynti vähiin, joten en voi valita tuota vaihtoehtoa. Tuosta vaihtoehdosta saa sen käsityksen, että maskipakkoja ei vaikuta käyttäytymiseeni ja peleissä käynti jäisi muutenkin vähäiseksi, joka ei siis pidä paikkansa.
Siinä on kauttamerkki, joka tarkoittaa tässä yhteydessä samaa kuin "tai", ei ja-sanaa. 55 vastaajaa on kuitenkin pystynyt tämän vaihtoehdon jo valitsemaan, vain yhdelle se näyttää muodostuvan suureksi ongelmaksi. Ei siis maksa vaivaa jatkaa tästä aiheesta tämän enempää, ihan mukava otos tähän kyselyyn on saatu ilman sinun vastaustasikin. Kiitoksia kaikille vastanneille!
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siinä on kauttamerkki, joka tarkoittaa tässä yhteydessä samaa kuin "tai", ei ja-sanaa. 55 vastaajaa on kuitenkin pystynyt tämän vaihtoehdon jo valitsemaan, vain yhdelle se näyttää muodostuvan suureksi ongelmaksi. Ei siis maksa vaivaa jatkaa tästä aiheesta tämän enempää, ihan mukava otos tähän kyselyyn on saatu ilman sinun vastaustasikin. Kiitoksia kaikille vastanneille!

No tottakai tuosta pystyy valitsemaan, jos on vaikka sitä mieltä, että peleissä käynti jäisi vähiin muutenkin. Pysyn kuitenkin mielipiteeni takana. Erittäin huonosti laadittu kysely. Miksi tuo keskimmäinen vaihtoehto ei voi olla yksinkertaisesti vain "Ei oleellista vaikutusta suuntaan taikka toiseen". Miksi pitää erikseen todeta, että käynnit jäisi vähiin muutenkin? Miten voit päätellä kumpaa nuo 55 vastaajaa ovat tarkoittaneet? Käykö näistä kuinka moni lähes kaikki pelit ja kuinka monella pelit jää vähiin? Niinpä. Sitähän ei tuosta pysty päättelemään. No joo mutta osaltani keskustelu myöskin riittää tämän kyselyn tiimoilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös