Kyllä Mara on Heikkisen korvaaja. Ei yli 100k miestä mihinkään kolmospariin suunnitella.
Itse olen omalla tavallani kyllästynyt tähän 1 vs 1 -vertailuun ja ruvennut keskittymään suurempien osien vertailuun.
Menneen kauden alussa top4-puolustajamme vs. Tällä hetkellä tilanne:
Bono - Kanki - Hank - Walsh vs. Söde - Kanki - Mara - Clarke.
Etukäteisodotusten mukaan meillä on alkavalle kaudelle huomattavasti paremmat top4-puolustajat. Majeskyä en viime kaudelle laske.
Täytepelaajat menneellä kaudella vs. tällä hetkellä:
Haverinen - Turunen - Melart - Ahonen - Purolinna - Miliisi - Holmberg
vs.
Haverinen - Kurvinen - Melart - Ahonen - Purolinna
Täytemiesosasto on mielestäni heikentynyt ja minun mielestäni HIFK:n on hankittava vielä yksi puolustaja, joka on näiden osastojen välimaastoa, nimittäin tällä miehityksellä ensimmäisestä korista pari miestä pois ja kakkospakkiparina häärii Haverinen - Kurvinen ja kolmosena Melart - Ahonen.
Itse Järventiestä sanon nyt ensimmäistä kertaa. Hankintana erittäin kaksipiippuinen, ei oikeastaan millään saralla luokattoman huono, mutta on oikeastaan jokaisella osa-alueella yliarvostettu. Pystyy taklaamaan kovaa ja yrittää vaikka lentopallomailojen heiluttelua, mutta jotenkin minulla on Marasta mielikuva, että tilannekovuutta/vääntövoimaa ole niin paljoa, kuin voisi toivoa. En dumaa ennen aikojaan, mutta täytyy kyllä sanoa, että en kyllä odotakaan kaverilta kuuta taivaalta. Kauden -07 tyylinen esitys (tehopörssin voitto, 25 pinnaa) saisi minut jo kehumaan Maraa, mutta ei liene realismia, joten odotukset lienee luokkaa tehopörssissä plussalla ja vajaat 20 pistettä.