Ei missään nimessä ole mitään satavarmaa ärsytystä. On mahdollista että toimittaja on tässä jollain henkilökohtaisella kostokampanjalla liikenteessä. Se ei ole todennäköistä, mutta mahdollista tietenkin. Mutta ymmärätkö että kritisoit ihmistä sen takia, että hän on tehnyt työtään perusteellisesti ja hyvin? On jossain määrin absurdia että tutkiva journalistinen työ saa sinulla karvat nousemaan pystyyn.
Mitä tulee Yrjövuoren valheiden (tai ainakin tässä vaiheessa ne näyttäisi valheilta) merkittävyyteen. Hän on pystynyt luomaan itselleen uraa osittain näiden valheellisten tarinoiden avulla. Hän on julkisuudessa toimiva henkilö jonka työura osittain perustuu liioiteltuun tai suoranaiseen valehteluun. Journalistisen etiikan puitteissa on enemmän kuin perusteltua tarkastaa hänen väitteensä. Lukija voi itse sitten päättää kuinka merkittävää tämä toimittajan esiin kaivama tieto on. Mutta aivan perusteltua työtä siellä on tehty.
Ainakin noiden Yrjövuoren vastausten perusteella vaikuttaa siltä, että hän itse avoimesti myöntää ne virheelliset tiedot joita hänestä on julkaistu. Kyse oli mielestäni useissa kohdissa hyvin tulkinnanvaraisista titteliin kohdistuvista eroavaisuuksista.
Pidän myös suhteellisen outona sitä, että eikö Suomen koripallomaajoukkue palkatessaan uusia henkilöitä tarkista edelliseltä työnantajalta tarkkaa toimenkuvaa? Vaikka kuinka olisi ollut Lakersissa vaikka lipunmyyjänä niin ei varmaan heti pääsisi esimerkiksi jonkun suomalaisen seurajoukkueen toimitusjohtajaksi.
Minusta taas on absurdia että toimittajan kaivamat asiat nähdään heti absoluuttisina totuuksina ja nimenomaan niin että Yrjövuori on itse nämä kaikki yksin sepittänyt. Kyllä myös toimittajan tarkoitusperiä on hyvä tarkastella kriittisesti.