Marjatta Raita on kuollut

  • 13 813
  • 27

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Unelmieni nainen on poissa. Lepää rauhassa!
 
Hieno nainen, nevö foget!

Itse muistan Raidan myös tämän pienestä roolista Meiltähän tämä käy -leffasta, joka on varsinainen mestariteos.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pidin hänestä kovasti varsinkin Uunon vaimona. Ikävää, että hän on nyt poissa.

Lepää rauhassa.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Harmillinen uutinen. Oli kyllä loistava roolissaan Uunon vaimona, mistä hänet ainakin itse parhaiten muistan.

Kepeät mullat.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Hieno nainen, nevö foget!

Itse muistan Raidan myös tämän pienestä roolista Meiltähän tämä käy -leffasta, joka on varsinainen mestariteos.

Eikös hän ollut metsäyhtiön huvilalla, tarjoilijattarena? Näin ainakin itse muistaisin.
 
Eikös hän ollut metsäyhtiön huvilalla, tarjoilijattarena? Näin ainakin itse muistaisin.
Kyllä ja viihdytti jotain ministeriä tai muuta humaltunutta virkamiestä.

En muuten tiennytkään, että Raita ja Sulkanen olivat naimisissa. Malliesimerkki siitä, että perhesuhteita ei päivitellä roskalehtien palstoilla. Rispektit ja osanotot.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
"Kuuleppas nyt yks juttu senkin rontti!"

Suurena Uuno Turhapuro -elokuvien ystävänä, tämä uutinen pysähdytti.

RIP
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kyllä ja viihdytti jotain ministeriä tai muuta humaltunutta virkamiestä.

En muuten tiennytkään, että Raita ja Sulkanen olivat naimisissa. Malliesimerkki siitä, että perhesuhteita ei päivitellä roskalehtien palstoilla. Rispektit ja osanotot.

Taitaa olla pari viikkoa siitä, kun itse luin jommastakummasta iltapäivälehdestä jutun kyseisestä pariskunnasta... Raita näytti siinä jutussa kovin kuihtuneelta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Karismaattinen näyttelijätär oli ja veti Uunon vaimon roolin aivan mahtavasti. Tuntuu vaan, että ehkä hieman liikaakin jäi sen roolin vangiksi?

Pidin erityisesti Marjatta Raidan persoonallisesta hieman käheästä äänestä.

R.I.P.
 

Tobias

Jäsen
Mielenkiintoista että en ole koskaan kuullutkaan tällaisesta henkilöstä ja huomasin että täällä Jatkoajassa oli tällainen ketju. No en ole koskaan katsonut yhtään Uuno Turhapuro -elokuvaa joten ehkä se selittää asiaa. Ja toisaalta vaikka olisinkin katsonut niin tuskin silti olisin tiennyt koska en katso elokuvien lopputekstejä.
 

scholl

Jäsen
En minäkään kaikkien näyttelijöiden nimiä välttämättä muista ulkoa, mutta tuossa kun iltapäivälehtien etusivuilla uutinen oli kuvan kanssa niin aika harva varmaan oli tunnistamatta uunon muijaksi. Sen verran legendaarinen tapaus, koska uunon avioliittohan on aviosopimuksineen, jossa kerrotaan mm. se, miten nakit keitetään, esikuvana myöhempien sukupolven miehille, kun aletaan naisen kanssa sopimusta neuvottelemaan.

Uuno Armeijan Leivissä ja Uuno Epsanjassa olivat leffat, jotka itselleni jäivät hyvin mieleen. Jotenkin sellainen kuva, että siihen aikaan kaikki ihmiset kävivät ne katsomassa. Leffateatterit olivat jotain pieniä mestoja eri puolille kaupunkia siroteltuina.

Tuosta muuten huomaa hyvin, että aika on vierähtänyt, kun suurin osa näyttelijöistä alkaa olla pikkuhiljaa kupsahtaneita ja Veskukin alkaa olla totaalisen klesana. Veikkaan, että Vuoristoneuvoksen nuori sihteerikin on kohta jo eläkeläinen. Niin se aika menee.

En ala Kirbyn etunimeä tässä hokemaan, koska mielestäni se on jotenkin spedeä. Sanon vain, että aikaansa kutakin.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, Uunot olivat Loirin bravuurinumero. Mutta olisihan se niiden huumori ollut täysin erilaista ilman Marjatta Raidan siippaansa kyllästynyttä hahmoa.

Heti tulee mieleen Armeijan leivissä elokuvan tilitys, kun Elisabet oli joutunut "tuuraamaan" Uunoa tämän ollessa hummailemassa Härskin ja Sörsselsönin kanssa.

"Se mua kaikista eniten päähän otti, että kukaan ei huomannut. Ei edes saunassa."

R.I.P Marjatta.
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Itseänikin suurena uuno-leffojen ystävänä tämä uutinen kosketti...
"missäs sitä on taas luuhattu!!??"

R.I.P Marjatta
 
Rupeaa Uunon ympäriltä katoamaan porukat toiselle näyttämölle, todella surullista. Itse nautin kaikkein eniten edelleen vanhoista mustavalkoisista Uunoista, jotka olivat vielä melko anarkistisia tekeleitä. Varsinkin näissä Elizabeth oli Uunon veroinen hahmo, joka toi Uunon jonkilaista uskottavuutta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yllättävä uutinen. Ja nuorena lähti.

Minäkin olen Uuno -elokuvien ystävä. VHS-muodossa on paria uusinta lukuunottamatta koko setti.

"Uuno! Tänne ja äkkiä!"
"Heti paikalla rakas..."
 

Johnny Freak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Popa, sympatiat Alfred Oerterille
Lepää rauhassa .."nalkuttajien kuningatar"..!
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuosta muuten huomaa hyvin, että aika on vierähtänyt, kun suurin osa näyttelijöistä alkaa olla pikkuhiljaa kupsahtaneita ja Veskukin alkaa olla totaalisen klesana. Veikkaan, että Vuoristoneuvoksen nuori sihteerikin on kohta jo eläkeläinen. Niin se aika menee.

Unelma Säleikkö on todellakin jo eläkeiässä.

Itse olen aina ollut suuri Uuno-diggari ja siten nämä ovat ikäviä uutisia. Varsinkin kun Marjatta Raita lähti aivan liian aikaisin. Itsekin muistan pari-kolme viikkoa siten jonkun lehtijutun, jossa Marjatta näytti kuihtuneelta. Tosin muistakseni siinä jutussa ei sairaudesta puhuttu mitään.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Lepää rauhassa, "Rouva Turhapuro". Antaa elokuvien puhua puolestaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Isäni kollega "lähti pois" samalla tavalla kuin Marjatta Raita. Hänelläkin oli selkäkipuja, mutta hän ei välittänyt niistä höykäsen pöläystä. Viimein, kun hän makasi tuskissaan kesämökkinsä lattialla ja soitti vaimolleen, hänet haettiin sairaalaan.

Kyseessä oli maksasyöpä, joka oli levinnyt pitkin selkärankaa ympäri selkää. Hänkin meni muutamassa kuukaudessa.

RIP, Marjatta Raita. Toivottavasti on jokin hyvä paikka, jossa nyt olet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös