Marjamäelle kenkää!

  • 85 993
  • 300

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
No niin. Tätä on varmaan jo odotettukin, mutta kun kukaan muu ei uskalla, minä avaan pelin. Nyt lienee jo täysin selvää, että Marjamäen kärppäsopimuksen julkistaminen on saanut joukkueen totaaliseen umpisolmuun. Minä en näe enää muuta vaihtoehtoa, joten: Marjamäelle kenkää.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkäpä Jatkoajan idioottimaisin ketju - ainakin vielä.

Ainakin perjantaina Blues pelasi sellaisella kiimalla, että olisi voinut luulla kevään olevan kyseessä. Joukkueella on hyvä pelitapa, jota pelaajat nöyrästi toteuttaa. Eli valmentajalla on selkeästi joukkueen luottamus ja sitä kautta Laten kenkiminen olisi aika hassu ratkaisu kärppäsopimuksesta huolimatta.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Kukaan muu ei ole yhtä tyhmä kuin sinä!

Ehkä on ehkä ei. Nyt vaan on niin, etteivät tilastot tässä tapauksessa valehtele. Peli on täysin solmussa, maaleja ei tehdä enää ollenkaan, eikä otteluita voiteta. Tämä kaikki sen jälkeen kun Marjamäki päätti avautua. Sanoivat pelaajat haastattelussa mitä tahansa, Marjamäen tempulla on ollut tähän iso osansa. Kuinka kauan meillä on aikaa odotella kääntyykö kurssi joskus?
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Jotain paskaa on koneistossa. Ensin joukkue on liigassa eniten maaleja tehnyt porukka ja peli on vapautunutta. Sitten hetkessä tilanne on täysin päinvastainen. Silti: Ei nyt tyhmin ketju, mutta turha kuitenkin. Antaa muiden jengien kengittää.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Miten ois thnninen jäitä hattuun? Alkukausi on ollut vitunmoista ylisuoritusta Bluesin rosterilta ja kakkossija sarjassa oli ihan huikeeta. Nyt pieni suvantovaihe, pari hävittyä peliä ja Marjamäelle vaaditaan kenkää. Just.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Miten ois thnninen jäitä hattuun? Alkukausi on ollut vitunmoista ylisuoritusta Bluesin rosterilta ja kakkossija sarjassa oli ihan huikeeta. Nyt pieni suvantovaihe, pari hävittyä peliä ja Marjamäelle vaaditaan kenkää. Just.

Noh, näinhän sitä vois ajatella, jos tilanne olis ns. Normaali. Nyt se ei sitä vaan ole, vaan tilanne on se mitä se on. Marjamäki päätti itse kertoa joukkueelle oälevansa menossa kärppiin. Joko hän tiesi, tai ainakin olisi pitänyt tietää, että kaikki vastoinkäymiset sen jälkeen tullaan kaatamaan nhänen niskaansa. Niin minäkin nyt tässä teen. Minun mielestäni joukkue nhäviää nyt otteluita koska sen peräsimessä on sielunsa jo viholliselle myynyt luopio. Jos ei riitä älyä tajuta että tällä lailla se peli menee, tällaisen paskan saa niskaansa kun tuollaisen tempun tekee, pitäisi joko olla tekemättä sopimuksia kesken kauden tai sitten opetella pitämään turpansa kiinni. Minulta ei saa tuon jälkeen enää mitään anteeksi, ja kärsivällisyyskin on nhyvin vähissä, ja nyt jo loppu. Voi olla että mieleni vielä muuttuu jos peli muuttuu, mutta pakko on sanoa etten minä ole toistaiseksi nähnyt mitään mikä antaisi aihetta muuttaa mielipidettä.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Noh, näinhän sitä vois ajatella, jos tilanne olis ns. Normaali. Nyt se ei sitä vaan ole, vaan tilanne on se mitä se on. Marjamäki päätti itse kertoa joukkueelle oälevansa menossa kärppiin.
Ai. Mä ymmärsin, että Marjamäki kertoi joukkueelle vain tämän kauden olevan viimeinen Espoossa. Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin. Joka tapauksessa perjantain peli Kuopiossa ei ollut Bluesilta huono ja joukkue kyllä mun mielestä pelasi valmentajalleen. Katsoitko itse sitä peliä?

Voi olla että mieleni vielä muuttuu jos peli muuttuu
Oho, aika yllättävää.
 

Fordél

Jäsen
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että miksi Marjamäen sopimus Kärpiin olisi laittanut Bluesin pelin solmuun? Siis avatkaa (näin väittävät), että mikä on se pelaajan ajatteluketju, joka saa tämmösen tapahtuman aikaan.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei ei ei ja ei.

Thinninen voisi odottaa vaikka yön yli kun pää selkiytyy ja jos vaikka sitä kautta ymmärtäisi, että tälläisten topiccien tekeminen on aivan helvetin typerää. Koita ymmärtää myös se, että Bluesin pelaajarosterilla odotettavissa oleva sijoitus ei todellakaan ole kovin korkealla, vaan lähinnä kausiennakkojen tapaisesti sarjan keskiluokassa. Kauden avauspelit menivät paljon paremmin kuin kukaan osasi odottaa ja nytkun menestys ei pysykkään samanlaisena niin ollaan heittämässä päävalmentajaa ulos? Herätys!

Ylipäätänsä kun liigan muut joukkueet löytävät pelitapansa, NHL vahvistukset tekevät oman osansa yms. Tälläinen valuminen liigan kärkipaikoilta oli ihan odotettavissa.

Hävettää edes nähdä tälläinen ketju Blues foorumin osiolla. Jäitä hiukan hattuun ja jokainen paikalle ensiviikon kotimatseihin. Niin kauan kun yleisö löytää tiensä hallille ei ole syytä suurempaan huoleen.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että miksi Marjamäen sopimus Kärpiin olisi laittanut Bluesin pelin solmuun? Siis avatkaa (näin väittävät), että mikä on se pelaajan ajatteluketju, joka saa tämmösen tapahtuman aikaan.

En väitä enkä tiedä pelaajien ajatteluketjuista. Nämä viime aikaiset tappiot nyt vaan ovat sattuneet samaan aikaan tuon sanotun ilmoituksen aikaan. Rinkiseltä kuitenkin tehot katosivat jo aiemmin, nyt ne ovat kadonneet koko jengiltä. Tietysti viimeisimmissä matseissa on pelattu käsittääkseni kovimpia jengejä vastaan. Ja voisi kai sanoa, että muut joukkueet ovat parantaneet peliään kauden alusta ja parissa viimeisessä matsissa on nähty miten Bluesia vastaan pelataan onnistuneesti. Tässä ollaan kai suuntaamassa sinne omalle tasolle. Mielenkiintoista on nähdä millaista on touhu tiistaina ja keskiviikkona.

Tuki Marjamäelle. Ja kysymyksenä (jälkiviisaana), olisiko Petu pitänyt kenkäistä pihalle kun tiedettiin siirtymisestä julleihin? Vaikkakin jäätyi finaaleissa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaikka olenkin pirun tyytyväinen Marjamäen mahdollisesta siirtymisestä tänne Ouluun niin jäitä hattuun siellä Espoon suunnalla. Ei tuo mahdollinen siirto Kärppiin ja sen julki tuleminen ole mitään ennenkuulumatonta jääkiekossa.

Kaudella 86-87 tuossa ennen vuodenvaihdetta tuli julkisuuteen tieto, että Kärppien valmentaja Pentti Matikainen siirtyy kauden jälkeen HIFK:iin. Sitten kävi niin hauskasti, että Kärpät ja HIFK olivat vastakkain välierissä ja siitä se polemiikki nousi. Uskottiin että Matikainen "Järjestää" HIFK:ille paikan finaaliin mutta näin ei käynyt, Kärpät sinne meni.

Marjamäki varmasti antaa kaikkensa Bluesin eteen tällä kaudella ja olkaa onnellisia siitä, että teillä on ollut tuollainen kaveri kehittämässä seuraa.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Huomautan kyllä epäilijöille, että oli tasan selvinpäin kirjoittaessani nuo aiemmat viestini (enää en ole). Edelleen olen sitä mieltä, että Marjamäki teki karhunpalveluksen porukalle kertoessaan mitä kertoi. Ja edelleen olen sitä mieltä, että tämä tappio/nollaputki tuon jälkeen ei ole sattumaa. Minä en ole joukkueen toimitusjohtaja(onneksi, koska siitä ei mitään hyvää seuraisi) mutta minä en tuollaista touhua alaisissani katselisi. Kaikkihan tosi tiesivät että =arjamäen soppari loppuu, ja että todennäköisesti lähtee muualle, mutta mikä pirun pakko se oli noutaa nyt pöydälle?
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On ihan normaalia ja asiallista, että valmentaja kertoo pelaajille hyvissä ajoin siitä, että kausi jää viimeiseksi ainakin joksikin aikaa.

Jos asiassa nyt on juuri käsiteltävää, on se parempi käsitellä nyt kauden alkuvaiheessa kuin kevätkaudella, jolloin kaikki huomio pitää keskittää parhaan mahdollisen vireen hakemiseen ja häiriötekijät pitää karsia pois.

Parista tappiosta nyt ei paljoa johtopäätöksiä voi vetää.
 

Fordél

Jäsen
Huomautan kyllä epäilijöille, että oli tasan selvinpäin kirjoittaessani nuo aiemmat viestini (enää en ole). Edelleen olen sitä mieltä, että Marjamäki teki karhunpalveluksen porukalle kertoessaan mitä kertoi. Ja edelleen olen sitä mieltä, että tämä tappio/nollaputki tuon jälkeen ei ole sattumaa. Minä en ole joukkueen toimitusjohtaja(onneksi, koska siitä ei mitään hyvää seuraisi) mutta minä en tuollaista touhua alaisissani katselisi. Kaikkihan tosi tiesivät että =arjamäen soppari loppuu, ja että todennäköisesti lähtee muualle, mutta mikä pirun pakko se oli noutaa nyt pöydälle?

Mun kaaliin ei mahdu, että kun valmentaja ja organisaatio rehellisesti kertoo ennen kuin asia leviää mediaan, että tää on valmentajan viimeinen kausi, tämä jotenkin laskisi pelaamisen tasoa tai jengi menisi siitä lukkoon.

Eli kerro nyt miten tämä on vaikuttanut esimerkiksi pelaajiin? Miten pelaaja X on käynyt Laten kertoman uutisen ajatuksissaan läpi ja miksi hän on päätynyt laskemaan pelaamisensa tasoa tai tehnyt sen tiedostamattaan?
 

radwar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Brynäs, Dynamo Mockba
Mun kaaliin ei mahdu, että kun valmentaja ja organisaatio rehellisesti kertoo ennen kuin asia leviää mediaan, että tää on valmentajan viimeinen kausi, tämä jotenkin laskisi pelaamisen tasoa tai jengi menisi siitä lukkoon.

Eli kerro nyt miten tämä on vaikuttanut esimerkiksi pelaajiin? Miten pelaaja X on käynyt Laten kertoman uutisen ajatuksissaan läpi ja miksi hän on päätynyt laskemaan pelaamisensa tasoa tai tehnyt sen tiedostamattaan?

Juurikin näin. Täältä myös yksi lisäkysymys thinttiselle: mistä tiedät että media sai vihiä asiasta juuri silloin kun Marjamäki oli asian rehellisesti joukkueelle kertonut? Koska et todennäköisesti tajua kysymystäni lidlin halvan kaljan jälkeen niin selvennän: oletko varma että tämä joukkueelle ilmoitus ei tapahtunut vaikka jo ennen sarjan alkua? Laatikaisen UrhoTV ilmoitus ei riitä perusteluksi, koska se että TV oli siinä pelissä paikalla kun media oli pelin aloittanut ei tarkoita mitään!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Odotettu ja turha ketjun avaus. Täysin selvää, että välillä peli menee solmuun ja tulee tappiojaksoja. Kausi alkoi yli odotusten ja sen myötä täällä osa jengistä alkoi puhua jopa mestaruudesta. Eihän se toki mahdotonta olisi, mutta pieni ihme nyt kuitenkin.

Kyllä se tästä taas lähtee. Itse pelkään että Lukko-ottelu on vielä nihkeä mutta keskiviikon paikallispeli narreja vastaan sytyttää taatusti. Marjamäki on liigan paras valmentaja ja kyllä minä haluan hänet pitää Espoossa kauden loppuun asti. Hänen kenkimisellään saataisiin toki poistettua se pienikin mahdollisuus mestaruuteen.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Ihan aiheesta

Mitäs jos Nokian 'päävalmentaja' kertoisi aamupalaverissa joukolleen, että 'Tämä on nyt minun viimeinen tilikausi Nokiassa. Tein pari kuukautta sitten sopparin Samsungin kanssa, mutta minä en anna sen vaikuttaa työhöni Nokian eteen. Tehdään sitä yhdessä ammattimaisesti ja täysillä'.

Menisköhän läpi.

Joku sanoikin, että kiekkojohtoa tuntuu vaivaavan sitkeä 'ylävartalovamma'. Se näkyy tässäkin amatöörimäisenä tiedottamisena. Todellista rehellisyyttä olisi ollut, että heti kun päävalmentaja teki sopparin kilpailijan kanssa, siitä olisi tiedotettu ja kerrottu syyt ja seuraukset.

Bluesin uuden johdon tulisi ottaa viimeistään nyt asia haltuun ja kertoa tilanteesta ja siitä miten homma hoituu. Ei riitä, että 'meillä on sopimus kauden loppuun' ja että näin uskotaan, että homma hoituu. Jonkun pitää antaa uskolle kasvot. Marjamäellä on 'oma kärppä ojassa' joten hän ei ole enää uskottava puhemies.

Kyseessä ei ole vain pelaajien usko, vaan myös sponsoreiden ja maksavien katsojien usko seuran kykyyn johtaa toimintaa. Tässä suhteessa luistellaan heikoilla jäillä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kaksi eri asiaa

Onko Marjamäen ensi kauden sopimusasia ja siitä tiedottaminen hoidettu amatöörimäisesti? No todellakin.

Uskonko että Marjamäki ja joukkue perseilevät loppukauden sen takia että Marjamäki siirtyyy Kärppiin. No en tietenkään.

Miten tästä eteenpäin?

- Saarikangas tulkoon ulos ilmoittamaan että Marjamäki ei jatka seurassa ensi kaudella (tällä hetkellähän seura ei ole asiasta virallisesti sanonut mitään), että Marjamäellä on johdon täysi tuki ja luottamus ja että ensi kauden kuvioita valmistellaan hyvää vauhtia. Ei kukaan usko siihen että Blues sopii uuden valmennusjohdon kanssa asioista kun kausi päättyy. Ja jos se niin todellakin tekisi, ei siinä vaiheessa olisi enää jäljellä ketään päteviä valmentajia tänne tulemaan ensi kaudeksi.

- Mielellään ensi kauden valmennusporukan nimet ulos heti kun ne ovat selvillä. Samoin näkisin ylipäätään paremmaksi, että Bluesissa siirryttäisiin samanlaiseen jatkuvan tiedottamisen kulttuuriin kuin esim. Jypissä, jossa pidetään median mielenkiintoa yllä pitkin kautta julkaisemalla jatkosopimuksia sitä mukaan kun niitä tehdään.
 

Fordél

Jäsen
Mitäs jos Nokian 'päävalmentaja' kertoisi aamupalaverissa joukolleen, että 'Tämä on nyt minun viimeinen tilikausi Nokiassa. Tein pari kuukautta sitten sopparin Samsungin kanssa, mutta minä en anna sen vaikuttaa työhöni Nokian eteen. Tehdään sitä yhdessä ammattimaisesti ja täysillä'.

Menisköhän läpi.

Kuulostaa vähän absurdilta tilanteelta, koska tossa vaiheessa firmassa käynnistyisi siirtymäprosessi. Johtaja lähtisi joko heti tai irtisanomisajan jälkeen. Kenties uusi johtaja ajettaisiin jo sisälle.

Itse olen ollut muutaman kerran töissä niin, että tiedän lähteväni muualle. Ei se ole tippaakaan vaikuttanut tekemiseeni. Päinvastoin, olen huolehtinut siitä, että jätän tähänkin organisaatioon hyvän kuvan itsestäni ja hoidan hommani mahdollisimman hyvin loppuun. Ja minä en ole ollut duunissa, joka olisi näin tulosvastuullista kuin huippu-urheilu.

Lätkässä vedetään puolestaan kausi kerrallaan ja sen aikana niin pelaajat kuin valmentajat tekevät soppareita tulevan kauden suhteen. Sitä tapahtuu kaikkialla. Valitettavasti nykyisin nää siirrot pysyy aika harvoin salassa. Silti jengit voittavat mestaruuksia vaikka pelaajilla ja valmennuksella on sovittu tuleva kausi muualle (esimerkiksi HIFK ja Kari Jalonen).

On ihan liian helppoa mennä nyt tämän uutisen taaksen ja laittaa viime pelien epäonnistumiset sekä mahdolliset tulevat epäonnistumiset sen piikkiin. Samalla ulkoistetaan ongelma ja kiteytetään se yhteen henkilöön: Lauri Marjamäkeen. Samalla myös jätetään havainnoimatta ne todelliset syyt. Toki tämä on ymmärrettävää, koska tähän on niin helppo tarttua ja ihmiset kaipaa syyllisiä.

En kuitenkaan edelleenkään ymmärrä logiikkaa, jonka mukaan Marjamäen tekemisen taso olisi nyt jotenkin tipahtanut. 11 vuotta seurassa hyvää duunia ja vetäisit sitten viimiset puoli vuotta lekkeriksi? Oikeesti ei kuulosta järkevältä. Entä pelaajat. Tiedän, että toi valmentaja ei mua enää ensi kaudella valmenna (ellen siirry sen mukana), jätänpä nyt antamatta kentällä 100 % ja himmaan tän kauden. Ei kuulosta tämäkään järkevältä. Pelaajat tietää, samoin kuin valmentaja, että tämä on tulosurheilua. Koko ajan pitää tehdä tulosta, jotta pääset taas seuraavana vuonna pelaamaan tai valmentamaan haluamassasi roolissa. Tai jos vähänkin himmaat niin huomaat, että kaveri tulee viereltä ohi ja ottaa sun tontin.

Entä joukkuehenki? Mitä sille käy kun jengi tietää, että valmentaja lähtee tän kauden jälkeen muaalle? Ymmärrän, että ongelmia voisi olla, jos valmentajan tekemisessä näkyy himmaamista tai jos asiasta ei ole selvyyttä. Himmaamiseen en usko ja ilmeisesti epäselvyyttäkään ei ole kun asiasta on rehdisti kerrottu jengille. Ja jokainen pelaajakin tietää miten tää business toimii ja toimii itse samalla tavalla. Tosin jos pelaaja X tekee suullisen sopparin muualle ensi kaudesta, hän todennäköisesti ei siitä kerro koko porukalle. Nyt Marjamäki on tuonut asian suoraselkäisesti julki ja asettaa samalla itsensä entistä kovempaan arviointiin: tekeekö toi kuitenkin jätkä duuninsa hyvin?

Ainoa keille tää voi olla ongelma on fanit. Vituttaa kun hyvä valmentaja lähtee muualle. Vituttaa kun se selviää vielä kesken kauden. Pahin mitä tässä nyt voidaan tehdä on tehdä siitä ongelma, kun se sitä tuskin on jengille. Niin taustaorganisaatio, pelaajat kuin valmennus tietää miten tää homma toimii eikä siinä ole mitään ihmeellistä. He keskittyvät omaa tekemiseensä. Ihan samalla tavalla kuin Blues teki omistajaspekulaatioiden kesken tai Ilves on tehnyt viime kuukausien hässäkän keskellä. Jo pelkästään omassa tekemisessä on niin paljon keskittymistä ettei tällaisiin itsestään selvyyksiin jakseta vaivata energiaa. Ainoa kella siihen löytyy energiaa on meillä faneilla ja siksi meillä on pystyssä mm. tämäkin ketju.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei tarvinnut katsoa kuin ketjun nimi niin olisin voinut arvata kuka avasi ja millaista keskustelua täällä käydään.

Kertokaa mulle miksi nyt pitäisi "julkistaa" ettei Marjamäki jatka? Mitä sillä saavutetaan? En myöskään ymmärrä miten Marjamäen sopimusasiasta tiedottaminen on hoidettu amatöörimäisesti, ainakaan Bluesin puolelta? Ei Bluesilla ole tiedotettavaa ja Kärpät taas ei voi mitään tiedottaa, varsinkin jos tuo Facebook-hemmokin pitää näppiksensä kurissa tällä kertaa. Nyt mennään näillä ja sitten kun uusi valmentaja on selvillä niin sitten se kerrotaan julkisesti jos voidaan tai jollei voida niin ainakin omille pelaajille sekä niille keiden kanssa neuvotellaan. Simple as that.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Ei tarvinnut katsoa kuin ketjun nimi niin olisin voinut arvata kuka avasi ja millaista keskustelua täällä käydään.

Kertokaa mulle miksi nyt pitäisi "julkistaa" ettei Marjamäki jatka? Mitä sillä saavutetaan? En myöskään ymmärrä miten Marjamäen sopimusasiasta tiedottaminen on hoidettu amatöörimäisesti, ainakaan Bluesin puolelta? Ei Bluesilla ole tiedotettavaa ja Kärpät taas ei voi mitään tiedottaa, varsinkin jos tuo Facebook-hemmokin pitää näppiksensä kurissa tällä kertaa. Nyt mennään näillä ja sitten kun uusi valmentaja on selvillä niin sitten se kerrotaan julkisesti jos voidaan tai jollei voida niin ainakin omille pelaajille sekä niille keiden kanssa neuvotellaan. Simple as that.

Heh. Alan ilmeisesti saada tietynlaista mainetta. No, lienee ihan ansaittua. Anyways, en minäkään näe että tässä tilanteessa olisi kenelläkään mitään tarvetta tiedottaa mitään. Marjamäen täytyy nyt vain saada takaisin ote tuosta joukkueesta, ja saada taas peli raiteilleen. Ja valmentajalle se vastuu siitä jää. Vaikeaksi Marjamäki tämän itselleen teki, paljon vaikeammaksi kuin olisi tarvinnut.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Mitäs jos Nokian 'päävalmentaja' kertoisi aamupalaverissa joukolleen, että 'Tämä on nyt minun viimeinen tilikausi Nokiassa. Tein pari kuukautta sitten sopparin Samsungin kanssa, mutta minä en anna sen vaikuttaa työhöni Nokian eteen. Tehdään sitä yhdessä ammattimaisesti ja täysillä'.
Pakko palata nyt tähän. Jos pomosi sanoisi että ensi vuonna olen kilpailijan johdossa niin miten se vaikuttaisi tekemiseesi?
Bluesin pahin alamäki kyllä saattuu pahasti tämän ilmoituksen kanssa samaan aikaan. Tähänkö se orastava nousu sitten kolahtaa.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Fakta #1:
Pekka Virta sai TPS:stä potkut sen jälkeen kun joukkue keräsi kauden alusta
lähtien 13 pelaamassaan ottelussa 11 pistettä.

Fakta #2:
Espoon Blues on kerännyt viimeisessä 13 ottelussaan 11 pistettä.

Fakta #3:
Espoon Blues pelaa ennen seuraavaa maaottelutaukoa 7 peliä, joista vieraissa 5 (3 lauantaita ja 1 ip päivän aatto). Espoon Blues on hävinnyt 6 viimeisestä vierasottelustaan jokaikisen yhteensä maalierolla 20-6.

Fakta #4:
Espoolainen pääsarjajoukkue on jäänyt SM-liigan play-offien ulkopuolelle viimeiseen 16 vuoteen 2 kertaa (01 ja 05).

Fakta #5:
Espoon Blues on pelannut mitalipeleissä 5 kertaa viimeiseen 6 kauteen.

Fakta #6:
Lauri Marjamäellä on sopimus Kärppien päävalmentajaksi kaudelle 2013-2014 ja sopimus Suomen maajoukkueen apuvalmentajaksi kaudelle 2013-2014.

Fakta #7:
Lauri Marjamäellä ei ole yhtään mestaruutta vielä mistään sarjasta (C, B, A, SM-liiga, U20 maajoukkue).

Fakta #8
Sivuunkirjoittanut on tuonut hallille toistaiseksi yhteensä noin 30 ylimääräistä katsojaa irtolipuilla itsensä lisäksi tällä kaudella (+2 katsojaa per jokaikinen peli ka., jotka muuten ei hallille olisi tulleet). Sivuunkirjoittanut on tyhmä ja on maksanut oman kausikorttinsa, joten maksaa omalta osaltaan palan lystistään, menee miten menee.

No siinä on ne faktat.
Sitten mennään näihin väittämiin:

Väittämä #1:
Kukaan jääkiekosta yhtään mitään ymmärtävä ei pitänyt esimerkiksi Pekka Virran potkuja minkäänlaisena virheenä.

Väittämät #2 ja #3.
Espoon Blues tulee olemaan sm-liigan sarjataulukossa sijalla 11 tai huonommalla sijalla ennen seuraavaa maaottelutaukoa mikäli joukkueen päävalmentajana jatkaa Lauri Marjamäki vielä ensi maanantaista 19.11. eteenpäin. Tälle sijalle joukkue tulee myös jäämään. Alkaa NHL tai ei tällä kaudella.

Väittämät #4 ja #5
Lauri Marjamäki on välittömästi vapautettava omasta roolistaan SM-liigajoukkue Espoo Bluesin päävalmentajana. Lauri Marjamäki on "viemässä" tällä hetkellä joukkuetta kolmatta kertaa viimeiseen 17 kauteen playoffien ulkopuolelle ja samalla toista kertaa viimeiseen 7 vuoteen ulos mitalipeleistä (ja puolivälieristä ja sääleistä..).

Väittämät #6 ja #7
Espoolainen jääkiekko ei menetä yhtään mitään suorittamalla nyt välttämätön toimenpide. Vaikka kenet laittaisi penkin taakse joukkue tippuisi korkeintaan sijalle 13, koska onneksi on Ilves ja koska huonommin ei voi enää mennä. Espoolaisen jääkiekon ainoa maali on Suomen mestaruuden voittaminen ensimmäistä kertaa.

Väittämä #8
Sivuunkirjoittanut ei jo sovittujen satunnaiskatsojien lisäksi tule tuomaan hallille enää yhtään ylimääräistä "satunnaista katsojaa" ennenkuin Lauri Marjamäki erotetaan tehtävästään. Sivuunkirjoittanut ei tule itse siirtämään tai järjestämään toiseen aikaan yhtään siviilielämänsä tapahtumaa enää käydäkseen hallilla paikan päällä ostamastaan kausikortista huolimatta niin kauan kuin Lauri Marjamäki on Bluesin edustusjoukkueen päävalmentajana.

Kaikesta huolimatta sivuunkirjoittanut antaa täyden tukensa joka ikiselle Bluesin pelipaitaa kantavalle pelaajalle (myös kaikki juniorijoukkueet) ja varsinkin niille pelaajille joilla on sopimus kaudesta 2013-2014. Tuki on takana myös niille pelaajille ja muille toimihenkilöille, jotka ymmärtää arvostaa sitä, että saavat työskennellä maailman kauneimman urheilulajin parissa ammatikseen läntisen maailman parhaimmassa kaupungissa, vaikka elämä jatkuisikin muualla tulevina vuosina..
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Fakta #1:
Pekka Virta sai TPS:stä potkut sen jälkeen kun joukkue keräsi kauden alusta
lähtien 13 pelaamassaan ottelussa 11 pistettä.

Fakta #2:
Espoon Blues on kerännyt viimeisessä 13 ottelussaan 11 pistettä.

Ja kuinkas hyvin TPS:ssä on potkut auttaneet? Eilisen HIFK-TPS ottelun perusteella on menty jopa huonompaan suuntaan, ainakin hyökkäyspelaamisen suhteen.

Fakta #6:
Lauri Marjamäellä on sopimus Kärppien päävalmentajaksi kaudelle 2013-2014 ja sopimus Suomen maajoukkueen apuvalmentajaksi kaudelle 2013-2014.

Kaikkihan sen tietää, että jouluun mennessä jaetaan tulevan kauden valmentajapaikat. Siellä valmentaa siis muitakin valmentajia, joilla on soppari muualle ja näin on ollut edellisinäkin vuosina. Silti on pärjätty ja voitettu mestaruuksia.

Väittämä #1:
Kukaan jääkiekosta yhtään mitään ymmärtävä ei pitänyt esimerkiksi Pekka Virran potkuja minkäänlaisena virheenä.

Ei, koska peli oli heikkoa eikä se toiminut missään vaiheessa. Bluesin pelissä on paljon hyvää ja se on toiminut tällä kaudella mainiosti. Jokaisella jengillä tulee vaikeita hetkiä ja silti on noustu aina mestaruuteen asti. Kuinkahan monta kertaa HIFK:ssakin oltiin potkimassa Nokkaa aikanaan pihalle?

Nyt pitää katsoa sitä peliä ja onko se millaisessa kuosissa sekä miten jengi pelaa. Pelaaminen ei vaadi isoa remonttia vaan enemmänkin hienosäätöä ja kenties täydennystä pelaajamateriaaliin. Potkut tässä vaiheessa olisi totaalista idiotismia. Marjamäellä on homma hanskassa ja häneltä löytyy varmasti keinot myös näiden ongelmien ratkaisemiseksi.

Ja sitten aina se tärkein kysymys niille, jotka vaativat potkuja: kuka tilalle? Ei potkuja voida antaa vain potkujen ilosta vaan tarvitaan parempi vaihtoehto tilalle. Saarinen? Tuokkola vai kuka?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös