Marco Rosa - ykkössentteri

  • 24 294
  • 58

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse otan positiivisin mielin tämänpäiväisen uutisen jota ainakin itse pidän hieman yllättävänä. Jotenkin odotin että nämä hankinnat jäisivät enemmän loppukesään mutta hyvä näin.

Hyvät tehot AHL:ssä, varsinkin kauden 10-11 play-offien tehot (14 peliä, 17 tehopistettä) miellyttävät. Ja olihan viime kausikin todella hyvä loukkaantumiseen asti. Kehuvat vielä että osaa pelata molempiin suuntiin. Sokerina pohjalla pidän itse erinomaisena että mies on hieman kokeneempi sillä ensi kauden joukkue on kuitenkin hyvin nuori Rosan ollessa vasta neljäs yli kolmekymppinen kenttäpelaaja.

Iso rooli miehelle lienee tiedossa joten miehen on oltava se ensi kauden ykkössentteri. Ja toivottavasti onkin ilman että miestä peluutetaan puhki esim alivoimilla. Nyt pitääkin vain löytää siihen rinnalle maalintekijä. Terve Lammassaari olisi tietty hyvä muttei taida olla realistinen vaihtoehto ainakaan alkukaudesta jos ollenkaan.

Jos nyt jotain huonoa pitää keksiä niin toki tuo aivotärähdys eli nykyään lähes pelaajien ammattitauti lienee sellainen. Lisäksi tuo vatvominen Ässien suhteen pari vuotta sitten herättää pienen kysymysmerkin muttei kovin isoa ainakaan minun papereissa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
*ttu editoida piti.

Niin, Kelleristä lähtien ei Bluesilla ole oikein ollut todellistä ykköstykkiä. Hopeita on tullut, mutta ehkä nyt kun eräs epämenestyksentekijä on sivussa niin näistä tähdistä todella otetaan jotain irti.

Onnea.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lisäksi tuo vatvominen Ässien suhteen pari vuotta sitten herättää pienen kysymysmerkin muttei kovin isoa ainakaan minun papereissa.

Eiköhän tässä osaltaan ollut kyse rahasta, jos Ässät olisi tarjonnut tarpeeksi niin Rosaa olisi tuolloin saattanut alkaa Eurooppa kiinnostamaan.

Ehkä nyt aika on otollisempi kokeilla tätä (AHL jo aika nähty paikka) ja palkkavaatimuksista on varmaankin myös tingitty. Mielenkiintoinen nimi, varsinkin tämän Ässäkytköksen takia ja katsellaan millainen ukko on kunhan liiga pyörähtää käyntiin. Todennäköisesti Rosa on enemmän 2-suunnan sentteri kuin puhdas pistenikkari, vaikka toki paikan tullen osaa viimeistelläkin.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lisäksi tuo vatvominen Ässien suhteen pari vuotta sitten herättää pienen kysymysmerkin muttei kovin isoa ainakaan minun papereissa.

Mahtoikohan olla kovinkaan paljon vatvomista...Enemmänkin tällä palstalla meidän fanien toimesta keskustelua ja haaveilua. No, kuitenkin mielenkiintoista nähdä miten kaveri pärjää sm-liigassa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Otsikkoon liittyen, onko Rosasta mihinkään? Amur-matsissa Rosa oli minusta aika vaisu ja näkymätön, jäi välillä jopa Ramstedtin varjoon. Viime kaudella puhuttiin, että Erikson on todella hyvä, muttei menestyvän liigajoukkueen ykkössentteri. Onko viime peleissä näyttänyt siltä, että Rosasta olisi siihen?
 

Aabe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Otsikkoon liittyen, onko Rosasta mihinkään? Amur-matsissa Rosa oli minusta aika vaisu ja näkymätön, jäi välillä jopa Ramstedtin varjoon. Viime kaudella puhuttiin, että Erikson on todella hyvä, muttei menestyvän liigajoukkueen ykkössentteri. Onko viime peleissä näyttänyt siltä, että Rosasta olisi siihen?

Omaan silmään on näyttänyt potentiaaliselta, tosin näyttää siltä että kultapotta tulee Ramun ketjusta..

Ei ole vielä kerennyt mihinkään, muutoin kuin rankkareissa :) Hän on kylläkin "meidän" näköinen pelaaja, pelaa alaspäin hyvin ja puolustaa kovasti. Harkkapeleissä mies on näyttänyt rääkätyltä, eli jalka on hapoilla jatkuvasti.. Toivottavasti tämä kertoo kovasta harjoittelusta eikä huonosta kunnosta! :D

Onpas hienoa pohdintaa.. noh ehkä siitä jotain saa irti!
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eipä Rosa mitenkään muuten kuin jäähyn ottamalla illan ottelussa näkynyt. Nelosketjussa tietenkin on aika vaikeaa saada mitään suurta aikaan ja peliminuutitkin jäivät aika vähäiseksi. Pitänee miestä koittaa vielä ykkössentterinä jos saisi siinä sitten jotain tehtyä. 5-6 ottelua lienee sopiva aika ja jos siinä ajassa ei saa mitään järkevää tehtyä niin eiköhän kortti ole katsottu.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eipä Rosa mitenkään muuten kuin jäähyn ottamalla illan ottelussa näkynyt. Nelosketjussa tietenkin on aika vaikeaa saada mitään suurta aikaan ja peliminuutitkin jäivät aika vähäiseksi. Pitänee miestä koittaa vielä ykkössentterinä jos saisi siinä sitten jotain tehtyä. 5-6 ottelua lienee sopiva aika ja jos siinä ajassa ei saa mitään järkevää tehtyä niin eiköhän kortti ole katsottu.

Näkyihän se hukkaamalla miehensä JYPin ekassa maalissa. Täysin Rosan piikkiin koko tilanne.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Eipä Rosa mitenkään muuten kuin jäähyn ottamalla illan ottelussa näkynyt. Nelosketjussa tietenkin on aika vaikeaa saada mitään suurta aikaan ja peliminuutitkin jäivät aika vähäiseksi. Pitänee miestä koittaa vielä ykkössentterinä jos saisi siinä sitten jotain tehtyä. 5-6 ottelua lienee sopiva aika ja jos siinä ajassa ei saa mitään järkevää tehtyä niin eiköhän kortti ole katsottu.
Ottihan se jäähyn lisäksi käytännössä syötön JYPin kavennukseen. Kiitos ja näkemiin ihan selkeästi tämän pelin perusteella. En usko laivan tuosta kääntyvän.
 
Suosikkijoukkue
Espoolaiset
Ottihan se jäähyn lisäksi käytännössä syötön JYPin kavennukseen. Kiitos ja näkemiin ihan selkeästi tämän pelin perusteella. En usko laivan tuosta kääntyvän.

No vähän nyt taas jäitä hattuun näiden pikadumausten kanssa. Mies oli hitusen verran jäljessä koko ajan, ja työ omaan päätyyn oli puutteellista. Eiköhän se tuosta parane, ja jos ei parane niin katsellaan sitten niitä muita mahdollisuuksia. Taidollisestihan mies erottui jopa edukseen niinä parina kertana, kun kiekkoon pääsi käsiksi.

Tänään siis Rosalta heikko suoritus, siitä olen ehdottomasti samaa mieltä. Parantaa pitää, ja varmasti parannusta tapahtuukin.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Eihän se ihan lapaan mennyt, mutta pari peliä Mestiksessä Laatikaisen tapaan voisi tehdä gutaa. En silti jotenkin jaksa uskoa että Rosa joulua Espoossa näkee.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No jäitä hattuun tosiaankin. Mies ollut puolitoista kuukautta sivussa ja jengi on lähettämässä 11 minuutin jälkeen lentokoneella himaan.

Sen verran toki pitää ketjun otsikkoon kommentoida, että onhan tuo Ramstedt sen verran kova pelimies ettei Rosa ole ykkössentteri eikä hänestä sellaista myöskään tule
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Todettakoot nyt + sarakkeeseen että hoiti muutamat aloitukset näppärästi ja pelasi mielestäni myös ihan ok alivoimalla. Alivoima on ainakin osa-alue millä toivon että miestä peluuteta sen sijaan että Ramstedtia peluutetaan puhki.

Nyt kun Ramstedt pelaa kuten ykkössentteri niin Rosaa voidaan ajaa ihan rauhassa sisään. Joo, ei eilinen avaus liigakärkeä vastaan nyt putkeen mennyt mutta onneksi joukkueenjohdossa osataan katsoa asioita hieman pidemmälle kuin täällä, ainakin jos eräiden juttuja katsoo.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
No jäitä hattuun tosiaankin. Mies ollut puolitoista kuukautta sivussa ja jengi on lähettämässä 11 minuutin jälkeen lentokoneella himaan.
Joo, mä olen aika kriittinen näissä ja katsoin kyllä kaverin tonttuilua hyvinkin tarkasti. Toivotaan että olen väärässä, mutta en usko. Palataan vuoden lopussa asiaan.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Joo, mä olen aika kriittinen näissä ja katsoin kyllä kaverin tonttuilua hyvinkin tarkasti. Toivotaan että olen väärässä, mutta en usko. Palataan vuoden lopussa asiaan.

Aika turhaa vetää johtopäätöksiä yhen pelin jälkeen ja varsinkin kun kaveri on ollut loukkaantuneena. Meidänkin O'Sullivan parantaa kokoajan vaikka eka peli näytti aivan kaamealta. Turha dumata heti!
 

Fordél

Jäsen
Voitte käydä lukemassa perspektiivin hakemiseksi mitä Ramusta kirjoitettiin viime keväällä. Ei saanut kovin positiivista palautetta ja kaveria oltiin heivaamassa ns. hiuksista vittuun. Ilmeisesti siellä oli loukkaantuminen taustalla ja kesä muutti kaiken. Paikat on kunnossa, liike ja asenne on ihan eri luokkaa ja nyt kaveria ylistetään. Ja kaikki kirjoitukset on varmasti kirjoitettu ihan aiheesta, niin keväällä kuin nytkin.

Pointti on se, että annetaan nyt Rosalle aikaa kaikessa rauhassa päästä taas pelikuntoon. Kesää ei ole välissä kuten Ramulla, mutta toisaalta sentteriosasto on sen verran hyvässä kunnossa, että Rosan kanssa ei tarvitse kiirehtiä. Antaa hakea pelituntumaa nelosessa kaikessa rauhassa ja sitten kun tatsi on palautunut niin katsotaan onko hänestä kärkikenttien sentteriksi.
 

Themoron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joku ottelun nähnyt voisi kommentoida miten onnistui Rosan peli tänään ykkösketjussa?

TV:stä katsottuna ei ainakaan pahemmin erottunut, ei hyvässä, eikä huonossa. Yhden jäähyn tais ottaa, mutta mun mielestä nosti Smithin mailaa vaan ku kaveri oli pääsemässä hyvästä paikasta laukomaan.

Ikävästi seilaili pelin ulkopuolella välillä. Piti välillä ihan seurata miestä, että missä se oikein menee. Ehkä kuitenkin pieni parannus otteissa JYP-pelistä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joku ottelun nähnyt voisi kommentoida miten onnistui Rosan peli tänään ykkösketjussa?

Tosi näkymätön. Ei lahjoittanut tällä kertaa maalia vastustajalle, joten kaipa sen voi katsoa menneen eteenpäin.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Rosalta pirteä peli tänään. Hyvin kahmi alotuksia ja muutenkin pärjäsi paremmin kulmaväännöissä. Pari lyhyttä yv-vaihtoa myös. Peliaika jäi kokonaisuudessaan vähäiseksi ja ei nelosketjussa oikeasti voi saada mitään kummallisempaa aikaan kun vierellä viilettää Virkkunen ja hyökkäyssuuntaan kädetön Pöysti. Mielellään näkisin Rosan huomisessa ykkösketjussa ja suuremmalla peliajalla.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toiseen ketjuun tuli Rosasta kirjoitettuakin, mutta hieman hukkaanhan tuo menee tuolla nelosessa kun yleensä siellä pelaa näitä tämänhetkisestä kolmesta vakioketjusta ns. ylijääneitä kavereita jotka varjelevat oman maalin lisäksi myös vastustajan maalia. Toisaalta, ihan hyvä jokerikortti tällä hetkellä, mikäli jannu itse tyytyy tuohon pienehköön rooliinsa nyt. Ei kai tuo arvannut että joutuu oikeasti nelosketjun kautta kauden mittaan raivaamaan itselleen peliaikaa. Vielä siinä mielessä, että yleensä siihen roolin joutuva ulkomaalaisvahvistus olisi saanut nyt jo kenkää, mutta tämän kaverin kanssa kannattanee olla vielä hetki kärsivällinen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tasaviisikkopelissä Rosa on nyt vähän sen todellisuuden vanki, että meillä on kolmessa ketjussa varsin toimivat koostumukset ja hyvät sentterit. Mulla tuli mieleen, että kannattaisiko häntä käyttää enemmän ylivoimapelissä? Jos yyveekentälliset rakentaisi niin, että osan ylivoima-ajasta hommaa pyörittäisi Ramu ja osan aikaa - Sapen sijasta - Rosa.

Eli about niin että:

1.YV: TNT-kenttä, pakkeinaan Jalvani ja Laurila

2.YV: Huhtala - Rosa - Miettinen/Aaltonen, alhaalla Kuusela ja Laatikainen.
 

Fordél

Jäsen
Mulle taas tuli mieleen, että eikö Rosaa voisi kokeilla laidassa? Laittaisi ykkösken muotoon Huhtala - Sallinen - Rosa ja katsoisi mitä tuleman pitää? Pöystiä nyt on ihan turha tuolla pitää ja Camillakaan ei ole peli sujunut. Rosa voisi ihan hyvin pärjätä myös laidassa kotoisessa sarjassamme.
 

Laareppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blegi, Sharks
Mulle taas tuli mieleen, että eikö Rosaa voisi kokeilla laidassa? Laittaisi ykkösken muotoon Huhtala - Sallinen - Rosa ja katsoisi mitä tuleman pitää?

Samaa ajattelin mäkin. Olisi mielenkiintoista nähdä minkälaista tuhoa saisi aikaan kun selkeästi taitoa löytyy käsistä. Muistissa on edelleen komea rankkariosuma ensimmäisessä harkkaottelussa Tapparaa vastaan.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ei täytä edelleenkään lähellekkään vahvistuksen vaatimuksia. On hieman nostanut tasoaan, mutta yhtäkään merkittävää pelintekoa ei näy edelleenkään. Eipä tuosta haittaakaan ole mutta mielelläni näkisin nimenomaan Rosan tilalla sen todellisen NHL-sateentekijän josta voisi käyttää nimeä ykkössentteri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös