Marco Insam

  • 56 590
  • 326

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Insamin soppari (try-outilla) varmistui, joten lyödään heti ketjua tulille.

Isokokoinen Italian maajoukkuehyökkääjä, joka on vielä siinä iässä (28v) että on mahdollista päästä uralla eteenpäin. Tässä miehen EP pelaajakortti

Tervetuloa Pataan Marco!
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hienoa! Jostain syystä haluan itekkin nähdä onko tästäkin Italiaanosta Liigaan. Ei tule pettymystä, jos ei onnistu, mutta voi sitä riemua jos lyökin halpana pelaajana itsensä läpi.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tule pettymystä, jos ei onnistu, mutta voi sitä riemua jos lyökin halpana pelaajana itsensä läpi.
Niin mikä mahtaa olla hinta? Maajoukkue pelaaja ja varmaan saanut jo ihan kilpailukykyistä palkkaa. Onkohan niin halpa kuin luullaan?

Mutta joo mielenkiintoinen pelaaja. Pitkä try-out. Eiköhän tuossa ajassa selviä onko Insam liigapelaaja.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Onkohan niin halpa kuin luullaan?

Maksoi itse matkan Poriin 2vk try-outille ja nyt suostui uuteen pidempään try-outiin ennen sopparia. Ei kuulosta ison rahan pelaajan toiminnalta.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Tässäkö on nyt sitten se etsitty 1.laituri? Sopis kyllä hyvin linjaan tämän McRaen hankinnan kanssa. Toivottavasti osoittautuu paremmaksi hankinnaksi kuin CB tai Jeglic.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Harvemmin on liigajoukkueessa nähty samanaikaisesti kahta Italialaista. Pukukopissa jo orastava viini-nurkkaus. Magnifico!
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
Piste ennustus 4+4=8 riippuen paljonko pelejä pelaa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Hyvä ettei tätä nyt tämän enempää pitkitetty, kun kuitenkin jo annettiin aiemmin ymmärtää, että tämä italian stallion pelaa ensi kaudella Porissa. Aika jännä, että kahden viikon koeajan jälkeen vielä suostui lähes kolmen kuukauden uuteen koeaikaan

On kyllä niin kirjoittamaton kortti kuin vain kukaan ikinä olla voi. Tiedä millaiseen kultakimpaleeseen on hakku isketty, tai sitten voi olla historian turhimpia hankintoja. Minkäänlaista pisteodotusta on lähes mahdoton asettaa..

Sinne menee kuitenkin tekemään hyvää nippua Salmion, Lambergin ja Appelgrenin kanssa
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielenkiintoinen pelaaja. Ässien joukkueessa on nyt kaksi italialaispelaajaa, liekö jo ennätys Liigassa...
Bernardin ja Insamin lisäksi Liigan historiassa ei ole italialaisia pelannut kuin Simon Kostner. Lisäksi Kanadassa kiekko-oppinsa saaneita kaksoiskansalaisa on pelannut Nick Plastino, Alex Weinrich, Jason Muzzatti ja Frederic Cloutier.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Lisäksi Kanadassa kiekko-oppinsa saaneita kaksoiskansalaisa on pelannut Nick Plastino, Alex Weinrich, Jason Muzzatti ja Frederic Cloutier.

Giliati ja Bernard pelasivat SaiPassa samaan aikaan. Mielenkiintoista nähdä mihin Insam pystyy. Itse odotan, että kykenee jopa kolmosen laidasta paikan nappaamaan...
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Giliati ja Bernard pelasivat SaiPassa samaan aikaan. Mielenkiintoista nähdä mihin Insam pystyy. Itse odotan, että kykenee jopa kolmosen laidasta paikan nappaamaan...
Tekisi mieleni ennustaa jopa korkeammalle hierarkiassa. Perusteluni ovat iso, R-lapa ja laukaus. Ei siellä ainakaan vielä ole ainuttakaan parempaa rightin-pelaajaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Toisaalta jos pelaaja on todella halpa niin mihinkään try-outiin ei seuran puolelta olisi tarvetta.
Juuri näin. Jos pelaaja on mm-turnauksen jälkeen, kahden viikon omakustanteisen try-outin jälkeen onnistunut positiivisesti yllättämään seurajohdon, olisi kaveri pähkinöitä vastaan todellakin palkattu välittömästi. Nyt kyseessä on kuitenkin todennäköisesti se, että kokenut ammattilainen haluaa saada kokeneen ammattilaisen palkkaa ja se on asia, jota Ässät ei ilman koeaikaa ole valmis tarjoamaan. Insam siis on tryoutilla siksi, että katsotaan onko hän ammattimiehen palkan arvoinen Suomessa, vai meneekö takaisin Italiaan harjoittamaan ammattiaan.

Kiva nähdä italialaisia kavereita Liigassa, ainakin vastuun siirtely ja päättämärrömyy,s ah nuo supi suomalaiset ominaisuudet ovat sellaisia, jotka näissä italiaanoissa loistavat poissaoloaan. Giliati on tulisielusuudessaan hyvässä muistissa ja samaa tunteen paloa toivon myös Insamilta. Saas nährä, mitä tuleman pitään.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Marco Insam on ollut itse erittäin halukas tulemaan Poriin. Ilmeisesti sopimus on Ässien kannalta hyvä. Eli low risk - high reward tilanne.

Mitä nyt itse muistaa Insamista MM-kisoista niin veto on hyvä. Tuonee ylivoimaan maustetta. Liike taaseen muistaakseni ei ainakaan kauhean kaunista ollut. Tehokkuudesta ei muistikuvia.

Mielenkiintoinen nähdä miten taso riittää Liigassa. Rosendahlilta ja varsinkin Andylta on takuulla saatu suositukset kaverista.

Kesällä on vielä helppo olla optimisti. Aika näyttää.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Marco Insam on ollut itse erittäin halukas tulemaan Poriin. Ilmeisesti sopimus on Ässien kannalta hyvä. Eli low risk - high reward tilanne.
Mahdollisuus päästä koittamaan siipiään yhdessä Euroopan kovimmista sarjoista + maanmies samassa jengissä. Ei mikään ihme, että Insam kustansi koe-reissunsa itse. Näin tekisi kaikki muutkin eteenpäin pyrkivät. Selkä tuskin suoristuu kaverilla helposti :)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Eras Barkov on asettanut katon Italian porukalle. Ei tietysti suoraan verrattavissa.

Mielenkiinnolla tulen seuraamaan Insamin otteita, on jo muutamana vuonna kiinnittanyt huomiota. Parhaimmillaan tulee tuomaan Assiin lisaa mielenkiintoa. Toivottavasti onnistuu!
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole nähnyt Insamin pelaavan ikinä, mutta jotenkin hassulta tuntuisi, että Italian liigassa 0,62 ja Itävallan liigassa 0,34p/peli tehnyt 28-vuotias pelaaja breikkaisi Suomessa jotenkin isosti. Tämä siis puhtaasti tilastoscouttaamalla. Toivottavasti Marco onnistuu ja olen väärässä, mutta jotenkin luulen, ettei try-outin jälkeen sopparia jatketa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toivottavasti Marco onnistuu ja olen väärässä, mutta jotenkin luulen, ettei try-outin jälkeen sopparia jatketa.

Mikäli hintalappu on oikea niin Ässät tarvitsee Marcoa leveyshyökkääjänä. Kapeassa rosterissa on jo valmiiksi muutama erittäin loukkaantumisherkkä kaveri joten oikeastaan ketään ei ole varaa laittaa sivuun.

Sitäpaitsi itse uskon kyllä Insamiin, vaikka Italian maajoukkue ei olekaan maailman kovin niin säännöllinen pelaaminen siellä kertoo pelitaitoja olevan.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitäpaitsi itse uskon kyllä Insamiin, vaikka Italian maajoukkue ei olekaan maailman kovin niin säännöllinen pelaaminen siellä kertoo pelitaitoja olevan.

Maajoukkuestatus on aina kunnioitettava asia, mutta ei tuo Insamin pelaaminen sielläkään kovin tuloksellista ole ollut. MM-kisojen 1-divarissa Insamilla on 18 ottelua takana ja niissä 5 pistettä. Ässissä muutama vuosi sitten osin olosuhteidenkin vuoksi epäonnistunut Ziga Jeglic oli tehnyt vastaavalla tasolla Slovenian paidassa 10 otteluun 15 pistettä Poriin saapuessaan.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eniwei, Insamista voi olla iloa Ässille vaikkei pistetykiksi osoittautuisikaan. Isokokoinen kaveri ja jos tykkää mennä maalineteen niin hieno juttu!
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eniwei, Insamista voi olla iloa Ässille vaikkei pistetykiksi osoittautuisikaan. Isokokoinen kaveri ja jos tykkää mennä maalineteen niin hieno juttu!

Niin, ja jos tämäkään ei käy, niin voi olla toimistolla vaikka paperinpainona tai ovipönkkänä, iloa Ässille sekin.

En kanssa ennen luotettavaa näköhavaintoa usko, että Inasamista olisi suurta hyötyä, mutta onhan kaikki tietysti mahdollista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös