Manchester United FC 2022–2023 – ”Creating a Fighting Machine”

  • Viestiketjun aloittaja RystyLitsari
  • Alkaa
  • 418 393
  • 4 053

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Jospa sinne teille Chelseaan kelpais, yhdeksäs toppari toden sanoo? Ihanin skenaario olisi toki siirto Newcastleen…
Oi oikein meille Chelseaan. Ei olekkaan ennen Chelsean faniksi syytetty. Newcastle ja Maguire olisi kyllä ”chef kiss”. Omalla tavalla mä syttyisin kanssa jos Lestö ostaisi Harryn jollain 8 miljoonalla,
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mua ei todellakaan haittaisi Maguire Newcastlessa. Ei kyllä ole yhtään sitä mitä Howe haluaa toppareilta. Plus rekryssä painotetaan sopivia pelaajia joukkueeseen myös henkisesti, jota tämänpäiväinen ei auta (ehkä, olisko linkkiä?).
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

Jeffrey

Jäsen
Ilmeisesti kyse tästä pari päivää vanhasta artikkelista. Eipä tuo ole kovin suurta myrskyä tainnut synnyttää ja omalta osaltaan nämä Maguiren läheltä olevan lähteen jutut lienee ihan osuvia. Maguire tarvitsee nopeutta ympärilleen ja kommunikaatio DDGn kanssa ei pelaa. Samat asiat nostettu tälläkin palstalla esiin.

Ei siinä... hyvä, että rotaatiopelaajat saavat pelituntumaa euroopasta. Toivottavasti löytävät sieltä myös uudet työpaikat.

 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Oi oikein meille Chelseaan. Ei olekkaan ennen Chelsean faniksi syytetty. Newcastle ja Maguire olisi kyllä ”chef kiss”. Omalla tavalla mä syttyisin kanssa jos Lestö ostaisi Harryn jollain 8 miljoonalla,
Mä jotenkin muistelin, että olet Chelsean miehiä, sorry.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Siis:

”That issue has been improved by Argentina defender Martinez's arrival from Ajax and his ability to communicate with, and instruct, De Gea in Spanish.”

Kauas se De Gea olikaan asunut Englannissa?
Jep. Ja uskooko kukaan missään, että Maguire olisi Cityssä yhtä kuin Dias? Tai että Dias ei pärjäisi Maguiren paikalla esim. Varanen vierellä. Kuten sanoin, meriselityksiä. Helvetin noloa.
 

Jeffrey

Jäsen
Siis:

”That issue has been improved by Argentina defender Martinez's arrival from Ajax and his ability to communicate with, and instruct, De Gea in Spanish.”

Kauas se De Gea olikaan asunut Englannissa?

Tämä(kin) väite on hyvin erikoinen. Eihän tuo espanjalaisen englanti täydellistä ole ja toki kommunikaatiopätkäsyt saattavat jonkin maalin jossain maksaa vaikka olisi natiivit keskustelemassa keskenään. Silti tämän asian nostaminen keskiöön kuullostaa vähintäänkin erikoiselta.
 

Jeffrey

Jäsen
Athleticissa oli käyty läpi ManUn viimeisimpiä tappioita. Ohessa otteita:




Onpas heikkoa tekemistä Athleticilta:

Q4 tilinpäätös kirjoitti:
Exceptional items for the year were a cost of £24.7 million. This cost includes compensation due to former men’s first team managers, certain members of the playing, coaching and scouting staff, and certain non-playing staff. The cost also includes additional contributions we expect to pay towards the Football League pension scheme deficit based upon the latest actuarial valuation. Exceptional items for the prior year were £nil.

Eli £14,7m ei ole RR:n potkimisen kustannus, vaan sisältää rutkasti myös muita kertaluonteisia eriä aina eläkkeiden kustannusvaraukseen saakka. Melko hölmöä edes leikillä ajatella, että RR:n irttarit olisivat olleet tuplasti suuremmat kuin OGS:n, jolla sentään oli kolmisen vuotta sopparia jäljellä.

Muita kohtia en edes viitsi faktatarkistaa, kun ensimmäinen väite on jo kovin ymmärtämätön.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@Jeffrey tuo oli Kieran Maguiren twiitti. Athleticissa kirjoitettiin näin:
United shelled out £24.7million in exceptional payments, with £14.7m being paid before the three months ended June 2022. This includes Ralf Rangnick’s dismissal, other backroom staff and general restructuring behind the scenes.
Ja siis kirjoittajana Dan Sheldon. Eli haukut nyt väärää puuta.

Pääasia, eli numerot ym. faktat, on täysin oikein. Tänäänhän nuo käsittääkseni julkaistiin ja moni niistä uutisoi. Samalla koko MUFC-twitter oli täynnä Murtoughin alakuloista lausuntaa siirtoikkunoista ja Arnoldin pakon edessä annettuja tavoitehöpinöitä, jotka tulivat suoraan Glazer - englanti - Glazer -sanakirjan sivuilta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Sieltä jo täälläkin mainitun kaverin omia mietteitä.


 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ronaldo pysyy otsikoissa, nyt käsittelyyn menee tuo Everton-ottelun lopussa lapsen kädestä lyöty puhelin. Ihmettelin jo silloin että miten tällainen perseily voidaan painaa villaisella, mutta toivottavasti sieltä on tulossa sen verran paljon sanktioita Rolloa kohtaan että pikkuhiljaa ymmärtää olla kiukuttelematta.

 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Martial ja Rashford ovat ilmeisesti molemmat sivussa sunnuntaina. Koska Ronaldo on etenkin Cityn kaltaista joukkuetta vastaan riski, pitäisikö mielestänne pelata viiden alakerralla tai 442 timantilla? Itse olen taipumassa ajatukseen, että jälkimmäinen olisi paras ajatus, mutta eihän mä ideaalia ole.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Martial ja Rashford ovat ilmeisesti molemmat sivussa sunnuntaina. Koska Ronaldo on etenkin Cityn kaltaista joukkuetta vastaan riski, pitäisikö mielestänne pelata viiden alakerralla tai 442 timantilla? Itse olen taipumassa ajatukseen, että jälkimmäinen olisi paras ajatus, mutta eihän mä ideaalia ole.
Minä taas tätä lukiessa taivuin siihen ajatukseen, että Cody Gakpo olisi pitänyt hankkia kesän ikkunassa ajoissa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Minä taas tätä lukiessa taivuin siihen ajatukseen, että Cody Gakpo olisi pitänyt hankkia kesän ikkunassa ajoissa.
Joo, aika no-brainer, kun olisi irronnut kesällä 30-50 miljoonalla ja nyt hinta pyörii yli tuplissa tuosta.

...ja sitten tuli mieleen, että onhan tuolla Elanga joskus pelannut kärkenä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Varmaan todennäköisin tosiaan tuo Elanga Ronaldon tilalla koska työmäärä pitää olla miljoonassa. Periaatteessa Sanchokin voi pelata kärjessä mutta en tiedä ratkaiseeko se mitään.

Dalotin jatkosopimuksesta ollut vähän puheita. Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää, ehdottomasti jatkoa. Dalot on kuitenkin vasta 23 vuotias ja tuli ManUun käytännössä ilman minkäänlaista kokemusta miesten peleistä ja nyt sitten ensimmäistä kautta oikeasti joukkueelle hyödyllinen pelaaja.

De Gean osalta oli kanssa juttua, että voitaisiin saada dumpattua kesällä Atleticoon. Edelleen itse en oikein usko kaksikon DDG ja Henderson yhteiseloon.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
De Gean osalta oli kanssa juttua, että voitaisiin saada dumpattua kesällä Atleticoon. Edelleen itse en oikein usko kaksikon DDG ja Henderson yhteiseloon.

Seuralegenda, pelannut joukkueessa yli kymmenen vuotta ja jo lähes 400 peliä, viisi kertaa valinta Valioliigan vuoden joukkueeseen, edellisen mestaruuden torjunut kassari.. Itse käyttäisin ehkä jotain muuta termiä kuin dumpata.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Seuralegenda, pelannut joukkueessa yli kymmenen vuotta ja jo lähes 400 peliä, viisi kertaa valinta Valioliigan vuoden joukkueeseen, edellisen mestaruuden torjunut kassari.. Itse käyttäisin ehkä jotain muuta termiä kuin dumpata.
Seuralegenda ehdottomasti mutta aika usein tuota termiä vaan ylipalkattujen pelaajien kohdalla käytetään.

Ei tuossa ole mitään henkilökohtaista de Geaa vastaan, kylmä fakta on että ei hän tällä hetkellä ole enää pelaaja, joka voitaisiin myydä nykyisen sopimuksen sisällä eteenpäin niin, että saataisiin kunnon korvaus. En tiedä mikä sitten olisi oikea termi.

Sopimushan loppuu kesällä mutta jatko-optio on. Herkkis Henderson ei kuitenkaan ilmeisesti pysty pelaamaan ykkösenä jos hänellä on kilpailua, niin de Gealle tuskin ollaan uutta jatkoa tekemässä.

Jos katsotaan persoonaa niin arvostan de Geaa merkittävästi enemmän kuin Hendersonia, ikävä kyllä heikentää joukkuetta tällä hetkellä tuolla surkealla jalallapelaamisella.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Minäkin pidän DDG:n tyylistä ja persoonasta, ja muistan lämmöllä hänen edesottamuksiaan niiltä parhailta vuosilta.

Kuitenkin on sanottava sekin ääneen, että jos Unitedia olisi johdettu ammattimaisesti ja datalähtöisesti, ei De Gea olisi ollut joukkueessa enää about viiteen vuoteen. Jalalla pelaamisen vaateet ovat korostuneet nyttemmin, mutta ongelmat mm. erikoistilannepelaamisessa ja oman boksin hallinnassa eivät ole mitään uusia asioita. Joskus mallia 2017 tai 2018 markkina-arvo oli niin älytön, että olisi pitänyt toimia ja käppäillä nauraen veskarimarkkinoille. Kun katsoo minkälaisia nimiä noihinkin aikoihin liikkui, niin...

Mutta sellaista se Woodwardin kanssa oli muutenkin.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Mä olisin valmis antamaan de Gealle jatkon jos suostuisi merkittävään palkanalennukseen. Eihän tuosta parempaa kakkosveskaa voisi toivoa ja hienoa olisi jos pelaisi uransa loppuun Unitedissa.

Itse olisin valmis luopumaan enemmin Hendersonista vaikka tästä on varmasti todella moni eri mieltä. Se miten Henderson hoiti viime kesänä oman tilanteesta ja paskansi julkisesti vielä seuran päälle aiheuttaa väistämättä sen, että hänen paluuseensa liittyy jännitteitä ja paineet joita minun mielestäni näytti tuntevan jo aika paljon aiemmin pelatessaan Unitedin maalilla, kasvavat vielä entisestään.

Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että de Gea jatkaisi halvemmalla sopimuksella ja hommattaisiin isolla rahalla uusi ykkösveska. Henderson voi olla vaikka kuinka lahjakas tahansa mutta tähän mennessä ei ole vielä osoittanut kovin suuria joukkuepelaajan elkeitä.

Saa nyt nähdä miten tuo Nottinghamin kausi tuosta lähtee rullaamaan mutta ei ole ihan optimitilanne itseluottamukselle jos joukkue ottaa koko ajan turpaan vaikka Henderson itse pelaisi hyvin. Kolmeen viime matsiin mennyt 12 maalia omiin, toki City tehnyt näistä kuusi mutta kaksi muuta vastustajaa ovat olleet niitä "päävastustajia" eli Fulham ja Bournemouth.
 

Barney

Jäsen
Unitedin ketju on valahtanut jo toiselle sivulle. Milloin viimeksi? Tänään on pelipäivä ja en muista milloin olisi jännittänyt näin paljon ottelu Cityä vastaan. Vaikka City lähteekin suurena ennakkosuosikkina otteluun, niin nyt nähdään missä todellisuudessa mennään. Pool ja Arsenal on jo tällä kaudella kaadettu, mutta nyt tulee selvästi isompi testi.

Tulosta enemmän kiinnostaa se, millä tavalla United lähtee pelaamaan tänään Cityä vastaan. Luotetaanko vastahyökkäyksiin vai lähdetäänkö taistelemaan pallonhallinnasta? Miten puolustuslinja toimii, kun vastaan tulee ihan uusi haaste? Rassen puuttuminen on helvetin iso menetys, sillä sen verran kovassa iskussa on mies ollut viime aikoina. Se isoin kiinnostus kohdistuu itsellä kuitenkin Haaland vs. Martinez-Varane taisteluun. Tuo topparipari on ollut maagisen hyvä, mutta nyt tulee maailman paras hyökkääjä vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Näihin tärkeimpiin peleihin pelaajat aina kummasti saadaan ehjäksi, joten eiköhän sieltä toinen kaksikosta Martial Ja Rashford ole vähintääkin penkillä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ilmeisesti Rashford on suht kunnossa ja Ronaldo ei aloita. Cityltä Rodri on poissa ja Ake avaa, joten siinä on paikka johon iskeä. Kieltämättä vähän kihelmöi, mutta muutoin omituisen rauhallinen olo.

Edit. Jep, peruskokoonpano julkistettu, eli muuttumattomat puolustus ja keskikenttä ja Rasse takaisin piikissä 170 miljoonan välissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös