Manchester United FC 2017–2018 – Mourinhon toinen, back to the top?

  • 139 508
  • 534

Barney

Jäsen
En kyllä ymmärrä puheita jonkun Willianin tai Perisicin hankinnasta. Ikääntyneitä kavereita, jotka ovat hyviä, mutta ei niin hyviä että he olisivat avauksen miehiä joukkueessa, joka haluaa menestyä UCL:ssä. Kauden aikana hankittiin jo Alexis, joten laituritilanne on mielestäni vähintään tyydyttävä. Martial ja Rashford väläyttelivät jo menneellä kaudella ja he ovat nuoria sekä kehittyviä pelaajia, joilla on potentiaalia olla parin vuoden päästä ihan pelipaikkansa parhaita pelaajia maailmassa. Siihen kun lisätään vielä Lingard, joka pelasi erittäin hyvän kauden. Olisi todella tyhmä veto hankkia joku Willian ja myydä Martial pois. Alexis, Martial, Rashford ja Lingard riittävät laidoille. Jos laiturihankintaa halutaan tehdä, niin sen pitää olla sitten tasoa Griezmann.

Keskikentän keskusta on se suurin huolenaihe. Pogba oli parhaimmillaan viime kaudella ehkä jopa pelipaikkansa paras pelaaja, mutta peliesitykset ailahtelivat liikaa. Jos ensi kaudella on yhtä hyvä Pogba kuin ennen sitä ensimmäistä loukkaantumistaan, niin pullat on erittäin hyvin uunissa. Peli pyöri kuitenkin liikaa Pogban ympärillä, sillä hän vastasi joukkueen pelinrakentelusta käytännössä yksin. Pogba kävi hakemassa pallon toppareilta ja oli hetkeä myöhemmin päättämässä hyökkäystä vastustajan päädyssä. Jos Pogballe tuli huono päivä, niin se tarkoitti huonoa päivää koko joukkueelle.

Maticilla on jo ikää eikä hänellä ole hirveästi annettavaa hyökkäyspäähän. Tuohon keskikentälle tarvitaan Maticin ja Pogban kaveriksi, joku tasapainottava pelaaja luokkaa Saul Niguez. Herrera pelasi heikohkon kauden, eikä hänestä ehkä ole ihan avauksen mieheksi. McTominay on vielä niin nuori, että hänen aikansa ei ole ainakaan vielä.

Kärkeen pitäisi saada myös vahvistusta. Lukaku joutui pelaamaan ihan älyttömiä minuutteja, jopa loukkaantuneena, kun kärkeen ei ollut laittaa ketään. Lukakulta pitää kyllä myös odottaa enemmän maaleja ensi kaudella. Syksy oli hyvä, mutta sen jälkeen maaleja olisi pitänyt tulla enemmän. Tuo keskikentän pelinrakentelun heikkous näkyi kyllä varmasti myös Lukakun maalimäärässä.

Toppariosasto voisi olla riittävä, jos pelaajat pysyisivät vain kunnossa. Bailly oli etenkin syksyllä erinomainen, mutta loukkaantuminen sotki kautta. Smalling ja Jones pelasivat molemmat ihan hyvän kauden, mutta onko heistä avauksen miehiksi, jos halutaan oikeasti tavoitella menestystä UCL:ssä? Lindelöf paransi katastrofaalisen alun jälkeen ja hänestä voi olla tulevaisuudessa avauksen toppariksi, mutta onko hänen aikansa vielä?

Vasemman laitapuolustajan paikalle pitäisi varmaan myös tehdä hankinta. Young pelasi hyvän kauden, mutta hän ei ehkä kuitenkaan ole ihan riittävän hyvä. Etenkin kun ikää alkaa olla jo aika paljon. Shaw ei ole pystynyt ottamaan sellaisia kehitysaskelia kuin häneltä odotetaan. Pitäisin Shaw'n kuitenkin mielellään vielä varamiehenä, vaikka uusi laitapakki hankittaisiinkin.
 

Fordél

Jäsen
En kyllä ymmärrä puheita jonkun Willianin tai Perisicin hankinnasta. Ikääntyneitä kavereita, jotka ovat hyviä, mutta ei niin hyviä että he olisivat avauksen miehiä joukkueessa, joka haluaa menestyä UCL:ssä. Kauden aikana hankittiin jo Alexis, joten laituritilanne on mielestäni vähintään tyydyttävä. Martial ja Rashford väläyttelivät jo menneellä kaudella ja he ovat nuoria sekä kehittyviä pelaajia, joilla on potentiaalia olla parin vuoden päästä ihan pelipaikkansa parhaita pelaajia maailmassa. Siihen kun lisätään vielä Lingard, joka pelasi erittäin hyvän kauden. Olisi todella tyhmä veto hankkia joku Willian ja myydä Martial pois. Alexis, Martial, Rashford ja Lingard riittävät laidoille. Jos laiturihankintaa halutaan tehdä, niin sen pitää olla sitten tasoa Griezmann.

Kyllähän Willian menee mun mielestä avauksen miehenä UCL:ssa menestystä hamuavassa jengissä. On kuitenkin parhaimmillaan todella vaarallinen hyökkäyssuuntaan ja tällaista maailmanluokan vaaraa ei ManU:lla ole juuri tarjota. Toki taso heittelee, mutta mielestäni kuitenkin astetta parempi kuin Martial, jossa on toki iso potentiaali. Eri asia on, että tuleeko se potentiaali koskaan realisoitumaan Moun alaisuudessa? Siitä samaa mieltä, että laituriosasto ei ole todellakaan ManU:n suurimpia ongelmakohtia enkä sinne hassaisi ensimmäisenä puntia.

Kärkeen pitäisi saada myös vahvistusta. Lukaku joutui pelaamaan ihan älyttömiä minuutteja, jopa loukkaantuneena, kun kärkeen ei ollut laittaa ketään. Lukakulta pitää kyllä myös odottaa enemmän maaleja ensi kaudella. Syksy oli hyvä, mutta sen jälkeen maaleja olisi pitänyt tulla enemmän. Tuo keskikentän pelinrakentelun heikkous näkyi kyllä varmasti myös Lukakun maalimäärässä.

Mun mielestä kärkipelaajat on ManU:n suurin ongelmakohta. Keskikentälle on kuitenkin maailmanluokan Pogba eikä nyt herran jestas 30-vuotta täyttävä Maticikaan ole vielä ikäloppu. Itse olen diggaillut Herran otteista ja tossa alkaisi olemaan jo kasassa hyvä keskikenttä, joka pystyy kyllä ruokkimaan hyökkäystä ja rikkomaan vastustajan peliä sekä jeesaamaan omaa puolustusta. Ehkä ainoa kysymysmerkki keskustan suhteen on pelinopeus. Sen sijaan kärkipelaajien suhteen ollaan ihan liikaa yhden kortin varassa. Etenkin, kun Rashfordia ei ole keskellä paljoa peluutettu. Itse tosin peluuttaisin miestä selkeesti enemmän juuri ihan piikissä.

Toppariosasto voisi olla riittävä, jos pelaajat pysyisivät vain kunnossa. Bailly oli etenkin syksyllä erinomainen, mutta loukkaantuminen sotki kautta. Smalling ja Jones pelasivat molemmat ihan hyvän kauden, mutta onko heistä avauksen miehiksi, jos halutaan oikeasti tavoitella menestystä UCL:ssä? Lindelöf paransi katastrofaalisen alun jälkeen ja hänestä voi olla tulevaisuudessa avauksen toppariksi, mutta onko hänen aikansa vielä?

Enpä tiedä olisiko silloinkaan riittävä. Bailly ei ole mua vakuuttanut oikein missään vaiheessa, eikä kyllä muukaan toppariosasto. Mun mielestä ManU antaa tässä kohdin liikaa tasoitusta kovimmille kilpailijoilleen, etenkin kun katsotaan muita Euroopan huippujengejä. Tarvittaisiin vähintään se yksi kova hankinta ja puolustuksen ehdoton johtaja, tyyliin Umtiti. Siihen kaveriksi sitten Bailly tai joku muista niin taso voisi ehkä riittää ihan kovimmissakin peleissä. Yhden johtajan ja laatupelaajan merkitystä voi tiedustella vaikka Poolilta, jossa puolustuspelaaminen parani heti, kun saivat VvD:n toppariksi. Jopa Lovren alkoi näyttämään taas hyvälle.

Kaiken kaikkiaan ManU:n ongelmana on hyvin tasapaksi pelaajamateriaali ja hidas peli. Todella vaarallisia ja oman paikkansa huippuja ei ole kuin muutama pelaaja, lähinnä De Gea ja Pogba. Muuten pelaajisto paljolti harmaata massaa. Maailman luokan topparilla ja puolustuksen johtohahmolla sekä hyvällä haastajalla Lukakulle (hankinta/Rashford) tilanne näyttäisi jo paljon paremmalle.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Rashfod eikä etenkään Martial ole laitureita. Piste. Korkeintaan laidalta hyökkääviä hyökkääjiä, jolloin Lukaku on keskellä ysinä targettina, syöttölautana, tilantekijänä ja viimeistelijänä.

Oma mielipiteeni Unitedin laiturikeskustelussa ei ole muuttunut. Yksi laadukas klassinen laituri joukkueessa tulisi olla. Siis pelaaja, joka osaa pelin kumpaankin suuntaan, mutta ennen kaikkea luo keskityksillä uhan vastustajan puolustukselle. Rashford ja Martial ovat tässä suhteessa laiturin irvikuvia.
 

Barney

Jäsen
Kyllähän Willian menee mun mielestä avauksen miehenä UCL:ssa menestystä hamuavassa jengissä. On kuitenkin parhaimmillaan todella vaarallinen hyökkäyssuuntaan ja tällaista maailmanluokan vaaraa ei ManU:lla ole juuri tarjota. Toki taso heittelee, mutta mielestäni kuitenkin astetta parempi kuin Martial, jossa on toki iso potentiaali.
Onhan siellä nyt yksi Alexis Sanchez, joka tulee todennäköisesti ensi kaudella olemaan vielä huomattavasti vaarallisempi kuin tällä kaudella. En ainakaan itse näe mitään järkeä siinä, että hankitaan 29-vuotias pelaaja, jonka tieltä myydään pois 22-vuotias suunnilleen samantasoinen kaveri. Martial ja Rashford ovat sellaisia pelaajia, joiden varaan tulevaisuutta pitää rakentaa, joten ihan turha sinne on hankkia mitään Williania viemään heiltä peliaikaa.

Mun mielestä kärkipelaajat on ManU:n suurin ongelmakohta. Keskikentälle on kuitenkin maailmanluokan Pogba eikä nyt herran jestas 30-vuotta täyttävä Maticikaan ole vielä ikäloppu. Itse olen diggaillut Herran otteista ja tossa alkaisi olemaan jo kasassa hyvä keskikenttä, joka pystyy kyllä ruokkimaan hyökkäystä ja rikkomaan vastustajan peliä sekä jeesaamaan omaa puolustusta. Ehkä ainoa kysymysmerkki keskustan suhteen on pelinopeus.
Matic on hidas kaveri, jonka anti hyökkäyspeliin on ajoittain tapahtuvat vaaralliset kaukolaukaukset ja helpot syötöt. Pogba tarvitsee tulitukea pelinrakenteluun, joten keskikentälle pitää tehdä vähintään yksi hankinta. Ensi kaudella ryhmitys tulee toivottavasti olemaan muodossa 4-3-3, jolloin Matic pelaa yksin pohjalla. Pogban puolustuspelaaminen ei oikein tunnu riittävän, jos tuo kolmas keskikentän keskuspelaaja pelaa kymppipaikkaa ja se samalla myös syö Pogban hyökkäyspelaamista. Herrerassa voisi olla potentiaalia avauksen mieheksi, mutta takana on vaikea kausi ja jostain se kertoo, että Mourinho peluutti monesti tuossa keskustassa mieluummin esimerkiksi Mataa, Lingardia, McTominayta tai Fellainia kuin Herreraa.

Enpä tiedä olisiko silloinkaan riittävä. Bailly ei ole mua vakuuttanut oikein missään vaiheessa, eikä kyllä muukaan toppariosasto. Mun mielestä ManU antaa tässä kohdin liikaa tasoitusta kovimmille kilpailijoilleen, etenkin kun katsotaan muita Euroopan huippujengejä. Tarvittaisiin vähintään se yksi kova hankinta ja puolustuksen ehdoton johtaja, tyyliin Umtiti.
Baillyhan oli ennen loukkaantumistaan erinomainen. Jos Bailly kestää kasassa, niin Bailly-Jones/Smalling toppariparilla voidaan ihan hyvin voittaa Valioliiga, etenkin kun maalissa on maailman paras maalivahti. Maailman kärkijoukkueille tuo sitten häviää aika paljon, joten toivottavasti kesän aikana Unitediin saapuisi joku Umtiti, Varane tai Alderweireld. Toinen asia on sitten se, kuinka todennäköistä se on, että tuon tason toppari saataisiin ryöstettyä kilpaijoilta.

Oma mielipiteeni Unitedin laiturikeskustelussa ei ole muuttunut. Yksi laadukas klassinen laituri joukkueessa tulisi olla. Siis pelaaja, joka osaa pelin kumpaankin suuntaan, mutta ennen kaikkea luo keskityksillä uhan vastustajan puolustukselle. Rashford ja Martial ovat tässä suhteessa laiturin irvikuvia.
Itse tykkään ainakin enemmän laitureista, jotka leikkaavat paljon keskelle ja osaavat sekä uskaltavat haastaa vastustajan puolustajia. Oikealla on kuitenkin Valencia ja vasemmalla toivottavasti myös ensi kaudella joku pelimies, jotka tykkäävät nousta laidalta. Tuollaiset "klassiset" laiturit ovat mielestäni melko turhia nykypäivänä. Nykypäivänä parhaat laiturit ovat aika pitkälti joko paljon keskustaan leikkaavia tai sitten joukkueet pelaavat yhdellä laitapelaajalla, jolloin laitapelaajan on sitten oltava myös hyvä puolustussuuntaan. Jotain muutoksia pitää ensi kaudeksi tuohon peliin saada, joten toivottavasti Jose muokkaa ryhmitelmänsä joko 4-3-3 tai sitten 3-4-2-1 muotoon, jolloin Unitedin laitapelaajistakin saataisiin enemmän irti.
 

Barney

Jäsen
Ander Herrera: Asenne aina huippuluokkaa, mutta ei ole oikein löytänyt paikkaansa Mourinhon alaisuudessa. Otteet melko vaatimattomia kaudella ja hidas tuntui olevan.
Mourinhon ensimmäisellä kaudellahan Herrera sai reilusti vastuuta ja oli läpi kauden ihan joukkueen parhaimmistoa. Kesällä oli loukkaantumishuolia, eikä sitten saanut oikein missään vaiheessa kauden aikana kunnon roolia. Pitäisin Herreran kuitenkin ehdottomasti vielä joukkueessa, sillä hän on parhaimmillaan erittäin hyvä ja tuo hyvää kilpailua keskikentälle. Lähtökohtaisesti Herreraa ei voi kuitenkaan mielestäni ajatella ensi kaudeksi avauksen pelaajaksi.

Frediä on nyt kovasti rummutettu joukkueeseen. Pelaajatyyppinä olisi juuri oikeanlainen monipuolinen pelaaja tuohon keskikentälle täydentämään Pogbaa ja Maticia. Itse olen kuitenkin jo pidemmän aikaa toivonut Saul Niguezia Unitediin, joten hänen pitäisi mielestäni olla Mourinhon ykköstargetti tuohon keskikentälle. Siirtosumma olisi vähän toista luokkaa kuin Fredillä, mutta niin olisi myös pelaajan taso. Meikäläisen papereissa Saul olisi ehkä jopa paras vaihtoehto tuohon Unitedin keskikentälle, jos saisin valita siihen kenet pelaajan tahansa.

Vahvojen huhujen mukaan joukkuetta meinataan laittaa aika kovalla kädellä uusiksi kesän aikana. Huhuissa pyörineet Fredin lisäksi muun muassa Alex Sandro, Sidibe, Alderweireld, Bale ja Willian. Willianista olen jo mielipiteeni sanonut, mutta kaikki muut noista nimistä kelpaisivat enemmän kuin hyvin. Etenkin Alex Sandro olisi erinomainen hankinta. Mielenkiintoinen kesä edessä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kiitos yhteenvedoista!

Olen ilmeisesti aika vahvassa oppositiossa mutta kyllä mun mielestä Manchester Unitedin hyökkäys ei voi nojautua niin vahvasti Lukakun varaan. Hän on muutamia tärkeitä pykäliä jäljessä ihan maailmam huippuhyökkääjistä kuten Griezmannista. Hän osuu maalipuiden väliin kelvollisesti, mutta ei riittävän tehokkaasti. Ja se pelinluku ja pelinteko pitäisi olla pykälää parempaa. Olen todella pettynyt, jos Jose aikoo taas lähteä ensi kauteen aikomuksenaan peluuttaa Lukakua joka pelissä ilman minkäänlaista kilpailua puhumattakaan siitä kipeästi tarvittavasta huippuhyökkääjähankinnasta kuten Griezmann olisi.
 

Outsider

Jäsen
Se nyt on ihan sama kuka siellä piikissä pelaa, jos hyökkäyspelaamiseen ei saada kokonaisuudessaan mitään järkeä ja sen lisäksi molemmat laitapakit ja oikea keskikenttä/laitahyökkääjä olisi tärkeämpiä päivittää.

Toivottavasti nyt panostettaisiin vaihteeksi laatuun, eikä varsinkaan ostettaisi enää yhtään pelaajaa pelkästä ostamisen ilosta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Se nyt on ihan sama kuka siellä piikissä pelaa, jos hyökkäyspelaamiseen ei saada kokonaisuudessaan mitään järkeä ja sen lisäksi molemmat laitapakit ja oikea keskikenttä/laitahyökkääjä olisi tärkeämpiä päivittää.

Toivottavasti nyt panostettaisiin vaihteeksi laatuun, eikä varsinkaan ostettaisi enää yhtään pelaajaa pelkästä ostamisen ilosta.

Juuri näin. Sir Alexin aikana onnistuttiin nimenomaan siinä, että kun tarvittiin jollekkin pelipaikalle pelaaja, se ostettiin oikein. Jos jossakin roikkuu ostettava pelaaja oksalla, niin ei sitä kannata ostaa jos et oikeasti tarvi. Alexis?

Tuntuu, ettei seuralla ole ollut minkäänlaista pitemmän ajan strategiaa pelaajapolitiikassa.


Et ole siinä mielessä oppositiossa, että tietenkään United hyökkääminen ei voi nojautua pelkästään Lukakuun. Selvää on, että Lukakulle pitää saada huilivuoroja ensi kaudella.
Di Marzio kertoi samassa uutisessa, jossa kerrottiin Fredin lähellä olevast siirrosta Unitediin, että Mourinho haluaa toisen hyökkääjän ensi kaudeksi rosteriinsa. Di Marzio kertoi, että Mourinho olisi kiinnostunut hankkimaan Juventuksen Mario Mandzukicin ja Mandzukicin varavaihtoehtona olisi West Hamin Marco Arnautovic. Saa nähdä, että mitä kesän aikana tässä asiassa tapahtuu.

No niin, toivotaan tosiaan lisää leveyttä sinne osastolle. MM-kisat painavat ja kun huhuja on näin voimakkaasti heti liikkeellä, niin Jose haluaa varmasti tehdä siirrot ennen kisoja. Tai sitten sieltä tulee pari paniikkihankintaa elokuun viimeisenä.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
No niin, toivotaan tosiaan lisää leveyttä sinne osastolle. MM-kisat painavat ja kun huhuja on näin voimakkaasti heti liikkeellä, niin Jose haluaa varmasti tehdä siirrot ennen kisoja. Tai sitten sieltä tulee pari paniikkihankintaa elokuun viimeisenä.
Tänä vuonna siirtoikkuna sulkeutuu jo 9.8. eli ennen Valioliigan alkua, joka on mielestäni loistava muutos.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tänä vuonna siirtoikkuna sulkeutuu jo 9.8. eli ennen Valioliigan alkua, joka on mielestäni loistava muutos.

Oho. No tämä yhdistettynä MM-kisoihin tietää sitä, että kaikki haluavat siirrot tehdyksi niin pian kuin suinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös