Malmivaara, Bergenheim ja Laine HPK:hon?

• Viestiketjun aloittaja Flonaldo
  • Alkaa
  • 5 898
  • 43

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ensinnäkin, jos puhutaan vain suomalaisista kasikolmosista(hyökkääjistä), niin Tuomo Ruutu saa varmaankin eniten peliaikaa. Kun sitten mietitään, että kuinka monta muuta edes lähellekään yhtä hyvää kasikolmosta Suomesta löytyy? Ei yhtään. Minun silmissäni Mikko Koivu ei ole lähellekään niin "valmis" kuin Ruutu. Ruutulta puuttu oikea rooli ja vastuu, jotka kaveri pystyisi varmasti täyttämään. Pojan urakehitys on tarpeettomasti hidastunut.

Mitä sitten tulee näihin HPK:n lahjakkuuksiin, niin ovathan Kewnig ja Suutarinen nyt kuitenkin aivan eri planeetalta. Ei heitä voi verrata Tuomo Ruutuun tai edes moneen muuhun suomalaiseen junioriin. Heillä ei ole edes NHL-varausta, saati sitten 1. kierroksen varausta. Toki se ei ole estänyt esim. Kenigiä pääsemästä pelaamaan ykkösketjussa.

Kuitenkin paras esimerkki HPK:n tämän kauden joukkueesta on Janne Laakkonen, joka on pelannut jo pitkään Vladimir Vujtekin kanssa sekä myös Miettisen ketjussa. Janne Laakkonen on vuosimallia -82 ja hän pelaa ensimmäistä kautta liigassa. Hänellä taitaa olla jo nyt kasassa enemmän tehoja kuin Tuomo Ruudulla(en ole tarkistanut). Laakkonen on saanut vastuuta sellaisissa rooleissa, jotka hänelle parhaiten sopivat eli ykkös-/kakkosketjussa. Ei häntä peluuteta jarrukentässä, koska hänen lahjansa eivät siellä pääse esiin. Vuoden päästä kun Laakkonen saanee kutsun jo maajoukkueeseen, muut taas ihmettelevät, että mistä tuokin nyt on tullut ja noin kehittynyt. Tyhmät silloin ihmettelevät.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Mitä tekee Tuomo Ruutu?

Viestin lähetti Kuznetsov
Miehen kehitys ei ole mennyt siihen suuntaan, johon Chicago haluaisi.

Melkeinpä uskaltaisin aikamoisella varmuudella väittää olevasi tässä asiassa väärässä. Osviittaa saanemme jos Chicago vastoin kaikkia odotuksia antaakin Ruudun jatkaa Summasen valmennuksessa. Jos olet oikeassa, Chicago repii Tuomon farmiin vaikka väkisin, sillä noin korkean varauksen kanssa ei leikitä.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ruutulta puuttu oikea rooli ja vastuu, jotka kaveri pystyisi varmasti täyttämään. Pojan urakehitys on tarpeettomasti hidastunut.

Olen samaa mieltä. Minusta tällainen vaatimaton 1+1 kärkiottelussa on aika heikosti, poikahan on sentään jo 18-vuotias. No, annettiinhan sille kuitenkin vastuuta ylivoimassa. Säälistä varmaan.

Pitäisi ruveta pikku hiljaa kehittymään, tässähän menee muuten hermot.

Kuznetsovia pidän kyllä erittäin asiallisena ja asiantuntevana kirjoittajana. Tällä kertaa kuitenkin hieman ihmettelen, onko Iigori ihan ajan tasalla Tuomo Ruudun roolin ja vastuun suhteen.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Vaikka ei aihetta itseään kovin paljoa koske, niin...

Mike: "Ihan vaan semmonen pieni kyssäri, että kuinka moni 83 -syntynyt pelaaja pelaa enemmän kuin Tuomo Ruutu seurajoukkueessaan."

En tiedä peliajoista, mutta Kärpissä aika näkyvässä roolissa -83 -ikäryhmän pelaajista ovat olleet Jokinen ja Pitkänen. Kasikolmosista rooliaan ovat jonkin verran kasvattaneet Juntunen & Jaakola, muttei vielä voine puhua kovin "näkyvistä" pelaajista - ehkä keväämmällä...?

Mike: "Eivät kai he ole nelosketjussa kuten meidän nuoret. Saavat säännöllisesti pelata ylivoimaa jne.jne."

Vaikkei kysymys meidän -83 -ikäryhmää koskenutkaan, niin vastaan: Ei, eivät pelaa neloskentässä. Ja kyllä, tulee YV-aikaa.

<kuittailua>
Mike: "Edit. Ja eivät kai vaan joudu pelaamaan Antti Törmäsen kaltaisten, surkeiden laitureiden kanssa?"

Ei, eihän meillä ole yhtään niin surkeaa laituria ;-D
</kuittailua>

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vakio

Kuznetsovia pidän kyllä erittäin asiallisena ja asiantuntevana kirjoittajana. Tällä kertaa kuitenkin hieman ihmettelen, onko Iigori ihan ajan tasalla Tuomo Ruudun roolin ja vastuun suhteen.

Pakkohan sitä on HPK:n puolelta alkaa heittämään provoa tännepäin kevättä ajatellen. Jos vaikka välierissä kohdataan. Kohta varmaan tulee "varmoja huhuja", että T.Ruutu ja Lehtonen ovat siirtymässä Hämeenlinnaan.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti Flonaldo
cobol jo kommentoi ansiokkaasti Jokereiden nykyisen tyylin haittapuolia. Myös seuran omat junnut tietävät nämä haittapuolet. Vaikka kuinka jollekin kaverille olisi kesällä luvattu paikka kakkosketjussa, niin hän tietää, että yhtä hyvin pelipaikka saattaa löytyä sieltä V-paikkakunnalta. Kaikki tietävät, että kaksi ensimmäistä kentällistä tulee aina olemaan kovan rahan ostomiehiä. Kaikkia tämä ei tietystikään haittaa, jotkut sen sijaan mieluummin nostavat kytkintä. Ei siinä mitään ihmeellistä.

Käytät tuossa sanaa "haittapuoli" minusta tuo tyyli on itsestään selvyys, koska Jokerit pyrkivät menestykseen ja samalla yrittävät kehittää ja ovat aina kehittäneet omia nuoria pelaajia. Mielestäni ei ole mikään ongelma jos nuori kehityskelpoinen pelaaja menee esim. Kerhoon pariksi kaudeksi kehittymään ja tulee sitten takaisin ehkäpä valmiina pelaajana. Näin on tehty aikaisemmin ja tullaan tekemään jatkossakin koska pelaaja kehittyy parhaiten pelaamalla sopivassa roolissa sopivassa joukkueessa.
Jos pelaaja itse ei ymmärrä omaa parastaan, siis siirtoa muualle, niin eipä olla kovin vahvoilla menestyäkseen NHL:ssä. Itse en ole kuullut yhdenkään pelaajan valittavan ratkaisusta ja kaikki ovat tyytyväisiä saadessaan vakituisen pelipaikan. Eihän toki kuitenkaan kaikki pelaajat tule takaisin Jokereihin, toiset eivät ehkä kehity tarpeeksi ja toiset löytävät elämänsä muualta.
Minulle kuitenkin nämäkin pelaajat ovat aina Jokereita.

Henkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuomo Ruutu

Odotukset tämän kaverin kohdalla ovat sitä luokkaa, että pari HPK-fania tuskin ovat ainoat ihmiset tässä maassa jotka katsovat Tuomon kehityksen hidastuneen. Kyseessähän ei todellakaan ole mikä tahansa teemusainomaa vaan ykköskierroksen kärkipään varaus, joka jo viime kaudella esitti jopa hämmästyttävän äijämäisiä otteita isojen poikien seassa. Siihen nähden tuntuu "taantumalta" nykykausi joka pisteiden valossa on samaa tasoa kuin edellinen ja kamppailua pistepörssissä samoilla sijoilla tai jopa alempana kuin esim. IFK.n hitaat ja keskinkertaiset lahjattomuudet. Kun samaan aikaan samanikäinen Ilja Kovalchuk on pelaamassa Atlantassa sellaista 70-80 pisteen kautta.

Mutta ehkä tässä tosiaan kiiruhdetaan liikaa ja ollaan malttamattomia. On kuitenkin muistettava että julkinen hypetys Tuomon kohdalla on ollut kovaa luokkaa. IFK:ssa pelatessaan hän oli suurelle yleisölle sentään vain puolirikollisen veljessarjan kuopus, mutta Jokereihin siirryttyään hänestä tuli nopeasti "maailman lahjakkain 1983 syntynyt kiekkoilija" (ainakin Jääkiekkolehden ja parin muunkin mukaan). Tällainen vaikuttaa ihmisten asenteisiin, väistämättä. Ei tässä kukaan kuitenkaan ole vielä "ikuisesta lupauksesta" sentään puhunut, eikä pidäkään kun kyseessä on ensi viikolla vasta 19 v täyttävä kaveri.

Muistaakseni Tuomon Jokeri-diili päättyy tähän kevääseen joten nähtäväksi jää käykö matka villiin länteen jo nyt vai vasta vuoden päästä. Jos jatkaa Jokereissa niin toivoisin ainakin, ihan vaan jo Suomen vähemmän loistavan sentteritilanteen johdosta, että pääsisi enemmän pelaamaan keskellä. Aika näyttää.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Enpä tiedä. Minusta n. 25 -pisteen kausi + hyvä puolustuspeli on aika kova meriitti 83 syntyneeltä kaverilta.
Ei SM-liiga ole niin heikkotasoinen sarja että tuon ikäinen jannu alkaa latomaan piste/peli tahtiin tehoja - eikä ole Tuomon kannalta vielä tarviskaan.

Toisekseen, T.Ruutu ei ole, eikä tule varmaan olemaankaan ikinä mikään hirmuinen pistelinko. Hän on nimenomaan äärettömän monipuolinen pelaaja. Voimahyökkääjä, jolla on kuitenkin taitoakin tarpeeksi paljon, että voi jonakin päivänä nousta tähdeksi asti. Vielä hän ei ole ykkösketju tasoa SM-liigassa, ensi kaudella on kenties sen harppauksen ja maajoukkueen aika, jos suomessa pysyy.
Tai miksei jo tämän kevään MM -kisoissa. Hyvä kevät ja Tuomo on lähellä kisakonetta.

Fyysiseltä puoleltaan hän on ollut niin huippu - kuin tuonikäinen voi olla - jo pari vuotta, mutta muilta ominaisuuksiltaan vielä raakile. Luistelu on parantunut koko ajan, mutta laukaus on edelleen varsin heikko ja tilanteiden käyttäminen ei ole parasta A -ryhmää, kuten ei monellakaan nuorella pelaajalla, jollei sitten satu olemaan synnynnäinen maalintekijä tyyliin Kovalchuk/ Selänne.

Turha hötkyillä. Tuomo Ruutu on hieno jääkiekkoilija. Hän on ottanut jokaisen peliminuutin omalla tekemisellään kovan materiaalin keskellä ja se on jo itsessään hänen ikäiseltään nuorukaiselta hatunnoston arvoinen suoritus. Ilman vammoja edessään on loistava tulevaisuus.

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minäkö en ajan tasalla..?

Vakio, jota arvostan kirjoittajana aika paljon, meni tällä kertaa siitä kohtaa mistä aita oli matalin. Tuomo Ruutu pääsi vihdoin pelaamaan enemmän ylivoimalla ja onnistui myös maalinteossa. Kuitenkin on minun mielestäni aika lyhytnäköistä lähteä kuittailemaan tällaisessa asiassa yhden ottelun perusteella. Varsinkin kun muistetaan, että Jokeritkin oli eilen hieman vajaamiehinen kuten on ollut jo muutamassa aiemmassakin ottelussa. Kuitenkin vain kolme viikkoa sitten Tuomo Ruutulla oli esimerkiksi Hämeenlinnassa lähinnä statistin rooli. Tuolloin Jokereilla oli koko miehistö jalkeilla ja Ruutu oli kolmosen laituri Törmäsen johtamassa ketjussa. Se että Tuomo on tuon jälkeen saanut loukkaantumisista ja pelikielloista johtuen enemmän vastuuta on hieno asia, mutta pidemmällä perspektiivillä tuo kaikki näyttää vain väliaikaiselta. Petri Pakaslahti ja Antti Aalto ovat Jokereiden profiilisentterit tällä kaudella ja laiturit kuten Rosa, Banham ja Machulda kantavat sitten sen suurimman vastuun muista hyökkääjistä. Kiekollisessa roolissa Tuomo Ruudun osuus on Jokereissa mitätön.

Kun tarkastellaan Tuomo Ruudun kiekollisen pelin kehitystä viime kaudesta, niin rohkenen väittää, että mitään kehitystä ei ole mainittavammin edes tapahtunut. Muilla osa-alueilla sen sijaan on ollut nähtävissä tietynlaista kypsymistä. Typeryydet ovat jääneet aika hyvin pois, vaikka tietysti aina välillä tämän tyyppisillä pelaajilla on jotain jäynää menossa. Monet pitävät Tuomo Ruutua voimahyökkääjänä enemmän kuin kiekollisena pelaajana. Minä en halua väittää vastaan tässä asiassa, mutta on kuitenkin pakko huomauttaa, että 183-senttinen Tuomo Ruutu on loppujen lopuksi aika pieni powerforvard. Jokereissa mies on minun mielestäni kehittynyt hieman "väärään suuntaan". Hänelle on luotu "vain" fyysinen rooli eikä mies pelaa edes keskushyökkääjänä vaan laidalla. Voi olla, että kun minä erityisesti viime kaudella tarkastelin Ruudun pelaamista, niin olin sitten pahasti väärässa arvioidessani miehen kehitysmahdollisuuksia. Minä nimittäin näin Tuomo Ruudussa paljon potentiaalia kehittyä nimenomaan peterforsbergmaiseen suuntaan. Minun mielestäni hänellä olisi edellytyksiä vahvan kaksinkamppilupelaamisen lisäksi myös suurempaan kiekolliseen rooliin, joka saattelisi kaverin aivan uudelle tasolle.

Tuomo Ruutu on siis pian 19-vuotias. Mitään ei ole todellakaan menetetty, mutta mielestäni hänen tulisi saada pelata toisenlaista jääkiekkoa. Kolmosketjun laita ei ole se paikka, jossa hän voisi kehittyä edellämainittuun suuntaan. Koska tämä asia ei nyt varsinaisesti liity edes otsikkoon, niin on ehkä hyvä antaa asian olla. Tämä on vain minun mielipiteeni eikä minulla ollut varsinaisesti tarkoitus ärsyttää näillä viesteillä ketään. Minun mielestäni Tuomo Ruutu ei vain ole tällä kaudella saanut Jokereista sellaista roolia, johon hänellä olisi eväät(kuten eilen nähtiin) ja joka olisi hänen kehityksensä kannalta optimaalista, piste.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Minäkö en ajan tasalla..?

Kun tarkastellaan Tuomo Ruudun kiekollisen pelin kehitystä viime kaudesta, niin rohkenen väittää, että mitään kehitystä ei ole mainittavammin edes tapahtunut. Muilla osa-alueilla sen sijaan on ollut nähtävissä tietynlaista kypsymistä. Typeryydet ovat jääneet aika hyvin pois, vaikka tietysti aina välillä tämän tyyppisillä pelaajilla on jotain jäynää menossa. Monet pitävät Tuomo Ruutua voimahyökkääjänä enemmän kuin kiekollisena pelaajana. Minä en halua väittää vastaan tässä asiassa, mutta on kuitenkin pakko huomauttaa, että 183-senttinen Tuomo Ruutu on loppujen lopuksi aika pieni powerforvard. Jokereissa mies on minun mielestäni kehittynyt hieman "väärään suuntaan". Hänelle on luotu "vain" fyysinen rooli eikä mies pelaa edes keskushyökkääjänä vaan laidalla.

Itse olen tästä aivan samaa mieltä. TRuutu on sellainen kaveri, että eikun kakkosen tai jopa joskus ykkösen sentteriksi. Ongelma tuleekin siinä vastaan kun katsoo näitä meidän tärkeimpiä senttereitä: Pakaslahti ja Aalto. Itse ratkaisisin ongelman kierrättämällä näistä jokaista siten, että kukin heistä olisi vuorollaan ykkösen tai kakkosen sentterinä, mutta joutuisi joskus TRuutun tavoin pelaamaan muutakin tonttia. Eikä TRuutusta kannata mitään powerforwardia rakentaa edes unissaan. Jarkkoon verrattuna Tee on taitavampi, mutta heiveröisempi - jos nyt tuollaista sanaa tässä yhteydessä voi edes käyttää. TRuutu kaipaa lisää vastuuta ja jos sitä annetaan, tuloksia myös tulee. Mutta ei yhtäkkiä heittämällä kerran kymmenessä pelissä kakkosen sentteriksi, vaan vähitellen ja hyvällä peliajalla. Tosin niin tulee tuloksia myös Pakaslahdelta ja Aalolta ja tätä kilpailutilannetta pitäisi osata hyödyntää. Siinä olisi oikein todellinen hyvien otteiden dynamo kun nämä kolme herraa tappelisivat pelillisesti tosissaan Jokereiden ykkössentterin paikasta...

Olen sitä mieltä ihan tosissani, että TRuutu pitäisi saada nimenomaan sentteriksi ja tuo muutos olisi hyvä tehdä viimeistään SLC-tauon aikana. Miksi ei jo aiemminkin?

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kuznetsov

Mike oikeastaan tuossa aiemmin laittoi aika hyvin case Tuomo Ruudun pakettiin. Kuten Mikekin totesi, Tuomo on erittäin monipuolinen pelaaja. Häntä voi käyttää niin kiekollisessa kuin kiekottomassa roolissa. Hän voi pelata niin laidassa kuin keskellä. Lisäksi hänellä on erinomainen pelisilmä. Tuomo myös puolustaa aivan erinomaisesti, kuten Jokereissa tällä hetkellä käytännössä kaikki hyökkääjät. Tuomon heikkoudet ovat luistelunopeudessa ja laukaisutaidossa. Luistelunopeus on valitettava heikkous. Jos ei ole synnynnäisesti huippunopea, ei sellaiseksi millään kehity. Silti jonkin verran lisää nopeutta uskoisin Ruudun vielä saavan. Laukaisuharjoituksiin Tuomon kannattaisi keskittyä aivan erityisesti.

Sitten Tuomon rooliin. On totta, että kaikkien hyökkääjien ollessa terveenä, Tuomo todennäköisesti pelaa kolmosessa, mutta keskellä eikä laidassa. Tuomo pelasi joitain matseja kolmosen laidassa jostain mystisestä syystä. Esimerkiksi juuri näkemäsi Hämeenlinnan matsi oli tällainen. En tiedä miksi Törmänen oli sentteri silloin. Pääasiassa Tuomo on kuitenkin pelannut joko kolmosen keskellä tai kakkosen laidassa, loukkaantumistilanteesta riippuen. Yhdessä vaiheessa Tuomo oli ykkösen sentteri ja laidalla V. Peltonen. Peltosella oli tuolloin kuitenkin tuhlaajapoikavaihde päällä eikä yhteistyö tuottanut sanottavaa tulosta. Ylipäätään Jokerien hyökkääjäkaartissa on ollut niin paljon loukkaantumisia tällä kaudella, että vakiokentällisiä tai edes pelipaikkoja ei ole päässyt syntymään. Yhdessä vaiheessa Summanen perusteli näitä muutoksia myös sillä, että kaikki oppivat tekemään kaikkia hommia.

Olen pettynyt siihen Kuznetsov, että luulet minun menneen yli siitä, missä aita on matalin. Vaikka käytinkin esimerkkinä eilistä peliä, niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että Tuomo on koko kauden pelannut ylivoimaa. Yleensä kakkosylivoimassa laidassa. Näin ainakin näkemissäni peleissä. Ylivoima Jokereilla ei tosin ole sitten alkukauden toiminut, joten pisteillä ei ole Tuomokaan mässäillyt. Enemmän ehkä olisin minäkin odottanut tuossa suhteessa. Kuten aiemmin totesin, syömähampaita on ollut sairastuvalla vuoronperään, joten kunnon ylivoimakentällisiä ei ole päästy tekemään. Niinpä ylivoima on ollut mitä on ollut. Paskaa. Nyt on tosin pientä valoa ilmassa, koska Machulda tuo siihen lisää variaatioita. Toisaalta taas puolustajat eivät Koivistoa lukuunottamatta järin tulivoimaisia ole, joten saa nähdä saadaanko ylivoimaa ollenkaan kuntoon tällä kaudella.

Mitä tulee Tuomon saamaan peliaikaan, niin se on varmaankin ollut kokonaisuudessaan aivan riittävä tällä kaudella. Pitää ottaa huomioon, että Tuomon päätavoite oli tällä kaudella kuitenkin nuorten MM-kisat. Kaikkine harjoitusturnauksineen ja -leireineen nuorten MM-joukkue oli raskas projekti. Siinä ohessa kärkipään joukkueen ykkös-kolmoskentässä pelaaminen ja myös ylivoimien pelaaminen on aika kovaa tuon ikäiselle kaverille, kysykää vaikka Joni Pitkäseltä. Ruutu on tosin fyysisesti yllättävän valmis kaveri.

Tuomon kausi on ollut muuten aivan erinomainen, mutta pistesaldo voisi kieltämättä olla lihavampi. Osansa tähän on kyllä Jokerien pelityylilläkin, joka ainakin tällä hetkellä painottaa puolustuspelaamista jopa hyökkäyksen kustannuksella.

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ok

Olet nähnyt Vakio Ruudun pelaavan varmaankin enemmän kuin minä, joten en lähde nyt enää arvioimaan miestä sen enempää. Kuitenkin minun täytyy todeta olevani aika pettynyt miehen kiekollisen pelin kehitykseen. Tosin mitäpä se minulle sitten edes kuuluukaan. Mitä sitten tulee ylivoimapeliin, niin sitäkin voi pelata monessa roolissa ja ne kaikki roolit eivät, kuten hyvin tiedät, ole kiekollisia. Turha kuitenkaan olla pettynyt siitä, että minä luulen jotain. Toivotaan Ruudulle suotuisaa kehitystä, sillä siinä on kaveri, josta joskus voi "kaikki suomalaiset" olla ylpeitä. ;)

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Asia selvä Kuznetsov. En panisi muuten hanttiin, vaikka Tuomo olisi puheenaiheena vielä ensi kaudellakin täällä SM-liigassa, ja tietysti Jokereissa ;) .

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin

Eihän sitä koskaan, vaikka Tuomo jäisikin vielä Suomeen ja Jokereihin. Tosin siinä tapauksessa Santalan kosiskelu lienee turhaa, koska Pakaslahden ja Aallonkin sopimukset taitavat yhä jatkua. Nuo neljä eivät kyllä millään mahdu samaan joukkueeseen. Lintumäki on varmasti asiassa hereillä. ;)

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
*ituttaa

Jotenkin rupeaa V*tuttaan noi joidenkin Jokeri kannattajien asenteetkin. Kukaan heillä pelaavista pelaajista ei missään tapauksessa halua siirtyä muualle pelaamaan. Mutta kaikissa muissa joukkueista pelaajat suorastaan anovat tämän hetkistä seuraansa päästämään heidät suuren pelastajan riveihin. Kun siellä on frendeij ja päiväkoti jossa on aikoinaan kaivanut nenäänsä.
Ei juma. Onhan meillä liigassa 12 muutakin joukkuetta. Joissa pelataan samaa kiekkoa kuin teilläkin.
Aika ylimielistä touhua sanon ma.

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Tuomo

TR on pelannut erinomaisen kauden ollakseen nuori kundi. Pääsentterit meillä on kuitenkin Aalto ja Pakaslahti, joiden tilalle Tuomoa ei varmaan kukaan laittanut. Mike purki sanoiksi erinomaisen hyvin mitä Tuomo on saanut/ei ole saanut aikaan tänä vuonna. TR on erittäin monipuolinen pelaaja, joka pystyy pelaamaan mitä paikkaa tahansa ja mies on kehittynyt myös kiekollisena pelaajana viime vuodesta sanoi Juri mitä tahansa. Hän mielestäni täyttää myös ns. "euroopalaiset" kriteerit power forwardin osalta, vaikka ei mikään Cam Neely olekaan kooltaan tai pelityyliltään. Se mikä minua ihmetyttää, on että muiden jengien kannattajien mielestä Tuomo ei ole saanut sitä roolia, mitä häneltä on odotettu. Omasta mielestäni hän on täyttänyt täysin ne odotukset mitä asetettu, ehkä pisteitä olisi voinut tulla enemmän, mutta muuten mainiota peliä. Valitettava tosiseikka on, että Tuomo on jo ensi vuonna maailmaalla, eikä se tosiaan johdu Summasesta, vaikka Hennkka kuinka sitä toivoisi.

Sitten muista kundeista, Olli ja Sean jatkavat ensi vuonnakin Jokeriessa, Sulku erittäin luultavasti siirtyy sinne. Teemun osalta tilanne on auki. Santala ei siirry ainakaan meille, mikäli Antti tai Petri ei poistu piakkoin.

Roman: Mielestäni kukaan tähän viestiin kirjoittaneista ei todennut, että Jokereista ei joku voisi lähteä pois. Aika moni on jo sen tehnyt mm. Hämeenlinnaan, mutta ei sieltä kaikki joilla peliaika on jäänyt vähän vähemmälle ole lähdössä. Eikä sinne myöskään kaikki ole tulossa, mutta aika moni on nähnyt Jokerit ponnistuslautana mm. Amerikan mantereille, jopa jokunen HPKn pelaajakin.

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Re: Tuomo

Viestin lähetti tumba17

Sitten muista kundeista, Olli ja Sean jatkavat ensi vuonnakin Jokeriessa, Sulku erittäin luultavasti siirtyy sinne. Teemun osalta tilanne on auki. Santala ei siirry ainakaan meille, mikäli Antti tai Petri ei poistu piakkoin.

Roman: Mielestäni kukaan tähän viestiin kirjoittaneista ei todennut, että Jokereista ei joku voisi lähteä pois. Aika moni on jo sen tehnyt mm. Hämeenlinnaan, mutta ei sieltä kaikki joilla peliaika on jäänyt vähän vähemmälle ole lähdössä. Eikä sinne myöskään kaikki ole tulossa, mutta aika moni on nähnyt Jokerit ponnistuslautana mm. Amerikan mantereille, jopa jokunen HPKn pelaajakin. [/B]

Mitä tohon nyt sanois. Joko et ole tietoinen Santalan nykyisestä sopimustilanteesta tai sitten tää on just sitä mitä tarkoitin.

Ei tainnut olla tässä ketjussa. Vaan taitaapi olla tuossa Santala ja Sulku Jokereihin ketjussa. Siinä joku mainitsee paluun yhdeksi syyksi mm.frendit. Nää paljon puhutut frendit ei kuitenkaan vaikuta mitään kun sinnepäin siirrytään.

Äläkä tule sanomaan että joku pelaaja joka on Ameriikkaan siirtynyt ei olisi sitä tehnyt ilman vuotta Jokereissa. Ei Ylösen, Hentusen, Nurmisen tai edes Rafalskin(vaikka olikin naapuri seura) kehitys tehnyt mitään ihme loikkaa siirryttyään pääkaupunki seudulle. Samat vuodet jossain muualla Suomessa olisi todennäköisesti olleet yhtä antoisat tulevaisuutta varten. Ainoot loikat mitkä minulle tulee mieleen on esim. Hassisen loikka. Ja se oli alaspäin. Ilman hukkareissua sinne kaveri olisi voinut jo aikapäiviä sitten saada mahdollisuutensa siirtyä änäriin. Jonka mielestäni ehkä ansaitsisi. Mutta näistä jutuista on jo aijemmin jauhettu aivan riittävästi.

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Tuomo

Viestin lähetti roman

Äläkä tule sanomaan että joku pelaaja joka on Ameriikkaan siirtynyt ei olisi sitä tehnyt ilman vuotta Jokereissa. Ei Ylösen, Hentusen, Nurmisen tai edes Rafalskin(vaikka olikin naapuri seura) kehitys tehnyt mitään ihme loikkaa siirryttyään pääkaupunki seudulle. Samat vuodet jossain muualla Suomessa olisi todennäköisesti olleet yhtä antoisat tulevaisuutta varten. Ainoot loikat mitkä minulle tulee mieleen on esim. Hassisen loikka. Ja se oli alaspäin. Ilman hukkareissua sinne kaveri olisi voinut jo aikapäiviä sitten saada mahdollisuutensa siirtyä änäriin. Jonka mielestäni ehkä ansaitsisi. Mutta näistä jutuista on jo aijemmin jauhettu aivan riittävästi.

Mielestäni Ylönen ainakin kehittyi Jokereissa aika paljon. En väitä, etteikö pelaisi NHL:ssä vaikka olisi pelannut HPK:ssa tai jossain muualla ne Jokerikaudet, mutta kehitystä jokatapauksessa tapahtui.

Tämä nyt on muutenkin aika turhaa väittelyä, että jos pelaisi meillä niin olisi jo niin hyvä jne...
Joillekin pelaajille vaan toinen seura sopii paremmin kuin toisille. Ei siinä välttämättä seurassa ole mitään vikaa. Se voi olla kiinni niin monesta asiasta, että kulkeeko peli. Minkälaisen roolin saa, joukkueen pelityylistä yms... Ja jos pitkään tahkoaa samassa seurassa ja kehitys tuntuu pysähtyneen tai kääntyneen alaspäin voi seuranvaihto tehdä kummasti ihmeitä. Vaikka edellisessä seurassa mitään vikaa ei olisi ollutkaan.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
narri-untuvikkoja Kerhon akatemiaan?

Niin, täytyypä todeta että olipas mukavan näköistä spekulointia aiheesta "jokerilupausten pako Pallokerhoon".

Henkilökohtaisena mielipiteenäni voitaneen sanoa että näen oikein mielelläni Pallokerhon ottavan pelastajan viitan harteilleen ja ottavan jokerikonsernin päähänpotkimat nuorukaiset HPK:n turvalliseen kasvuympäristöön.
Toisaalta mainittakoon että ko. herrasmiesten on myös suotavaa vastata huutoon eli onnistua Somervuorimaisesti ja nousta narrihapatuksen suosta liigan kirkkaimpiin valoihin.

En voine tässä yhteydessä olla kysymättä että eikös jahvapäälliköllä ollut tässä taannoin joku "pojista polvi paranee" projekti jonka oli tarkoitus nostaa omat kasvatit arvoon arvaamattomaan.

Toisaalta onhan Esim. Tikkasen Esalla ja Virtasen Juhalla jotain yhteyksiä tzzadin suuntaan ellei peräti narrilaumaankin mutta en kyllä heti ensimmäisenä puhuisi mistään pojista.
Eikä käsittääkseni esim. Machuldakaan ole A: narrikasvatti B: mikään poikanen... ;)

Täältä tähän

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy