Tässä on ollut kaksi sekoilua, mitkä ovat allekirjoittanuttakin häirinneet. Eli keväällä 2010 Nelonen siirsi yllättäen välierät ja loppuottelut maksulliselle Nelonen pro kanavalle ja tänä keväänä kuukauden pelit samoin. Nyt MTV3 on kertonut ensi kevään kuvion, johon asiakas voi vuoden verran varautua.
Olen aika lailla TosiFanin linjoilla - jokainen muutos ei tarvitse olla maailmanloppu eikä nyt ihan rakettitieteilijä tarvitse olla, että pysyy mukana, mikä kanava mitäkin näyttää.
Itselleni hirvein tilanne oli jo vuosina 1992-94, kun MM-kisat katosivat kolmeksi vuodeksi mustaan aukkoon nimeltä PTV. Sitä ei saanut maksamallakaan. Vastaavaan pimentoon ei tänä päivänä joudu mitenkään. Ilmaista tarjontaa löytää etsivä Internetistä ja maksukykyisempi saa sitä televisioonsa.
Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että Nelonen petti porukat maksullistamalla finaalien suorat lähetykset, koska itse olin ymmärtänyt sopimuksen hengen nimenomaan sellaiseksi, että säilytetään kaiken kansan lätkänäkyvyys edes ratkaisevimpien pelien osalta. Näinpä en ole Nelonen Prota vieläkään hankkinut. Jos sen puute joskus alkaa harmittaa, niin sitten hankin. Nämä pari vuotta on mennyt uhmapäissään siten, että olen katsonut jälkilähetykset.