Maatilastot Aina Tässä Ketjussa.

  • 1 557
  • 12
Suosikkijoukkue
ILVES
No niin, tästä lähin maatilastot tulevat tähän ketjuun. Ja nyt minä selitän osan maatilastojen tärkeimmistä tarkoituksista.

Eli siis ajatelkaapa vaikka korttipeliä. Mitä tahansa sellaista korttipeliä, jossa on aina jokin
valttimaa voimassa. Kun sellaista peliä pelataan, niin tietenkin valttimaa aina tietyissä
tilanteissa vaihtuu ja taas tietyillä ratkaisuilla se säilyy pitempään.

Seuraamalla valttien vaihtelua liigassa ja oppimalla milloin ja miksi se valttimaa aina
kauden edetessä vaihtuu, niin alamme pikkuhiljaa pystyä ennustamaan tuloksia. Eli kun
opimme tarpeeksi maiden vaihtelusta, niin opimme koska se taas on vaihtumassa ja
tiedämme silloin, mitkä joukkueet juuri tuolloin tulevat olemaan vahvoilla. Uskokaa tai
ette, mutta katsotaanpa. Tulette kauden jatkuessa huomaamaan, että tämä on TOTTA.
 

Woland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Suomen maajoukkue
Viestin lähetti keltainen vaara
No niin, tästä lähin maatilastot tulevat tähän ketjuun. Ja nyt minä selitän osan maatilastojen tärkeimmistä tarkoituksista.

Eli siis ajatelkaapa vaikka korttipeliä. Mitä tahansa sellaista korttipeliä, jossa on aina jokin
valttimaa voimassa. Kun sellaista peliä pelataan, niin tietenkin valttimaa aina tietyissä
tilanteissa vaihtuu ja taas tietyillä ratkaisuilla se säilyy pitempään.

Seuraamalla valttien vaihtelua liigassa ja oppimalla milloin ja miksi se valttimaa aina
kauden edetessä vaihtuu, niin alamme pikkuhiljaa pystyä ennustamaan tuloksia. Eli kun
opimme tarpeeksi maiden vaihtelusta, niin opimme koska se taas on vaihtumassa ja
tiedämme silloin, mitkä joukkueet juuri tuolloin tulevat olemaan vahvoilla. Uskokaa tai
ette, mutta katsotaanpa. Tulette kauden jatkuessa huomaamaan, että tämä on TOTTA.

Joo,kun sopivasti vääntää kompromisseja ja omia tulkintoja peleistä,niin varamsti tulee totetutumaan.Horoskooppi-Selvänäkijä-mekanismilla siis:Ei heitetä jyrkkiä lausuntoja,koska silloin mentäisiin suurella todennäköisyydellä harhaan,vaan kuljetaan kultaista keskitietä,jolloin voidaan aina väittää että ollaan jossain määrin oikeassa.

Kiinnostavaa olisi myös tietää,mikä yhteys on mailla ja jääkiekkojoukkueilla?Se,mikä pätee korttipelien maailmassa,ei päde jääkiekon maailmassa.

Anteeksi vain,mutta hölmöltä tämä touhu tuntuu.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Maatilastot Aina Tässä Ketjussa.

Viestin lähetti Woland
Anteeksi vain,mutta hölmöltä tämä touhu tuntuu.

No, hö! Mikset anna kaverin yrittää? Hölmömpiäkin juttuja täällä on, ja jos Keltainen Vaara haluaa nähdä vaivaa meidän viihdyttämiseksemme, niin mitäs me siitä valittamaan. Jos taas ei kiinnosta, niin sitten on hyvä ja lukee jotain muuta.
 

Woland

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Suomen maajoukkue
Re: Re: Re: Maatilastot Aina Tässä Ketjussa.

Viestin lähetti Muksu


No, hö! Mikset anna kaverin yrittää? Hölmömpiäkin juttuja täällä on, ja jos Keltainen Vaara haluaa nähdä vaivaa meidän viihdyttämiseksemme, niin mitäs me siitä valittamaan. Jos taas ei kiinnosta, niin sitten on hyvä ja lukee jotain muuta.

En olekaan riistämässä hänen oikeuttaan toteuttaa tätä periaatteessa neutraalia ja harmitonta ideaa,kerroin vain oman kantani sitä kohtaan.Tuomitsemista en kuitenkaan jaksa odottaa raportteihin asti,sillä vaikkka ne pitäisivätkin,niin ovat vain kusetusta(anteeksi,Keltainen vaara).Oikeassa olet, hölmömpiäkin juttuja on ja vapaassa keskustelussahan kaikki ympäristöneutraali lienee sallittua,joten jos tästä kenellekään ei ole haittaa,niin mikäpä kukaan onkaan tätä kieltämään.

Itselleni tämä ei kuitenkaan ole viihdettä.Tällainen näkökulma jääkiekkoon ei oikein inspiroi :p .
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minä taas olen enemmän kiinnostunut jäällä esiintyvien joukkueiden pelipaitojen pääväreistä. Viime kauden tilastot antavat jonkin verran osviittaa suosikkisi mahdollisuuksista eri värisissä pelipaidoissa. Optimi olisi sininen paita kotona ja keltainen vieraissa. Näin ollen Rauman Lukko on vahvoilla Suomen mestariksi, tosin vaaleansinisen paidan (Pelicans tällä kaudella) vaikutusta emme vielä tiedä.

Viime kaudella:

1.sininen 58.43 % (178 90-28-60)
2.musta 54.95 % (111 54-14-43)
3.punainen 50.00 % (68 30-8-30)
4.keltainen 48.26 % (144 59-21-64)
5.valkoinen 42.08 % (221 78-30-113)
6.vihreä 41.67 % (6 2-1-3)

Prosenttimäärät indikoivat voittoprosenttia mikä kulloinkin kyseessä olevan värisellä pelipaidalla saavutettiin, suluissa ottelumäärä. Jos menee katsomaan satunnaista liigapeliä, niin todennäköisimmin kaukalossa luistelevat sininen ja valkoinen joukkue.

Pudotuspeleissä värit taistelivat seuraavasti:

1.musta 75.00 % (12 9-3)
1.sininen 58.33 % (12 7-5)
3.valkoinen 47.06 % (17 8-9)
4.keltainen 30.00 % (10 3-7)
5.punainen 00.00 % (3 0-3)

Vihreä ei pudotuspeleihin osallistunut.


Koska Pelicans ja valitettavasti myös Ilves vaihtoivat keltapaidan valkoiseen täksi kaudeksi vähenee keltaisen määrä dramaattisesti. Vieläkin harmittavampaa on vihreän totaalinen katoaminen liigakartalta, paitsi että sitä ei enää päävärinä käytä edes Pelicans parissa pelissä, ei sitä löydy YHDENKÄÄN liigajoukkueen peliasusta tippaakaan. (pois lukien mainokset) Ilves ja Pelicans poistivat samoin tein kaikki vihreät raidatkin asuistaan. Toisin sanoen vihreä on värinä alennettu esimerkiksi violetin ja ruskean tasolle, kun vaikkapa oranssia löytyy peräti kahden eri joukkueen peliasuista.

Pelipaitamuutosten vuoksi eri värisiä peliasuja esiintyy liigakaukaloissa seuraavasti, jos yllätyksiä ei tapahdu: (kuten viime kaudella ensimmäisessä SaiPa-Tappara-ottelussa jossa kohtasivat yllättäen keltainen ja valkoinen)

musta 104 kertaa (-7 kertaa)
sininen 162 kertaa (-16 kertaa)
valkoinen 287 kertaa (+66 kertaa)
keltainen 77 kertaa (-77 kertaa)
punainen 64 kertaa (-4 kertaa)
vaaleansininen 34 kertaa (+34 kertaa)
vihreä 0 kertaa (-6 kertaa)

(suluissa erotus viime kauteen)

Joten valkoista väriä piisaa oikein kotitarpeiksi, kun mammuttiosuus on entisestään lisääntynyt. Kärsijöinä valkoisen ylivallan kasvaessa ovat olleet kaikki muut värit poislukien vahvasti uutena tulokkaana esiin rynnistänyt vaaleansininen. Liki 80 prosentissa SM-liigaotteluista jäälle liukuu valkoisen klaanin edustajaseura.

Tämän kauden väritilastot ovat toistaiseksi:

1.sininen 100 % (3-0-0)
2.vaaleansininen 100 % (1-0-0)
3.musta 50 % (1-0-1)
4.valkoinen 25 % (1-0-3)
5.punainen 0 % (0-0-0)
6.keltainen 0 % (0-0-2)


Viime kauden tapaan myös tällä kaudella jääkentillä viilettää kuutta eri väristä paitaa, viime kauden puoli tusinaa kertaa jäällä esiintyneen vihreän korvaa hienosti 34 kertaa esiintyvä vaaleansininen.

Seuraamme mielenkiinnolla tulevia tapahtumia. Varsin jännittävää nähdä minkä värinen klaani hallitsee esimerkiksi keskitalvella tapahtumia, itse oletan vahvan mustan olevan tuolloin parhaimmillaan. Toki koko kautta ajatellen sininen on jälleen vahvoilla. Kevään tullen musta parantanee jälleen ja sinisen jäädessä omalle tasolleen pudotuspeleissä, musta nostaa itsensä tyystin uusiin sfääreihin.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Mane hei...

Sarkastinen artikkelisi kieltämättä nauratti, mutta eiköhän me Ipan miehet nyt kuitenkin vedetä yhtä köyttä. Joten älä viitsi sotkea tätä ketjua tuommoisella. Sinä tiedät aivan yhtä hyvin kuin minäkin, että ainoastaan punaisella peliasulla on asun värinä jotakin merkitystä, koska punainen saa vastustajankin kierrokset aina kasvamaan.

Mutta tosiaan hei, minä olen vakavasti kirjoittanut omasta aiheestani ja jatkan sitä tässä ketjussa. Älä viitsi pelleillä, toivon minä. Ilves voittaa muuten tänään ja Myllys viedään cappuccinolle...
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Lauvantain kiakot.

Olen pitänyt maaraportit luettavissa sekä täällä että Ilves.comissa. Tulevaisuudessa pidän ne vain täällä vaivan säästämiseksi ja sen vuoksi, että täällä koko Suomi voi ottaa kantaa.

Kierroksen anti oli monitahoinen ja siksi minulla onkin riittänyt hommia sen analysoinnissa.
Johtopäätökset on tehtävä ja näin olen päätellyt:


Ruutu oli vahvaa tänään; 3 voittoa ruudulle. Kuitenkin tahti oli aivan toinen Tampereella, jossa ruutu hävisi totaalisesti. Eli miten suhtautua ruudun tapahtumiin?

Ruutu oli tänään vahva maltillisesti. No, sehän ei sinänsä ole ihme, tasokkaista otteluista huolimatta näin alkukaudesta ei tunnekuohut eli "maltittomuus" yleensä ole kovin suurta.

Padan tilanne tänään oli paljolti ruudun kaltainen, joskin heikommalla menestyksellä.

Ristillä ei paljon juhlimisen aiheita ole, Tapparakin on vielä vaiheessa.

Hertta on edelleen melko vahvaa maata.

Ja sitten taulukoihin ja hyökkäystilastoihin:

Maiden sarjataulukko:

1. ruutu 10 23-16
2. hertta 6 15-6
3. pata 5 15-22
4. risti 3 7-16

Voi padan puolustustoimintaa! Surkeaa! Pietilän nollapeli ainoa lohtu.

Maiden prosenttitaulukko (eli montako prosenttia otettu mahdollisista
pisteistä;
tässä ei ole mukana maiden sisäisiä otteluja):

1. hertta 75,0 (6/8)
2. ruutu 66,7 (8/12)
3. pata 41,7 (5/12)
4. risti 12,5 (1/8)


Hyökkäystilastot:

Hertta hyökännyt padan maalia kohti keskimäärin 42 kertaa/ottelu. (84/2)

Hertta hyökännyt ristin maalia kohti keskimäärin 41 kertaa/ottelu.

Hertta hyökännyt ruudun maalia kohti keskimäärin 16 kertaa/ottelu.

Hertta hyökännyt yhteensä vastustajan maalia kohti 35,3 kertaa/ottelu. (141/4)

Pata hyökännyt hertan maalia kohti keskimäärin 27 kertaa/ottelu. (54/2)

Pata hyökännyt ristin maalia kohti keskimäärin 33 kertaa/ottelu.

Pata hyökännyt ruudun maalia kohti keskimäärin 31,3 kertaa/ottelu. (94/3)

Pata hyökännyt yhteensä vastustajan maalia kohti 30,2 kertaa/ottelu. (181/6)

Risti hyökännyt hertan maalia kohti keskimäärin 23 kertaa/ottelu.

Risti hyökännyt padan maalia kohti keskimäärin 24 kertaa/ottelu.

Risti hyökännyt ristin maalia kohti keskimäärin 28,5 kertaa/ottelu. (57/2)

Risti hyökännyt ruudun maalia kohti keskimäärin 24 kertaa/ottelu. (48/2)

Risti hyökännyt yhteensä vastustajan maalia kohti 25,3 kertaa/ottelu. (152/6)

Ruutu hyökännyt hertan maalia kohti keskimäärin 30 kertaa/ottelu.

Ruutu hyökännyt padan maalia kohti keskimäärin 34 kertaa/ottelu. (102/3)

Ruutu hyökännyt ristin maalia kohti keskimäärin 30,5 kertaa/ottelu. (61/2)

Ruutu hyökännyt ruudun maalia kohti keskimäärin 22,5 kertaa/ottelu. (45/2)

Ruutu hyökännyt yhteensä vastustajan maalia kohti 29,8 kertaa/ottelu. (238/8)


Hyökkäyksessä hertta on ollut hyvin aktiivinen, etenkin mustia maita vastaan.

Maalivahdeista: kaikkien maiden kassareilla on nyt 1 nollapeli. On huomionarvoista, että kahden kierroksen jälkeen nollapelejä on tullut jo 4.

Kykenesimmekö jo nyt ennustamaan jotakin. Ei ihan vielä. Mutta ihan tilastomatemaattisesti esitän arvauksen, että kun nollapelit on nyt 1-1-1-1, niin jatkossa ne eivät enää lisäänny tasatahtia, vaan jotkut maat ottavat niitä lähitulevaisuudessa nopeammin kuin toiset.

Huomenna on neljä kamppailua. Sittenkin annan yhden ennustuksen! Hertan aktiivisuus mustaa pataa kohtaan ei varmasti vielä tasaannu, joten


kerronpa teille, että huomenna HPK:n maaliluku on joko 6 tai 7.

Huomenna illalla katsotaan ekan kerran, että voiko juttuihini uskoa. Siis HPK:n maalit huomenna joko 6 tai 7 kpl!!!
 

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tämä ihan hauskaa luettavaa, mutta en jaksa uskoa edes tilastojen pitäjän ottavan tämän tosissaan.
Ensinnäkin jokainen joukkue pelaa oman pelinsä, eikä esim. toisen "ruutujoukkueen" peli vaikuta toiseen.
Toisaalta taas tämä systeemi ei ota huomioon väsymistä, eikä loukkaantumisia.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihan hyvin ennustettu. Kerho teki 2 maalia, mutta ei pahasti mennyt pieleen.
Minä ennustan, että huomenna Tappara-Ilves pelissä pisteet jäävät Tampereelle.
Huomenna sataa, tai ei sada.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Huuhaa on typerää ja vastenmielistä .
Totean täten ärsyyntymiseni,vaikka tämmöistä hölmöyttä ei ole pakko lukea,enkä sitten enää luekaan.
Loppuun ennustan,että moni joukkue tekee parhaansa 110 lasissa ja pyrkii liikkeellä sitä kautta maalintekoon ja katsoo mihin se riittää.Tämä koskee erityisesti ..........
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Eilinen ennustus ja ketjun päätös.

Joo, ennustin HPK:n maaliluvut väärin. Kuitenkin virhe johtui vain minun liiasta innokkuudesta, kun yhdistin Pelicansin maalia vastaan kohdistuvat hyökkäysmäärät maalien määrään. HPK hyökkäsi erityisen hanakasti Pelicansin maalia vastaan koko ottelun ajan, joten ennustukseni oli aivan oikea. Hertta hyökkäsi edelleen poikkeuksellisen hanakasti mustaa maata kohtaan. Eli jatkumo oli oikein ja odotettu, minä vain tein siitä liian hätäiset johtopäätökset.

Sen sijaan en jatka maatilastojen pitämistä. En yksinkertaisesti viitsi. Seuratkaa jokainen aihetta itse, tulette huomaamaan, että asiassa piilee totuus. Siis:

Hertta: HPK ja JYP
Pata: Ilves, Lukko, Pelicans ja Ässät
Risti: Kärpät, Tappara ja TPS
Ruutu: Blues, HIFK, Jokerit ja SaiPa
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Eilinen ennustus ja ketjun päätös.

Viestin lähetti keltainen vaara
Joo, ennustin HPK:n maaliluvut väärin. Kuitenkin virhe johtui vain minun liiasta innokkuudesta, kun yhdistin Pelicansin maalia vastaan kohdistuvat hyökkäysmäärät maalien määrään. HPK hyökkäsi erityisen hanakasti Pelicansin maalia vastaan koko ottelun ajan, joten ennustukseni oli aivan oikea. Hertta hyökkäsi edelleen poikkeuksellisen hanakasti mustaa maata kohtaan. Eli jatkumo oli oikein ja odotettu, minä vain tein siitä liian hätäiset johtopäätökset.

Sen sijaan en jatka maatilastojen pitämistä. En yksinkertaisesti viitsi. Seuratkaa jokainen aihetta itse, tulette huomaamaan, että asiassa piilee totuus. Siis:

Hertta: HPK ja JYP
Pata: Ilves, Lukko, Pelicans ja Ässät
Risti: Kärpät, Tappara ja TPS
Ruutu: Blues, HIFK, Jokerit ja SaiPa


Ilman muuta tulemme seuraamaan maatilastoja. Maltan tuskin odottaa seuraavaa kierrosta. Joo ja sekin oli selvä, että tuossa sattui Pelicansin kohdalla pieni ajatusvirhe. Muutenhan homma oli ihan kohdallaan ja hyvin perusteltu.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Risti iskussa

Oletteko huomanneet, että Risti on ottanut selvän johdon SM-liigassa. Jo viime kaudella risti vei muita kuin märkää rättiä ja tällä kaudella meno näyttää yhtä vahvalta.

Huomioikaa, että tänä iltana kaikissa otteluissa on vastakkain musta ja punainen joukkue. Sillä on ratkaiseva merkitys lopputulokseen.

Olkaa tarkkoina!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös