Maailmankaikkeuden kaunein biisi?

  • 339 368
  • 1 373
Täytyy nostaa tänne hienojen biisien joukkoon yksi viime aikojen koskettavimmista biiseistä henkilökohtaisesti. Nää sanotukset natsaa omaan elämään ja nuorena alkaneeseen ja jo päättyneeseen (7v kestäneeseen) parisuhteeseen pelottavan tarkasti. Hämmentää se, että ex kihlattu tämän minulle itse linkkasi vaikkei pahemmin enää yhteyttä pidetä ja myös se että itse pausetin biisin ekalla kuuntelukerralla useampaan otteeseen kun piti kelata ja kuunnella uudestaan. Herkistyn edelleen.



 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat




Tämä ansaitsee tulla mainituksi. Mestari itse, kun on sanoituksen takana, niin priimaahan sieltä tuppaa tietysti tulemaan. Mutta tässä on jo Juicenkin standardeilla erityisen kauniit sanoitukset. Tuo hänen kykynsä vangita pariin lauseenpätkään ihan mielettömän isoja ihmiselämän asioita ja suuria kaaria on erittäin koskettava.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders

kehveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyypä tämäkin ketju koittaa joku päivä käydä läpi. Erittäin hyviä biisejä tuntui löytyvän, niin vanhoja klassikoita, uusia tuttavuuksia ja lauluja, jotka olivat päässet unohtumaan. Löytyi sieltä seasta myös mielenkiintoinen esimerkki makuasioista, kun joku oli maininnut Sniperin, jonka itse linkitin Paskalistalle...

Absoluuttista omaa listaa en näin äkkiä pysty kehittämään, mutta linkitetään nyt Ben E. Kingin Stand By Me, joka tosin varmaan jo useaan otteeseen aiemminkin mainittu


 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Aina välillä tulee hetkiä, jolloin haluaa oikein rypeä melankoliassa kuin surullinen porsas. Nostan tähän biisejä, jotka ovat linkittyneet vahvasti tiettyihin hetkiin tai ajanjaksoihin.

Pearl Jam - Black

Uskokaa tai älkää, joskus nuorempana tuli pakitkin, ja silloin tämä tietysti upposi kuin isä äitiin. I know some day you'll have a beautiful life jne jne. Kaunista, koska totta.

Pyhimys - Salainen maailma

Pyhimyksen SE biisi. Ei minun tarvitse kuunnella 2010- tai 2020-luvun matskuja. Sain kaiken tältä aikanaan.

Ritarikunta - Kroonisesti akuutti

"Se mitä haluttiin maanisesti
toikin depression"

Toimi hyvin esimerkiksi Salaisen maailman parina aikanaan.

PMMP - Kovemmat kädet

Yksi puhelu, jonka muistan ikäni, on kun silloinen avopuolisoni soitti, että tulipa vahingossa lipsahdettua vieraisiin. Pistin Kovemmat kädet soimaan puhelun päätyttyä. En ole sitä ennen enkä sen jälkeen juuri kuunnellut.

Goo Goo Dolls - Iris

Kuuntelin paljon esikoista ensimmäisiä viikkoja hoidellessani. Tuntui, että ei tässä tarvitse ihan kokonaan kyynistyä.

Frank Sinatra - It was a very good year

Henkinen ukkoutuminen on jo siinä vaiheessa, että tällä pääsee tiloihin. The Sopranos -sarjassa täydellisesti käytetty.

Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Te ette tarvitse minua

Omat vanhemmat alkavat olla siinä vaiheessa, jossa elämä alkaa ottaa heiltä asioita pois ja toisaalta oma jälkikasvu pyörii vaateliaana jaloissa. Tässä biisissä raskaasti tiputettu: "te ette minua / vaan minä teitä tarvitsen" on hienosti vangittu totuus taas
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kun jokin biisi aiheuttaa meikäläiselle erittäin voimakkaan tunnereaktion, sen on oltava niin kaunis, että sopii tähän ketjuun. Tämä Coldplayn "O (Fly On)" aiheutti yllättävällä kauneudellaan sellaisen.



 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre




Mielestäni vastaa otsikon asettamaan korkeaan vaatimustasoon. Ms. Lauryn Hill hakee taiteilijana vertaistaan, vaikka julkaistuja sooloalbumeja onkin vain yksi. The Miseducation of Lauryn Hill on neo soulia laveammallakin genrekentällä harvinaisen upea teos.
 
Viimeksi muokattu:

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös