Maailman tasokkain jalkapallosarja?

  • 2 037
  • 14

Mikä on maailman tasokkain jalkapallosarja?

  • La Liga

  • Premier League

  • Serie A

  • Bundesliga


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

Gemondo

Jäsen
Kaveriporukassa yritimme saada tähän kysymykseen vastausta mutta yksimielisyyttä ei tietenkään löytynyt, joten ajattelin selvittää mitä mieltä asiasta on Jatkoaika?

Eli kysymyshän on varsin yksinkertainen, mikä on kokonaisuudessaan tasokkain, eli toisinsanoen paras sarja? Itse lähestyin kysymystä siitä näkökulmasta että mikäli laitettaisiin kaikkien sarjojen samalla sijalla sarjataulukossa majailevat joukkuuet pelaamaan keskenään, olisi Espanjalaisilla joukkueilla uskoakseni eniten pisteitä.

Eli esimerkiksi Barcelona, Leicester, Juventus ja Bayern München pelaisivat keskenään "lohkossa" numero 1.
Eibar, Southampton, AC Milan ja Maintz muodostaisivat lohkon 6.
Espanyol, Norwich, Sampdoria ja Hoffenheim olisivat lohkossa 17...

Toki paremmuutta voi perustella millä tahansa haluamallaan tavalla, esimerkiksi Uefan seurajoukkue-rankingista voinee päätellä että Espanjalaisten kärkijoukkueiden luulisi pärjäävän muita sarjakärkiä vastaan vallan mainiosti.

EDIT. Sen verran jäi kiinnostamaan nuo "lohkojaot" että pakkohan ne on kaikki tarkistaa ja "simuloida" tulokset, lisään nuo tähän ketjuun kun olen saanut tulokset selville.
 

Gemondo

Jäsen
Lohkot ja niiden tulokset löytyvät spoilerin alta:

(Lohkovoittajalle 3 pistettä, kakkoselle 2 pistettä ja kolmoselle 1 piste.)

LOHKO 1
Barcelona 3
Leicester
Juventus 1
Bayern München 2

LOHKO 2
Atletico Madrid 3
Tottenham 2
Napoli
Borussia Dortmund 1

LOHKO 3
Real Madrid 3
Arsenal 2
Fiorentina 1
Leverkusen

LOHKO 4
Villareal 1
Man City 3
AS Roma 2
Hertha Berlin

LOHKO 5
Sevilla 2
Man United
Inter Milan 1
Schalke 3

LOHKO 6
Eibar
Southampton 2
AC Milan 3
Maintz 1

LOHKO 7
Athletic Bilbao 1
West Ham 2
Lazio
Mönchengladbach 3

LOHKO 8
Celta Vigo 1
Liverpool 2
Sassuolo
Wolfsburg 3

LOHKO 9
Deportivo La Coruna 3
Watford 2
Empoli
Köln 1

LOHKO 10
Real Sociedad 1
Stoke 3
Bologna
Stuttgart 2

LOHKO 11
Malaga 2
Everton 3
Torino
Hamburg SV 1

LOHKO 12
Valencia 1
Chelsea 3
Chievo 2
Ingolstadt

LOHKO 13
Getafe 3
Crystal Palace 2
Atalanta
Darmstadt 1

LOHKO 14
Betis 1
W.B.A
Udinese 2
Augsburg 3

LOHKO 15
Rayo Vallecano
Bournemouth 3
Palermo 1
Frankfurt 2

LOHKO 16
Gijon
Swansea 1
Genoa 3
Werder Bremen 2

LOHKO 17
Espanyol 3
Norwich 2
Sampdoria 1
Hoffenheim

LOHKO 18
Las Palmas 1
Newcastle 3
Frosinone
Hannover 2

Tulokset:

Valioliiga 35 pistettä (6 lohkovoittoa)
La Liga 29 pistettä (6)
Bundesliga 27 pistettä (4)
Serie A 17 pistettä (2)

Mielenkiintoista! Valioliiga veti sittenkin pisimmän korren vaikka olin varma että La Liga olisi ottanut ykkössijan. Äänestystuloksen uskottavuutta tosin syö se tosiseikka että Valioliigaa ja La Ligaa tulee seurattua selvästi enemmän kuin kahta muuta jonka uskon näkyvän myös pisteissä kun näistä joukkueista on enemmän tietoa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eihän tuosta tule edes kilpailua. Muut Euroopan mahtisarjat ovat kovin kapeita kärjen osalta, mutta BPL:ssä on ihan käsittämättömän pienet tasoerot. Toki joku Barca/Real tai Bayer München ovat kivikovia, mutta pari pykälää noiden takaa ei sitten oikein enää löydykään mitään. Serie A on ihan vitsi nykyään.
 

Gemondo

Jäsen
Eihän tuosta tule edes kilpailua. Muut Euroopan mahtisarjat ovat kovin kapeita kärjen osalta, mutta BPL:ssä on ihan käsittämättömän pienet tasoerot. Toki joku Barca/Real tai Bayer München ovat kivikovia, mutta pari pykälää noiden takaa ei sitten oikein enää löydykään mitään. Serie A on ihan vitsi nykyään.

Näinhän sitä kuulee usein todettavan ja varmaan jonkinasteisena totuutenakin yleisesti tätä pidetään.

Mutta onkohan asia sitten kuitenkaan lopulta näin? Onko mahdollista että esimerkiksi La Ligan terävin kärki vain on todellakin niin terävä -esimerkiksi Englantilaisiin verrattuna-, että se vääristää muiden joukkueiden tasoa? Eli näyttäisivätkö Valioliigan keskikastin (ja häntäpään) joukkueet yhtä avuttomilta Espanjan suurten joukkueiden käsittelyssä kuin nämä nykyiset "heittopussit"? Minä veikkaan että näyttäisivät. Ja kun se kärki on kiistämättä kovempi Espanjassa niin tästä syystä itse taivunkin siihen johtopäätökseen että La Liga vie kuitenkin lopulta pidemmän korren tässä kisassa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viimeksi, kun tarkistin, niin pelattiin jotain Champions Leagueta missä tälläiset maailman perusasiat rähistään. Tuskin kukaan muutenkaan seuraa kaikkia maailman liigoja, niin silloinhan sitä pitää aina parhaana mitä itse seuraa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tuskin kukaan muutenkaan seuraa kaikkia maailman liigoja, niin silloinhan sitä pitää aina parhaana mitä itse seuraa.
Jaha? Uskoakseni tältäkin palstalta löytyy satoja ellei tuhansia ihmisiä, jotka seuraavat käytännössä vain SM-liigaa, mutta tuskin sitä juuri kukaan pitää maailman parhaana sarjana. Ja futisforumilla sama homma jalkapallon osalta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Premier League, jossa vuoden takainen varma putoaja on sarjan johdossa ja viime vuoden mestari jollain sijalla 10. La Liga on ollut kymmenen vuotta tylsä, mitä nyt Atletico Madrid vähän yrittänyt. Barcelonan ylivoima tehnyt sarjan ihan paskaksi, Real Madrid sentään tunaroi tasaisesti.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Ei mikään, koska Maarit Björgen päihittää kaikki miehet nykyaikaisen 5-ottelun hevosena jossain liukuportaissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Valioliiga on siitä mielenkiintoinen sarja, että vaikka se on näiden top4-sarjojen joukossa (muut kinastelkoon järjestyksestä), niin toisin kuin kolme muuta, se ei palvele samalla lailla oman kotimaansa eli Englannin jalkapalloilullista tasoa.

Espanjan liiga, Saksan liiga ja Italian liiga ja oikeastaan myös näiden maiden alemmat sarjatasot muodostavat kovan selkärangan kunkin maan maju-toiminnalle, monessakin mielessä. Valioliiga taas on selvästi näistä moni- ja ylikansallisin sarja.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Valioliigassa pelit ovat minun mielestäni kaikista sarjoista viihdyttävimpiä ja melkein samalla viivalla tulee Bundesliiga, mitä siis viihdyttävyyteen tulee. Mutta kyllähän tasokkainta jalkapalloa pelataan La Ligassa, Espaniassa. Ole Ole!!
 

Gemondo

Jäsen
Viimeksi, kun tarkistin, niin pelattiin jotain Champions Leagueta missä tälläiset maailman perusasiat rähistään.

Champions Leaguessa ratkaistaan se, missä sarjassa on terävin kärki. Mutta mistä tiedetään missä on tasokkain häntäpää? Minua kiinnostaisi tietää miten Bottom-10 jengit pärjäisivät toisiaan vastaan.

Premier League, jossa vuoden takainen varma putoaja on sarjan johdossa ja viime vuoden mestari jollain sijalla 10.
Eikö tämän voi katsoa myös kertovan Valioliigan heikosta tasosta kun edelliskauden peränpitäjä pärjääkin yht´äkkiä paremmin kuin hallitseva mestari? Vai vain tasaisuudesta?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Täytyy toivoa, että Leicester pääsee ensi vuodeksi Mestarien Liigaan, hauska nähdä miten menestyvät. Toivon että menestyvät. Onneksi Liverpoolia ei nähdä ensi vuonna CL:ssä tunaroimassa, niin masentava seura kerrassaan. Kannatin Liverpoolia kun olin nuori ja tyhmä.

Kyllä minusta Premier League on kovin sarja, sitten tulee La Liga ja Bundesliiga. Mitenhän tämä Ranskan liiga, olisiko vallan Serie A:n tasoa.

Englannissa ei pussyt pärjää! Niin se on. Siinä on ollut Diego Costallakin opettelemista.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Huonot vaihtoehdot.

Miesten kuuma Kakkonen tietty!

Enkä ole B-rapun poika vaan nyt puhutaan Suomen Palloliiton alaisesta futissarjasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös