Luvaton käyttöönotto?

• 1 425
  • 2

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Let´s kuvitellaanpas hieman:

Olen ostanut autooni tankillisen kallista bensaa. Seuraavana yönä joku teinikriminaali päättää lähteä toteuttamaan itseään vohkimalla autoni. Nykyisen lainsäädännön mukaan se ei ole varkaus, vaan luvaton käyttöönotto.
Mutta kun tämä huumehöyryinen finninaama kaahaa minun autollani pitkin katuja ja kuluttaa ostamani bensan loppuun, niin onko se sitten varastamista? Käsittääkseni autoni nyysineellä sankarilla ei ole tarkoitus palauttaa bensaa minulle pillurallinsa jälkeen, vaikka ehkä autoni saankin takaisin.
SIIS: Miksei myös esim. minkkiturkin pölliminen tavaratalosta voisi olla vain "luvaton haltuunotto" eikä suinkaan varkaus? Konnahan voisi aina väittää jättävänsä sen turkin joskus johonkin kadun kulmaan... ei ollut tarkoituskaan omia sitä ikuisesti? Tai jos joku nälkäänsä pöllii nakkipaketin ja ehtii syödä ne jauhopötköt ennen poliisin tuloa? Nakkivaras voisi aivan hyvin myös väittää että "en minä mitään varastanut, kunhan otin luvattomasti haltuun"... ja sitten tyyppi voisi työntää sormet kurkkuunsa ja oksentaa nakkimössön poliisin päivystäjän pöydälle. Siinä sentään ne nakit voisi edes jossakin muodossa paluttaa kauppiaalle, vaan autovarkaan kuluttamaa bensaa ei näy missään! PERR..KLLLL...KLLL.. LE

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
luvattomasta käyttöönotosta

Laki oli järjenvastainen, mutta joko laki on jo muuttunut tai sitten se on muuttumassa ankarampaan suuntaan ihan lähiaikoina.
Olen ollut niin pitkällä sairiksella etten ajankohta koska laki tulee voimaan on hiukan auki. Samoin se uusi termi, se ei ole kuitenkaan varkaus tai törkeä varkaus niinkuin luulisi.
Jos koku bylsii mun rakkaan autoni niin siinä varmasti nahka mustuu jos herra kytee siitä. Sehän on sama kuin raiskaisi vaimoni, saatana.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Radikaali ipa rules nostaa taas päätään, kun puhutaan termistä luvaton käyttöönotto. Nämä helvetin huumeveikot ajelevat VARASTETUILLA autoilla ja pääsevät siitä, kuin koira veräjästä. Nämä useita satoja autoja pöllineet kaverit eivät ansaitse taas mitään muuta, kuin matkan sinne kuuluisan saunan taakse ja lievemmille tapauksille aseellisen valvonnan alla suoritettua pakkotyötä esim pesten autoja jossain parkkipaikalla.

-ipa rules

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy