Lukon tiedotuspolitiikka

  • 545 728
  • 2 347
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä, ehkä ei? Mutta mitä väliä loppujen lopuksi? Jos toiveisiin vastataan ja otetaan opiksi niin näen sen hyvänä asiana. Iso peukku ainakin täältä.
Näin on. Nyt kun tietää että se maalikooste sieltä on tulossa niin ei enää väliä vaikka ei nyt justiinsa tule kunhan vaan tulee. Aina parempi mitä nopeammin mutta hyvä tietää että on edes työn alla.
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
porilaisetkin oli koostanut reilun 4 min pätkän mikä sisälsi 2 maalia. Ja vähän pelitilanteita.
Toivotaan että Lukolta ilmestyisi pitkä kooste missä muutenkin huippuhetkiä maalien lisäksi.
Loppuun ehkä Joku Peksin mairea hymy...
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ottakaa huomioon, että jos palkataan amatöörejä, niin laatu ei ole välttämättä priimaa. Toki ymmärrän, että Rauman kokoisessa kaupungissa ei ole pilvin pimein viestinnän ammattilaisia.

Viestintä- ja somehomma oli ennestään kiistatta korkealla tasolla

Sanoisin että riittävällä tasolla. Jos haluat nähdä korkean tason some-viestintää, seuraa esim. HIFK:n some-kanavat.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanoisin että riittävällä tasolla. Jos haluat nähdä korkean tason some-viestintää, seuraa esim. HIFK:n some-kanavat.
No en varmana seuraa, maine menee.
En tosiaan seuraa juuri muita jääkiekkojoukkueita, mutta urheilijoita ja urheiluorganisaatioita muuten kyllä paljonkin, ja pysyn kannassani että Lukon osalta se oli korkealla tasolla.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No en varmana seuraa, maine menee.
En tosiaan seuraa juuri muita jääkiekkojoukkueita, mutta urheilijoita ja urheiluorganisaatioita muuten kyllä paljonkin, ja pysyn kannassani että Lukon osalta se oli korkealla tasolla.

Ei tarvi seurata, mutta joskus voi käydä vaikka vilkaisemassa, millaista kontenttia muiden liigaseurojen sometiimit tuottavat. Esimerkkejä:













Tuollaista jälkeä syntyy, kun sisällöntuotannosta vastaavat viestinnän ammattilaiset.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tarvi seurata, mutta joskus voi käydä vaikka vilkaisemassa, millaista kontenttia muiden liigaseurojen sometiimit tuottavat. Esimerkkejä:
Tuollaista jälkeä syntyy, kun sisällöntuotannosta vastaavat viestinnän ammattilaiset.
Mitä ihmettä nyt.



Pidän aika erikoisena tätä syntynyttä tilannetta, jossa minä kerron täysin subjektiivisena mielipiteenäni että Suoramaa ja Lento tekivät hommaa varsinkin loppuvaiheessa korkealla tasolla (ja käsittääkseni ihan ansiotyönä), ja sinulla on tarve dumata tätä mielipidettä ja myös kys henkilöiden ja nykyisenkin viestijän ammattitaitoa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko


Tuo ja Lassi Lehtisen jatkosopparista tehty video olivat onnistuneita, mutta tuollaista sisältöä pitäisi pystyä tuottamaan viikoittain. Toki tiedostan, että Lukon viestintää ei (ainakaan viime kaudella) tehty päätoimisesti. Brändin kannalta olisi hyvä, jos tähän satsattaisiin enemmän.

Teen itse työssäni myös viestintää ja mieluummin ihastelisin Lukon some-tuotantoa kuin harmittelisin, että asiat voisi hoitaa paremmin.

Esim. Ai niin, Koskisen kahvihetki (vai mikä se oli) oli loistava idea (seuraajat saivat lähettää kysymyksiä pelaajille, joita esitettiin live-lähetyksessä), mutta toteutus heikko = heiluva kuvaus käsivaralta ilman gimbaalia. Olisi kuitenkin ollut kiva, jos tälle olisi tullut jatkoa.
 
Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En tiedä kuinka muualla hoidetaan asioita, mutta olihan tuo #poterovartio yms kuitenkin hyvää settiä ja pääosin tyytyväinen olin tuohon viestintään. Toki enemmän sisältöä saisi aina olla ja se ei saisi mielestäni koskaan olla ulkoistettu maksumuurin taakse, vaan tärkeät haastattelut ja uutiset pitäisi tuoda kaikkien kannattajien saataville. Jossain kohtaa tämä meni muistaakseni vielä näin, eli lisäarvoa oli maksumuurin takana ja tärkeät jutut Lukko tuotti itse.

Mutta nykyhetkeen, onhan tuo surullista että maalikoosteita ei ole vieläkään. Ja liveseurannan takia twitter-tili on mielestäni kamalassa kunnossa. Noh toivottavasti parantuu tästä eteenpäin
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo ja Lassi Lehtisen jatkosopparista tehty video olivat onnistuneita, mutta tuollaista sisältöä pitäisi pystyä tuottamaan viikoittain. Toki tiedostan, että Lukon viestintää ei (ainakaan viime kaudella) tehty päätoimisesti. Brändin kannalta olisi hyvä, jos tähän satsattaisiin enemmän.

Teen itse työssäni myös viestintää ja mieluummin ihastelisin Lukon some-tuotantoa kuin harmittelisin, että asiat voisi hoitaa paremmin.

Esim. Ai niin, Koskisen kahvihetki (vai mikä se oli) oli loistava idea (seuraajat saivat lähettää kysymyksiä pelaajille, joita esitettiin live-lähetyksessä), mutta toteutus heikko = heiluva kuvaus käsivaralta ilman gimbaalia. Olisi kuitenkin ollut kiva, jos tälle olisi tullut jatkoa.
Ainahan voit hakea Tipiltä töitä, jos olet ammattilainen.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainahan voit hakea Tipiltä töitä, jos olet ammattilainen.

Asun pk-seudulla, joten vähän turhan pitkä työmatka. Tyydyn antamaan täällä tylyä palautetta, niin ehkä uusi viestintäheebo lukee palstaa ja ajattelee, että "perkele nyt minä kyllä näytän" ja alkaa tehdä aivan timanttista sisältöä Lukon some-kanaville.
 

TMFS

Jäsen
Terse!

Kuten tuossa @1936 totesikin, Pitsiturnaus tuli todella nopeasti meikäläisen "aikakauden" alkuun. Toki pohjatyötä tehtiin jo heinäkuun puolella, mutta eri osapuolten kesälomien vuoksi mitään suurempia palavereja ei pystytty pitämään.

Selvää on, että kunhan kausi starttaa, kaikki suunnitelmat ja suuntaviivat ovat selvillä. Itseäni en osaa enkä halua kehua, mutta on meillä kokonaisuudessaan todella kova tiimi kasassa: on graafikkoa, kuvaajaa, editoijaa, kirjoittajaa. Vaikka nimellisesti minä saattaisin olla se "yksi tekijä", en todellakaan voi kaikkea krediittiä itselleni ottaa esim. grafiikoista ja visuaalisesta ilmeestä.

Maalikoosteen tosiaan latailin just Facebookin ja Instan puolelle. Pitsiturnauspäivänä oli sen verran kädet täynnä, että juuri ja juuri ehti sen yhden Laitisen maalin leikkaamaan ja julkaisemaan. Mitään valmiita klippejähän maaleista ei Solidsport toimittanut ja juuri siksi turnaukseen osallistuvien joukkueiden sometileiltä ei juurikaan videomateriaalia löytynyt. Twitterseuranta tuli tehtyä aika lailla hetken mielijohteesta lähinnä siksi, kun lähetyksen laatu tuntui olevan erittäin heikko aamupäivästä ja mediakuutiokaan ei ollut yhteistyöhaluinen koko päivänä. Kauden aikana seurantaa ei tulla tuolla tavoin tekemään.

Ja syy, miksi koko maalikoosteen leikkaaminen venyi tälle päivää, on yksinkertaisesti se, että tässä ei puhuta kokopäivätyöstä, ei suinkaan. Sen kummemmin työsuhdekuviota avaamatta, kyllä mun kalenterista löytyy aika paljon muutakin kuin Lukkoon liittyviä merkintöjä. (ja alkuperäiseen postaukseen lisäyksenä ->) Tässä päivittäin kyllä ollaan viestintää tehty ja suunniteltu jollain tasolla joka päivä 1.8. alkaen, vaikka joka päivä ei postauksia olekaan tullut.

Seurailen itsekin säännöllisen epäsäännöllisesti tätä palstaa, joten risut/ruusut/ehdotukset/toiveet tulevat kyllä noteerattua!
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tuo ja Lassi Lehtisen jatkosopparista tehty video olivat onnistuneita, mutta tuollaista sisältöä pitäisi pystyä tuottamaan viikoittain. Toki tiedostan, että Lukon viestintää ei (ainakaan viime kaudella) tehty päätoimisesti. Brändin kannalta olisi hyvä, jos tähän satsattaisiin enemmän.

Teen itse työssäni myös viestintää ja mieluummin ihastelisin Lukon some-tuotantoa kuin harmittelisin, että asiat voisi hoitaa paremmin.

Urheilujoukkueen viestintä on paljon muutakin kuin videoiden tekemistä. Itseasiassa arki pelikaudella on todella tiivistä.

Millään näillä mainitsemillasi seuroilla ei ole viikkotasolla tuollaisia videoprojekteja. HIFK:lla selkeästi eniten ja ovat satsanneet videotuotantoon.

Sitten taas pelikaudella vaikka HIFK laittoi usein voittopelin jälkeen yhden kuvan esimerkiksi Instaan, jossa oli STADI X RAUMA X. Hyvälaatuisia raakakuvia. Häviöpelin jälkeen ei välttämättä tullut mitään.

Meillä tehtiin kirjalliset raportit, videokoosteet, ekalla kaudella Radio Ramona Ripa-koosteet, pelaajahaastikset pelin jälkeen, hassuttelukuvat, videokuvaa jäältä ja fiiliskuvia katsomosta (johon tarvittiin erillinen kuvaaja).

Työläämmät videot tulivat ekstrana ja yleensä erityistapauksissa.

Eli kyse on siitä mikä on viestintäsuunnitelma ja käytössä olevat resurssit. Jos halutaan esim. karsia perusviestinnästä arjessa ja keskittyä enemmän videopuoleen niin se onnistuu, mutta mikäli resursseja ei ole useampaan tekijään jostain se on pois.

Arvo silläkin on, että urheiluseurat tekevät myös laadukasta perusviestintää eri tapoja käyttäen.

Resurssit ovat tietysti avainasemassa. Onko vapaaehtoisia tekijöitä mukana, onko palkattuna useamman kuin yhden tekijän panos, onko se kokopäiväinen, puolipäiväinen vai vain osa-aikainen. Eri liigaseuroilla on erilaisia ratkaisuja ja käsittääkseni Ilveksellä esimerkiksi on ollut rakkaudesta lajiin - tyyppejä tiimissä mukana.

Ilveksen edelliskauden viestintä olikin todellista tykitystä, jossa oli laadukkaan perusviestinnän, tarkkaa hiotun graafisuuden lisäksi upeasti toteutettua videotuotantoa.

Toivottavasti urheiluseuroissa aletaan arvostamaan ja ymmärtämään viestinnän & markkinoinnin arvo ja ollaan myös valmiita panostamaan resursseja. Paljon myös tekijät sortuvat tekemään puoli-ilmaiseksi. Ja urheiluviestinnässä ei ole työaikoja..

Olisi siistiä katsoa alan ammattilaisen jälkeä, laita vaikka yvlla linkkiä mistä voisi tsekata.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Urheilujoukkueen viestintä on paljon muutakin kuin videoiden tekemistä. Itseasiassa arki pelikaudella on todella tiivistä.

Millään näillä mainitsemillasi seuroilla ei ole viikkotasolla tuollaisia videoprojekteja. HIFK:lla selkeästi eniten ja ovat satsanneet videotuotantoon.

Sitten taas pelikaudella vaikka HIFK laittoi usein voittopelin jälkeen yhden kuvan esimerkiksi Instaan, jossa oli STADI X RAUMA X. Hyvälaatuisia raakakuvia. Häviöpelin jälkeen ei välttämättä tullut mitään.

Meillä tehtiin kirjalliset raportit, videokoosteet, ekalla kaudella Radio Ramona Ripa-koosteet, pelaajahaastikset pelin jälkeen, hassuttelukuvat, videokuvaa jäältä ja fiiliskuvia katsomosta (johon tarvittiin erillinen kuvaaja).

Työläämmät videot tulivat ekstrana ja yleensä erityistapauksissa.

Eli kyse on siitä mikä on viestintäsuunnitelma ja käytössä olevat resurssit. Jos halutaan esim. karsia perusviestinnästä arjessa ja keskittyä enemmän videopuoleen niin se onnistuu, mutta mikäli resursseja ei ole useampaan tekijään jostain se on pois.

Arvo silläkin on, että urheiluseurat tekevät myös laadukasta perusviestintää eri tapoja käyttäen.

Resurssit ovat tietysti avainasemassa. Onko vapaaehtoisia tekijöitä mukana, onko palkattuna useamman kuin yhden tekijän panos, onko se kokopäiväinen, puolipäiväinen vai vain osa-aikainen. Eri liigaseuroilla on erilaisia ratkaisuja ja käsittääkseni Ilveksellä esimerkiksi on ollut rakkaudesta lajiin - tyyppejä tiimissä mukana.

Ilveksen edelliskauden viestintä olikin todellista tykitystä, jossa oli laadukkaan perusviestinnän, tarkkaa hiotun graafisuuden lisäksi upeasti toteutettua videotuotantoa.

Toivottavasti urheiluseuroissa aletaan arvostamaan ja ymmärtämään viestinnän & markkinoinnin arvo ja ollaan myös valmiita panostamaan resursseja. Paljon myös tekijät sortuvat tekemään puoli-ilmaiseksi. Ja urheiluviestinnässä ei ole työaikoja..

Olisi siistiä katsoa alan ammattilaisen jälkeä, laita vaikka yvlla linkkiä mistä voisi tsekata.
Kysyisin sen verran, kun kiinnostaa, että onko Lukossa yritetty käyttää / käytetty näitä ”rakkaudesta lajiin” resursseja aikojen saatossa, siis ilmaisia resursseja?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kysyisin sen verran, kun kiinnostaa, että onko Lukossa yritetty käyttää / käytetty näitä ”rakkaudesta lajiin” resursseja aikojen saatossa, siis ilmaisia resursseja?

Ei minun tietääkseni.

Eikä kyse ole välttämättä aina mistään hyväksikäytöstä, vaan seurat voivat myös tarjota alan opiskelijoille harjoittelupaikan josta opintopisteitä jne.

Toki itsekin olen tehnyt aikoinani monta vuotta Pallo-Iiroille talkoilla viestintää. Sain myös itse siitä, opin paljon ja sain konseptoida viestintää vapain käsin.

Ammattilaisseuroille vähemmän varmaan tarjotaan talkoita, koska ajatus on, että seuralla on resursseja myös maksaa työstä. Ilveksessä on ymmärtääkseni todella vahva yhteisöllisyys ja kannattajat ovat seuraa jeesanneet vaikeiden vuosien aikana ja jälkeen. Lisäksi myös ammattilaisia puikoissa.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei minun tietääkseni.

Eikä kyse ole välttämättä aina mistään hyväksikäytöstä, vaan seurat voivat myös tarjota alan opiskelijoille harjoittelupaikan josta opintopisteitä jne.

Toki itsekin olen tehnyt aikoinani monta vuotta Pallo-Iiroille talkoilla viestintää. Sain myös itse siitä, opin paljon ja sain konseptoida viestintää vapain käsin.

Ammattilaisseuroille vähemmän varmaan tarjotaan talkoita, koska ajatus on, että seuralla on resursseja myös maksaa työstä. Ilveksessä on ymmärtääkseni todella vahva yhteisöllisyys ja kannattajat ovat seuraa jeesanneet vaikeiden vuosien aikana ja jälkeen. Lisäksi myös ammattilaisia puikoissa.
Juu ehkä ilmaisin asian huonosti, en tarkoittanutkaan mitään riistämistä vaan juuri näitä mahdollisuuksien antamisia ja samalla saisi lisää resurssia tekemiseen. Moni oli varmaan innoissaan tekemässä mukana kun saisi, vaikka ilmaiseksi.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suurinpiirtein on tiedossakin jo nykyisen viestinnän tilanne. Ihmettelen tässä vain, että Heinolan jatko Lukossa infottu kaikkialla muualla paitsi Lukon kanavissa. Tästä pärsättiin usein aikasemmin pelkästään jo siitä, että oltiin myöhässä edes yhtä mediaa ja nyt ei olla edes tehty.

Venyykö tosiaan kauden alkuun, että tilanne on normaali? Eli tässä ei voi odottaa ennen syyskuun alkja mitään?
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Miten on mahdollist ettei Lukon missään somekanavassa oo vielkää mitään Heinolan lainasta?

Olen samaa mieltä.

Uskomatona kannattajien aliarviointia, kun ei ko. uutista ole Lukon omalla sivulla. Jonkunlainen selitys voisi olla kohdillaan tässtä Heinolan uutispimennosta Lukon mediavastaavien taholta. Kiitos.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ollut edes päivän Länsi-Suomessa mitään erikoista juttua Heinolasta.

Kallistun itsekin ihmettelijöiden pariin. Miksi Lukon tiedotus nukkuu?
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Tämän päivän Hesarissa on Kallen ajatuksia HIFK:n Salmelaisen ohessa. Tuossa jutussa Kalle vielä toteaa Heinolan mahdollisesti lainasta Lukossa, joten onkohan siinä jotain vakuutusasia/vast. vääntö vielä kesken...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös