Lukko-valmennus 2020 =>

  • 15 885
  • 81

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Kyllä Nieminen- Lehtonen kaksikko voisi olla hyvä pari.

Hämäläinen on kokenut, mutta olen samaa mieltä muiden kanssa, että kyllä kokemusta päävalmetaja positiosta miesten peleistä olisi hyvä olla ennen kuin Lukon päävalmentajaksi hypätään.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itseäni silti kammottaa vieläkin Juha Vuoren aika ja saavutukset, kun nostettiin suoraan apuvalmentajasta juhlakauden ilonpilaajaksi. Näkisinkin, olkoon valinta ihan sama kuka, niin ennen Lukon päävalmentajan pestiä oltaisiin käyty Mestiksessä valmentamassa vuosi taikka kaksi. Taikka vastaavasti vielä tulevan päävalmentajan valintaakin tärkeämpää, että pelityyliä ei koiteta muuttaa yhdessä kesässä ääripäästä toiseen ja näinhän Sahlstedt onkin linjannut.

Samat ajatukset myös täällä. Oikein kylmät väreet menee, kun edes ajattelee Vuori-Saarikoski kombinaatiota penkin takana.

Kyllähän jossain palstakeskusteluissa väläyteltiin jossain vaiheessa Lukon päävalmentajan paikkaa mm. Lukossa pitkän uran kiekonkerääjänä ja apuvalmentajana tehneelle Jesse Wellingille. No, Jesse lähti K-Vantaaseen pääkoutsiksi ja siitä ei tullut lasta eikä p*skaa.

Kyllä se nyt on niin, että Lukon tilanteessa, jossa organisaatio on saatu hyvään nosteeseen, tarvitaan ns.varma tekijä penkin taakse tai ainakin sellainen jolla on jo jonkinlaiset näytöt miesten sarjoista.

Me muistamme Juha Vuoren ja naapuriseuroista voi katsoa lähihistoriasta mallia miten käy, kun palkataan saunan lauteilla joku kaveri päävalmentajaksi.

En usko, että Eepi Hämäläisellä on suurempaa kiinnostusta päävalmentajaksi. Janne Niskala tarvitsee paljon lisää kokemusta, että voitaisiin harkita päävalmentajaksi Liigajoukkueeseen.

Eiköhän uusi päävalmentaja tule seuran ulkopuolelta mikäli Virta tai Lukko ei halua jatkaa tällä nykyisellä systeemillä.
 

senilix

Jäsen
Olen joskus aikaisemminkin ihmetellyt, mitä varten tämä nykyinen A:n valmentaja tuotiin tänne Espoosta. Jotakin suunnitelmia?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo. Tässä omat mielipiteet vaihtelee melkein päivittäin ja aikoinaan olin Uraman lähtiessä Tapparaan sitä mieltä että hyvä kun aloittaa jossain muualla liigapäävalmentajan uransa, sitten Vuoren kohdalla olin jo ihan saletti että hän kyllä homman hoitaa kun silloin Ralen potkujen jälkeenkin veti sen loppukauden suht kelvollisesti. No ei siitä tosiaankaan mitään tullut kumminkaan.

Niin että en mä nyt ainakaan Eepiä, tai ketään muutakaan keltanokkavalmentajaa haluaisi seuraavaksi piiskamieheksi. En vaikka Eepiäkin peliaikanaan ihailin päivät pääksytysten.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Supliikki pitää riittää. Pidän sitä ehkä jopa tärkeimpänä valmentajan ominaisuutena. En oikein näe, että meidän pelaajalegendoilla riittää. Apumiehet voi opettaa jääkiekkoa, mutta päävalmentajan pitää puhua porukka voittamaan.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin paljon kuin Eepiä arvostankin raumalaisena jääkiekko-ikonina niin en osaa nähdä häntä edustuksen päävalmentajana. Johtaja kentällä esimerkillään kyllä, mutta jotenkin musta tuntuu että Hämäläinen taitaisi olla liian kiltti ja hiljainen mies päävastuuseen. Toki sieltä voisi tarvittaessa karismaa ja kulmahammastakin löytyä. Ehkäpä joku Eepin valmennuksessa ollut tietää tämänkin paremmin.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Jani Säterin ja Aki Keinäsen Puun takaa-podcastissä pojat heittivät sellaisen ajatuksen ilmoille, että onko Wellingin sainaus Pelsujen penkin taakse täksi loppukaudeksi Nemon suunnitelma ottaa hänet mukaan Raumalle ensi kaudeksi? Ikään kuin kokeilla miten palaset loksahtaa paikalleen ja tulla sitten kaksikkona ensi kaudesta alkaen Lukon peräsimeen.
Itselle ainakin jopa mielenkiintoinen ajatusleikki, eikä oikeastaan edes kovin utopistinen, kuitenkin Wellingille Lukko on tuttu organisaatio.

Oli miten oli, ja kuka ikinä ensi kaudella valmentaa, niin toivon että se nimi tulee esiin vasta kauden päätyttyä. Nyt kun Lukossa on hyvä pöhinä päällä, niin pelataan tämä kausi ensin loppuun ja katsotaan vasta sitten mitä tapahtuu.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Mistä nämä "asiantuntijat" näitä juttuja keksii.

Siellä nyt sitten Nemon taustalla, Lukossakin samaan aikaan vaikuttivat. Ensi kaudella sitten Niemisen mukana takaisin kotiin videoiden ja kiekkojen pariin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensimmäinen reaktio uutiseen, jossa kerrotaan Virtasen olevan seuraava päävalmentaja on lähinnä että mitäs vit.

Ei nyt niitä hurraa huutoja herätä.
 
Ensimmäinen reaktio uutiseen, jossa kerrotaan Virtasen olevan seuraava päävalmentaja on lähinnä että mitäs vit.

Ei nyt niitä hurraa huutoja herätä.
Joo.

Pitää sanoa, että itsellä ei kovinkaan suurta käsitystä ole esim. niistä Virtasen ajatuksista urheilun ja pelitavan suhteen.
Eiköhän Sahlstedt ole miehen tarkkaan haastatellut yms.
Ja pitää muistaa, että valmentajakin voi kehittyä ja päivittää pelikirjaansa.

Toki ensimmäiset ajatukset vähän samanlaiset kuin sulla: onko oikeasti sopiva kaveri jatkamaan Virran duunia?
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jäin kaipaamaan vielä mysteerivalmentajaa kausille 23-25.

No joo, sopimuksen muoto on oikein hyvä, että ensin tutustutaan organisaatioon ja junioripuoleen vuoden verran ja sitten edustuksen peräsimeen. Nimenä ei nyt Virtanen ihan ensimmäisenä ollut mielessä, mutta annetaan toki mahdollisuus. Ja tuo mahdollisuuskin alkaa vasta 1,5 kauden päästä, joten ollaan hiljaa niin saadaan kalaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuntuu uskomattomalta, että nyt se Virran jatko sitten tulikin yllättäen. Olisin mielelläni ottanut Virtasen suoraan päävalmentajaksi, mutta pakko taas tyytyä tähän.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielelläni olisin nähnyt jo ensikaudella uuden valmentajan mutta täytyy sanoa, että helvetin hyvä veto Kallelta ottaa Virtanen A-junnuihin kasvamaan. Olen jopa tyytyväinen, vaikka Virta saikin jatkoa.

Lukko haluaa tosiaan olla kärsivällinen ja pitkäjänteinen joukkue eikä lähde heti vaihtamaan, kun fanit (minä etupäässä :)) huutaa Virtaa ulos.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Yhtä kaikki itse olen erittäin tyytyväinen Virran jatkoon sekä Virtaseen varsinkin tuo junnupesti huomioon ottaen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Enhän minä tätä sikäli hyväksy, että olin antanut ukaasin, että jos Virralle tehdään jatko niin peli pitää olla mintissä ja sijoitus kolmen joukossa. No voi tietysti olla että jatkosopimus on muutama viikko sitten tuollaisessa tilanteessa tehtykin.

Silti minusta oikea, ja kuluvaa kauttakin palveleva päätös. Mielenkiintoista nähdä millainen on aikanaan ensi kauden joukkueen tilanne.
Virtasesta änälyysit hänen ketjussaan, aikanaan.
Tämä A-junnukuvio on minusta hyvä, ja kaiken järjen mukaan sekä vetovoima että peliesitykset pitäisi ensi kaudella olla A-junnuilla kohdillaan. Tepsin päävalmentajuus on oikein passeli ponnahduslauta Lukon kaltaisen suurseuran junnuvalmentajalle. Nykyinen A-junnujen päävalmentaja taisi tulla mestisjoukkueen peräsimestä, eli EOM vähän.
 
Viimeksi muokattu:

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Itse pelkään edelleen että Virta ei penkintakana istu koko sopimuskautta.
Viimeistään ensikaudella kynnys on matala kun seuraaja on jo talossa jos peli ei luista.
 

RoundUp

Jäsen
Nuorten pelaajien on nyt helppo tulla Lukkoon, tosin Kallen tuntien omat juniorit saavat ansaitessaan täyden mahdollisuuden. Juuri niinkuin pitääkin. Se on Kärppä-buumi siirtymässä 500 kilometriä "alemmas"...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse pelkään edelleen että Virta ei penkintakana istu koko sopimuskautta.
Viimeistään ensikaudella kynnys on matala kun seuraaja on jo talossa jos peli ei luista.
No näinhän se menee, ihan samat ajatukset on minullakin.

Sinänsä Marko Virtanen on minulle hyvin neutraali valmentaja, ei herätä tunteita puolesta eikä vastaan eikä minulla ole tarkkaa käsitystä hänen kyvyistään mutta kyllähän hän JYPin minusta aika hyvin sai pelaamaan. Onhan siellä se CHL-mestaruuskin, ja vaikka CHL:ää hiukan ylenkatsonkin niin enemmän se kuitenkin on mitä Lukon valmentajat sitten Möllin ovat saavuttaneet, ja hopeaahan Möllikin liigasta vaan toi.

Mutta puskistapa Lukko pääsi taas iskemään tälläkin uutisella.
 

metsäläinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En oikein innostu tästä valinnasta. Mitään tietoa minulla ei ole valmentajista tai valmentajamarkkinoista, mutta odotin jotain muuta. En osaa mitenkään perustella tuntemuksiani,mutta hieman pettyneen oloinen olen.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
En oikein innostu tästä valinnasta. Mitään tietoa minulla ei ole valmentajista tai valmentajamarkkinoista, mutta odotin jotain muuta. En osaa mitenkään perustella tuntemuksiani,mutta hieman pettyneen oloinen olen.
Lukon valmentajista käytyä keskustelua seuratessa ei voi päätyä muuhun johtopäätökseen kuin, että sopivaa valmentajaa ei ole olemassakaan eikä tule olemaankaan. Jos joskus tulee menestystä, niin ehkä muutama saattaa vaihtaa mielipiteensä, mutta todennäköisesti silloinkin todetaan menestyksen tulleen valmentajan ponnisteluista huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Lukon valmentajista käytyä keskustelua seuratessa ei voi päätyä muuhun johtopäätökseen kuin, että sopivaa valmentajaa ei ole olemassakaan eikä tule olemaankaan.
No tuleehan se olemaan Virtaselle todella hankala paikka joka tapauksessa; kahden peräkkäisen mestaruuden jälkeen ei Raumalla voida paljon vähempään tyytyä jatkossakaan. Ja aina kun tulee tappio niin palstalla alkavat muistelot Virran kulta-ajoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös