1) Runkosarjan sijoitus 3 eli pitkässä sarjassa vain 2 joukkuetta oli Lukon edellä.
2) Zagi on sarjan parhaimpia maalivahteja.
3) Materiaali riittää, kunhan kaikki ovat terveitä.
4) Lukko päästää vähän maaleja, joka lupaa hyvää pleijareita varten.
5) HIFK-sarjan jälkeen vastaan tulee Ilves(oletus), jota vastaan Lukolla on paremmat mahdollisuudet finaaleihin kuin olisi ollut Tapparaa vastaan. Mahdolliset finaalit ovat oma maailmansa.
Eikä minua haittaa, vaikka joku olis perusteluista eri mieltä. Saamme olla asioista eri mieltä vaikka suosikkijuokkuemme olisikin sama. Itse olen valmis kritiikkiin kauden jälkeen, jos mahalasku toteutuu.
Otetaan kiinni omista mielipiteistä:
1) Runkosarjan sijoitus oli 3 ja nyt lopullinen sijoitus 5. Pettymys.
2) Zagi antoi voittopeleissä mahdollisuuden ja vielä tänäänkin, Tappiopeleissä joukkuueen tasolla...Ok ei riitä.
3) Materiaalista puuttui liikaa: Piipponen, Abt, (tänään Ikonen ja Repo). Terveyssyistä pois vain Abt ja Repo, Moni palstalainen oli oikeassa materiaalin puutteesta. Itse olin sinisilmäinen.
4) Maaleja päästettiin suht vähän. Voittavan joukkueen keskiarvo on yleensä alle 2. Lukon oli nyt 2,3. Tehottomuus esti jatkoonpääsyn. Myös maalin hinta omiin oli liian alhainen.
5) HIFK pelaa nyt Tapparaa vastaan. Olen yllättynyt, jos HIFK voittaa enemmän kuin 1 ottelun. Ilves olisi kuitenkin ollut todennäköisesti liian kova pala tehottomalle Lukolle.
Summasummarum: Optimistinen ajatteluni Lukon iskukyvystä oli omaa harhaani. Pahoittelut palstakirjoittelijoille
@Parry Sound @Okkul @eriatarka @Lugu63 @carr @Bakaun Imaami...Te olitte oikeassa. Materiaali ja valmennus ei riittänyt pidemmälle.