Luetko kirjoja?

• 1 000
  • 6

Luetko kirjoja?

• Kyllä luen

Ääniä: 38 80,9%
  • En lue

Ääniä: 9 19,1%

• Äänestäjiä
    47

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Onhan noita tullut luettuja. Ja paljon. Tosin viime aikoina vähenevässä määrin kun kouluhommat painaa päälle koko ajan.

Ja niitä parhaita kirjoja:
J.R.R. Tolkien-Taru Sormusten Herrasta
Tom Clancy-Leijona ja hyeenat ja muut Clancyn kirjat...
Ilkka Remeksen kirjat...

Kuten näkyy niin erityisesti teknotrilleripuolella painottuu. Clancy ja Remes ovat tällä hetkellä varmasti kaksi parasta kirjailijaa siinä genressä. Clancyllä erityisesti hänen yksinään kirjoittamansa kirjat, joiden päähenkilönä on Jack Ryan, John Kelly aka mr. Clark ja Domingo Chavez. Eipä oikeastaan parempia voisi ollakaan. Pitäisi etsiä käsiin tämä Karhu ja Lohikäärme, joka kertoo Venäjän ja Kiinan välisestä selkkauksesta. Clancylla ja Remeksellä on samanlainen tapa kuljettaa juonta eteenpäin ja tehdä tarinaan ennaltanäkemättömiä sivuraiteita ja käänteitä. Veikkaisin että Ilkka Remes on lukenut hyvinkin ahkerasti Tom Clancyn kirjallisuutta ennenkuin aloitti oman kirjaltajan uransa.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Parhaita en lähde luettelemaan, mutta yhdyn teemu_s:ään tuossa Clancyn ylistyksessä. Ensimmäinen Clancyn kirja, jonka luin oli tuo juuri mainittu Iskuryhmä Rainbow ja sen jälkeen olen lukenut myös aika paljon vanhempaa tuotantoakin. Viimeisin, eli Leijona ja hyeenat oli lähes täydellinen.

Remestä en kommentoi kun en ole kuin yhden kirjan lukenut.

Toinen huippujännityskirjalija on Robert Ludlum. Loistavia eepoksia.

Luen kyllä paljon perinteisiäkin dekkareita. Chandler, Christie, Stout, Simenon jne.

Irwin Welsh ja Trainspotting on eräs mieleenpainuvimmista kirjoista mitä olen ikinä lukenut ja kirjaan verrattuna, elokuva oli pettymys. Kuten aina. Dinosauruspuisto (eli siis Jurassic Park) oli ehkä ainoa poikkeus.

Yksi huvittavimmista kirjoista mitä olen lukenut, on Jari Tervon Pohjanhovi, joka on Tervon esikoisteos.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viime viikkoina luetut kirjat on olleet tyyliä Fysiikka 2, 3, 4... ja siinä ohessa sitten kevyttä luettavaa jostain ihanan hempeästä rakkausromaanista. Parin viikon päästä luen taas niinkin hauskankuuloista kirjaa kun Kansantaloustiede. Blaah.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Luen. Tällä hetkellä on menossa Väinö Linnan Täällä Pohjantähden Alla-sarjan kolmas ja viimeinen osa. Sitä ennen luin mm. TSH:n,Harry Potter "ykkösen", Ken Drydenin suositun kiekkokirjan The Game.

TPA:n jälkeen aloitan varmaankin lukemaan William L. Shirerin kaksiosaisen teoksen Kolmannen valtakunnan nousu ja tuho.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Kipasin

perjantaina ostamassa uuden kirjahyllyn(kolmannen).Elikkä:luen ahkerasti,pääasiassa Antiikin-Roomaa käsitteleviä teoksia.Tällä hetkellä luettavana Nuori Caesar,joka kertoo tästä mainiosta vallankumouksellisesta kaljupäästä.Suosittelen lämpimästi tutustumista ko.teoksiin,sillä sieltä löytyy monia yhtymäkohtia tähän päivään.

Ylivoimaisesti vaikuttavin kirjailija/filosofi/runoilija jota olen lukenut on Cicero,hänen kirjoituksensa ovat todella hienoja.Ikävä kyllä,hänenkin kohtaloksi tuli ennenaikainen kuolema teloittamalla.Olen viime aikoina yrittänyt etsiä Germanicuksesta kirjoitettuja kirjoja,mutta en ole niitä vielä löytänyt.Siinä oli ylväs sotapäälikkö,joka myös myrkytettiin poliittisten syiden takia.Suosittelen lämpimästi kaikille:noista historiallisista kirjoista löytyy jännitystä,vehkeilyjä,sankaruutta,rappiota,melkein kaikkea,mitä vielä nykyäänkin on "muodissa".

Hekilökohtaisesti pidän erittäin paljon Tacituksen tyylistä kirjoittaa,eri asia onkin sitten,kuinka paljon hänen kirjoituksensa vastaa todellisuutta.Sillä Tacitus toimi elämänsä aikana melko pitkään myös senaattorina,ja tunnetusti keisareiden ja senaatin välit olivat melko usein"hieman ongelmallisia".

Vahatauluni tuli taas kirjoitettua täyteen,joten riennän vaihtamaan paksumman toogan ylleni,sillä ulkona puhaltaa pureva viima.Onneksi täällä sisällä ompi lämmin liesi,jossa voin myös vanhoja luitani lämmitellä.

Eilisestä illasta,jolloin vietin Patriisi-kavereideni kanssa laatu-aikaa,on minulla jäljellä hekumallinen päänsärky:kiroan täten teität kiittämättömät,omahyväiset,rivot,provosoivat ystäväni wanhaan kadotukseen,jossa teidät tulevaisuudessa kohtaan.

pykli

Jäsen
Jostain syystä keskittyminen ei ole ikinä riittänyt fiktion lukemiseen, ajatus vaeltaa parin sivun jälkeen jonnekin kauas pois eikä enää muista yhtään mitä on tapahtunut.

Omituista kyllä faktan (esim. elämäkertojen) lukeminen luonnistuukin varsin mainiosti.

Viimeksi olen kai siis lukenut Paavo Nurmesta kertovan kirjan, en nyt vaan muista mikä se niistä oli. Kai se ihan hyvä oli.

--- pykli

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy