Kipasin
perjantaina ostamassa uuden kirjahyllyn(kolmannen).Elikkä:luen ahkerasti,pääasiassa Antiikin-Roomaa käsitteleviä teoksia.Tällä hetkellä luettavana Nuori Caesar,joka kertoo tästä mainiosta vallankumouksellisesta kaljupäästä.Suosittelen lämpimästi tutustumista ko.teoksiin,sillä sieltä löytyy monia yhtymäkohtia tähän päivään.
Ylivoimaisesti vaikuttavin kirjailija/filosofi/runoilija jota olen lukenut on Cicero,hänen kirjoituksensa ovat todella hienoja.Ikävä kyllä,hänenkin kohtaloksi tuli ennenaikainen kuolema teloittamalla.Olen viime aikoina yrittänyt etsiä Germanicuksesta kirjoitettuja kirjoja,mutta en ole niitä vielä löytänyt.Siinä oli ylväs sotapäälikkö,joka myös myrkytettiin poliittisten syiden takia.Suosittelen lämpimästi kaikille:noista historiallisista kirjoista löytyy jännitystä,vehkeilyjä,sankaruutta,rappiota,melkein kaikkea,mitä vielä nykyäänkin on "muodissa".
Hekilökohtaisesti pidän erittäin paljon Tacituksen tyylistä kirjoittaa,eri asia onkin sitten,kuinka paljon hänen kirjoituksensa vastaa todellisuutta.Sillä Tacitus toimi elämänsä aikana melko pitkään myös senaattorina,ja tunnetusti keisareiden ja senaatin välit olivat melko usein"hieman ongelmallisia".
Vahatauluni tuli taas kirjoitettua täyteen,joten riennän vaihtamaan paksumman toogan ylleni,sillä ulkona puhaltaa pureva viima.Onneksi täällä sisällä ompi lämmin liesi,jossa voin myös vanhoja luitani lämmitellä.
Eilisestä illasta,jolloin vietin Patriisi-kavereideni kanssa laatu-aikaa,on minulla jäljellä hekumallinen päänsärky:kiroan täten teität kiittämättömät,omahyväiset,rivot,provosoivat ystäväni wanhaan kadotukseen,jossa teidät tulevaisuudessa kohtaan.