LOST Nelosella tammikuussa...vihdoinkin!!

  • 68 321
  • 418

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ice Hockey kirjoitti:
Naurettavinta on just tollaset, ketkä ensimmäisen jakson jälkeen tuomitsee koko sarjan.

Toisaalta kyllä minun mielestä sarjaan on kyettävä luomaan tunnelma mikä kiinnostaa katsojia jo ensimmäisestä jaksosta lähtien, en minä ainakaan viitsi tuhlata "kallista" aikaa siihen, että katsoisin useamman osan jotain hypetettyä sarjaa - jos sarja ei kiinnosta tai siinä ei ole mieleen syöpyviä seikkoja ensimmäisestä jaksosta lähtien ei sarja minun mielestä täytä sille asetettuja vaatimuksia.

Tein nyt poikkeuksen ja katsoin pitkästä aikaa jonkin tv-sarjan ensimmäisen jakson ja täytyy tunnustaa, että hypetykseen nähden sarjan taso oli lievästi ilmaistuna pettymys. Viimeisin sarja jota olen katsonut oli BOB ja tätä ei voi verrata millään muotoa siihen, niin eri planeetoilla kyseiset sarjat ovat vaikka BOBkaan ei kaikella tapaa mikään täydellinen sarja ollut.

Muutenkaan en jaksa kiinnostua mistään ikuisuussarjoista jotka jatkuvat tuotantokaudesta toiseen, sarjalla on oltava ydin ja juoni jolla on alku ja loppu ja kun tullaan loppuun niin sarja päättyy eikä enää jatketa sitä millään keinotekoisilla tempuilla uusien tuotantokausien myötä. Jotkin poliisisarjat ovat toimiva poikkeus koska niissä usein yksittäiset jaksot ovat omia erillisiä kokonaisuuksia ja lopulta kovinkaan paljoa ei menetä vaikka jättää jonkin jakson katsomatta.

Edellinen vain omana mielipiteenäni, katsoin Lost'ia yhden jakson mutta tuskin tulen katsomaan enää toista.

vlad.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Germanicus kirjoitti:
Rome on todellakin loistavasti tehty sarja. Yleensä katson erittäin kriittisesti antiikin Roomaa käsittelevät elokuvat/sarjat, mutta tästä ei ole mitään pahaa sanottavaa. Puitteet, tunnelma, historiallinen tarkkuus, ovat kaikki aivan huippuluokkaa.


Kun nyt tähän päästiin ja Germanicuselta ilmeisesti löytyy roomalaisista enemmänkin tietoa, niin miksi ihmeessä näillä Romen roomalaisilla on Robin Hood-tyyppiset sukkahousut jalassa? Se vähä mitä itse olen roomalaisiin tutustunut kirjojen kautta, niin vaatetuksena kai tuohon aikaan kuitenkin oli tunika, vyö ja sandaalit.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tyhmä kun olen, toistan vaan mitä täälläkin on jo kerrottu:

Lost koukuttaa kunnolla, vasta siinä pilotin jälkeen, suunnilleen kolmannessa tai neljännessä jaksossa. Sitten sitä ei voi enää lopettaa. Pakko vain seurata. Eikä se metsää kaatava harvesterikaan mene ylillyönniksi. Ainoa mikä rasittaa on tohtori Täydellisyys eli Jack. edes minä en ole noin täydellinen ihminen.

Deadwoodin ja Romen ohella tämän hetken kuuminta hottia tämä on.

Germanicus kirjoitti:
Vaikka olenkin nähnyt vasta kaksi jaksoa, niin tässä on mielestäni jo nyt paras sarja moneen vuoteen.

Mutta on siihen saatu rahaakin palamaan. Noo, toisaalta ei ole käynyt NY Rangerseita, vaan rahalla on kasattu laadukasta viihdettä. Rome on ensimmäinen ohjelma, joka ei romantisoi, ainakaan liikaa, tuon aikaista Roomaa, vaan kertoo aika todentuntoisesti mitä siihen aikaan duunattiin.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
sampio kirjoitti:
Joo, en siis meinannut, että tämä olisi lähelläkään reality-sarjoja, vaan että jonkinlaisia yhteneväisyyksiä ehkä voisi olla. Seurataanhan tässä poikkeuksellisissa oloissa tavallisia(?) ihmisiä, ja pientä kuoppikuntautumista oli havaittavissa jo ensimmäisessä jaksossa. Lisäksi oletan, että porukkaa tippuu väkisinkin pois joko näiden örkkien tai kanssakadonneiden toimesta, tai ehkä ihan luonnollisesti.

Porukkaa tippuu kyllä, mutta ei ehkä niin tiheään tahtiin kuin voisi kuvitella. (Tai mitä tekstisi perusteella kuvittelisin sinun kuvittelevan.) Ei siis mitään pää per jakso - tahtia.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Ohmi kirjoitti:
Kun nyt tähän päästiin ja Germanicuselta ilmeisesti löytyy roomalaisista enemmänkin tietoa, niin miksi ihmeessä näillä Romen roomalaisilla on Robin Hood-tyyppiset sukkahousut jalassa? Se vähä mitä itse olen roomalaisiin tutustunut kirjojen kautta, niin vaatetuksena kai tuohon aikaan kuitenkin oli tunika, vyö ja sandaalit.

Ohmi: miten helvetissä tuo on mennyt minulta ohi?!? Minä mitään sukkahousuja huomannut. :o( Olen todellakin lukenut melko paljon antiikin roomaa käsittelevää kirjallisuutta, mutta tuohon vaatetukseen en ole perehtynyt kovinkaan kattavasti.

Tunika, vyö ja sandaalit olivat kuitenkin tuohon aikaan käytössä antiikin roomassa. Tämän lisäksi käytettiin mm. useita erilaisia togamalleja tilanteen ja arvoaseman mukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisiko liikaa pyydetty niiltä jo sarjaa nähneiltä torrent-nörteiltä, että ette spoilaisi iloa meiltä perinteistä tv:tä katselevilta? Ei siis jatkossa mitään "Porukkaa tippuu/ei tipu joka jaksossa pois" -kommentteja, eikä mitään muitakaan pienimpiäkään juonipaljastuksia. Jooko?
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Mitä ilmeisimmin porilaisjuntti viittaa minuun. Katsoinpa vain tehtäväkseni vastata sampion esittämään uteluun. Mikäli sinua spoilaa tieto siitä, että sarjassa kuolee ihmisiä, niin olen äärimmäisen pahoillani ja kohennan -9.0 vahvuudella taitettujen pullopohjalasieni asentoa. Torrent-nörtti, tiedäthän.
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihme hehkutusta täällä jostain Lostista ja 24:sta. Faktahan on, että samaan aikaan SubTV:ltä tulee Veronica Mars, joka ajaa pahasti molempien yli. Tuo sarja oli tosin alussa ehkä parempi, mutta ainakin tyttö on yhä nätimpi!

Nojuu tulihan Lostiakin mainoskatkojen ja vikan kymmenminuuttisen verran seurattua. Sillä perusteella paha tehdä kovin kummoisia johtopäätöksiä. Ei nyt aihepiiriltäänkään yllä minnekään BOBin tasolle, joten jäänee tuona lähetysaikana katsomatta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Näin pari jaksoa syksyllä Irlannissa, jotka olivat yllättävän pliisuja, jotain japanilaisia avio-ongelmia ja puskissa rymisteli näkymätön hirviö. Nyt aloitus oli toki tiukempi, mutta ei tätä oikein esim. johonkin Twin Peaksiin voi verrata. Addiktio on toistaiseksi aika kaukana.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Voisiko joku vähän valoittaa.Miten tämä sarja erottuu Cast Away ja Kärpästen Herran ideasta. Lentokone syöksyy saarelle jossa ei ole ketään muita ja SITTEN alkoi sattua kummalisuuksia... Voiko enää venyttää tätä vanhaa ideaa?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Arttu#29 kirjoitti:
Voisiko joku vähän valoittaa.Miten tämä sarja erottuu Cast Away ja Kärpästen Herran ideasta.

Melkeinpä häväistys Lostia kohtaan.

Seuraa, niin idea ei olekaan niin yksinkertainen. Ainakin minuun upposi kuin häkä. Täydellistä viihdettä, loistava sarja. Jakso per viikko tahti on vaan hemmetin puuduttava. Ehtii melkein unohtaa edellisviikon tapahtumat.
 

Jore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avausjaksosta tulivat lähinnä mieleen 70-luvun b-luokan katastrofileffat pahvisine henkilöhahmoineen kaikkineen. Todella suuri pettymys valtavaan ennakkohehkutukseen nähden.

Pakko se on kuitenkin luottaa sarjan jo nähneiden yksimielisiin vakuutteluihin koukuttavuudesta ja jatkaa katsomista ainakin parin jakson verran.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kovat lukemat on, miettien, että edellinen ennätys on rikottu aika tuntuvalla lukemalla. No, mikäs siinä. Hyvä vaan, että Nelonen saa tälläisiä hivenen valtavirrasta poikkeavia sarjoja haltuunsa, jos muut ei niitä esitä. Nelonenhan on sellainen hivenen "erikoistuneempi" kanava yleisilmeeltään.

Niistä tulevista sarjoista Rome kyllä vaikuttaa ihan kiehtovalta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Just sain tuon ensimmäisen tuotantokauden katsottua, ja täytyy sanoa, että ensimmäiset kolme - neljä jaksoa eivät juuri vakuuttaneet, mutta sitten olinkin koukussa. Meinas tosiaan jäädä koko touhu siihen pilottiin, mutta salakavalasti se paransi kun sika juoksuaan, jakso jaksolta. Helvetin hyvä sarja.
Ei ihan OZ:in tasoa, mut koukuttaa samalla lailla.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Sarja on kyllä loistava. Itse jäin koukkuun siinä kolmannen tai neljännen jakson kohdalla. Suosittelen seuraamaan sarjaa koska se vie mennessään ja sitä on pakko seurata. Minä olin kans pilotin nähtyäni että jaa no eipä ollut ihmeellinen mutta kyl se siitä. Ihan varmasti!
 
Eilen tuli "tykitettyä 7 jaksoa putkeen, ja ei voi kyllä muuta sanoa kun että onpa siinä harvinaisen koukuttava ja hyvä sarja.
Kyllä toi jakso/viikko on liian pitkä aika venailla, pysyy hyvin juonien mukana kun kattoo useamman kerralla.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kärpästen herrahan tuosta avausjakson perusteella tuli mieleen. Saa nähdä miten jatkossa.
 
scala10 kirjoitti:
Eilen tuli "tykitettyä 7 jaksoa putkeen, ja ei voi kyllä muuta sanoa kun että onpa siinä harvinaisen koukuttava ja hyvä sarja.
Kyllä toi jakso/viikko on liian pitkä aika venailla, pysyy hyvin juonien mukana kun kattoo useamman kerralla.
Itse katsoin koko ykköskauden menneenä viikonloppuna, kesto yhteensä n. 18h.

Sarja on aikamoinen sekametelisoppa, saapa nähdä mitä kakkoskaudella tapahtuu...
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko kellään teitos koska tuo Rome alkaa nelosella. Eikös se nyt tuu vaan kanaalilta. Sekin kyllä itseltä löytyy, mutta aika ei anna periksi katsoa!
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Janis kirjoitti:
Onko kellään teitos koska tuo Rome alkaa nelosella. Eikös se nyt tuu vaan kanaalilta. Sekin kyllä itseltä löytyy, mutta aika ei anna periksi katsoa!

Rome tulee uusintana seuraavana päivänä ~20.00.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
kamenski kirjoitti:
Rome tulee uusintana seuraavana päivänä ~20.00.
Tuolle Romelle voisi kai joku innokas perustaa oman threadin, kun siitä kerran tuntuu keskustelua irtoavan? Mielenkiintoiselta sarjalta vaikuttaa, pitääkin ottaa seuraavaksi katseluun.

Lostista tuli mieleeni kysymys ensimmäisen tuotantokauden muutamaan päivään "rohmuttuani" ja toista tässä aloitellessani, että onko sarjasta mahdollisesti tulossa vielä kolmaskin tuotantokausi? Omasta mielestäni juttua ei ehkä kolmanteen seasoniin enää kannattaisi venyttää, mutta mikäli sellainen joskus tulee, aion senkin ehdottomasti katsoa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mjr kirjoitti:
Näin pari jaksoa syksyllä Irlannissa, jotka olivat yllättävän pliisuja, jotain japanilaisia avio-ongelmia ja puskissa rymisteli näkymätön hirviö. Nyt aloitus oli toki tiukempi, mutta ei tätä oikein esim. johonkin Twin Peaksiin voi verrata. Addiktio on toistaiseksi aika kaukana.
Harmittaa vietävästi, että tämä sarja tulee peli-iltana ja toinen kiinnostava sarja 'Deadwood' liian myöhään... tallennuksia en kuitenkaan ehdi katsomaan. Ehkä kykenen elämään ilman näitä? Pilaan teiltä muilta kuitenkin kolmannen kauden: puskissa rymistelevä hirviö on Ed, kaukaisen maan jääkiekkojoukkueen pieniä minuutteja tahkoava täsmäase: Lost-Ed.
 

Bay

Jäsen
Eipä tämä nyt niin kummoinen sarja vielä ole ollut. Meinasi loppua sarjan katsominen heti ekaan jaksoon kun alkoi se näkymätön örkki-mörkki harventamaan porukkaa. Ihmettelin että mitä helvetin yliluonnollista paskaa. Onneksi kuulin pienen juonipaljastuksen niin sarjan katsomista voi vielä jatkaakin. Kaiketi ensimmäisen kerran käy niin että pieni juonipaljastus auttaa pitämään katsomassa sarjaa. Näin voi käydä kun ei nuo scifi jutut juurikaan kiinnosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös