Lisää tiloja korkeakulttuurille Helsinkiin ?

  • 1 784
  • 10

Mitä mieltä olet Helsinkiin suunnitteilla olevasta musiikkitalosta ?

  • Hienoa että Helsinki on vihdoinkin saamassa kunnollisen musiikkitalon !

    Ääniä: 7 12,1%
  • Kannatan musiikkitalon rakentamista, kunhan se ei tapahdu yhteiskunnan varoilla !

    Ääniä: 9 15,5%
  • Vastustan jyrkästi musiikkitaloa ja VR:n makasiinit on suojeltava !

    Ääniä: 17 29,3%
  • Vastustan jyrkästi musiikkitaloa sillä Helsingissä on riittävästi näitä korkeakulttuurin rakennuksia

    Ääniä: 9 15,5%
  • EVVK

    Ääniä: 16 27,6%

  • Äänestäjiä
    58

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Mitä mieltä olet Helsinkiin suunnitteilla olevasta musiikkitalosta ?
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Ihan hyvä idea, kunhan ei jyrätä makasiineja pois.
Makasiinit kuntoon ja käyttöön sekä musiikkitalo jonnekkin paremmalle paikalle...

Toisaalta, mihin piruun sitä musiikkitaloa tarvitaan ja miksi se pitää kustantaa yhteiskunnan varoilla? Miksei musiikki-ihmiset itse rahoita sitä?
Yksityistä rahaa lisää taiteeseen ja valtion tukiaisia alemmas.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Viestin lähetti Tuamas

Ihan hyvä idea, kunhan ei jyrätä makasiineja pois.

Toisaalta, mihin piruun sitä musiikkitaloa tarvitaan ja miksi se pitää kustantaa yhteiskunnan varoilla? Miksei musiikki-ihmiset itse rahoita sitä?
Yksityistä rahaa lisää taiteeseen ja valtion tukiaisia alemmas.

Voisin esittää kysymyksen, että mihin makasiineja tarvitaan? Ärsyttävä sekaisen näköinen kompleksi se vain on nykyisellään. Mä oon sitä mieltä, että makasiinit vaan puskutraktorilla nurin ja uutta rakennusta tilalle. Musiikkitalo + muut suunnitellut systeemit näyttävät ainakin paperilla loistavalta idealta.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti jiimo


Voisin esittää kysymyksen, että mihin makasiineja tarvitaan? Ärsyttävä sekaisen näköinen kompleksi se vain on nykyisellään. Mä oon sitä mieltä, että makasiinit vaan puskutraktorilla nurin ja uutta rakennusta tilalle. Musiikkitalo + muut suunnitellut systeemit näyttävät ainakin paperilla loistavalta idealta.
Makasiinit ovat perinteiltään ja käyttökapasiteeltaan täysin uniikki kohde. Ja NYKYISELLÄÄN ehkä sekava ja rujo kompleksi, mutta mitäs jos puskutraktorin sijasta ehostetaan rakennusta ihan muilla välineillä? Ja moukari ei kuulu näihin :D
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Entäs poravasara ja dynamiitti? :D

Oma mielipiteeni on, että makasiinit ovat kauhean näköinen sekasotku (nykyisellään). Paljon olisi ehostettavaa... En toki varmaksi sano, etteikö se voisi onnistuakin... Musiikkitalo kaikkine lisineen vain miellyttäisi minun silmää suurella todennäköisyydellä huomattavasti enemmän. Mites niitä makasiineja muuten nykyisin käytetään? Skeittihallina ja kirpputoripaikkoina?
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Musiikitalo Helsinkiin on ihan ok jos siihen ei laiteta valtion varoja. Helsinkiläiset sais maksaa koko rakennuksen ja ylläpidon. Helsingin ulkopuolella olevat osallistuvat musiikkitalon ylläpitoon pääsylippuja ostamalla.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Musiikkitalo

Mun mielestä sen voi rakentaa ja makasiineista
suurimman osan tai jopa kaikki poistaa.
Pasilassa on samanlaisia rakennuksia, jonne voi laittaa
oman Covent Gardenin.

Halli pitäisi rahoittaa muiden kuin uusmaalaisten veroja
korottamalla, koska ne alkaa sinne kuitenkin tehdä
kaikenlaisia bussiexcuja sun muuta.

Hesalaisille on jo nyt tarpeeksi musiikkitiloja.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Tietämätön

Olen tästä rakennuksesta täysin tietämätön. En ole jaksanut olla kiinnostunut aikaisemmin mutta nyt näen mahdollisuuden saada valistusta.
Mikä tämä rakennus on/olisi ja mitä se palvelisi.??
Musiikkiinhan se liittyy, mutta olsisko se joku koulutuspaikka ala ammattikoulu, jossa on myös suuri tila konserteille, opperalla....?
Kertokaa.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Bänditilat

Kai sinne on ainakin Sibelius-Akatemian
tiloja, RSOn harjoittelupaikkaa ja konsertteja
mietitty tiloja täyttämään.

Eli koulu, yhden orkan harjoittelu/työpaikka ja
yleinen konserttitila nyt ainakin.

Koulun edustajathan on sanoneet, että he voi pitää koulunsa
Pitskussa ja siirtää loputkin koulustansa Pitskuun yhtä hyvin.
 
Ylös.

Musiikkitalon kokonaiskustannukset noussevat 20 miljoonaa euroa suuremmiksi kuin alkuperäisessä kustannusarviossa esitettiin.

Suomen kalleinta tonttimaata ja paikalle lyödään tölli, jonka käyttäjämäärä tullee olemaan melko vähäinen.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Ylös.

Musiikkitalon kokonaiskustannukset noussevat 20 miljoonaa euroa suuremmiksi kuin alkuperäisessä kustannusarviossa esitettiin.

Suomen kalleinta tonttimaata ja paikalle lyödään tölli, jonka käyttäjämäärä tullee olemaan melko vähäinen.

No hei on meillä Helsingissä asustelevilla varaa tähän. Ainakin jos Pajusta uskot.. Mitä nyt turhia tuottavia töllejä tekemään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös