Kärppien matkakuluista olen kirjoittanut vain ja ainostaan sen vuoksi, että täysin virheellistä 100 000€ summaa pidettiin täällä tietona, tai ei sitä kukaan ainakaan kyseenalaistanut, saati oikaissut ennen minua. En minä Kärppien matkakuluista valita. Ne ovat mitä ovat, minkäs sitä sijainnilleen mahtaa.Jos logiikka menee niin, että ei pidä valittaa kalliista ottelukustannuksista, koska ne voisivat olla vieläkin kalliimmat, niin varmaan samalla logiikalla pidät erikoisena valittaa Kärppien kalliista matkakuluista, koska nehän voisivat olla paljon kalliimmatkin, jos Oulun sijaan kotipaikka olisikin vaikkapa Enontekiö.
Jos Kärppiin halutaan laadukkaita pelaajia ja jos Kärpät haluaa maksimoida urheilullisen onnistumisen vieraspeleissä, ei matkoja voi körötellä bussilla ja saapua pelipaikkakunnalle pelipäivänä. Ja kuten todettua, kustannusten nousu on ollut parina vuonna niin suurta, että nuo kulut lähenevät jo miljoonaa euroa kaudessa. Minusta oli siis ihan asianmukaista oikaista ihan metsikössä ollut ”tieto”. No, sen verran valitan, että Finnairille voisi kyllä tulla taas kilpailija.
Sitä olen pitänyt erikoisena, että Tampereella valitetaan niin voimakkaasti kuluista. Kuitenkin maantieteellinen sijainti on lähes optimaalinen ja alla tuliterä areena, jonka rakennuskustannukset olivat tähän hetkeen verrattuna erittäin edulliset. Paljon on siis hyvää verrattuna Oulun tilanteeseen. Enemmän kiitollisuutta ja iloa minä kaipailen.
Viimeksi muokattu: