Liigapörssi-keskustelua

  • 1 492 019
  • 6 473

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Jaa, lisää paskaa seinälle. Olin luennolla viidestä alkaen ja katsoin matkalla sinne vaan, että eihän ole kapteenina joku ei-kärppä. Tauolla joskus seiskan aikaan sitten ihmettelin, kun löytyi vaan Sport-Tappara -pelin tilanne eikä minulla ollut kummastakaan joukkueesta ketään pelaajaa, niin tulipa täysi hutikierros.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kalpan pakkitilanne on kyllä mielenkiintoinen. Olen yrittänyt saada jotain selkoa paremmuusjärjestyksestä, mutta haastavalta näyttää. Graham ollut viime aikoina vireessä, Leskinen ei niinkään. Mistähän johtuu? Sitten toisaalta taustalla kummittelee Nousiainen ja Lappalainen, joista etenkin ensinmainittu osaa myös tehoilla.

Ei mulla ole hajuakaan, kuka näistä on "ykköspakki". Tilastot ovat suunnilleen tasan, joten kai se on herran hallussa, kuka sieltä pommittaa 1+2 ja kovimmat kilometrit.
 

Aapee79

Jäsen
55 joukkuetta kimpassa ja oon näköjään ainut kellä Lundell. Huh huh. Ainut vitutus on, että oli kapteeni päivällä, kunnes sain huippuidean: Otan Erosen jengiin ja laitan sen kapuksi. Perse ja reikä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Kierroksen paras jengi sai 189 pistettä nousten reilut 7000 sijaa 21. sijalle. Joukkueen arvokin näytti nousseen miltei 200k kertarysäyksellä. Mikäköhän on kautta aikojen paras pistemäärä yhdellä kierroksella? Oma paras taitaa olla joku reilu 120 pistettä.

Kierroksen tähtikentällinen on hauska, pisteitä 184, mutta joukkueen arvo on vain 2 045k! Lundell (517k) ja Kousa (444,5k) kalleimmat, mutta sitten Mäkiniemi (321,5K) on aika kohtuullinen ja loput jampat alle 300k eli Tallberg 271,5k, Jääskä 250k ja Varakas 240,5k. Nelosketjun miehet ja kolmosparin pakki pääsivät isoihin rooleihin, kun joukkuetoverit olivat sairastuvalla. Tuskin unohtavat tätä peliä, vaikka vastustajana olikin vain Jukurit.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mä otin Tallbergin heti kun teki paluun koska pelasi ykkösketjussa Lundellin ja Dykin kanssa ja hinta oli muistaakseni 220 500. Kaksi ottelua ehti siinä ykkösessä pelata joukkueessani. Sitten Kärpät-Lukko peruttiin ja kahden Lukko-hyökkääjän kanssa lähti myös Tallberg. Heti seuraavassa pelissä sitten 36 Liigapörssipistettä.

Ja @Oles tuon eilisen tähtikentän hinta on kierroksen jälkeen laskettu, oli ihan jotain muuta ennen kierrosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Dragunov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Itellä oli ihan hyvä kierros Pelsu ja Ilves pelaajien onnistuessa, mutta ei yhtään HIFK tyyppiä. Kimpan ykkönen sai joku 60 pinnaa Lundellilla kun oli vielä kapteenina, varmaan jonkinmoinen ennätys liigapörssin historiassa? Mulla ei tule ainakaan mieleen että yli 60 pinnaa olisi yhdellä pelaajalla revitty.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joskus sata vuotta sitten Hifkin silloinen ykköskenttä Salmelainen-Hauhtonen-Luttinen teki kaikki joku 4-5 tehopistettä mieheen, Salmelainen taisi tehdä 4+1, eli mitäs tosta nyt tulee, 24 pistettä maaleista ja 4 syötöstä. En muista miten nää laukaus- ja jäähy- ja plusmiinus-hommat sun muut voittomaalit silloin meni, mutta aika lähellä Lundellin eilisiä lukemia on varmasti oltu. Lundell sai eilen pelkkiä maali-syöttöpisteitä 12+16 eli saman verran ku 4+1 tehoillakin tulisi.

Kimpassa oli kanssa yhdellä Lundell kapteenina, siitä 63 pistettä yhdeltä pelaajalta, en oo muistaakseni nähnyt yli 50 pistettäkään yhdeltä pelaajalta tätä ennen. Onneks sillä oli sentään KooKoon maalivahtikin, se vähän tasotteli -7 pisteellään.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itellä oli ihan hyvä kierros Pelsu ja Ilves pelaajien onnistuessa, mutta ei yhtään HIFK tyyppiä. Kimpan ykkönen sai joku 60 pinnaa Lundellilla kun oli vielä kapteenina, varmaan jonkinmoinen ennätys liigapörssin historiassa? Mulla ei tule ainakaan mieleen että yli 60 pinnaa olisi yhdellä pelaajalla revitty.
Karlssonilla työsulkukaudella ja muistaakseen Maionella sain tuollaiset pisteet kun pelasi KalPassa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itellä oli ihan hyvä kierros Pelsu ja Ilves pelaajien onnistuessa, mutta ei yhtään HIFK tyyppiä. Kimpan ykkönen sai joku 60 pinnaa Lundellilla kun oli vielä kapteenina, varmaan jonkinmoinen ennätys liigapörssin historiassa? Mulla ei tule ainakaan mieleen että yli 60 pinnaa olisi yhdellä pelaajalla revitty.

Nhl:n puolella Anthony DeAngelo painoi tämän vuoden tammikuussa, tarkemmin 9.1.2020 ottelussa New York Rangers - New Jersey Davils 6-3, mukavat 3+2 +3... tähän päälle pakille ottelun tähdet, voittomaali, laukaukset ja blokit... jos oikein juuri tarkastin niin 58pist ja kapuna x1,3 oikein mukavat 76pist. Taisi joku omassa kimpassani silloin nuo napata.

Liigapörssin puolelta muistelisin saaneeni joskus yli 50 (tai jopa yli 60). Kyseessä joku pakki (Sulak, Caito, Heshka...). En kuitenkaan ihan varma asiasta.

Itseltä löytyi eilen Kousa kapuna. Teki sen 0+3 ekaan reiluun puoleen tuntiin mutta sitten 0+0 viimeiseen 8 HIFK:n maaliin. 39pist yhteensä. Siinä olisi ollut saumat tosi isoihin pisteisiin myös. Pisteet toki tyydyttää, muttaoman whatsupp-ryhmämme tuulettelun jälkeen meno loppui kuin seinään.

Edit: Maione se olikin joo...
 

byginton

Jäsen
Viime kaudella Saipan Veeti Vainio nakutteli juuri IFK:ta vastaan 1+2 tehoillaan muistaakseni 45 pörssipistettä, kapteenina toi tuolloin 59 pistettä. Vähemmän pisteitä kuin Lundellilla eilen, mutta tämä tuoreessa muistissa.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ja @Oles tuon eilisen tähtikentän hinta on kierroksen jälkeen laskettu, oli ihan jotain muuta ennen kierrosta.

Jees näinhän se taitaa olla. Pointti kumminkin, että pirun halpoja jätkiä puolet tähtikentästä suhteessa tehtyihin tehoihin ja käytännössä tuon jengin olisi voinut koota. Monestihan tähtikentän arvo voi olla todella kova eikä käytännössä kenelläkään olisi siihen varaa, kun kovimmat pisteet iskee ykköskenttien arvokkaimmat miehet.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mulla oli aikoinaan aivan järjetön kierros jonka uskoisin olevan kaikkien aikojen ennätys, ainakin nykypisteytykseen suhteutettuna, kun mitään lisäpisteitähän silloin ei ollut vielä olemassakaan. Mulla oli Pelicansin ykköskenttä Tommi Turunen-Mikko Peltola-Lasse Jämsen, Mika Niskanen-Kalle Koskinen. Kaikki tekivät tuossa ottelussa 4-5 tehopistettä. Joku jolla on tekemisen puutetta, voisi kaivaa ko. ottelun tilastot. Kaudesta ei ole mitään hajua, mutta jotain 20 vuotta sitten varmaan.

Oli kyllä mahtavaa seurata teksti-tv:stä kun koko ajan tuli maaleja ja aina kaksi syöttäjää ja koko kolmikko mulla.
 
Viimeksi muokattu:

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Välillä tulee aina halvoille ukoille melkoisia suonenvetoja. Taas NHL:n puolelta tältä vuodelta tulee mieleen kun joku 220t Floridan Pysyk, joka nostettiin vieraspelissä jämäpakin paikalta 4-ketjuun ja äijä teki 3 laukauksella tehot 3+0 +2... ja Florida voitti 3-5. Reilu 40 taisi kaapia pisteitä. Toinen pakki Matheson taisi myös pelata tuossa nelosessa tuolloin ja tehot 0+3 +3... alle 600t "pakkiparilla" siis joku vajaa 100pist, jos toinen olisi ollut kapuna.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Mulla oli aikoinaan aivan järjetön kierros jonka uskoisin olevan kaikkien aikojen ennätys, ainakin nykypisteytykseen suhteutettuna, kun mitään lisäpisteitähän silloin ei ollut vielä olemassakaan. Mulla oli Pelicansin ykköskenttä Tommi Turunen-Mikko Peltola-Lasse Jämsen, Mika Niskanen-Kalle Koskinen. Kaikki tekivät tuossa ottelussa 4-5 tehopistettä. Joku jolla on tekemisen puutetta, voisi kaivaa ko. ottelun tilastot. Kaudesta ei ole mitään hajua, mutta jotain 20 vuotta sitten varmaan.

Oli kyllä mahtavaa seurata teksti-tv:stä kun koko ajan tuli maaleja ja aina kaksi syöttäjää ja koko kolmikko mulla.

Löysin todella nopeasti tästä pelistä MTV:n jutun, josta löytyi tilastot. Katsoin Liigan sivuilta kanssa, jos löytyisi jotain plusmiinuspisteitä, mutta eipä näkynyt löytyneen. Peltola 3+1, Turunen 0+5, Jämsen 3+1, Koskinen 0+1. Kunnioitettava suoritus.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joskus sata vuotta sitten Hifkin silloinen ykköskenttä Salmelainen-Hauhtonen-Luttinen teki kaikki joku 4-5 tehopistettä mieheen, Salmelainen taisi tehdä 4+1, eli mitäs tosta nyt tulee, 24 pistettä maaleista ja 4 syötöstä. En muista miten nää laukaus- ja jäähy- ja plusmiinus-hommat sun muut voittomaalit silloin meni, mutta aika lähellä Lundellin eilisiä lukemia on varmasti oltu. Lundell sai eilen pelkkiä maali-syöttöpisteitä 12+16 eli saman verran ku 4+1 tehoillakin tulisi.

Salmelainen teki itseasiassa tuolloin 5+1 ja Hauhtonen 1+4. Kyseessä linkin ottelu 18.10.2005 ja otteluna HIFK-Pelicans 8-1.

 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Löysin todella nopeasti tästä pelistä MTV:n jutun, josta löytyi tilastot. Katsoin Liigan sivuilta kanssa, jos löytyisi jotain plusmiinuspisteitä, mutta eipä näkynyt löytyneen. Peltola 3+1, Turunen 0+5, Jämsen 3+1, Koskinen 0+1. Kunnioitettava suoritus.
Ei vaikuta samalta peliltä koska mun pakeillakin oli hurjat pisteet, tyyliin 2+2. Tuossa on Niskanen 0+0 ja Koskinen 0+1. Mutta voin kai muistaa väärinkin tai sitten nuo ei ollut viralliset tilastot.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ei vaikuta samalta peliltä koska mun pakeillakin oli hurjat pisteet, tyyliin 2+2. Tuossa on Niskanen 0+0 ja Koskinen 0+1. Mutta voin kai muistaa väärinkin tai sitten nuo ei ollut viralliset tilastot.

Mitenköhän näiden vanhojen pelien tilastoihin pääsisi käsiksi? Liigan sivuilta löytyy tulokset, muttei mitään dataa itse peleistä. Tuo mainitsemasi ottelu on tapahtunut joko 2000-2001 tai 2001-2002 kaudella, koska Mikko Peltola pelasi vain noina kahtena kautena Pelicansissa. Noina kausina Pelicans pelasi yhteensä viisi ottelua, joissa joukkue teki 7 tai enemmän maaleja. Oletan, että niitä maaleja tehtailtiin enemmän kuin 6, jotta viisi pelaajaa voi saada vähintään 4 tehopistettä per naama. Toki on mahdollista, että muistat väärin eikä pisteitä tullut noin paljoa per mies, mutta yhden tehopelin löytäminen ei ole niin vaikeaa, etenkin kun Pelicans otti tuolla 2000-2001 näköjään paljon turpaan, niin ei siellä ole hirveästi potentiaalisia pelejä. Pitäisi vaan löytää joku sivu, missä on noiden vanhojen pelien tilastoja.

Pakko vielä mainita omalta osaltani yksi kierros, joka olisi mennyt hyvin, jos Liigapörssi ei olisi kaatunut. Jonain kautena tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana Pörssi toimi todella surkeasti kauteen lähdettäessä ja meni varmaan yli tunti joukkueen kasaamiseen, kun se sivusto ei vaan ladannut. Sitten ensimmäisen kierroksen jälkeen todettiin, että hommasta ei tule mitään ja Sanomalla keskityttiin näiden ongelmien korjaamiseen ja pelaamaan päästiin kunnolla vasta toisella jaksolla. En muista tarkalleen ketä jengissäni oli tai paljonko tehopisteitä syntyi tarkalleen. Sen muistan, että kenttäpelaajista huonoin oli joku pakki 0+1 tehoilla, mutta muut tekivät 2-4 pistettä mieheen ja veskalle 30 torjuntaa ja voitto, joskin 1 tai 2 päästi sisään. Ei se mikään Pörssin historian paras kierros ollut, mutta olisi varmasti ollut oma paras tulos siihen mennessä ja olisin mennyt varmasti sijoituksissa kärkeen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Sarjajohtaja Lukolla kolme peliä putkeen ja se näkyy isosti ostetuimmissa pelaajissa. Ai että kun Lukko onnistuisi jotenkin koomailemaan nuo pelit. No, aika turha toivoa kun materiaali on järjettömän leveä ja maaleja tulee liukuhihnalta.

Nuo HIFK:n kaksi peruttua kotiottelua oli jo ihan kiva bonus. Mainitaan nyt vielä omakin joukkue eli ei suosittuja Lukkoa, Ilvestä eikä HIFK:ta eikä varsinkaan pian poistuvia NHL-lainoja.

Pavel Bartosak
Jesse Graham
Jacob Stenqvist
Valtteri Puustinen
Hannes Björninen (C tänään)
Trevor Mingoia

Sijoitus 600 paikkeilla ja arvo jotain 2,45 miljoonaa.
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kusista. Lukko tekee 7 maalia, Lukon pakkien sisäisen pistepörssin kärki Saarijärvi 0+0 eikä ees yhtään plussaa +/- tilastosta. Harmittais, mutta onneksi jakso on jo menny aiemmin reisille.

Maalivahtien kanssa töhöily jatkuu myös, päätin tuhlata yhden kallisarvoisista vaihdoistani vielä siihen että otin miinuslinko-Reijolan tilalle Kilpeläisen Kalpasta. Tuloksena lisää miinuksia. Taas harmittais jos ei ois menny jo vituiksi koko touhu aiemminkin tän jakson osalta.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Ihan kelvollisesti menee tää jakso omas kimpassa. Kokonais sija 212 koko lp:ssä ja eilenkin napsu 88 pojon kierros ja kimpan kärkeen. Viime lauantaina olin vielä 70 pojoo perässä kimpan kärkee. Joukkueena on tällä hetkellä tämmöinen nippu ja vaihtojakin on vielä tarpeeks jälellä.

Björninen-Ratinen-Ruotsalainen
Pelli-Press
Bartosak
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hoho. Vili Saarijärvi. Ennen ku otin sen Liigapörssijengiini, jamppa oli 10 matsin pisteputkessa. Nyt pelannu kaks matsia, Lukko tehny näissä 13 maalia, kuinkahan paljon on jengin tehokkaimman pakin pistesaldo näissä kahdessa murskajaisessa yhteensä? No tietty 0+0.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hoho. Vili Saarijärvi. Ennen ku otin sen Liigapörssijengiini, jamppa oli 10 matsin pisteputkessa. Nyt pelannu kaks matsia, Lukko tehny näissä 13 maalia, kuinkahan paljon on jengin tehokkaimman pakin pistesaldo näissä kahdessa murskajaisessa yhteensä? No tietty 0+0.
No, se tehoilee ennen pitkää varmasti. Heinolan poistuessa ottaa isompaa ruutua.

Mulla sen sijaan on Lassi Thomson, joka tarttui jonkinlaisesta "alelaarista". Ipa tehnyt sen jälkeen n. 40-50 maalia, joiden aikana tämä veikkonen on ollut kerran jäällä. Ei pelaa ylivoimaa eikä mitään muutakaan voimaa. Kuulemma vielä NHL-vahvistus, joten häipynee viikon päästä.

Tullut tehtyä nyt muutama sellainen rapsakka 50-70:n pisteen hutivalinta, mutta ihme kyllä olen edelleen top-10:ssä kimpan osalta. Täähän olisi ollut erinomainen jakso, jos olisi pitänyt maltin mukana vaihdoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös