Liigan verkkosivut – liiga.fi

  • 1 001 768
  • 4 458

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Hiukan erikoisella logiikalla näyttää tällä hetkellä toimivan etusivun sarjataulukko. SaiPalle on merkitty kolme peliä, yksi voitto, nolla tasuria, yksi häviö ja yksi lisäpiste. Eli tuo tasuri puuttuu, mutta kokonaispisteet on oikein ja kun menee sarjataulukkosivulle, niin tilastot on oikein. On tämäkin saavutus sinänsä.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Noille sivuille ei ole tapahtunut ainakaan mitään näkyvää parannusta viime aikoina.. Toivottavasti väsäävät jotain jumalattoman massiivista korjausta, koska eihän kukaan voi pitää noita minkäänlaatuisena tyydyttävänä sivustona.

Eihän..
 

Etäfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Cheerleaderit, Vaihtuvat valmentajat
Paljon on "pojilla" vielä hommaa. Mitä enemmän noita Liigan sivuja katselee, alkaa verenpaine nousta kuin Vuorineuvos Tuuralla. Ennen kuin voi alkaa koodaamaan mitään, pitää olla edes jonkinlaiset suunnitelmat, mitä ollaan tekemässä. Ei nettisivuja(kaan) voi tehdä niin, että aletaan vaan tekemään ja roiskitaan kaikkea järjestyksessä ja sitten... tällainen tästä tuli ja "noku toi ei mahdu" ja mutku.. jne. Suunnitelmien puuttumisen ohessa tekijöillä ei ole mitään käsitystä havainnollisuudesta, että näkisi yhdellä silmäyksellä jotain, esim. Tmokin mainitsemat värilliset pallot. Nopea vilkaisu ja saat mielikuvan.. "jes! voittoputkessa"... tai "eiköhän kausi ollut tässä". En aio saarnata scrummeista tai muusta ketterästä, vaan listataan muutama ominaisuus lisää, mitkä itseäni ärsyttää.

- Päivän pelien tiedoissa ei näy peliaikaa, kauanko pelattiin. Toki se ainainen 60:00 voi olla tylsä, mutta kauanko esim. JYP-HIFK peli kesti ? Niinpä.. Ennen sen näki, että esim. 63:28.

- Ottelutilastot ja joukkue. esim. KooKoo. Valitset Kotiottelut / vierasottelut/ kaikki. Sivusto pysyy paikallaan. Valitset TPS ja sivusto pomppii sinne tänne listassa kuin flipperipallo. Ei näin. Sivuston on AINA toimittava samalla tavalla.

- Pallojen ohella pistekeskiarvon puuttuminen on suuri puute. En olisi asiakkaana hyväksynyt tekelettä pelkästään tämän vuoksi. Eihän se ketään kiinnosta tietää, että keskiarvo on tammikuun lopulla 1.23 ja että se pitäisi hilata jonnekin 1.8 tuntumaan mielellään, että.. - onnistuuko ? onko mahdollista ? Itse joudut laskemaan.

- Tiedän monen sivuston ja ohjelman käyttäjänä, että mobiilista ja appi sitä ja tätä... se johtuu, että tiedot esitetään valtavalla välityksellä. Tosin mobiilissa se on ihan yhtä karseaa luettavaa. Kehitys menee huonoon suuntaan. Tehköön mobilisteille oman version, mikä tunnistaa laitteen tms. Lisäksi värit ovat karseat (ei kontrasti saa olla noin iso, lähellä mustaa ja valkoista (vaikka ne hyvät värit ovatkin muuten..))

-Pelaajatilastot. Pelaajan numeroa ei näy missään. Toinen asia on oletusarvot. No - myönnän että ajatus on ehkä ollut hyvä, mutta pitää olla asiakkaan hyväksyntä tälle. Kun vaihdat tilastoa, niin sivusto järjestää pelaajat aina sen mukaan (en tarkastanut menikö järjestely oikein vai erehtyykö pelaajan kohdalla kenen nimessä on erikoisia merkkejä tai jos joku raja ylittyy). Haluaisin lukea tilastot aakkosissa ja sitten järjestellä sarakkeet mieleni mukaan (peliaika tms.) ja ei näemmä käänteisyys toimi... - mitä jos haluan huonoimman ensin ? Perusluettelointi: sarakkeet on nykyaikana voitava järjestää halutun mukaan ja sitä et saa mennä sotkemaan missään tilanteessa, vaikka rivejä olisi 20000.

Ei ei.. nyt on pakko lopettaa. Tällaisenaan sivut eivät houkuttele penkomaan lainkaan lisää tietoa.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Käytättekö puhelimellakin liigan sivuja ettekä esim liigan appia? Itse käytän appiä,äppiä miksikä sitä nyt pitäis kutsua niin ei tarvitse noita sivuja kahlata kuin koneella ollessa jos jotain asiaa noille sivuille on. Kattelin eilisen pelin maalikoosteita tänää tuolta sivulta niin jo on pieni präntti siitä videosta kun sen löytää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käytättekö puhelimellakin liigan sivuja ettekä esim liigan appia? Itse käytän appiä,äppiä miksikä sitä nyt pitäis kutsua niin ei tarvitse noita sivuja kahlata kuin koneella ollessa jos jotain asiaa noille sivuille on. Kattelin eilisen pelin maalikoosteita tänää tuolta sivulta niin jo on pieni präntti siitä videosta kun sen löytää.

En tiedä olenko itse vanhanaikainen mutta itse ainakin käytän melkein kaikkeen viestimiseen läppäriä ja jotenkin hiton ärsyttävää satojen sovelluksien joukosta alkaa jotain liiga-appia erikseen avata että näkisi ottelujen tuloksia ja kokoonpoja. Varsinkin se että saa kaikki pelit näkymään etusivulla ja kokoonpanot ja ottelujen tapahtumat helposti luettavissa. Pieneltä kännykän ruudulta tuo on ärsyttävää ja varsinkin vielä kun onnistui juuri saamaan näytön hajalle niin puhelin on vielä enemmän vaan soittamista varten.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikaisemmin tuli käytettyä Liigan sivuja tulospalveuun, nyt käytössä Livetulokset appi. Aivan hirveät käyttää nuo Liigan sivut ja todella hankala nähdä edes kaikkien pelien tilanteita, saati tilastoja. Vanhat sivut olivat paljon käyttäjäystävällisemmät.

Melkoista puuhastelua, ei voi muuta sanoa.
 

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oon klikannut aina vanhoja sivuja, kun meen liigan sivuille.
Kaipa sitä äppiä vois alkaa käyttää aktiivisemmin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Oon klikannut aina vanhoja sivuja, kun meen liigan sivuille.
Kaipa sitä äppiä vois alkaa käyttää aktiivisemmin.
Minä menen joko suoraan osoitteella old.liiga.fi tai yle.fi/aihe/tekstitv.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Oon klikannut aina vanhoja sivuja, kun meen liigan sivuille.
Kaipa sitä äppiä vois alkaa käyttää aktiivisemmin.
Mulla old.liiga suoraan tallennettuna, ei tarvitse edes availla uutta sivua.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
En ole lukenut aikoihin tätä ketjua - voi siis olla, että aiheesta on keskusteltu paljonkin. Jos joku kuitenkin vääntäisi meikäläiselle vastauksen ihan rautalangasta.

Piipahdin pitkästä aikaa SM-liigan kotisivuilla katsomassa sarjataulukkoa. Mä en saa suoraan sanottuna mitään tolkkua tosta taulukosta.

TPS:n tämän iltainen vastus SaiPa:
Otteluita: 3
Voitot: 1
Tasapelit: 0
Tappiot: 1
Lisäpisteet: 1
Pisteet: 5

Tai suoraan alapuolelta HPK:
Otteluita: 4
Voitot: 0
Tasapelit: 1
Häviöt: 1
Lisäpisteet: 2
Pisteet: 5

Siis olenko mä tyhmä vai enkö mä osaa enää lukea tilastoja?
 

Liitteet

  • 2021-09-22 - sarjataulukko.jpg
    2021-09-22 - sarjataulukko.jpg
    55,8 KB · kertaa luettu: 108

rolston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jatkoaikatappio on nykyään tasapeli ja jatkoaikavoitto lisäpiste. Kai tuon jotenkin ymmärtää ellei tottunut ajattelemaan vanhalla tavalla.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Jatkoaikatappio on nykyään tasapeli ja jatkoaikavoitto lisäpiste. Kai tuon jotenkin ymmärtää ellei tottunut ajattelemaan vanhalla tavalla.
Miksei vaan voinut kerralla tehdä taulukkoa muotoon:
3-2-1-0
Vaan piti sätöstää:
3p voitto - 1p jatkoaikatappio - 0p tappio - 2p jatkoaikavoitto
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jatkoaikatappio on nykyään tasapeli ja jatkoaikavoitto lisäpiste. Kai tuon jotenkin ymmärtää ellei tottunut ajattelemaan vanhalla tavalla.
A-haa, kiitos! Mä olisin suoraan sanottuna voinut tuijotella tota vaikka koko illan tajuamatta.

LP ei enää tarkoitakaan sananmukaisesti lisäpistettä (1p), vaan käytännössä jatkoaikavoittoa - JAV (2p).

Miksei vaan voinut kerralla tehdä taulukkoa muotoon:
3-2-1-0
Vaan piti sätöstää:
3p voitto - 1p jatkoaikatappio - 0p tappio - 2p jatkoaikavoitto
Joku säätö siinä ilmeisesti on, että pystytään pitämään taulukot takautuvasti vertailukelpoisina V-T-H -aikakauteen? Edellisellä systeemillä (V-T-H-LP) se onnistui jotenkuten, vaikka ei sekään toiminut täydellisesti. Kumulatiiviset pisteethän meni jo pisteuudistuksen johdosta perseelleen. Säädöt vissiin edelleen yrittävät pitää ainakin voitto (V) ja tappio (T) -sarakkeet edes jotenkin vertailukelpoisina.
 

rolston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miksei vaan voinut kerralla tehdä taulukkoa muotoon:
3-2-1-0
Vaan piti sätöstää:
3p voitto - 1p jatkoaikatappio - 0p tappio - 2p jatkoaikavoitto
Sekin kyllä. Mutta ehkä tosiaan käyttäjiä tai kehittäjää korpesi se vanhassa laskutavassa että lisäpisteet näkyi ekstrana jos pelattuja pelejä laski noista pistesarakkeista.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Kuka h*lvetti on ylipäätänsä keksinyt laittaa ottelut samalle riville? Todella hankala seurata tilanteita. Sekin vielä ettei tokikaan mahdu pelit samalle sivulle tuon mahtavan keksinnön takia.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oliko ketjussa jo jossain välissä tieto siitä, kauanko voimme vielä nauttia vanhoista sivuista tuossa sivussa ennenkuin uusi sivu työntää tyystin vanhan sivun sivuun?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oliko ketjussa jo jossain välissä tieto siitä, kauanko voimme vielä nauttia vanhoista sivuista tuossa sivussa ennenkuin uusi sivu työntää tyystin vanhan sivun sivuun?
Ilmeisesti Liigan puolella ollaan jossain määrin selvillä tilanteesta, niin en usko, että vanhoja sivuja viedään pois ihan hetkeen. Mitään tietoa tuosta ei toki ole.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nämä uuden Liigan sivut ovat aivan vitsi.

Eihän se vaan mitenkään voi mennä niin, että kun haluan nähdä esim. vain yhden pelin maalintekijät (7 maalia), niin siihen vaatii NELJÄN sivun verran selaamista alaspäin 24" näytöllä?!??!?? Tuohon pitäisi yhden klikkauksen riittää liki joka kerta.

Joku on suunnitellut nuo sivut joko hallusinogeenejä nauttineena tai sitten ymmärtämättä käyttökokemuksista a) yhtään b) mitään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisi edes päivän ottelut näkyä etusivulla mutta puhelimella kun avaa näkyy perjantain pelit etusivulla. Välissä on kuitenkin jo lauantain ja tämänpäivän kieros pelattu niin mitä tuolla tiedolla tekee.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Liigan sivuilla otteluseurannassa lukee esim näin:

#51 Jesse Koskenkorva (2) 1-0
#57 Arttu Hyry (1) , #23 Julius Hermonen (5)

Mitä nuo suluissa olevat lukemat tarkoittaa?
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Kuinka mones maali tai syöttöpiste tällä kaudella. Koskenkorvan kauden toinen maali ja Hyrylle kauden ensimmäinen syöttöpiste.

Aivan, kattelinkin et meinaako tehopisteitä, mut ne ei täsmännyt ja tuota en hoksannut. Kiitos tiedosta.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mitäpä tähä nyt sanois. Edes noin ei saanu tilastoja sivulle ilman rullausta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210930-171516.jpg
    Screenshot_20210930-171516.jpg
    148,1 KB · kertaa luettu: 364
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös