Se mitä olen Jokisen pressejä tulosten takaa katsonut, niin ainakin minuun on tehnyt vaikutuksen se miten selvästi hän on kuitenkin perillä joukkueensa pelillisistä ongelmista. En ole havainnut mitään sellaista, mikä kertoisi OJ:n menneen vielä ainakaan mihinkään kipsiin ja itsekiellossa elämiseen mikä on valmentajille tuossa tilanteessa hyvin ominaista.
Ongelmakohtien löytäminen on ammatikseen jääkiekkoa harjoittaneelle varmasti helppoa, mutta niiden prosessien luominen joilla ne ongelmat korjataan, vaatiikin sitä ammattitaitoa ja kokemusta. Itsekin olin hyvin skeptinen kun Jokisen soppari Jukureihin paljastettiin ja ainut järkevä oletus oli se että Jokisen mukana tuleva valmennustiimi hoitaa sen "valmennuksen", Jokisen ollessa keulakuva ja johtohahmo, savolainen piällysmies. Ymmärtääkseni OJ tuolla rapakon takana keskittyi lähinnä yksilövalmentamiseen(korjatkaa jos olen väärässä), josta on pitkä matka ihan aikuisten joukkuevalmennukseen.
Tietysti Jokinen tiimeineen voi vielä kääntää kelkan, mutta vähän vaikuttaa siltä että Mikkelissä Toivakka&co sokaistuivat nimistä ja meriiteistä pelaajina(ainakin Jokisen ja Krivokrasovin kohdalla), mikä tosin ei ole harvinaista joukkueurheilussa, valitettavasti.