Liigan siirtohuhut kaudelle 2023–2024

  • 2 104 602
  • 6 107

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Vittuilu on taitolaji.

Siinä on yksi ottelu vähemmän kuin meillä koko liigsvisiitillä. Mutta ikävä pilata hyvä tarina ikävillä faktoilla.

Enpä olisi uskonut pääseväni turkulaisten ihon alle sillä, että kerron heidän voittaneen tarjouskilvan Sportin vastaan pelaajasta. Iso, paha, punainen kyykyttää myös offseasonilla.

No one likes us, we don’t care
Ai, joku muukin on saanut vapaalipun säälipoffeista! Korjataan sitten, että siinä oli yksi playoff-voittopeli enemmän kuin teillä koko liigavisiitillä.

Kyllä Sport on pahasti ihon alla, niinkuin relevanttien liigaseurojen kuuluukin olla. Ja aivan kyykyssä olemme tämän alla nyt kesällä ja syksystä alkaen taas jäällä.
 
R

Rightin Maila

Varmasti on monia syitä miksi joku pelaaja valitsee Tepsin ennen Sportia, kyllähän tänäkin vuonna kausi kesti jopa kolme peliä pidemmälle.

Hassuttelut sikseen. En ole jutellut Lauridsenin kanssa joten en tiedä oliko syynä se, että Turun saaristo on kivempi kuin Raippaluodon, tai se, että Donnan terassi on houkuttelevampi kuin Faros, parempi joukkue vai tilipussi. Sen tiedän faktana, että enemmän Turusta maksetaan kuin Vaasasta.

Varmasti tiedät. Ehkä se Vaasassa muuttuu todeksi, kun sitä tarpeeksi toistaa. Muualla voi olla hiljaisempaa.

Älä huoli, anonyymit tietäjät netissä ei ihon alle pääse. Tosin jos faktan kysyminen ottaa noin koville, niin mikäs siinä.
Ja mitä tulee vittuiluun kauden pituudesta pelien määrällä mitattuna, jos oma joukkue luovuttaa kesken kauden, niin paljon en itse viittisi vittuilla joukkueille, jotka niissä pleijareissa sentään pelasi.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Lauridsen sai Turusta isomman tilin ja sen takia päätyi Turkuun, muuten olisi mennyt Vaasaan. Näin se meni ja näinhän se työelämä toimii.
 

Backster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Flyers, Chelsea
Varmasti tiedät. Ehkä se Vaasassa muuttuu todeksi, kun sitä tarpeeksi toistaa. Muualla voi olla hiljaisempaa.

Älä huoli, anonyymit tietäjät netissä ei ihon alle pääse. Tosin jos faktan kysyminen ottaa noin koville, niin mikäs siinä.
Ja mitä tulee vittuiluun kauden pituudesta pelien määrällä mitattuna, jos oma joukkue luovuttaa kesken kauden, niin paljon en itse viittisi vittuilla joukkueille, jotka niissä pleijareissa sentään pelasi.

Täytyy kyllä Turussa asiat todella huonosti jos itse kuvittelet Sportin maksavan ulkkareille kovempaa palkkaa kuin Tepsin.

Uteliaisuudesta kysyn, että mikähän kysymys mulla on ihon alle mennyt?

Ihan asiallisesti olen vastannut sen perusteella mitä tiedän. Se, että uskotko, on aivan sama minulle. Ne jotka enemmän on mun viestejä lukenut tietää, että ei ole tapana tyhjiä huudella.

Se näistä ”siirtohuhuista”. Laita yksityisviestiä jos haluat jatkaa.
 
R

Rightin Maila

Täytyy kyllä Turussa asiat todella huonosti jos itse kuvittelet Sportin maksavan ulkkareille kovempaa palkkaa kuin Tepsin.

Uteliaisuudesta kysyn, että mikähän kysymys mulla on ihon alle mennyt?

Ihan asiallisesti olen vastannut sen perusteella mitä tiedän. Se, että uskotko, on aivan sama minulle. Ne jotka enemmän on mun viestejä lukenut tietää, että ei ole tapana tyhjiä huudella.

Se näistä ”siirtohuhuista”. Laita yksityisviestiä jos haluat jatkaa.

En ole väittänyt, että Sport maksaisi enemmän ulkkarille kuin TPS. Alunperin kysyin, että onko sulla faktaa, että se raha oli ainut motivaatio mennä Turkuun, kun niin väitit. Todennäköisesti TPS maksaa enemmän, mutta veikkaan, että kokonaisuus ratkaisee enemmän.

Mutta tämä tosiaan tästä. Lauridsen pelaa Turussa, oli sitten syy mikä tahansa. Peace!
 
Lauridsenista edelleen sen verran, että eipä se nyt välttämättä Turussa rahallisesti niin paljon enempää saa. Saattaa siinä painaa sekin, jos tarjotaan sama rahamäärä, niin aika moni varmaan valitsee Turun ja TPS:n ennen kuin Vaasan ja Sportin.

En tiedä miksi tässä keskustelussa on jotenkin negatiivinen kaiku. Tai tulkitsenko omiani? Ei siinä minusta ole mitään väärää, että seura x maksaa paremmin ja siten pelaaja y päätyy seuraan x. Kertoohan se silloin paitsi seuran x maksukyvystä, niin sitä kautta myös vetovoimasta.
 
R

Rightin Maila

En tiedä miksi tässä keskustelussa on jotenkin negatiivinen kaiku. Tai tulkitsenko omiani? Ei siinä minusta ole mitään väärää, että seura x maksaa paremmin ja siten pelaaja y päätyy seuraan x. Kertoohan se silloin paitsi seuran x maksukyvystä, niin sitä kautta myös vetovoimasta.

Ei ollut sellaiseen tarkoitus. Vaan lähinnä tässä tapauksessa tuoda esiin, että jos kaksi seuraa ovat valmiita maksamaan saman rahamäärän Lauridsenille, niin kumman hän valitsee. Eli toisin sanottuna, päätöksessä ei välttämättä aina ole kyse rahasta, vaikka se helppo on siihen aina päätellä.

Ja siis Lauridsen varmaan saa rahaa enemmän Turusta, mutta tuskin se yksin on ollut ratkaiseva tekijä Sportin ja TPS:n välillä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
KalPan omasta osiosta kuullun mukaan ranskalaispakki Jules Boscq on neuvotellut sopimuksesta KalPan kanssa.

Suomeen ainakin lienee tulossa. Ranskan päävalmentajan kommentti:

- Uskon, että hänellä on hyvä tulevaisuus edessään ja hän löytää pelipaikan kenties Suomesta. Se olisi hänen kannaltaan hyvä, sillä hän on omistautunut ja haluaa kehittyä edelleen pelaajana.
 

Aleksi Elorinne jatkanee Rouenissa. Laittanut Instaan kuvan Rouenin ensi kauden CHL-vastustajista parilla hymiöllä.
Niin eikös Elorinne ollut neuvotellut suomalaisjengien kanssa ja ainakin Pelicans pelaa Rouenia vastaan.
 

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuulostaa siltä, että Ville Leskinen pelaisi ensi kaudella Kouvolassa.
Näitä Kookoon hankintoja katosessa pakko ihmetellä että millä
A)Vetovoimalla
B)Rahalla
Näitä hankitaan :D Ihan koko liigankin mittapuulla tuo hyökkäys on kova. Toki maalivahtiosasto on aika heikkoa eikä pakistokaan pärjää kärkijengeille.


Pelaajat alkaneet tajuamaan Kouvolan kauneuden? Olli Salolla joku erityinen vetovoima?
 

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näitä Kookoon hankintoja katosessa pakko ihmetellä että millä
A)Vetovoimalla
B)Rahalla
Näitä hankitaan :D Ihan koko liigankin mittapuulla tuo hyökkäys on kova. Toki maalivahtiosasto on aika heikkoa eikä pakistokaan pärjää kärkijengeille.


Pelaajat alkaneet tajuamaan Kouvolan kauneuden? Olli Salolla joku erityinen vetovoima?
On tainnut olla jo muutaman vuoden ehkä se vetovoimaisin pikkuseura. Hyvä menestys, laadukas rosteri, onnistunut valmennus ja Liigan paras UTJ. Positiivinen kierre ruokkii.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Näitä Kookoon hankintoja katosessa pakko ihmetellä että millä
A)Vetovoimalla
B)Rahalla
Näitä hankitaan :D Ihan koko liigankin mittapuulla tuo hyökkäys on kova. Toki maalivahtiosasto on aika heikkoa eikä pakistokaan pärjää kärkijengeille.


Pelaajat alkaneet tajuamaan Kouvolan kauneuden? Olli Salolla joku erityinen vetovoima?

Maalivahtikaksikko on hyvä, riippuen toki Malikin ensi kauden vireestä hieman - mutta siihen ei kaaduta. Puolustus on todella ohut.

KooKoo teki viimeisellä päättyneellä tilikaudella 900K€ voittoa ja on kuulemma voitollinen kohta julkaistavassakin (pitäisikin olla, kun tuli kasvattikorvauksia reilusti). Ja muutenkin voittoa on tullut 8/10 viimeisimmässä tuloksessa.

Ja kai tuo maine asioidenhoitamisessa pelaajien suuntaan on hyvä sekä ollaan ihan uskottavaa lätkää pelattu. Ei kai siinä kummempia.

Pesosta huhuttiin jo kuukausi sitten tänne, katsotaan nyt, mutta meidän näköinen haku olisi; hakemaan uutta nousua.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuulostaa siltä, että Ville Leskinen pelaisi ensi kaudella Kouvolassa.
Onpa hyvä, että tuokin asia tulee päätökseen. Joko KooKoo maksaa rapsakkaa +200k palkaa tai sitten Leskinen on aidosti oikeasti erikoisen erikoinen kaveri. Ei muutama kymppitonni tunnu missään, kun tarpeeksi suutahtaa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Onpa hyvä, että tuokin asia tulee päätökseen. Joko KooKoo maksaa rapsakkaa +200k palkaa tai sitten Leskinen on aidosti oikeasti erikoisen erikoinen kaveri. Ei muutama kymppitonni tunnu missään, kun tarpeeksi suutahtaa.

Eiköhän saa jotain purkurahaa Kärpiltä ja KooKoo heittää maksimit kehiin, se ei 200K€ tasoa ole - ehkä 150.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän saa jotain purkurahaa Kärpiltä ja KooKoo heittää maksimit kehiin, se ei 200K€ tasoa ole - ehkä 150.
Ei saa purkurahaa Kärpiltä. Täysin Leskisen puolelta tämä sopimuksen purku, johon Kärpät ei tullut esteeksi. Leskinen ottaa mukavasti takkiin, tai sitten KooKoo maksaa sen +200k.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei saa purkurahaa Kärpiltä. Täysin Leskisen puolelta tämä sopimuksen purku, johon Kärpät ei tullut esteeksi. Leskinen ottaa mukavasti takkiin, tai sitten KooKoo maksaa sen +200k.
Meinaat, että Leskinen makselee Kärpille isosti? Jos Leskinen sanoo ettei huvita pellailla Kärpissä, niin joko Kärpät päästää miehen pois tai katselee ennätysvelttoa kyrpää laiturinaan (laitahyökkääjä). Tai ehkä ne liuottaa vesijohtoveteen jotain siellä Oulussa ja Leskinen maksaa päästäkseen pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös