Liigan siirtohuhut kaudelle 2019–2020

  • 1 307 582
  • 2 484

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Liigalla tai varsinkaan muilla seuroilla pitäisi olla mitään sanomista siihen, jos joku seura haluaa kokeilla kannuksiaan kovemmissa sarjoissa?

Kaikki nyt riippuu siitä, mitä on sovittu. 2000-luvun alkupuolella seurat päättivät keskittää yhteisen sarjatoiminnan hallinnon sitä varten perustetulle SM-Liiga oy:lle, jonka osakkeenomistajia olisivat ja ovat seurat itse. Kaiken järjen mukaan - ja Jokereiden maksamasta erorahasta päätellen - seurat ovat osakkassopimuksessa sopineet jonkinlaisesta kilpailukiellosta. Osakassopimuksiin kilpailukieltolausekkeita lyödään hyvinkin loogisesta syystä: pyrkimyksestä suojata yhtiötä, sen toimintaa ja osakkeenomistajia.

Jääkiekon tapaista huippu-urheilua, jossa seurat tarvitsevat toisiaan ottelutapahtumien järjestämiseksi, on hyvin vaikea järjestää järkevällä tavalla ilman laajaa seurojen välistä yhteistyötä. Liigan ja seurojen toiminnan kehittäminen edellyttää sarjaan osallistuvien seurojen välillä vallitsevan tietynlainen varmuus toisten seurojen sitoutuneisuudesta sarjaan.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Haiskahtaa kilometrien päähän joltain paikalliselta Marko Luomalalta, joka on nyt saanut jonkun suoneenvedon.


Näin ollen tarvisi "oman elämän kivenmäen" rinnalleen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Oma tuote parempaan kuntoon olisi paras mahdollinen vastaisku tuolle propagandaliigalle, joka kyllä toistaiseksi on rupliensa kanssa melkoinen vastustaja.

Aikamoinen itsestäänselvyys. Pieniä asioita voi tehdä paremmin, mutta kyllähän merkittävä tuotteen parannus tarvitsisi merkittävästi rahaa lisää. Ilman rahaa on vaikea suuresti viedä hommia eteenpäin nykyisestä. Uudet hallit toki toisivat uutta pöhinää lisää. KHL toimii Liigaan ja moneen muuhun Eurooppalaiseen sarjaan verrattuna täysin epäreiluilla säännöillä, siellä pumpataan rahaa miljoonien eurojen edestä tappioiden kuittaamiseksi. Pääosin muut seurat Euroopassa (ja ihan maailmallakin vaikka NHL:ssä) tekvät itse oman rahansa eikä näiden takana ole mitään namusetiä.

Käsittämätön tilanne, että Suomessa pelaa KHL-seura. Toivottavasti Saksassa, Sveitsissä ja Saksassa pysyisi järki päässä jatkossakin eikä tuo Venäjän sarja pääse jalkautumaan noihin maihin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käsittämätön tilanne, että Suomessa pelaa KHL-seura. Toivottavasti Saksassa, Sveitsissä ja Saksassa pysyisi järki päässä jatkossakin eikä tuo Venäjän sarja pääse jalkautumaan noihin maihin.

Ko. sarjahan on kosiskellut jo varmaan tuhat vuotta seuroja Saksasta, Ruotsista ja Sveitsistä ilman vastakaikua mikä on äärettömän hieno asia. Kun kunnon kiekkomaita ei narrien lisäksi ole mukaan saatu, niin nyttenhän KHL on laajantemussa perinteisiin kiekkoa rakastaviin maihin, kuten Dubai ja Uzbekistan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ilahduttava huomata, että täälläkin ketjussa keskustellaan Jokereista ja KHL:stä. Kehittyäkseen muun Euroopan mukana on löydettävä rahaa. Jokerit löysi rahaa ja sekös katkeroituttaa taas ihmisiä. Meinaatteko että kaikki seurat Euroopassa pyörisivät ilman sponsorirahaa? Esimerkiksi ilman Red Bullin rahoja Saksassa olisi tilanne erilainen jne jne..

------------------------------------------

Albin Lundin haisee Tepsin mieheltä.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knap

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Esimerkiksi ilman ryssien rahoja Jokerit olisi kuopattu ja haudattu.
Niin? Jokerit löysi rahaa ja sekös katkeroituttaa niitä jotka jäävät koko ajan jälkeen Euroopassa. Ilman ryssien rahoja Jokerit olisi samassa remmissä jäämässä jälkeen, eikä kuollut ja haudattu.


No tämä ei tänne kuulu.
Ei niin, mutta aika monta viestiä täälläkin on aiheesta. Hyvä.

Tämä osaltani tästä tässä ketjussa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ilahduttava huomata, että täälläkin ketjussa keskustellaan Jokereista ja KHL:stä.
Ilahduttavaa on myös huomata, että KHL:än puolella seurataan Liigan ketjuja.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse ainakin seuraan, koska olen suuri jääkiekon ystävä ja seuraan melkein kaikkea mahdollista.
Niin. Hyvin pitkälti sama asia. Sen kerran kun joskus kuitenkin on käynyt Jokereiden puolella, niin et ehkä aina anna muille tuota mahdollisuutta, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

No, ehkä se näistä siirtohuhuista.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sen kerran kun joskus kuitenkin on käynyt Jokereiden puolella, niin et ehkä aina anna muille tuota mahdollisuutta, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Itseasiassa en ymmärrä. En ole käsittääkseni hyökännyt koskaan kenenkään kimppuun, vaan toivottanut muidenkin joukkueiden kirjoittajat tervetulleiksi. Tottakai, jos sinne tullaan vain haukkumaan ja naljailemaan, niin saa takaisin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itseasiassa en ymmärrä. En ole käsittääkseni hyökännyt koskaan kenenkään kimppuun, vaan toivottanut muidenkin joukkueiden kirjoittajat tervetulleiksi. Tottakai, jos sinne tullaan vain haukkumaan ja naljailemaan, niin saa takaisin.
Ei tarvitse mennä edes vuotta taaksepäin, kun kirjoittelit esimerkiksi näin. Tuossa mielestäni melko erikoisin sanoin toivotetaan kaikki tervetulleeksi.
Tähän on hyvä laittaa Jatkoaika tauolle. Jatkakaa vain itkemistä sieltä Liigan päästä Jokerien perään meidän ketjuissa. Osoittaa vaan, kuinka te tarvitsette meitä, kun pitää haikailla perään vielä 5-8 vuoden jälkeenkin.
Ja tähän nyt vielä:
Itse ainakin seuraan, koska olen suuri jääkiekon ystävä ja seuraan melkein kaikkea mahdollista.
... Eikä tässäkään tarvitse kauas mennä, kun Liiga ei kiinnostanutkaan. Riippuu ilmeisesti kysyjästä ja ketjusta.
Niinku en nyt seuraa Liigaa ku Jokerit ei pelaa siellä, koska sarjana se ei oo kiinnostava. Sen mukana mennään missä Jokerit menee.

Mutta, nyt oikeasti pahoittelut tämän ketjun OT:sta.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tarvitse mennä edes vuotta taaksepäin, kun kirjoittelit esimerkiksi näin. Tuossa mielestäni melko erikoisin sanoin toivotetaan kaikki tervetulleeksi.
Niin? Luehan noita edellisiä tekstejä ennen tuota lainausta. Kyllä mua laittaa pännimään, että muualta tullaan kertomaan provoilevasti, että mikä on Jokereille parasta ja vähättelemään ja vittuilemaan nykytilanteesta. Kyllä siinä tapauksessa saa takasinkin. Ymmärrät varmaan, jos tulisin HPK-osioon lällättelemään tasaisin väliajoin jostain, niin kyllä se ärsyttäisi siellä.


Eikä tässäkään tarvitse kauas mennä, kun Liiga ei kiinnostanutkaan. Riippuu ilmeisesti kysyjästä ja ketjusta.
Olen myös kirjoittanut tällä kaudella monesti, että seuraan tällä hetkellä Liigaa enemmän kun vuosiin, koska NHL ei jaksa enää sytyttää.

Edit. Nyt lopetan itsekkin tämän lapsellisen offtopic kiistelyn. *virtuaalinen kädenpuristus*
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aikamoinen itsestäänselvyys. Pieniä asioita voi tehdä paremmin, mutta kyllähän merkittävä tuotteen parannus tarvitsisi merkittävästi rahaa lisää. Ilman rahaa on vaikea suuresti viedä hommia eteenpäin nykyisestä. Uudet hallit toki toisivat uutta pöhinää lisää. KHL toimii Liigaan ja moneen muuhun Eurooppalaiseen sarjaan verrattuna täysin epäreiluilla säännöillä, siellä pumpataan rahaa miljoonien eurojen edestä tappioiden kuittaamiseksi. Pääosin muut seurat Euroopassa (ja ihan maailmallakin vaikka NHL:ssä) tekvät itse oman rahansa eikä näiden takana ole mitään namusetiä.

Käsittämätön tilanne, että Suomessa pelaa KHL-seura. Toivottavasti Saksassa, Sveitsissä ja Saksassa pysyisi järki päässä jatkossakin eikä tuo Venäjän sarja pääse jalkautumaan noihin maihin.

Joo ei se noin yksinkertaista ole ja samaa mieltä olen siitä, että ei roistovaltion lonkeroita tarvisi Suomalaiseen tai Eurooppalaiseen jääkiekkoon tarvittaisi KHL:n kautta.

Sen sijaan olen sitä mieltä, että Jokereista saisi siirtyä pelaajia mun puolesta Liigaan kesken kauden. Aika yksinkertaista kuvitella, että tuo liigaseurojen keskenään sopima "sakko" jotenkin laittaisi kapuloita KHL:n rattaisiin. Puhutaan kuitenkin yksittäisistä pelaajista silloin tällöin. Enemmän tuo tosiaan tuntuu Venäjän kaltaisen diktaattorivaltion touhulta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin? Jokerit löysi rahaa ja sekös katkeroituttaa niitä jotka jäävät koko ajan jälkeen Euroopassa. Ilman ryssien rahoja Jokerit olisi samassa remmissä jäämässä jälkeen, eikä kuollut ja haudattu.

En oiken nauramatta pystynyt tätä lukemaan. Miten Eurooppa ja Venäjä liittyvät toisiinsa? Onko likaisen rahan kanssa Putinin mannekiinina oleminen jotenkin ylevämpää, kuin pelata Liigaa kotimaisten sponsorien ja kansan tuella?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Ilahduttava huomata, että täälläkin ketjussa keskustellaan Jokereista ja KHL:stä. Kehittyäkseen muun Euroopan mukana on löydettävä rahaa. Jokerit löysi rahaa ja sekös katkeroituttaa taas ihmisiä. Meinaatteko että kaikki seurat Euroopassa pyörisivät ilman sponsorirahaa? Esimerkiksi ilman Red Bullin rahoja Saksassa olisi tilanne erilainen jne jne..

------------------------------------------

Albin Lundin haisee Tepsin mieheltä.

Juu, ainoa syy on katkeruus. Jep.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Joo ei se noin yksinkertaista ole ja samaa mieltä olen siitä, että ei roistovaltion lonkeroita tarvisi Suomalaiseen tai Eurooppalaiseen jääkiekkoon tarvittaisi KHL:n kautta.

Sen sijaan olen sitä mieltä, että Jokereista saisi siirtyä pelaajia mun puolesta Liigaan kesken kauden. Aika yksinkertaista kuvitella, että tuo liigaseurojen keskenään sopima "sakko" jotenkin laittaisi kapuloita KHL:n rattaisiin. Puhutaan kuitenkin yksittäisistä pelaajista silloin tällöin. Enemmän tuo tosiaan tuntuu Venäjän kaltaisen diktaattorivaltion touhulta.


Boldasin. Joten sopii kuin nenä päähän edes "keskisormena" siihen suuntaan takaisin.. Itse taas ymmärrän hyvin mistä tuo tulee, eikä haittaa pätkääkään että sellainen on. Hyvä vain.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ja ainoa jotka tästä kärsivät ovat muutama suomalainen jääkiekkoilija.

Voi ei. Itseä ei kyllä tippaakaan liikuta "kärsiikö" joku suomalainen pelaaja joka saa Jokereista potkut, eiköhän sieltä ihan ok kipurahat tule kuitenkin ja on täysin oma valinta lähteä Jokereihin, jokainen on tietoinen tuosta kuitenkin. Thats it.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
En ole moderaattori mutta luulin tulleeni lukemaan siirtohuhuja enkä seuraamaan munan mittailua trash talkilla.

Aiheeseen: Kalpan tj Saksman sano viikonloppuna että vahvistus tulossa. Pitemmällä aikavälillä kaksi. Huhuissa toivotaan Maionea ja pelätään Janne Jalasvaaraa. Vähän näkökulmasta riippuen.
Toivotaan, että VAHVISTUKSIA olis tulossa. Toivottavasti tosin lähteesi siitä, että Kiiskisellä on sopimus Kalpan kassakaapissa ei ollut Saksman.

Onhan tosin mahdollisista hankinnoista sen tarkemmin nimiä heittelemättä helpompi nyttemmin huhuilla, kun esm. Gröndahl poistettiin eikä muutenkaan putkeen mennyt täysin. Tainnut jossain mediassakin olla toki, että verkkoja vesillä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös