Liigan siirtohuhut kaudella 2021–2022

  • 1 408 492
  • 3 636

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samuel Jukuri olisi kiva nähdä Jukureiden maalivahtina.
Johtuu varmaan vihjailevasta sukunimestä, mutta olen aina pitänyt Jukuria Jukureiden kasvattina. Ihmetys oli melkoinen, kun Lukkohuhujen yhteydessä tarkistin tilanteen ja hän paljastuikin Kärppien junioriksi.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Johtuu varmaan vihjailevasta sukunimestä, mutta olen aina pitänyt Jukuria Jukureiden kasvattina. Ihmetys oli melkoinen, kun Lukkohuhujen yhteydessä tarkistin tilanteen ja hän paljastuikin Kärppien junioriksi.
No Lukko on tässä vuosien saatossa tuottanut aika kovia veskoja, että ei ihme jos Jukuri on valinnut Rauman oman uran kannalta.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kähkönen ja Lehtinen? Melkoista ryöpytystä on kyllä. Jättäisivät jotain meille muillekkin!
Kuinka kauas haluat että luetellaan? ;)
Vehanen, Tarkki x 2, Engren, Raanta, Setänen, Lehtinen... Toki voidaan Kähkönenkin tuohon ottaa jos haluat. Ihan hyvin näitä vähintään Liiga-tason veskoja Raumalta on tullut ja tosiaan näitä on kyllä ryssitty muualle vielä n. 10-vuotta sitten ihan huolella.

Jos nyt jotain ketjun aiheeseen, niin miten mahtaa Oskari Setäsen käydä? Tavoite on ollut ulkomaat, mutta noinkohan riittää näytöt SHL:aan tai DEL:iin, saati Sveitsiin tai Venäjälle? Allsvenskan voisi varmaan sitten olla todennäköisin vaihtoehto, jos ulkomaat tosiaan on suuntana. Liigassakaan ei ole montaa paikkaa enää vapaana. JYP, KooKoo, Jukurit, KalPa, Pelicans? Lahdessa voisi olla hyvä tandemi Patrikaiselle.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuinka kauas haluat että luetellaan? ;)
Vehanen, Tarkki x 2, Engren, Raanta, Setänen, Lehtinen... Toki voidaan Kähkönenkin tuohon ottaa jos haluat. Ihan hyvin näitä vähintään Liiga-tason veskoja Raumalta on tullut ja tosiaan näitä on kyllä ryssitty muualle vielä n. 10-vuotta sitten ihan huolella.

Jos nyt jotain ketjun aiheeseen, niin miten mahtaa Oskari Setäsen käydä? Tavoite on ollut ulkomaat, mutta noinkohan riittää näytöt SHL:aan tai DEL:iin, saati Sveitsiin tai Venäjälle? Allsvenskan voisi varmaan sitten olla todennäköisin vaihtoehto, jos ulkomaat tosiaan on suuntana. Liigassakaan ei ole montaa paikkaa enää vapaana. JYP, KooKoo, Jukurit, KalPa, Pelicans? Lahdessa voisi olla hyvä tandemi Patrikaiselle.
Itse olen sitä mieltä, ettei kyllä riitä välttämättä SHL:ään. Aina olen toivonut, että Setänen alottaa Ässiä vastaan, koska Lehtinen on paljon parempi maalivahti.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen sitä mieltä, ettei kyllä riitä välttämättä SHL:ään. Aina olen toivonut, että Setänen alottaa Ässiä vastaan, koska Lehtinen on paljon parempi maalivahti.
Joo, samaa on tullut pohdittua, että näytöt ei kyllä välttämättä riitä Liigaa kovempiin sarjoihin Setäsellä, vaikka viimeisen kolmen kauden aikana onkin kehittynyt. Voihan se toki olla että Setäselle tehdään vielä jatkot, jos Lehtinen lähteen koittamaan onneaan tarunhohtoiseen. Liigassakin taitaa alkaa olla maalivahtien paikat jo täytetty. Mahtoikohan Laurikainen sanoa tehdessään jatkot HPK:n kanssa, että muita vaihtoehtoja ei edes ollut jäljellä, vai tarkoittikohan kuluvaa kautta?
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Itse olen sitä mieltä, ettei kyllä riitä välttämättä SHL:ään. Aina olen toivonut, että Setänen alottaa Ässiä vastaan, koska Lehtinen on paljon parempi maalivahti.
Setänen otti tässä Setänen-Lehtinen tandemi aikana kyllä ulkomuistista aika ison prosentin peleistä Ässiä vastaan. Tiedä sitten mistä johtui.

Luulen myös, että tämä näyttö vuosi jäi Setäseltä hieman piippuun. Mielenkiintoista nähdä kuinka käy.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, samaa on tullut pohdittua, että näytöt ei kyllä välttämättä riitä Liigaa kovempiin sarjoihin Setäsellä, vaikka viimeisen kolmen kauden aikana onkin kehittynyt. Voihan se toki olla että Setäselle tehdään vielä jatkot, jos Lehtinen lähteen koittamaan onneaan tarunhohtoiseen. Liigassakin taitaa alkaa olla maalivahtien paikat jo täytetty. Mahtoikohan Laurikainen sanoa tehdessään jatkot HPK:n kanssa, että muita vaihtoehtoja ei edes ollut jäljellä, vai tarkoittikohan kuluvaa kautta?
Atte Engrenin nimeä myös huhuiltu Lehtisen aisapariksi ensi kaudeksi. Tuolla aiemmin vähän enemmän asiaa avasinkin.
 
On muuten mielenkiintoista seurata Saarijärven ja Lehtisen tilannetta, jos ensi kaudella liigassa pelaavat ovat kyllä pelipaikkojensa aivan top3 pelaajia.
Molemmilla sopimus Lukon kanssa ensi kaudesta, eli NHL tai Lukko molemmilla ainoina vaihtoehtoina.

Kummallakaan ei ulkomaan optiota sopimuksessaan vai?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohan ei tarkoita, ettäkö ulkomaanoptiota ei olisi. Joku KHL-seura heidät haluaa, niin edes Kalle ei sitä enää estä.

Ei ole optioita. Ainoastaan Hakulisella on sopimuksessaan pelaajan oma optio ulkomaille. Muilla pelaajilla on joko Lukon oma optio taikka sitten suora pidempi sopimus.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Liigassakin taitaa alkaa olla maalivahtien paikat jo täytetty. Mahtoikohan Laurikainen sanoa tehdessään jatkot HPK:n kanssa, että muita vaihtoehtoja ei edes ollut jäljellä, vai tarkoittikohan kuluvaa kautta?

-tarkotti varmaan nimenomaan tätä 2020-21 kautta. Ensisijainen tavoite tais Edillä olla viime kauden päätteeks ulkomaille lähtö mutta Korona sotki suunnitelmat. Fiksuna pelaajana päätti sitten jäädä Suomeen kun varteenotettavia vaihtoehtoja oli vähän.
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Ilveshän yritti saada Jukuria siirtorajalla, mutta Jokerit eivät päästäneet pois.

Hyvä kehittyvä molari. Olisi kelvannut Ilvekseenkin.
Siellä kun oli 2 rikkoontumis herkkää molaria entuudestaan, ni ei haluttu ainoasta ehjästä luopua! Lopulta vanha sanonta ei kaksi ilman kolmatta piti paikkansa, kun Jukuri reväytti nivusensa torjuntatilanteessa KiVa:n pleijareissa.

Toivottavasti Samuel saa kunnon näyttöpaikan liigassa, on sen ansainnut.
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei ole optioita. Ainoastaan Hakulisella on sopimuksessaan pelaajan oma optio ulkomaille. Muilla pelaajilla on joko Lukon oma optio taikka sitten suora pidempi sopimus.
Tietenkin kaikilla on se NHL-pykälä sopimuksessa olemassa, koska se tulee vakiona. Muur ulkomaanpykälät voi olla noin kuten laitoit.
 

Hexa

Jäsen
Se on nähdäkseni juuri päinvastoin. Ei ole varausta, niin saa neuvotella kaikkien 32 NHL-joukkueen kanssa eli vähän paremmat pelimerkit kun varauksella johonkin organisaatioon sidotuilla pelaajilla.
Silloin pitää vaan olla todella hyvä myös ja herättää seurojen kiinnostus omilla esityksillä ja tilastoilla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
18-vuotias Färjestadin pakki Leo Lööf siirtyy Liigaan ensi kaudeksi. Tämä veijarihan rupesi kaksoisveljensä tavoin seuraamaan Ilvestä pari viikkoa sitten IG:ssä.

Leo Leijona (juujuu) Ilvekseen. Tämä on aika no brainer.

Tuossa aiemmin kun ollut puhetta Tuppuraisen ja Immosen tulosta Jukureihin, niin sen verran varmistusta tuli tänään että ainakin ura JYPissä on tullut päätökseen.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Leo Leijona (juujuu) Ilvekseen. Tämä on aika no brainer.

Tuossa aiemmin kun ollut puhetta Tuppuraisen ja Immosen tulosta Jukureihin, niin sen verran varmistusta tuli tänään että ainakin ura JYPissä on tullut päätökseen.

Kyllä se varmaa on että Jukureihin herrojen tie vie. Yllätyin itsekin kun sain asiasta varmistuksen.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Perinteinen IG-stalkkaus tuo Lukkoon jälleen kerran Pohjois-Amerikasta uutta sentteriä.

Melkoinen ryöstö jos pitää paikkaansa. Voi olla, että muuaallakin Euroopassa on ottajia..
 
Puolan liigassa pelaava Semyon Babintsev on alkanut seuraamaan Jukureita Instagramissa.

Puolan liigassa 5 peliin 0+0 että en tiiä voiko siirtyä liigaan vai seuraako muuten vaan
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Perinteinen IG-stalkkaus tuo Lukkoon jälleen kerran Pohjois-Amerikasta uutta sentteriä.

Näyttää hyvältä haulta tilastoja kattomalla ku en oo peliäkään nähnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös