Tosin mitäpä tässä lässyttämään. Selväähän se on, että meillä priorisoidaan urheilun edelle kaljamyynti ja IFK:n saaminen pikkukyliin viikonlopuiksi vetämään halleja täyteen.
Tätä se on kun asioista päättävät eivät ymmärrä mitään muuta kuin numeroita, joiden perässä on euron merkki. Kaljanmyyntiä on helppo mitata, mutta yhden pelin merkityksellisyyttä katsojalle ei. Kaljanmyynti kasvattaa lukua euromerkin edessä, pelin merkityksellisyys on jotain mitä ei voi ymmärtää. Ei ole vaikea arvata kumman kasvattamiseen keskitytään.
Kuluttajat toimivat aivan samalla tavalla. Kun jonkun asian merkitystä ei ymmärretä, se muuttuu merkityksettömäksi.
Sarjataulukko jossa on eri määrä pelejä pelattuna aiheuttaa sen, että yksittäisten pelien tuloksen merkitys ei konkretisoidu katsojalle. Ongelma korostuu kun runkosarjan yksittäiset pelit ovat muutenkin jo varsin merkityksettömiä suuren ottelumäärän takia. Moni empii lähtisikö katsomaan peliä mutta jää kotiin, koska juuri se tämän päivän peli ei tunnu erityisen kiinnostavalta ja koska ehkä joskus toiste olisi sopivampi hetki. Totuus on kuitenkin se, että jos et lähde peliin tänään, niin tuskin lähdet huomennakaan.
Päätöksenteossa on tärkeää ottaa huomioon myös ne asiat, joiden vaikutusta ei pystytä numeerisesti arvioimaan. Otteluohjelmalla on suuri vaikutus siihen, koetaanko yksittäinen jääkiekkopeli merkitykselliseksi vai ei. Ihmiset eivät ole koneita, vaan kaipaavat elämäänsä merkityksellisyyttä ja ovat valmiita maksamaan siitä.