Coloradon susi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Motin sai itse teosta 5 peliä, ei suinkaan yhdeksää. Loput 4 tuli uusijalisänä eli rangaistusta arvioitaessa sitä ei sinänsä tule huomioida verratessa vaikkapa muihin tekoihin. Liigan sääntöjen mukaan 5 on minimi päähän kohdistuneesta taklauksesta joten ei tässä kovin pahasti metsään mennä tuomion kanssa.Mun mielestä tässä keskustelussa Motinin PÄÄHÄNKOHDITUNEESTA-taklauksesta on vähän liikaa kekusteltu itse taklauksesta ja liian vahän rangaistuksesta. Mitä pitää tehdä saadakseen 9 peliä siis listatkaa nyt rinastettavat teot. Poikkari polven sivuun sitä ei ole siitä on jo kaksi esimerkkiä. Mikä sitten on vastaava rike vai onko tämä yliampuvaa.
Omasta mielestä kokonaisuutena kova kakku, mutta sehän johtuu vain ja ainoastaan siitä ettei vähempää voi antaa. Uusijalisän loikkaaminen kahden pelin hyppäyksin on liian paljon, varsinkin automaattisesti. Näissä riittäisi 1-2-3 ja näin edelleen.
Taklattavan vastuu rangaistusta määriteltäessä ilman varsinaista sääntöä tuottaa parranpärinää jokaikinen kerta, mutta kyllä sekin pitäisi ottaa näissä huomioon. Ei Jämsen tuota tilannetta pelaa missään nimessä kuten kuuluisi.
Yhtä kaikki, Motin osuu tilanteessa päähän ja tuomio on siinä mielessä linjassa sääntökirjan kanssa.