Liigan kurinpitopäätökset kaudella 2021–2022

  • 202 757
  • 1 546

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Bourken tapausta ei kukaan tuomareista nähnyt ja näin ollen jäähyä ei olisi pitänyt antaa noin raa'asti myöhässä. Bourkehan yritti suorittaa vanhaa kunnon kahvausta, mutta hutihan se meni
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Pari kärppäkannattajaa puolustaa ja edustaa näköjään taas.

No mitä tuossa tapahtuu: Täysin kiekotonta miestä vitoskorin kanukki vetää viikate/heinämies tyylillä täysillä jalkojen väliin kasseille. Ihan vatun sama tekeekö tuon kivesten murskaamisen mailan kärjellä vai varrella. Ulos kerran kerrasta.
Kuvailemasi tapahtuma ei sinänsä kuvaile tapahtunutta ollenkaan. Lähinnä tuo ”täysillä” ja viikate/heinämies-tyyli. Yrittänee tuossa nostaa mailaa joka lipsahtaa kyllä alakertaan. 5+20 ei olisi ollut väärä tuomio, mutta vaikea tuomareiden on viheltää näkemättä isoa rangaistusta.

Silläkään ei ole mielestäni merkitystä onko rikkeen tekijä Crosby vai ”vitoskorin kanukki”.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari kärppäkannattajaa puolustaa ja edustaa näköjään taas.

No mitä tuossa tapahtuu: Täysin kiekotonta miestä vitoskorin kanukki vetää viikate/heinämies tyylillä täysillä jalkojen väliin kasseille. Ihan vatun sama tekeekö tuon kivesten murskaamisen mailan kärjellä vai varrella. Ulos kerran kerrasta.

Olisihan siitä kuulunut ulosajon viheltää, mutta jos asia esitetään täällä ketjussa niin, että joku keihästetään munattomaksi, niin odotin jotain vähän rajumpaa. Aina ei jaksa asiallisesti vastata tuommoisiin itkun sekaisiin purkauksiin.

Tilanteessahan oli huolimattomasti pelattu tilanne jossa mailan varsi osui suoraan kasseille ja oikea tuomio olisi ulosajo. Siinä ei tapahtunut mitään sen erikoisempaa, eikä mitään pelikiellon arvoista.
 

Rocco

Jäsen
A. Ei ollut keihästäminen
B. Ei osunut nyyteille

2 min ihan ok rangaistus huitomisesta.

Outoa tässä oli se, että tuomarit puhalsi kahden minuutin rangaistuksen puoli minuuttia pelin jatkumisen jälkeen, kun huomasivat sportin pelaajan pitelevän kassejaan nurkassa?
Pelkkä yritys on aina 5+20, jos laittaa mailan vastustajan haaroihin ja nostaa kohti haaroväliä.

"B. Ei osunut nyyteille"

"...kun huomasivat sportin pelaajan pitelevän kassejaan nurkassa?"


Eli osuiko se vai ei? (Taisi osua)
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Pelicansin Aleks Haataselle kahden ottelun pelikielto Omaan silmään tuo näytti kyllä enemmän epäonnekkaalta jalkojen yhteenosumiselta epäonnistuneen taklauksen myötä kuin polvitaklaukselta, mutta kai tuo nyt sitten kahden pelin arvoinen teko on kerta siellä on näin videolta kelattu.
Nenonen sai saman kaksi peliä tilanteesta jonka kurinpitokin perusteluissaan katsoi vahingoksi. Kai tuo sitten linjassa on.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Haatasen rangaistus ihan linjassa ja odotettu. Tyhmää oli se ettei edes yrittänyt vetää jalkaa pois, vaikkakin Simontaival yritti ehtiä alta pois ja tilanne tuli nopeasti, mutta näyttää muutenkin siltä että taklaus menee ohi.
Tuomio meni linjan mukaan ja ihan oikein.

Eteenpäin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
TPS:n Jack Rodewald on tänään väliaikaisessa pelikiellossa ts. kakkua on tiedossa.



Mistähän mahtanee johtua, ettei Sampo & jengi ehdi käsittelemään näitä yhden päivän aikana.
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mistähän mahtanee johtua, ettei Sampo & jengi ehdi käsittelemään näitä yhden päivän aikana.
Liekkö käsittelijät päivätöissä muualla ja kattovat sitten tiettyinä päivinä?
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Hyi saatana. Mikäköhän oli tuossa järki?

Mä oon varmaan vaan sokea kun en oikeasti nää tossa oikeastaan edes taklausta. Hyvä kun kontaktin erotan. En tiedä onko se tuo kuvakulma mikä mua hämää, mutta tosi vaikea itselle olisi tosta viisi peliä lyödä kieltoa Laaksolle, mutta en enää usko edes omia silmiäni, kun tuo on joka puolella somessakin ihan laajalti todettu "törkeäksi kolaukseksi."

Täytynee mennä itse johki aivopesuun ja optikolle heti maanantaina, mutta varmistaisin vielä, onko tämä palstatotuudellakin 5 pelin arvoinen päähän kohdistunut?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Todella outo tilanne tuo Laakson tapaus. Näyttää siltä, että Laakso huomaa sivusilmällä Virtasen ja valmistautuu törmäykseen kevyellä vastataklauksella. Taklausliike on selvä, mutta täysin puhdas, vaikkakin toki kiekottomaan pelaajaan. Ikävä lopputulos tässä taisi olla suurin syy pelikieltoon.

Tahallista pääosumaa tuosta ei saa mitenkään, mutta päähän se toki silti osuu.

En tykkää siitä, että rangotaan lähes yksinomaan seurauksen perusteella, joten en oikein tykkää tästä rangaistuksestakaan. Ei tuo silti oikeusmurha ole.
 

PäätyynAsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä oon varmaan vaan sokea kun en oikeasti nää tossa oikeastaan edes taklausta. Hyvä kun kontaktin erotan. En tiedä onko se tuo kuvakulma mikä mua hämää,

Täytynee mennä itse johki aivopesuun ja optikolle heti maanantaina, mutta varmistaisin vielä, onko tämä palstatotuudellakin 5 pelin arvoinen päähän kohdistunut?
Täysin samat ajatukset täällä. Näin/luulin ensin, että Laakso tökkää tahallaan mailan tupella Virtasta naamaan. Se olisi ollut hyvä syy 5 matsin penaltille.

Jonkunlainen paniikkireaktio iskee kun näkee sivusilmällä, että iso äijä vyöryy kohti?
Osuuhan se päähän ja kiekoton tilanne on joo, mutta voisivat kurinpitoveljet ottaa huomioon myös tahattomuuden todennäköisyyden rankaisussa.
 

Salama85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pari kertaa katsoin videon ja ensimmäinen ajatus oli, että 5 peliä oli jopa liian vähän. En tiedä, mitä Laakso ajatteli, mutta tuo kyynärpään heilautus täysin pelitilanteen ulkopuolella kiekottomana liikkuvan pelaajaan, joka ei voi odottaa tilanteessa kyseistä kontaktia, on Laaksolta vastuutonta ja typerää tekemistä.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitähän helvettiä Laakso oikein ajatteli tuossa? Ihan ansaittu pelikielto, ei pelin ulkopuolella voi kolauttaa toista päähän, vaikka kontakti olisikin "melko pieni". Ja ei tuo mitenkään voinut olla vahinko, kun käsi liikkui takaviistoon luonnottomasti.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Mitähän helvettiä Laakso oikein ajatteli tuossa? Ihan ansaittu pelikielto, ei pelin ulkopuolella voi kolauttaa toista päähän, vaikka kontakti olisikin "melko pieni". Ja ei tuo mitenkään voinut olla vahinko, kun käsi liikkui takaviistoon luonnottomasti.

Ei tuo kontakti ihan pieni ollut, kun Jonne on maannut tuon jälkeen kotona pimeässä huoneessa.
 

Sedrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Taklausliike on selvä, mutta täysin puhdas, vaikkakin toki kiekottomaan pelaajaan. Ikävä lopputulos tässä taisi olla suurin syy pelikieltoon.

Tahallista pääosumaa tuosta ei saa mitenkään, mutta päähän se toki silti osuu.
Jotenkin mä olen kuvitellut, että naamaan osuva kyynärpää (vai mailan tuppi?) Ei voi olla puhdas taklaus. Varsinkaan, kun vastaanottava pelaaja hädintuskin selvityy vaihtoon ja pysyy tajuissaan penkillä. Voimaa on käytetty siinä määrin, että osuman on täytynyt olla melko kova.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin mä olen kuvitellut, että naamaan osuva kyynärpää (vai mailan tuppi?) Ei voi olla puhdas taklaus. Varsinkaan, kun vastaanottava pelaaja hädintuskin selvityy vaihtoon ja pysyy tajuissaan penkillä. Voimaa on käytetty siinä määrin, että osuman on täytynyt olla melko kova.
Olen katsonut uusinnan parikymmentä kertaa, enkä näe siinä selkeää kyynärpään tai mailan tupen osumaa, vaan näyttää siltä, että olkapää osuisi päähän. Kyynärpää ei ainakaan erityisesti nouse ennen osumaa, vaikka osuman jälkeen käsi vähän nouseekin.

Voin toki edelleen nähdä väärin, ei siinä mitään. Jos näen väärin, niin käsi pystyyn virheen merkiksi.
 

Radiomäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans...ja aiemmat Kiekkoreippaan jälkeläiset
Kummallinen tilanne. Ei näytä kovalta eikä pahalta. Ennemmin näyttää pelin ulkopuoliselta "rottailulta". Jos vähän tuuppisi sääntöjen rajamailla ja pääsisi ihon alle. Tällaista on vähän joka pelissä ja aika usein tuottaa toivottua tulostakin. Nyt vain kopsahtaa olkapää suoraan kupoliin ja pelikielto aivan oikein.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös