Liigan kurinpitopäätökset 2015–2016

  • 469 266
  • 3 251

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Tässä ollaan asian ytimessä. Eihän muuten kukaan yksinkertaisesti voi OLLA eri mieltä ellei ole kaunoja jostain menneistä tapahtumista. Uskokaa jo Kärppien fanit ovat aina oikeassa ja jos joku muuta väittää hänellä kaunaa jostakin.
Voiko enää olla yhtään ylimielisempi?
Pyydän teitä ystävällisesti katsomaan vaikka edelliset kaksi sivua. Katso mielipiteitä. Kovasti ne on vain nämä pari sekä SaiPan, että Tapparan fania jotka puhuu ikävää sävyyn mustamaalaamalla. Edelläkin mm. Lukko ja Ilves -fanit ovat kovasti eri mieltä teidän kanssa. Puhumattakaan heidän äänensävystä. Hyvä Battle Ankka, jos teillä ei ole mitään Kärppiä vastaan, niin miksi puhutte jatkuvasti halventavaan sävyyn? Ja miksi te mustamaalatte koko ajan Kärppäfaneja? Niin minä kuin moni muukin olemme todenneet että rangaistukset olivat ylimitoitettuja hiukan ja Aittokallion olisi käytösjäähy pitänyt antaa. Haluaisin vielä korostaa, että tälle minun viestille saa pohjan jos olet lukenut pari aikaisempaa viestiäni. Minusta kaikkien olisi mukavempi lukea tätä palstaa, jos tuo vihamielinen asenne saataisiin pois. Noh, tiedänhän minä että se on mahdotonta
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Meillähän ei ole mitään hätää. Olemme tällä kaudella nousseet jopa tuomarien suosikeiksi. Niin vähän on jäähyjä tullut. Ja se näkyy myös viheltämättä jääneissä tilanteissa. Jos pelaat siististi ja käyttäydyt asiallisesti, niin pillipiiparit palkitsevat. Jos molemmat mallioppilaat finaaliin asti pääsevät, niin tuomaripeli ei sitä ratkaise.
Tässähän tämä, eikä tuomarit HIFKiä suosi. Yleensä se parempi joukkue ja kumpi pitää enemmän kiekkoa saa vähemmän jäähyjä. Ja teille tiedoksi jotka ette ymmärtäneet niin tässä sarjassa se on Kärpät. Ei tuomarit tätä ratkaise.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näinpä. Sieltä vain katsomosta kentälle tuomareita jututtamaan. Vai miten ajattelit nettikirjoittajien vaikuttavan tuomareiden jutteluhalukkuuteen Selinin kanssa?
Ymmärrätkö tahallaan väärin. Kuka tässä faneista on puhunut. "Me"tarkoittaa vaan kaikkia osatekijöitä, joihin kuuluu fanitkin. Selin voi hioa keskustelutaitojaan, koska on päivänselvää, ettei ainakaan tuomarit jaksa jatkuvaa vittuilua kuunnella.TPS voisi keskittyä olennaiseen, eli ite pelaamiseen.

Ymmärrän täällä senkin, miten moni Tapparafani hyökkää Kärppiä vastaan. Mut ei hoppee oo häppee.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Pyydän teitä ystävällisesti katsomaan vaikka edelliset kaksi sivua. Katso mielipiteitä. Kovasti ne on vain nämä pari sekä SaiPan, että Tapparan fania jotka puhuu ikävää sävyyn mustamaalaamalla. Edelläkin mm. Lukko ja Ilves -fanit ovat kovasti eri mieltä teidän kanssa. Puhumattakaan heidän äänensävystä. Hyvä Battle Ankka, jos teillä ei ole mitään Kärppiä vastaan, niin miksi puhutte jatkuvasti halventavaan sävyyn? Ja miksi te mustamaalatte koko ajan Kärppäfaneja? Niin minä kuin moni muukin olemme todenneet että rangaistukset olivat ylimitoitettuja hiukan ja Aittokallion olisi käytösjäähy pitänyt antaa. Haluaisin vielä korostaa, että tälle minun viestille saa pohjan jos olet lukenut pari aikaisempaa viestiäni. Minusta kaikkien olisi mukavempi lukea tätä palstaa, jos tuo vihamielinen asenne saataisiin pois. Noh, tiedänhän minä että se on mahdotonta
Nyt jos koskaan olisi Kärppävihamielisyys pois palstalta -adressin paikka, jospa se auttaisi.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Pyydän teitä ystävällisesti katsomaan vaikka edelliset kaksi sivua. Katso mielipiteitä. Kovasti ne on vain nämä pari sekä SaiPan, että Tapparan fania jotka puhuu ikävää sävyyn mustamaalaamalla. Edelläkin mm. Lukko ja Ilves -fanit ovat kovasti eri mieltä teidän kanssa. Puhumattakaan heidän äänensävystä. Hyvä Battle Ankka, jos teillä ei ole mitään Kärppiä vastaan, niin miksi puhutte jatkuvasti halventavaan sävyyn? Ja miksi te mustamaalatte koko ajan Kärppäfaneja? Niin minä kuin moni muukin olemme todenneet että rangaistukset olivat ylimitoitettuja hiukan ja Aittokallion olisi käytösjäähy pitänyt antaa. Haluaisin vielä korostaa, että tälle minun viestille saa pohjan jos olet lukenut pari aikaisempaa viestiäni. Minusta kaikkien olisi mukavempi lukea tätä palstaa, jos tuo vihamielinen asenne saataisiin pois. Noh, tiedänhän minä että se on mahdotonta


Ei se ole sattumaa, että Kärppiä jatkoajan keskustelupalstalla eniten arvostelee Tapparan ja SaiPan fanit. Heillä nyt on vain eniten ikäviä kokemuksia Kärpistä.

. On nähty monta kertaa aiemminkin, että joidenkin SaiPa-kannattajien hampaankoloon jäi yllättävänkin paljon siitä, että Kärpät kuppasi teiltä miehiä.

Ei helvetti.. :D Näkee kilometrin päähän, et tällä kaverilla on jäänyt kohtuuttomat kaunat parin viime vuoden alistuksista.

Sinun teksteistäsi saa vaikutelman, että vihaat kärppiä yli kaiken ja varsinkin Kukkosta.

En jaksa alkaa perkaamaan kaikkia tilanteita läpi, lähinnä siksi että täällä on vaihteeksi asianosaisten leirien lisäksi kaiken maailman omatoimisesti objektiiviseksi julistautuneita lasikaapissa olevia kärppävihaajia pätemässä ja jauhamassa paskaa kullaksi (ja kyllä, myös osa meidän porukasta vetää värilasit päässä). .

Tuossa muutama poiminta tältä ja edelliseltä sivulta ainoastaan.

Ps. Huomaatko mitään kaavaa....?
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Tuossa muutama poiminta tältä ja edelliseltä sivulta ainoastaan.
Eieieieiei. Ymmärsitkö nyt tahalleen väärin vai yrititkö edes? Tarkoitin muiden kuin TPS ja Kärppäfanien kommentteja. Ei siellä muut hyökkää samallalailla ku mainitsemani käyttäjät. Noissa lainaamassasi kohdissahan ei edes arvosteltu toista seuraa eli mikähän tuolla nyt oli edes tarkoitus?
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Hyvä Battle Ankka, jos teillä ei ole mitään Kärppiä vastaan, niin miksi puhutte jatkuvasti halventavaan sävyyn? Ja miksi te mustamaalatte koko ajan Kärppäfaneja?
Muutamaa tarkennusta kaipaisin boldattuihin kohtiin (omat boldaukset). Voisitteko ystävällisesti kaivaa vaikka... no sanotaanko 5 viestiä joissa halveeraan ja mustamaalaan Kärppiä/sen faneja. Kun noin reteesti rupesit yleistämään.

Kiitos.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
niin etenkin teiltä em kolmikolta tulee niin vahvoin kärppä-antipatioin varusteltua argumentointia, että alkaa olla raskasta luettavaa.

Millä Kärpät antipatialla tässä kukaan on liikkeellä? Mulla ei ole mitään "Kärpät" -antipatiaa, ei ole koskaan ollutkaan. Ei ole myöskään mitään TPS -sympatiaa. Mun mielestä siellä tuli mm. Aittokalliolta parissa pelissä ylilyöntejä ja Rajaniemeltä kanssa, mutta niistä ei rankaistu mitenkään, joka on mun mielestä VÄÄRIN.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Muutamaa tarkennusta kaipaisin boldattuihin kohtiin (omat boldaukset). Voisitteko ystävällisesti kaivaa vaikka... no sanotaanko 5 viestiä joissa halveeraan ja mustamaalaan Kärppiä/sen faneja. Kun noin reteesti rupesit yleistämään.

Kiitos.
Pahoittelut, en mikään taitava elektroniikkalaitteilla ole ja kännykältä kirjoittelen niin vaikeaksi menee tuo lainaaminen. Jokatapauksessa tuossa yllähän te väititte Kärppäfaneja erittäin ylimielisiksi, koska ovat eri mieltä teidän kanssanne. Noh, pääsääntöisesti Kärppäfaneilta on tullut asiallisia vastauksia ja argumentointia, kun taas mainitsemillani joukkueiden faneilla ei niinkään. Vastaavasti kummasti taas esim. Lukko- ja Ilves -faneilta on tullut asiallista kommentointia ketjuun. Etkö oikeasti huomaa eroa?
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ilkka Pikkarainen tekee tuttavuutta Kärppien vaihtoaition kanssa | Ruutu

Ja tuossa se pyytämäsi videomateriaali siitä, kun Aittokallio osallistuu peliin vaihtoaitiosta.

Ehkä sadannen kerran, tuosta ei voi kukaan satavarmasti sanoa että mitä siinä tilanteessa oikeasti tapahtuu.
Eli vähissä on faktat, yhdestä suurimmasta itkusta koko ottelusarjassa :D

JOS, Aittokallio ko. tilanteessa löi, niin toki olisi jäähyä pitänyt tulla. Mutta kun ei vain nyt koko tilanne näy, niin joku voisi sanoa et noukänduu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta tuomiot menivät täysin oikein.

Moision yksipuolinen riehuminen vertautuu lähinnä SBA - Peltonen tapaukseen, ei yhtä raju, mutta yhtä yksipuolinen. Minusta tämän tyylisistä tempauksista pitää aina palkita kunnolla.

Kärppien maalivahdin reaktio oli ymmärrettävä, kuten myös Virtasen, ei lisärangaistuksia.

Tämän jälkeen TPS:n penkkiä varotettiin, heille kerrottiin mitä seuraa, jos Moision aloittama linja jatkuu. Lähtökohtaisesti tämä varoitus korottaa lähtökohtaisesti seuraavia tempauksia, joten Pikkarainen sai kaksi peliä ja Selin yhden.

Kevät on taas ja jostain syystä osa porukasta näkee Moision tyyppiset, yksipuoliset riehumiset pleijarijääkiekkoon kuuluvana osana. Provosointi ja ärsyttäminen kuuluukin, mutta ei päällekarkaukset.

Kaikki valmentajat pyrkivät vaikuttamaan tuomareihin, kaikki. Marjamäki tekee sitä aitiossa ja mediassa, samoin Selin ja Pikkarainen. Ei nämä TPS valmennuksen avautumiset Marjamäen käyttäytymisestä johdu, ne kuuluvat valmentajien vaikutuskeinoihin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta videosta nähtävillä olevilla perusteilla on hankala johtopäätöksiä tehdä, mutta kun parhaani mukaan frame-by-frame meniningillä tuota katselin, niin oma johtopäätökseni on, että Aittokallio löi Pikkaraista vaihtopenkiltä käsin.

Ilman parempaa materiaalia ei kyllä varmaksi pysty kukaan sanomaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noh, pääsääntöisesti Kärppäfaneilta on tullut asiallisia vastauksia ja argumentointia, kun taas mainitsemillani joukkueiden faneilla ei niinkään. Vastaavasti kummasti taas esim. Lukko- ja Ilves -faneilta on tullut asiallista kommentointia ketjuun. Etkö oikeasti huomaa eroa?

En, en huomaa epäasiallisuutta omissa viesteissäni.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Millä Kärpät antipatialla tässä kukaan on liikkeellä? Mulla ei ole mitään "Kärpät" -antipatiaa, ei ole koskaan ollutkaan. Ei ole myöskään mitään TPS -sympatiaa. Mun mielestä siellä tuli mm. Aittokalliolta parissa pelissä ylilyöntejä ja Rajaniemeltä kanssa, mutta niistä ei rankaistu mitenkään, joka on mun mielestä VÄÄRIN.

Ok, sitten sain väärän kuvan.

Minun mielestäni taas Aittokallio ja Rajaniemi eivät syyllistyneet minkäänlaisiin ylilyönteihin, joten olemme tästä asiasta erimielisiä. Mutta eiköhän tää asia ole tässä, alamme keskittymään illan peleihin.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Minun mielestäni taas Aittokallio ja Rajaniemi eivät syyllistyneet minkäänlaisiin ylilyönteihin, joten olemme tästä asiasta erimielisiä. Mutta eiköhän tää asia ole tässä, alamme keskittymään illan peleihin.
Eli sinun mielestä toisen pelaajan tavaroita saa heitellä katsomoon, jos siltä tuntuu ja huvittaa. Kentällä olevaa vastustajan pelaajaa saa tönäistä/huitoa vaihtoaition puolelta ihan vaan huvikseen. Tai että maalivahti saa lyödä kolmantena pelaajana vastustajan pelaajaa kilvellä. Kaikki nämä ilman mitään sanktioita.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaukokiikarin lopputili
Tai että maalivahti saa lyödä kolmantena pelaajana vastustajan pelaajaa kilvellä.

Voitaisiinko pyyhkiä tämä palstatotuus sinne minne se kuuluu, eli roskakoriin? Rajaniemen kuuluisasta kilvellä hakkaamisesta ei ole tasan mitään evidenssiä, ellei nakkiareenan käytävähuhua lasketa. Kai nyt Selin tai Pikkarainen olisi asian esiin nostanut, jos näin olisi käynyt.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Eli sinun mielestä toisen pelaajan tavaroita saa heitellä katsomoon, jos siltä tuntuu ja huvittaa. Kentällä olevaa vastustajan pelaajaa saa tönäistä/huitoa vaihtoaition puolelta ihan vaan huvikseen. Tai että maalivahti saa lyödä kolmantena pelaajana vastustajan pelaajaa kilvellä. Kaikki nämä ilman mitään sanktioita.

No ei varmaan saa, jos sääntökirjan mukaan mennään. (Eihän näitä sääntökirjan mukaan vihelletä, heko heko) Mut mun mielestä nää ei oo tosiaankaan mitään "ylilyöntejä".

Voitaisiinko pyyhkiä tämä palstatotuus sinne minne se kuuluu, eli roskakoriin? Rajaniemen kuuluisasta kilvellä hakkaamisesta ei ole tasan mitään evidenssiä, ellei nakkiareenan käytävähuhua lasketa. Kai nyt Selin tai Pikkarainen olisi asian esiin nostanut, jos näin olisi käynyt.

Juuri näin!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Pikkaraisen pitkä kakku johtunee siitä, että tuomari kävi juuri ennen tilannetta sanomassa vaihtopenkillä noista yksipuolisista tappeluista.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilkka Pikkarainen tekee tuttavuutta Kärppien vaihtoaition kanssa | Ruutu

Ja tuossa se pyytämäsi videomateriaali siitä, kun Aittokallio osallistuu peliin vaihtoaitiosta.
Mun tulkinta tuosta on, että Aittokallio ojentaa kyynärvarttaan Pikkaraisen eteen, jolloin tämä törmää siihen. Ei tuota mielestäni ihan lyönniksi voi laskea, vaikka pikkusikaa ilman muuta onkin. Pelissä olisi rangaistus tuosta kuulunut antaa, mutta aika vaikea tuomarin tuota on nähdäkään.

On kyllä huikeaa tekstiä viimeiset sivut tässä ketjussa, etenkin erään nimeltämainitsemattoman SaiPa-kannattajan "värilasittomat", hyvin argumentoidut ja asialliset kirjoitukset.
 

Sir Smokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mun tulkinta tuosta on, että Aittokallio ojentaa kyynärvarttaan Pikkaraisen eteen, jolloin tämä törmää siihen. Ei tuota mielestäni ihan lyönniksi voi laskea, vaikka pikkusikaa ilman muuta onkin. Pelissä olisi rangaistus tuosta kuulunut antaa, mutta aika vaikea tuomarin tuota on nähdäkään.
Kyllähän siinä niin taisi käydä, kuten kuvaat. Ilman muuta Rajaniemi olisi jäähyn ansainnut, mutta tämähän on juuri tätä parasta pikkusikaa. Rajaniemi sai Pikkaraisen hiiltymään ja ottamaan jäähyn. Temppu tehtiin niin, ettei tuomari sitä havainnut. Jos kerran Playoffeihin kuuluu "tunnetta" ja "vastustajan hiilostamista", niin eikö tuosta pitäisi pikemminkin antaa aplodit, eikä ruveta itkemään? Vai pitäisikö Pikkaraisella olla joku etuoikeus rassata muita? Mikä tässä meni niinkuin pieleen itkijöiden mielestä?
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Tämä Kärpät-TPS menee tuomaripelin osalta mielenkiintoiseksi. Taidan pistää talteen ja katsoa sen illalla jäähallilta palattuani. Sen verran tälle on nyt tullut julkisuutta, että katsotaan paskooko tuomarit pöksyihinsä vai jatkuuko nykylinja. Parasta olisi tietenkin ammattimainen vihellyslinja, mutta sitä tapahtuu liigassamme harvoin.

Kyllä tässä pedataan HIFK-Kärpät finaalia. Molempien ylivoima on niin järjettömässä vireessä, että jokainen jäähy maksaa. Ainakin vielä tällä kierroksella.

Nuo pelikiellot ja sakot olivat aivan naurettavia. Ulosajot sen sijaan paikallaan rauhoittamaan jo ratkenneen pelin loppuvaiheita.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Nuo pelikiellot ja sakot olivat aivan naurettavia. Ulosajot sen sijaan paikallaan rauhoittamaan jo ratkenneen pelin loppuvaiheita.

Väkisin tulee ajatelleeksi, että Liiga haluaa vain suojella Kärppien pelaajia. Moision pelikielto etenkin todella hämmentävä ottaen huomioon, että kukaan ei millään tasolla edes ottanut iskua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös