Mä voinkin kysyä sulta ihan samaa? Tai tarkennetaan kysymystä, että oletko koskaan pelannut päivääkään jääkiekkoa aikuisten sarjoissa? Jossain junnuissa tosiaan voit mennä vielä melko huolettomasti ympäri kenttää katse kiekossa pelaten kiekkoa vielä viimeiseen saakka ilman huolta että kohta voi sattua. Kyllä meille ainakin aikoinaan painotettiin, että kentällä sinun tärkein ja ainoa suojelijasi olet sinä itse. Eli pidä pää ylhäällä, seuraa mitä ympärilläsi tapahtuu ja tarpeen vaatiessa unohda se kiekko ja suojaa itsesi.Oletko pelannut päivääkään jääkiekkoa itse. Jääkiekossa ensimmäinen asia on pelata kiekkoa. Tässä tilanteessa Mattsson kurkottaa ja pyrkii pelaamaan kiekkoa eteenpäin laitaan, ettei vastustaja saa riistettyä kiekkoa vaaralliselta paikkaa. Eli kyllä se taklaajalla vastuu nyt tässä on.
Krannilaa kun katsoo tilanteessa (luistimien asentoa, peliasentoa ja mailaa) niin mielessä ei ollut mikään muu kun taklaaminen ja tällöin jos et saa sitä mihkään muualle kohdistettua kun pään/niskan alueelle, niin kyllä se sun oma vikasi on. Varsinkin ku kyseessä 178cm vs 186cm pelaaja, niin pitää sun taklauksliike saattaa aika ylös, et osut tolle korkeudelle.
Mutta joo, jään nyt odottelemaan, että teidän pelaajaa vedetään samanlailla ”olkapäähän”, niin voin sitten tulla kysymään et ootteko edelleen samaa mieltä. *hymiö*
Ja eihän Krannilan todellakaan tarvinnut suorittaa mitään taklausliikettä ylöspäin kun tämän 10 senttiä pidemmän pelaajan pää oli 30 senttiä alempana Krannilan hartialinjan tasolla. Tilanteessa Mattsson saa kiekon haltuunsa ja taklauksen vastaanottamisen sijaan hän asettaa itsensä haavoittuvaan asentoon yrittäessään pelata kiekkoa nopeasti laitaan siellä luistelevalle joukkuekaverillensa. Krannilalle ei tuossa jäänyt sekuntiakaan aikaa reagoida Mattssonin kurotukseen.