Liigan kannattajatoiminta 2021–2022

  • 61 169
  • 253

Lingvistinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muutenkin tykkään tosta tyylistä kun chäntit eivät katkea mihinkään pyöritysrummutuksiin
En halua ottaa mitään vaasalta pois, mutta sä sanot tän jotenkin sillä tavalla kuin kyseessä olisi jotenkin harvinainen ja erityinen asia, vaikka ainakin itse olen pitänyt tätä ihan standardina joka paikassa missä jonkinmoista modernimpaa toimintaa löytyy.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jääkiekkofanit laulavat peleissä äänensä käheiksi

Linkki vie Ylen sivuille. Uutisessa puhutaan Vaasan Sportin kannatuskulttuurista ja tutkijan tekemistä huomioista miten esimerkiksi vastustaja vaikuttaa siihen lauletaanko Vaasassa enemmän suomeksi vai ruotsiksi.

Täytyy sanoa, että aika värittynyttä on tarkastelu ja yllättävää lähestymiskulmaa, mutta voihan sitä tietysti tehdä kaikenlaisia havaintoja mitä ikinä mieleen tuleekaan. Toisaalta luulis, että nämä ovat aina olleet tällaisen toiminnan vahvuuksia kun seura yhdistää taustasta riippumatta.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En halua ottaa mitään vaasalta pois, mutta sä sanot tän jotenkin sillä tavalla kuin kyseessä olisi jotenkin harvinainen ja erityinen asia, vaikka ainakin itse olen pitänyt tätä ihan standardina joka paikassa missä jonkinmoista modernimpaa toimintaa löytyy.

Okei, itse olen tehnyt hyvin erilaista havaintoa tästä. Tuntuu että monilla ryhmillä päätypyöritykset saattavat ajaa ohitse ja katkovat chänttejä. Toki tähän saattaa paljon vaikuttaa se, että miten pitkään chänttejä muutenkin toistetaan. Koska sitten jos iso massa laulaa jo itse chänttiä ja taputtaa sen tahtiin, niin siinä tulee automaationa taputusta jo senkin puitteissa eikä sitä tarvi erikseen korostaa. Tässä vain tulee ilmi tietysti vielä tätä vanhemman liiton meininkiä kun tunnelmaa on luotu esim. päätypyöritysten ehdoilla.
 

Lingvistinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Okei, itse olen tehnyt hyvin erilaista havaintoa tästä. Tuntuu että monilla ryhmillä päätypyöritykset saattavat ajaa ohitse ja katkovat chänttejä.
Okei, no itselläni ei kyllä varsinaisesti mitään havaintoja ole, olen vain mennyt sillä oletuksella ettei jonkun päätypyörityksen takia chantteja pysäytellä.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Okei, no itselläni ei kyllä varsinaisesti mitään havaintoja ole, olen vain mennyt sillä oletuksella ettei jonkun päätypyörityksen takia chantteja pysäytellä.

Tämä on oikein hyvä kuulla ja pelkästään positiivista, jos toiminta jossain muuallakin jo tällä tasolla!
 
Raporttien mukaan eilen Tapparan myllyosaston puheenjohtaja oli tullut haastamaan kourallista paikalle vaivautuneita KooKoo-kannattajia rehtiin nyrkkeilyotteluun, mutta valitettavasti ottelu päättyi ennen kongin kilahdusta naisjärkkärin selätykseen.

Örinän seasta oli ymmäretty pugilistin kertoneen, että Ylilaudalla oli haastettu tähän välienselvittelyyn? Kertonee jotenkin surullista tarinaa nyky-ympyröistä, kun äidin pienet simasuut keräävät fantasioita jostain meemifoorumilta ja antavat sen jälkeen järkkäreiden pidättää itsensä aktin alla, ettei nyt oikeasti jotain tapahdu.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli tuossa mutusteltua vanhoja koosteita Tukholman derbyistä kiekon puolelta, joista niistäkin alkaa aikaa olemaan jo se rapiat 10 vuotta. Aika on mennyt taas pirun nopeasti. Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa, johon tietysti suurimpana vaikuttimena se, etteivät AIK ja Djurgården meinaa löytää enää helpolla samalle sarjatasolle. DIF ei ole tippumassa SHL:stä kun taas AIK ei ole esittänyt erikoisia otteita Allsvenskanissa nousua ajatellen. Kolmantena joukkueena Hammarby on juuttunut vahvasti Division 1:een (nykyinen Hockeyettan) ja tulevaksi kaudeksi meni tippumaan pitkästä aikaa Division 2.





Tämä viimeisin ei ole derbystä, mutta näkyy tuo DIF:n päätykin paremmin:



Tulipa tuossa sitten vain mieleeni, että nyt kun Tampereella saadaan olosuhteet päivitettyä ja joukkueiden asetelmat ovat muutenkin otolliset derbyjä ajatellen, niin tämä tietysti avaa melkoisia mahdollisuuksia, mikäli molemmissa leireissä ollaan valmiita ottamaan vielä lisää edistysaskeleita kannattajatoiminnassa uusia tasoja kohti.

Stadin derbyissä tämmöinen olisi aikanaan ollut mahdollista, mutta eipä tainnut Hartwallilla vastakkainen alapääty olla koskaan HIFK-kannattajille valjastettuna. Tuollainen meno olisi tietysti tuolloin ollut mahdollista, mikäli vastakkain Liiga-ajan loppupuolella parhaimmillaan ollut Eteläpääty ja toisessa päädyssä olisivat HIFK:n punaiset sillä meiningillä, mitä on nykyisellään futiksen derbyissä parhaimmillaan nähty.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Hyvä että saatiin Red Armyn puheenjohtajakin haastatteluun illan pelissä. Tärkeätä saada ”vittu” ja ”perse” sanottua suoraan lähetykseen. Toivottavasti ei ammattikoulussa olla etäopetuksessa.

Vaasa. Vain sen takia ettei Kokkola olisi Suomen paskin paikkakunta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvä että saatiin Red Armyn puheenjohtajakin haastatteluun illan pelissä. Tärkeätä saada ”vittu” ja ”perse” sanottua suoraan lähetykseen. Toivottavasti ei ammattikoulussa olla etäopetuksessa.

Vaasa. Vain sen takia ettei Kokkola olisi Suomen paskin paikkakunta.

Piti tämän viestin innoittamana katsoa, että mitä siellä on kiroiltu kuvaputkessa.

"Suoraan sanoen vitutti" oli vastaus kysymykseen, jossa kysyttiin mielipidettä miltä tuntui, kun viime kaudella ei päässyt hallille. "Pitäisi saada perse ylös sohvalta" oli pyyntö tutuille, jotka jättävät matsiin tulematta.

Kylläpäs oli taas niin kamalasti sanottu, että kukka jälleen kiristää päässä. Että minä niin nyt mieleni pahoitin.

Ymmärrän tietenkin tuskan, jos kaikki asiat maailmassa ovat valittamisen arvoisia.
 

Tyttebären

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Hyvä että saatiin Red Armyn puheenjohtajakin haastatteluun illan pelissä. Tärkeätä saada ”vittu” ja ”perse” sanottua suoraan lähetykseen. Toivottavasti ei ammattikoulussa olla etäopetuksessa.

Vaasa. Vain sen takia ettei Kokkola olisi Suomen paskin paikkakunta.
Hei ei tää on niin vakavaa, tämmöst on vaan täällä.
 

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
Hei ei tää on niin vakavaa, tämmöst on vaan täällä.
Samaa taitaa olla suurinpiirtein jokaisella paikkakunnalla. Me kiekkoyleisö olemme hyvin pitkälti tavallisia suomalaisia veronmaksajia, jotka saavat Liigan seuraamisesta piristyksen synkkään vuodenaikaan. Silloin kun kyse on siitä, ettei puoleen vuoteen pääse hallille katsomaan omaa rakasta jengiä, niin saattaa jopa oikeasti vituttaa ja sen voi sanoa ääneen jopa CMoren haastattelussa. Suuri osa haastattelun nähneistä sai varmaan kuitenkin nukuttua yönsä ihan hyvin.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mahtavaa menoa tänään Osasto 41:llä Porissa! Ennen kaikkea visuaalinen ilme oli kunnossa 60min paineella eikä tämä jäänyt näemmä harjoituskauden ihmeeksi. Hyvännäköistä mixiä kun eri koon lippuja aktiivisesti käytössä ja kohtuu mukavasti olitte saanut jengiä lähtemään liikenteeseen. Harva ryhmittymä pystyy Liigassa vastaamaan tuohon suoritustasoon tällä hetkellä väkimäärään suhteutettuna, ja toivottavasti näyttää tuolta suurempienkin massojen kanssa. Eteenpäin on selkeästi menty.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja samat terveiset kyllä Tepsin kannattajille. Tänään oli parasta menoa mitä olen turkulaisilta Porissa koskaan nähnyt. Nyt oli kokonaispaketti kunnossa visuaalisuutta myöden, jota en ole ennen nähnyt näin aktiivisena Porin visiiteillä. Kohtuu mukavasti muutenkin oli saatu jengiä Turusta liikenteeseen. Tämänkin suhteen voi todeta loppuun: Eteenpäin on menty.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä mä sen tiedän, mut camaan ollaan homoneekereitä ja 0-2 kuulemma ollaan saamaas turpaan jos kannustetaan vielä.

Semmosta se o kateellisten ulina. Ei kannata kauheasti antaa painoarvoa.

Toivottavasti se kokonaispaketti saatais vielä meilläkin kuntoon jonain päivänä.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä oli Lappeenrannassa hienosti hoidettu tilaisuus kokonaisuutena. Vaivaa oli nähty. Ja koko homma huipentui hienoon tifoon.

Myös Hämeenlinnan tifoilu osui silmään kun "Lada" Laatikaiselle 1000 matsia täyteen.
 

Liitteet

  • Laatikainen.jpg
    Laatikainen.jpg
    254 KB · kertaa luettu: 321

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Hyvää materiaalia tänään esillä. Kerholla hyvä toteutus ja idea. SaiPalla yksi Suomen komeimmista all time.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Hieno tifo Lappeenrannassa ja muutenkin oli mukava matsi televisiosta seurata, kun hallissa oli tunnelmaa ja väkeä paljon molemmissa päädyissä. Vierailtakin kova suoritus, vaikka jätkät oli pari päivää jo reissussa marinoituneet.
 

Oikea laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös