Niissä peleissä kuitenkin pelaa pääasiassa niitä Liigan parhaita pelaajia (No CHL:ssä toki myös joukkueensa heikommat yksilöt pääsevät kentälle, mutta nekin kuitenkin kärkijoukkueista). Kysymys lienee enemmän se pystyykö Liigan heikoimmat pelaajat ja joukkueet sopeutumaan. Aika näyttää. Silti tämä on ainoa oikea tie vaikka itsekin olen aika skeptinen toteutuksen suhteen. Niin monesti on yritetty ja palattu vanhaan roikkumiseen.Toisaalta kyllähän esim. CHL:ssä ja majuhommissa kotimaan sarjalaiset ovat osoittaneet, että pystyvät pelaamaan ihan oikeillakin jääkiekon säännöillä. Eli itse en ole noin skeptinen jäähymäärien suhteen.
Ennemmin veikkaisin että kun Raipe saa SaiPan jalat kunnolla lentoon niin sallitaan roikkuminen että Tapparakin pysyisi mukana taistossa.Oma veikkaus on että kun SaiPat, Sportit ja Kerhot ym. rupeaa ottamaan turpaan isosti loppusyksystä, niin tasoitetaan tuomarilinjaa että roikkua ja repiä saa niin paljon kun kerkiää.
Juuri näin. Itse olen valmis katsomaan koko syksyn 100 jäähyminuutin pelejä, jos tällä turvataan se, ettei keväällä enää kahvata.Onhan näitä ennenkin nähty, että linjaa on luvattu kiristää estämisen ja koukkujen suhteen. Kuitenkin linja on lipsunut aika äkkiä ja palattu vanhaan. Toivottavasti nyt riittää pokkaa karsia estämiset pois ja viheltää. Ei ne pelaajatkaan muuten opi.
Itse en usko, että tuolla on niin paljon vaikutusta suhteessa kärki vs. heikoimmat porukat. Ja oman muistikuvan mukaan tätä ei oikeasti ole yritetty kuin kertaalleen (2006) syksyllä. Ja tällöin homma oli suunniteltukin jo ihan perseelleen, mm. pelin viivytys- jäähyt ja 100% nollatoleranssi.Niissä peleissä kuitenkin pelaa pääasiassa niitä Liigan parhaita pelaajia (No CHL:ssä toki myös joukkueensa heikommat yksilöt pääsevät kentälle, mutta nekin kuitenkin kärkijoukkueista). Kysymys lienee enemmän se pystyykö Liigan heikoimmat pelaajat ja joukkueet sopeutumaan. Aika näyttää. Silti tämä on ainoa oikea tie vaikka itsekin olen aika skeptinen toteutuksen suhteen. Niin monesti on yritetty ja palattu vanhaan roikkumiseen.
Tavallaan voisi kuvitella, että uutta linjaa olisi helpompi tuomaroida, kun kaikki estämiset otetaan pois, eikä tarvi mitään soveltaa. Sellainen häilyvä linja, millä ollaan tässä menty jättää liikaa tulkinnan varaa mikä on jäähyn arvoinen rike ja mikä ei.Vaikea uskoa että nykyinen tuomarikunta kykenee tasalaatuiseen linjaan, toivottavasti pidetään valitusta linjasta huolta. Kuten monet aiemmat kirjoittajat, ei itsellekään riitä luottoa että koko kausi pysyttäisiin samassa linjassa.
Itse toivoisin mailahäirinnän kieltoa pelaajaan , mutta annettaisiin käyttää käsiä vapaammin ellei ota mailasta kiinni tai painiotetta.Tavallaan voisi kuvitella, että uutta linjaa olisi helpompi tuomaroida, kun kaikki estämiset otetaan pois, eikä tarvi mitään soveltaa. Sellainen häilyvä linja, millä ollaan tässä menty jättää liikaa tulkinnan varaa mikä on jäähyn arvoinen rike ja mikä ei.
Toivottavasti olet oikeassa, no muutamien viikkojen/kuukausien päästä ollaan viisaampia.Tavallaan voisi kuvitella, että uutta linjaa olisi helpompi tuomaroida, kun kaikki estämiset otetaan pois, eikä tarvi mitään soveltaa. Sellainen häilyvä linja, millä ollaan tässä menty jättää liikaa tulkinnan varaa mikä on jäähyn arvoinen rike ja mikä ei.
Ei se ole, liaanikiekko on keväällä taas voittava ratkaisu. Niinkuin aikaisempaan viestiin laitoin. Tapparaa lukuunottamatta kaikki rötväsivät ihan huolella viime kauden runkosarjassa.Jaahas, Jukkiksen kehittämä liaanikiekko on sitten historiaa.
Todella positiivinen muutos jos vaan pysyy. Keväällä toki aivan varmasti mennään taas ”vain ruumiit pois” linjalla, mutta jos nyt runkosarjan edes pitäisi…Ainakin TPS - JYP pelissä ihan joka ikinen kiinnipitäminen, estäminen, roikkuminen otettiin pois. Pelaajilla selkeästi on hakemista uuden linjan kanssa, mutta tykkäsin. Paljon erikoistilanteita.
Luulin että Liigan alkuun olisi ollut vielä aikaa, kun vasta aloitettiin jääharjoituksetkin. Mistä oletus että päätös olisi tehty seuroilta pimennossa? Koska Liiga? Reiluuden nimissä en tässä asiassa tuomitse ennenkuin kritiikkiä on seurojen puolelta esitetty.Koska utj:t ovat olleet tietoisia sääntömuutoksista? Vähän kuin formuloissa muutettaisiin sääntöjä juuri ennen ensimmäistä kilpailua. Ei ole enää mitään tehtävissä.