Pertti12345
Jäsen
Oma lähetys pätkäsi sopivasti, kun kiekko oli hanskassa kiinni. Eipä sitä voi varmaksi pysäytyskuvasta sanoa, mutta sen perusteella meni oikein.
Hävettää sinun puolesta jos tosiaan valitat ifk miehenä tuomareista.Koistinen kesti yli 60min ja sit tuli helvitin märkä kura housuun, ku kotiyleisö korotti ääntä. Hävetää ton pellen puolesta. Hyi vittu
Kyllähän tuomarit tänään pelasivat HIFK:lle tuon kaksi pistettä, vähän erikoista parkumista siinä mielessä.Koistinen kesti yli 60min ja sit tuli helvitin märkä kura housuun, ku kotiyleisö korotti ääntä. Hävetää ton pellen puolesta. Hyi vittu
Itse olen säännön ymmärtänyt niin, että käsimaalissa käden pitäisi olla irti mailasta. Jotta sen voi siis sen perusteella hylätä. Muutenhan kyseessä on vain ohjaus. Jos sääntö on tosiaan näin, niin tuossa tapahtui karmea tuomarivirhe millä Rödalle pelastettiin lisäpiste.Oma lähetys pätkäsi sopivasti, kun kiekko oli hanskassa kiinni. Eipä sitä voi varmaksi pysäytyskuvasta sanoa, mutta sen perusteella meni oikein.
En nyt ihan varma ole missä vaiheessa olen parkunut, mut sulla ilmeisesti parempaa tietoa. Omaan makuun aika kevyt boxi verraten ekaan 60min. Olis ehdottomasti pitäny muutama jäähy viheltää ennen tota. Mut toi parkumis kommentti oli vähintäänkin kyseenalainen.Kyllähän tuomarit tänään pelasivat HIFK:lle tuon kaksi pistettä, vähän erikoista parkumista siinä mielessä.
Mikään ei ole muuttunut ja tänään Koistisen kanssa herrat ammattituomarit ottivat vähän roolia. Salosella on joku pakonomainen tarve päästä aina videolta katsomaan tilanteita. Tänään siihen ratkesi vain 1 piste, mutta jumalauta playoffit alkavat aivan pian ja tätä ketjua kun lukee olen aivan helvetin huolissani. Melko harvassa on täällä ne viestit joissa kehuttaisiin toimintaa jollain tapaa.Anssi Salonen on ylivoimaisesti Liigan paskin päätuomari, ja jostain kumman syystä saa olla ammattituomari.
Itse olen säännön ymmärtänyt niin, että käsimaalissa käden pitäisi olla irti mailasta. Jotta sen voi siis sen perusteella hylätä. Muutenhan kyseessä on vain ohjaus. Jos sääntö on tosiaan näin, niin tuossa tapahtui karmea tuomarivirhe millä Rödalle pelastettiin lisäpiste.
Hävettää sinun puolesta jos tosiaan valitat ifk miehen
Ja sit nukkumaan.Hävettää sinun puolesta jos tosiaan valitat ifk miehenä tuomareista.
Voi olla että muistan väärin. Toki esimerkkisi ja keskusteltu tilanne ovat melko erilaisia. Mutta kuitenkin, ehkä se sitten meni oikein. Rödalle sattuu melko paljon tällaisia Hannu Hanhi -pelastuksia, niin tekemiensä maalien kohdalla kuin vastustajien hylättyjen maalien kohdalla.Sanoisin kyllä ihan sääntökirjaa nyt tarkastamatta että ei se näin mene. Eihän nyt vaikka jäässä olevaa kiekkoa voi kädellä työntää maaliin vaikka pitäisikin mailasta kiinni.
Herätys ny hei:DKyllähän sen osasi odottaa, että parkuminen on täällä kovaa, jos saa vain yhden ylivoiman. Se on selvä, että Vesalainen selvisi ilman 2+2 minuuttista jäähyä, mutta Ässät selvisi kahdesta korkeasta mailasta myös ja näin ollen sinne suuntaan jäi 6 minuuttia viheltämättä. En todellakaan nähnyt peliä niin, että IFK olisi rikkonut paljon ja selvinnyt kuin koira veräjästä.
Hanskalla et voi maalia tehdä. Pidit sitten mailasta kiinni tai et, niin ei hanskalla tehtyä maalia vain voi hyväksyä.
Eihän se loogiselta kuulosta. Jos sääntö mahdollistaa ko. tavalla maalin teon, ei se voi olla taas hylkäysperuste toisessa tapauksessa.Sanoisin kyllä ihan sääntökirjaa nyt tarkastamatta että ei se näin mene. Eihän nyt vaikka jäässä olevaa kiekkoa voi kädellä työntää maaliin vaikka pitäisikin mailasta kiinni.
Kyllähän sen osasi odottaa, että parkuminen on täällä kovaa, jos saa vain yhden ylivoiman. Se on selvä, että Vesalainen selvisi ilman 2+2 minuuttista jäähyä, mutta Ässät selvisi kahdesta korkeasta mailasta myös ja näin ollen sinne suuntaan jäi 6 minuuttia viheltämättä. En todellakaan nähnyt peliä niin, että IFK olisi rikkonut paljon ja selvinnyt kuin koira veräjästä.
Aika tärkeään paikkaan sai HIFK tälläisen avun. Takaa-ajossa 13 minuuttia peliä jäljellä ja huitovat Kucerikin naaman auki. Siitä 4 minuutin alivoima niin peli on täysin erilainen.Kyllähän sen osasi odottaa, että parkuminen on täällä kovaa, jos saa vain yhden ylivoiman. Se on selvä, että Vesalainen selvisi ilman 2+2 minuuttista jäähyä, mutta Ässät selvisi kahdesta korkeasta mailasta myös ja näin ollen sinne suuntaan jäi 6 minuuttia viheltämättä. En todellakaan nähnyt peliä niin, että IFK olisi rikkonut paljon ja selvinnyt kuin koira veräjästä.
Tuli tarkistettua. IIHF:n (Jota myös Suomen jääkiekkoliitto noudattaa) sääntökirjan säännön no. 67.6. mukaanSanoisin kyllä ihan sääntökirjaa nyt tarkastamatta että ei se näin mene. Eihän nyt vaikka jäässä olevaa kiekkoa voi kädellä työntää maaliin vaikka pitäisikin mailasta kiinni.
Sääntö on sinällään aika epämääräinen tässä, ja tulkinta vielä epämääräisempi. Kädellä ei saa ohjata kiekkoa maaliin, mutta kiekon mennessä kimmokkeena käden kautta maaliin on maali hyväksytty.Itse olen säännön ymmärtänyt niin, että käsimaalissa käden pitäisi olla irti mailasta. Jotta sen voi siis sen perusteella hylätä. Muutenhan kyseessä on vain ohjaus. Jos sääntö on tosiaan näin, niin tuossa tapahtui karmea tuomarivirhe millä Rödalle pelastettiin lisäpiste.
Ei tuo taso yllättänyt, mutta yleensä ne menee vihkoon molemmin puoleisesti. En nyt tykkää valittaa tuomareista ja tänään eka kerta kun avaudun tällä palastalla. Kyllähän Ässillä ihan pelaamalla oli mahdollisuus ottaa 3 tai 2 pistettä, mutta omaan silmään tämän kauden nähdyistä peleistä tänään vedettiin selkeästi toista joukkuetta suosivasti. Tuomareihin ei ketään ole koskaan hävinnyt, mutta tänään Ässät pelasi laadukkaasti johtoasemassa ja sitten jäi päivän selvä 2+2 jäähy viheltämättä. Sen jälkee momentum alkoi kääntyä ja HIFK pääsi paremmin peliin ja tuli ansaitusti tasoihin. Oliko tuon jäähyn jääminen viheltämättä käännekohta? En näe pelin ratkenneen siihen, mutta laadukkaasta hyökkäyspelaamisesta jos et maaleja tee, usein pääset edes ylivoimalle kun pakotat vastustajan rikkomaan. Tänään käytännössä kaikki rikkeet jäivät viheltämättä HIFKin osalta kun Ässät painosti.Tuliko porilaisille yllätyksenä lätkäliigan tuomaroinnin taso? Tämä ei ollut edes pahimmasta päästä, niin hullua kun se on.
Mä ymmärrän, että tunteet kuohuu. Oli tärkeä peli Ässille. Ihan yhtälailla tärkeitä hetkiä olisivat voineet olla myös ne hetket, kun Pakarisen nassuun tuli maila tai tuo Sundin tilanne, missä naama aukesi. Täyttä jossitteluahan tuo on.Aika tärkeeään paikkaan sai HIFK tälläisen avun. Takaa-ajossa 13 minuuttia peliä jäljellä ja huitovat Kucerikin naaman auki. Siitä 4 minuutin alivoima niin peli on täysin erilainen.
Tosiaan HIFK pelasi 60 minuuttia "rikkomatta". Uskomaton suoritus tuomareilta. Uusi linja ja kaikki.
Eikö tätä Rantalaa kukaan saa aisoihin? Tuomarikaksikolla aivan vihkoon Espoossa.