Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2020–2021

  • 1 059 757
  • 3 984

Jalmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara. One and only.
Onko Tapparan rutiinitaso ollut tällä kaudella missään kohtaa edellä kenenkään muun mukana olevaan joukkueeseen verrattuna ja miten se on näkynyt?
Tosipelit on meillä toki totuttu pelaamaan vasta keväällä. Sitä ennen ei kovin merkittävää rutiinitasoa vielä tarvita, toki se ei haitaksikaan oo.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
HIFK:n verkkosivuilla on päivittynyt tänään uusi mielenkiintoinen sarjataulukko P/O mukaan. Järjestys on hieman yllättävä. Tein taas PowerPointilla siitä uuden tiedoston liitteeksi.
 

Liitteet

  • sarjataulukko250421.jpg
    sarjataulukko250421.jpg
    93,3 KB · kertaa luettu: 424

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Onko Tapparan rutiinitaso ollut tällä kaudella missään kohtaa edellä kenenkään muun mukana olevaan joukkueeseen verrattuna ja miten se on näkynyt?

Eihän se ole mitenkään näkynyt. Mutta ties jos vaikka näkyy seuraavat 2 viikkoa. Osaamistahan siellä on.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mites nämä välieräjoukkueet on muuten viime vuosina menneet?

21: Lukko,HIFK, TPS, Tappara
19: HPK, Kärpät, Tappara, HIFK
18: Kärpät, Tappara, HIFK, TPS
17: Tappara, KalPa, HIFK, Jyp
16: Tappara, HIFK, Kärpät, Jyp
15: Kärpät, Tappara, Lukko, Jyp
14: Kärpät, Tappara, Lukko, SaiPa
13: Ässät, Tappara, Lukko, Jyp
Sitten tulee vähän enemmän vaihtelua.
12: Jyp, Pelicans, Jokerit, Blues
11: HIFK, Blues, Lukko, Jyp
10: TPS, HPK, Jyp, KalPa
09: Jyp, Kärpät, KalPa, Blues
Tässä varmaan hyvä päätepysäkki, kun alkaa Kärppien jatkuvat mestaruudet.

Välierissä 6 kertaa HIFK, 8 kertaa Jyp, 8 kertaa Tappara, 6 kertaa Kärpät, 5 kertaa Lukko, 3 kertaa TPS, 3 kertaa KalPa, 2 kertaa HPK, 2 kertaa Blues ja kerran SaiPa, Jokerit, Pelicans, Ässät. Kertakävijä on viimeksi ollut SaiPa 2014.

Muista joukkueista Ilves viimeksi välierissä 2001. Kookoo, Sport ja Jukurit eivät ole esiintyneet välierävaiheessa. Bluesin romahdus ja Jokerien lähtö näyttää vähentäneen vaihtelua kärjessä. Viime vuosina HIFK on ehkä hieman vaivihkaa kritiikkiin nähden vakiinnuttanut tasonsa neljän joukossa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sitten kun sinulta pyytää jälkikäteen lyhyttä yhteenvetoa esimerkiksi kuluneen kauden veikkauksista, niin vastausta ei tule ikinä.
Lainasin ylläolevaan lainauksen ihan väärästä ketjusta tänne. En äkkiseltään muista, että olisi minulta asiallisesti moista kyselty. Jos on, enkä ole vastannut, niin pahoittelen. Erittäin mielelläni olisin katsonut jo eteenpäin, mutta palaan vielä viime kauteen, koska niin monella tuntuu olevan vaikeaa jatkaa eteenpäin ilman kirjoittamaani lopputulemaa. Toisaalta ihan kiva, mutta toisaalta aikamoisen ränkyttävässä muodossa ja väärissä paikoissa palautetta tulee. Kirjoitan kaikista joukkueista LYHYET lopetukset:

Lukko oli lopulta juuri niin kova kuin monet ennakoivat, eli täysin suvereeni. Arvioin Lukon laadukkaaksi, mutten moiseen dominanssiin Virran alaisuudessa uskonut Lukon pystyvän. En tiedä, oliko lopulta menestyksen kannalta hyvä, että Virta oli h-hetkellä pikkaisen taustajoukoissa. Ei mennyt lataus yli. Hienoa, että Virta toipui. Luulenpa, että kevään menestyksen ja karun koronataistelun jäljiltä Virta on vanhaa vahvempi, varsinkin henkisesti.

TPS yllätti minut täysin. Vahvaa juniorityötä, vahvaa valmentamista Helmiseltä ja käänteentekevää valmennuksen auttamista Uramalta. Hienot omat juniorit, Jotka aliarvioin raskaasti. Olen erittäin iloinen TPS:n uudesta tulemisesta. Eikä muuten kone jämähdä paikalleen. Eteenpäin menevä seura.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
HIFK oli odotetun kova, ehkäpä runkosarjan kakkossija oli pieni yllätys. Mielenkiintoinen alkukauden NHL-lainojen ruljanssi päättyi lopulta yhtenäiseen ja voittavaan kiekkoon. Iso käsi Pikkaraiselle siitä, että piti tuollaisen paletin kasassa.

Tappara suoritti heikommin kuin ennakoin. Taisi olla ensimmäinen kerta meikäläisen ennakointihistoriassa, että näin kävi. Jos olen oikein aiemman palautteen ymmärtänyt, asiantuntemukseni kasvoi tuon epäonnistumisen ansiosta. No joo, Tappara oli kuivempi ja virkamiesmäisempi kuin uskoin. Ihmettelen, että Tapolan ja Peltolan veneessä noin voi käydä. Ehkäpä Tapolan käyrä on laskussa, toisin kuin ennen kautta ennakoin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
KalPa pelasi paremmin kuin ennakoin. Kahden NHL-lainan siivittämänä KalPa sai lentävän lähdön ja Miettinen sai liidon kantamaan. KalPa pelaa Miettisen alaisuudessa ihan materiaalinsa ylärajalla. Parempi valmentaja kuin kuvittelin. Hyvää luvassa jatkossakin, kun Kiiskinen ja Rissasen palasivat.

Pelicans oli Niemelän alaisuudessa erittäin raikas yllätys. Huikea Lasch viittilöi suunnan, eikä kurssi liian paljon kärsinyt, vaikka maagikko lähti. Paikka kuuden joukossa oli huikea suoritus debyyttivalmentajalta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät oli Mannerin päätöskaudella iso pettymys. Puljujärven lainapesti ei tuonut samanlaista piristystä kuin esimerkiksi KalPan ja Pelicansin NHL-lainat. Koronan kurittama kausi lähti Kärppien kannalta väärään suuntaan alusta asti, niin tuloksellisesti, pelillisesti kuin pelaajien kehittämisen kannalta. Osa runkopelaajista alisuoritti raskaasti, eivätkä huippulahjakkaat nuoret päässeet kehityskäyrällä tarpeeksi jyrkkään nousuun. Lopulta Topi Niemelä ja Tuukka Tieksola ottivat kuin ottivatkin aimo harppaukset. Esim Rädyn veljeksillä jäi ihan piippuun.

Paljon pettymyksiä siis, jotka johtivat ennakkoni epäonnistumiseen Kärppien suhteen. Suurin kaikista pettymyksistä oli päävalmentaja Mannerin totaalinen henkinen sulaminen. Menestyksestä menestykseen loikkinut Mikko ei pystynyt käsittelemään vaikeita aikoja ja pettymyksiä, vaan murtui täysin. Surullinen asia, että yksi valtakunnan kovimmista valmentajista osoittautui lopulta henkisesti erittäin heikoksi. Samaan kategoriaan Kiven kanssa tässä suhteessa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilves pelasi alkukauden odotetun kovalla tasolla. Sitten Dostal, Ruotsalainen ja Välimäki lähtivät -> jyrkähkö alamäki. Näin jälkikäteen on helppo sanoa, että totta kai. Kun sarjan paras maalivahti, hyökkääjä ja puolustaja lähtevät, pitää sen näkyäkin. Hyvää oppia minulle tästä. Tulevalla kaudella punnitaan Myrrä ensimmäisen kerran ihan kunnolla.

KooKoo pelasi kauden ennakoimallani tasolla. Hienosti on KooKoo noussut täysveriseksi liigajoukkueeksi. Mielenkiintoista on seurata, pysyykö taso myös huippuvalmentajan lähdön jälkeen.

Sport pelasi hyvän kauden. Seura hyödynsi hienosti koronan vaikutukset pelaajamarkkinoilla ja hankkivat seuran mittapuulla meritoituneita pelaajia. Tuskin koko kolmikko Vauhkonen, M. Keränen &J.Keränen olisi ollut haalittavissa Sportiin ilman koronaa. Mukiinmenevä kausi Dufvan Sportilta.
 
Suosikkijoukkue
KK
Vastataampa oikeaan ketjuun.
Sellasta. Eli teksti-tv:ltä voi katsoa nimet kokoonpanossa ja se on eittämättä paras tapa arvioida voimasuhteita?
Minkä teksti tv:n? Anteeksi että vastasin edellis kautta koskevaan asiaan vaikka olemme tulevan kauden voimasuhteissa. Tuo nyt vain on karu totuus, että ei mennyt runkosarjan osalta nallekarkit aivan tasan, mutta ymmärrän pointtisi. Win the right games vai miten se meni. KooKoo taisi pyörittää Kalpaa menneellä kaudella ja oikeastaan ainoa joka taisi olla KooKoolle todella ikävä vastustaja oli HIFK, niin kuin aina. Se, että Korona vei joukkueelta pelejä (ja tämä nyt vain yksi asia) muutti hyvin paljon runkosarjaa. Toki tämä on jossittelua. KooKoo olisi hyvin tod näk ollut ilman Koronaa aika varmasti paremmilla sijoilla ja olisi päässyt pudotuspeleihin hieman enemmän levänneenä, koska olisi täten sivuuttanut säälit.
 

rolston

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Runkosarjan lopullinen tilanne on kuitenkin se totuus ja sitä on ihan turha yrittää muuksi muuttaa. Ja totta kai edelliset kaudet vaikuttaa joukkueen iskukyvyn arviointiin tulevalle kaudelle. Miten hyvin runko pysyy kasassa? Onko valmennus sama? Onko joukkueeseen saatu siihen jo todistetusti hyvin sopivia pelaajia? Ja onko joukkueen tekeminen lähihistoriassa ollut todistetusti sillä tasolla että on relevanttia puhua sille arvioiduista tavoitteista? Otetaanpa tarkastelujaksoksi viime kausi, viisi edellistä kautta tai KalPaa tarkoituksellisesti puoltava jo nostamani 13 kautta, KalPa on kaikilla noilla ajanjaksoilla mitattuna menestynyt kohtuullisen hyvin ja on ihan oikeutettua odottaa top-6 sijoitusta myös tulevalla kaudella.

Edit. Oli tarkoitus lainata edellistä lbie:n viestiä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Kiva. Näitä odotellaan kuin kuuta nousevaa.

En halua mollata McTorsoa ja hän saa kirjoittaa tänne mitä ikinä haluaa, mutta vaikea on hänen kirjoituksiaan on laittaa perspekstiiviin, koska tausta on mitä on.

Toivon hyviä ja edes pienen pienellä läpinäkyvyydellä varustettuja ennakoita/arvioita tervetulleeksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kiva. Näitä odotellaan kuin kuuta nousevaa.

En halua mollata McTorsoa ja hän saa kirjoittaa tänne mitä ikinä haluaa, mutta vaikea on hänen kirjoituksiaan on laittaa perspekstiiviin, koska tausta on mitä on.

Toivon hyviä ja edes pienen pienellä läpinäkyvyydellä varustettuja ennakoita/arvioita tervetulleeksi.
Jaa. Lupasin kirjoittaa viime kauden viidestä heikoimmasta joukkueesta vielä lyhyen lopputuleman. Tulevan kauden ennakkoarviot, ei taida maksaa vaivaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tulevan kauden ennakkoarviot, ei taida maksaa vaivaa.
Eikö se perinteisesti ole ollut kauteen katsomatta Kärpät ykkönen ja sitten loput joukkueet?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Siitä vain tekemään. Hyvä aihio sulla. Jos päätät jatkaa, huomaat kyseessä olevan tuntikausien työn.
Työn määrä noissa on kyllä hurja. Joskus aikoinaan jaksoin vähän vastaavaa harrastaa alemman sarjatason tiimoilta (en muistaakseni tosin tänne kirjoitettavaksi) ja hankala nykyisellään nähdä mistä on repinyt aikaa ja intoa käydä läpi vastapuolen möttös-töppöset ja taktiikat kun nykyisellään mielenkiinto riittää enää tasan siihen omaan jengiin. Että sinänsä hatunnoston arvoinen suoritus on näitä jaksaa vääntää.
 

Jalmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara. One and only.
Eikö se perinteisesti ole ollut kauteen katsomatta Kärpät ykkönen ja sitten loput joukkueet?
Ja lisätään tähän vielä, että perinteisesti pahin vastustaja ja arkkivihollinen Tappara reilusti alakanttiin arvioituna.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielestäni @McTorso saa turhan paljon rapaa niskaansa. Tämä jossain kirjassa myönsi itsekin, että tarkoitus on luoda ns. positiivista pöhinää Kärppien ympärille, ei siis ihme, että arvostelut ovat monesti olleet yltiöoptimistisia, sehän se idea on ollut. Kun noista arvosteluista jättää Kärpät huomioimatta (jokainen voi sijoittaa sen itse siihen väliin, mihin se omasta mielestäni kuuluukaan), on noita tekstejä ollut erittäin mukava lukea.

Ainakin itseä harmittaa, ettei näitä kaiketi ensi kaudeksi nähdä, toki jos jaksaa takertua Kärppien arviointiin, niin varmaan hankala lukea niitä, mutta se on kuitenkin vain yksi viidestoista osa arvioinneista, jotka on toteutettu laadukkaasti.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni @McTorso saa turhan paljon rapaa niskaansa. Tämä jossain kirjassa myönsi itsekin, että tarkoitus on luoda ns. positiivista pöhinää Kärppien ympärille,
Viittaat varmaan Ari Steniuksen kirjaan Kärpän raapaisu. Kirjoitin siihen oman tarinani. Olen kirjoittanut sen myös tuonne Kärppien osioon. Olen niin paljon häärännyt voimasuhdeketjuissa, että ajattelin laittaa tuon tarinan esille myös tänne. Ehkäpä teksti antaa taustaa ja auttaa joitakin nimimerkkejä laittamaan kirjoituksiani tälle foorumille oikeaan perspektiiviin.

McTorso – onnellinen mies

Olen oululainen opettaja ja Kärppien pitkäaikainen kannattaja. Olen taivaltanut yhdessä Kärppien kanssa jo 25 vuotta. Ilman syvää yhteyttä ei noin pitkä matka ole mahdollinen. Ei siis liene väärin sanoa, että kyseessä on rakkaussuhde. En kuitenkaan ole imenyt seurarakkautta äidinmaidosta, kuten monet intohimoiset kannattajat. Minulle Kärppien kannattaminen ei ole sukurasite. Rakkauteni tähän pohjoissuomalaiseen jääkiekkoseuraan ei myöskään ole syttynyt ensisilmäyksellä. Rakkauteni Kärppiä kohtaan on kasvanut pikkuhiljaa matkamme edetessä.

Elin lapsuuteni maaseudulla melkein kahdensadan kilometrin päässä Raksilasta. Kotiseudullani nuorten miesten oli tapana painia, yleisurheilla tai pelata pesäpalloa. Niinpä yleisurheilin ja pelasin pesäpalloa. Jalkapallo ja varsinkin jääkiekko olivat underground-osastoa. Yleisurheilemisen ja pesäpalloilemisen ohella seurasin suurella mielenkiinnolla maailman urheilutapahtumia. Olin jo tuolloin intohimoinen penkkiurheilija. Elettiin aikaa ennen Internetiä ja suoratoistopalveluja. Niinpä television ja sanomalehtien merkitys oli valtaisa. Urheiluruutu oli varmastikin se antoisin tietolähde. Jääkiekkoon sitoutumaton yleisurheilija pystyi ihastelemaan illan Urheiluruudusta Tampereen Tapparan ylivertaisuutta ja hienoutta 1980-luvun loistossaan. Seuraavana aamuna tämän yleisurheilijan oli helppo lyödä Tapparan menestyksellä paikkakunnan underground-jääkiekkomiehiä, jotka tietenkin kannattivat Kärppiä. Totta kai kannattivat, koska paremmin olivat asioista perillä kuin yleisurheilija. Ehkäpä tässä hetkessä on suoraselkäistä todeta, että alkujaan toivoin Tapparan menestystä ohi Kärppien. Se on häpeällinen tosiasia.

Vuonna 1995 muutin Ouluun. Pieni maalaiskaupunki Pyhäjärvi jäi taakse, samoin yleisurheilu ja pesäpalloilu. Kärpät tuli tuolloin lähemmäksi elämääni. Kun menin ensimmäisen kerran Raksilaan katsomaan Kärppien ottelua, en mennyt katsomaan suurseuraa parhaassa loistossaan. Menin katsomaan joukkuetta, joka oli juuri noussut Suomen toiseksi ylimmälle sarjatasolle Fazer-liigaan. Kärppien mestaruus vuodelta 1981 oli vain kaukainen muisto. Konkurssi ja alasarjat olivat todellisuutta. Pelin laadulla ei kuitenkaan ollut minulle tuolloin suurta merkitystä. Pääasia oli se, että keskiössä oli urheilu.

En jäänyt Kärppien koukkuun ensi katsomisella. Ihastuin kuitenkin jääkiekkoon lajina. Peleihin tuli lähdettyä yhä useammin ja useammin. Lajitietämykseni kasvoi, samoin Kärppien joukkue tuli minulle koko ajan tutummaksi. Aloin tunnistamaan pelaajia heidän luistelutyyleistään ja maneereistaan. Tunnesiteeni joukkueeseen ja Kärppiin seurana kasvoi. Toivoin joukkueelle menestystä ja yksittäisille pelaajille onnistumisia. En enää voinut vain istua hiljaa objektiivisena sivustaseuraajana. Myötäelämisen seurauksena kannustushuudahdukset ja epäoikeudenmukaisuuden tuntemuksien purkaukset kaikuivat huuliltani Raksilassa lähes estoitta. Kyllä minusta muovautui divariaikoina Kärppien intohimoinen kannattaja. Seurarakkauden perusta rakentui tuolloin hitaasti ja huolella niin vahvaksi, että se on kestänyt horjumatta.

Kärpät ja minä elimme tiivistä yhteiseloa aina vuoteen 2003 asti. Tuolloin suhteemme arki muuttui. Muutin Helsinkiin. Monesti etäsuhteet eivät toimi. Meillä kävi kuitenkin päinvastoin. Tunnesiteeni Kärppiin vain vahvistui. Kärpät oli konkreettisin asia, jonka pystyin sydämessäni ottamaan mukaani entisestä kotikaupungistani. Jokainen Kärppien peli-ilta pääkaupunkiseudulla oli minulle juhlailta. Pelipaita päällä ja joskus kasvomaalaukset sekä kaljuun liimatut keltamustat sarvet päässä kannustin pohjoissuomalaisten ystävieni kanssa suosikkijoukkuettamme vieraalla maaperällä. Tunnetta oli paljon. Suhteemme syveni, se on selvä.

Seurarakkaus on minulle paljon muutakin kuin vain oman joukkueen menestyksen toivomista. Olen kuitenkin kiitollinen siitä, että Kärpät oli menestyksekäs juuri sen kuuden vuoden ajan, jolloin minä Helsingissä asuin. Ei nimittäin ole aivan helppoa ja yksinkertaista olla tunnustuksellinen Kärppien kannattaja isossa työyhteisössä HIFK:n kotikulmilla Töölössä. Vaikka sanailu työpaikalla oli leikkimielistä, saavutti se varsinkin pudotuspeliaikaan kohtuullisen suuret mittasuhteet. Kärppien menestyksen myötä olin hyvissä keskusteluasemissa. Olen nimittäin hyvä voittaja. Kärppien divariajat kouluttivat minua kannattajana paljon. Raastavat nousukarsintatappiot ja varsinkin se yksi pirullinen pudotuspelisarjatappio Turun Tovereille opettivat minulle sen, kuinka syvästi tappio jääkiekko-ottelussa voi hetkellisesti satuttaa. Noiden kokemusten ansiosta osasin olla nöyrä, mutta onnellinen voittaja. Aina Kärppien mestaruuden jälkeen työyhteisölle tarjoamani Sacher-kakut saivat jääkiekosta piittaamattomat opettajattaret toivomaan keväisin Kärppien voittoa.

Muutin Helsinkiin yksin. Kun palasin takaisin Ouluun, mukanani oli vaimo, yhteinen lapsemme ja anoppi. Paljon oli siis muuttunut. Sydämessäni oli kuitenkin edelleen tilaa Kärpille. Yksi syy Ouluun palaamiselle oli Kärpät. Ei seurarakkaus ollut isoin syy, mutta vaakakupissani se kuitenkin painoi paljon. Varmasti rutkasti enemmän kuin normaali muuttamisen mielekkyyttä puntaroiva ihminen pystyy käsittämään. Kausikortin hankkiminen oli yksi ensimmäisistä asioista, joita pitkältä juurimuuttaneen muistilistalta löytyi. Paras mahdollinen paikka D-katsomosta. Suoritettuani opettajan kukkarolle perin hinnakkaan ostoksen Kärppätoimistolla, olin onnellinen. Myös vaimoni oli onnellinen. Hän tiesi, miten paljon tuo kortti minulle merkitsi. Hän oli saanut aikanaan minulta ensimmäiseksi syntymäpäivälahjakseen kärppästringit, lapsellamme oli ollut kärppälogoinen potkupuku ja tietenkin kärppätutti. Hän oli ollut tekemässä minulle mustakeltaisia kasvomaalauksia ja liimaamassa samanvärisiä sarvia päähäni. Vaikka perheestämme kukaan muu ei ole kiinnnostunut jääkiekosta kuin minä, toivovat kaikki Kärpille hyvää. He haluavat minun olevan onnellinen.

Paluuottelussani Raksilaan istahdin tuoreelle kausikorttipaikalleni minulle ennalta tuntemattoman hammaslääkärin viereen. Emme perusoululaiseen tapaan vaihtaneet tuona iltana montakaan sanaa keskenämme. Ensimmäiset viikot ja kuukaudet puhuimme vähän ja vain Kärpistä tai jääkiekosta. Ajan myötä keskusteluaiheet laajenivat koskemaan myös työtä, perhettä ja elämää ylipäätään. Olen nyt tuntenut tämän hammaslääkärin yksitoista vuotta. Sen ajan olemme istuneet suurimman osan Kärppien kotiotteluista vierekkäin. Olemme ystävystyneet ja teemme yhdessä makkaraa. Kärppien kausikortin merkitys on minulle monitahoinen. Tärkein asia on tietenkin jääkiekko ja Kärpät. Rakkauteni tähänpoikkeuksellisen hienoon jääkiekkoseuraan on vahva. Pelipäivä on minulle edelleen juhlapäivä. Olen jäänyt koukkuun Kärppien elämääni tuottamaan jännitykseen. Vaikka suurin nuoren rakkauden huuma kasvomaalauksineen on vaihtunut hillitympään tyyliin, kajahtavat spontaanit kannustushuudot huuliltani edelleen Raksilan D-katsomosta jokaisessa Kärppien kotipelissä.

Kiintymykseni, uskollisuuteni ja rakkauteni Kärppiin on palkittu upeilla kokemuksilla, tunnetiloilla, joita vain sitoumuksellinen urheilu voi tarjota. Arkeni on paljon maukkaampaa kera suosikkiseurani tuoman lisäsäväyksen. Kärpät on ollut yhdistävä tekijä useiden nuoruusajan ystävieni kanssa. Muutoin maailman tuuliin levinneet ystävät olisivat voineet kadota. Toisaalta kausikorttilaisuus soi minulle mahdollisuuden uuteen ystävään, pitkäaikaiseen vierustoveriin, eikä ystävystyminen aikuisiällä ole pohjoispohjanmaalaisille miehille kovin helppoa.

Rakkaudestani Kärppiin on siinnyt myös jotain aivan toisenlaista. Sen vaikutuksesta on syntynyt Suomen suosituimmalle jääkiekkofoorumille nimimerkki McTorso vuonna 2010. Tuolloin elettiin aikaa, jolloin pohjoinen suurseura oli luisunut dynastiasta pettymysten tielle. Oulussa oli kyllä voittamisen kulttuuria, mutta häviämisen kulttuuria ei niinkään. Nimimerkkini syntyi tuomaan toivoa ja luomaan uskoa Kärppien kannattajille urheilullisen romahduksen aikana. Toisaalta McTorson luominen oli minulle itselleni keino käsitellä haasteellista aikaa. Niinpä kirjoitin ja tunteella kirjoitinkin, enkä ole lopettanut. Positiivisuus, sisukkuus ja urheilijalähtöisyys ovat kirjoitusteni kulmakivet. Toki tapparalaisia on syytä sohia, siinä mielessä synkeä menneisyyteni on jättänyt jälkensä. Harva on väleissä ex-puolisonsa kanssa. Kymmenessä vuodessa Kärpät on noussut taas loistoonsa ja McTorso on kehittynyt Kärppien mukana. Ilman Kärppiä ei olisi McTorsoa ja ilman McTorsoa ei olisi tätä tekstiä. Olen onnellinen mies.
 

Jalmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara. One and only.
Viime kautta koskeva ketju, joten hyvä todeta, että yliarvioin Tapparan pari sijaa.

Sori, olisi pitänyt tarkentaa alkuperäistä viestiäni: suhteessa Kärppiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös