Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2020–2021

  • 1 057 604
  • 3 984

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Suosittelen historiaan tutustumista, ja kokonaisvaltaista asioiden tarkastelua.Kausi on kokonaisuus, jota runkosarjan ja pudotuspelien erityislaatuisuus muovaa. Mestaruuden voittaminen on harvoin hetken huumaa. Toki niinkin on käynyt, ei siinä.

Kukaan ei puhunut mitään hetken huumista vaan kokonaisista vuodenajoista ja vieläkin suuremmista aikaväleistä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suosittelen historiaan tutustumista, ja kokonaisvaltaista asioiden tarkastelua

Tätä suosittelen myös minäkin viime kauden suhteen. Vuodenvaihteen jälkeen Lukko voitti 21 peliä ja hävisi kokonaiset kolme kertaa ja maalisuhdekin taisi olla jotain +100 maalia. Tämän lisäksi joukkueen pakisto oli aivan omaa luokkaansa sekä joukkueessa pelasi selkeästi Liigan dominoivin yksilö.

Kyllä Lukko oli niin selkeä ykkössuosikki viime kaudella, että alta pois. Mutta se on jossittelua sekä turhaa menneiden muistelua.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lukko oli ehdottomasti ykkössuosikki, mutta Turunen IFK:ssa oli myös ihan suvereeni.

Toki, mutta silti Danforth oli pykälän pari kovempi. Niin dominoivaa pelaajaa kentän molempiin päihin en ihan hetkeen ole Liigassa nähnyt. Varsinkin viime kaudella Lukon lentokelin aikana oli aivan täysin pitelemätön pelaaja, joka teki kaukalossa aivan mitä halusi. Tästä todisteena pistepörssin voitto sekä Liigan parhaan pelaajan palkinto.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Toki, mutta silti Danforth oli pykälän pari kovempi. Niin dominoivaa pelaajaa kentän molempiin päihin en ihan hetkeen ole Liigassa nähnyt. Varsinkin viime kaudella Lukon lentokelin aikana oli aivan täysin pitelemätön pelaaja, joka teki kaukalossa aivan mitä halusi. Tästä todisteena pistepörssin voitto sekä Liigan parhaan pelaajan palkinto.

No mielipiteitä. Turusen ppg oli kovempi ja todennäköisesti olisi vienyt pistepörssin sellaisilla tehoilla mitä ei ole jokuseen kauteen nähty, mutta liikaa missasi pelejä. Danforth oli huikea kyllä ei siinä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kukaan ei puhunut mitään hetken huumista vaan kokonaisista vuodenajoista ja vieläkin suuremmista aikaväleistä.
Tätä suosittelen myös minäkin viime kauden suhteen. Vuodenvaihteen jälkeen Lukko voitti 21 peliä ja hävisi kokonaiset kolme kertaa ja maalisuhdekin taisi olla jotain +100 maalia. Tämän lisäksi joukkueen pakisto oli aivan omaa luokkaansa sekä joukkueessa pelasi selkeästi Liigan dominoivin yksilö.
Minä puhun kokonaisista kausista, eli yhteisesti päätetyistä kokonaisuuksista. Liigassa kokonainen kausi ei ole sama kuin kalenterivuosi. Ymmärrän, ettei asian sisäistäminen ole helppoa. Kärpät oli viime kaudella vedonlyöjien ykköshevonen pudotuspeleihin lähdettäessä. Lukko tulee olemaan ykköshevonen tänä vuonna, mikäli runkosarjan voittaa. Usein kirjoitan perusteltuja mielipiteitä. Tällä kertaa kirjoitin tylsästi faktaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä kertaa kirjoitin tylsästi faktaa.

Sen verran voin faktaa sinulle viime kaudesta kertoa, että pelillisesti Kärpät oli viimeiset 30 peliä enemmän taikka vähemmän sekasin ja kärkijoukkue toisensa jälkeen kävi hakemassa pisteet Raksilasta kotiin. Ihan vain tämänkin faktan tähden Kärpät ei kyllä ykkösheppa ollut viime kaudella tässä vaiheessa, vaikka runkosarjan voittikin. Viimeisen 25 ottelun (~ vuodenvaihteen jälkeen) kuntopuntarissa Kärpät oli sijalla viisi.
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toki, mutta silti Danforth oli pykälän pari kovempi. Niin dominoivaa pelaajaa kentän molempiin päihin en ihan hetkeen ole Liigassa nähnyt. Varsinkin viime kaudella Lukon lentokelin aikana oli aivan täysin pitelemätön pelaaja, joka teki kaukalossa aivan mitä halusi. Tästä todisteena pistepörssin voitto sekä Liigan parhaan pelaajan palkinto.

Se pieni steppi loistavasta runkosarjasta mestariksi on yllättävän iso, niinkuin @McTorso tuossa aikaisemmassa viestissä kirjoitti. Tappara on tuloksellisesti pelannut huonosti viime viikkojen aikana, mutta peli on rakentumassa sellaiseksi jolla playoffeissa mennään pitkälle.

Kausi on ollut koronan takia hyvinkin erilainen mihin ollaan totuttu. Todennäköisesti playoffit pelataan lyhyemmillä ottelusarjoilla, jolloin yksittäisten otteluiden merkitys kasvaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Minä puhun kokonaisista kausista, eli yhteisesti päätetyistä kokonaisuuksista. Liigassa kokonainen kausi ei ole sama kuin kalenterivuosi. Ymmärrän, ettei asian sisäistäminen ole helppoa. Kärpät oli viime kaudella vedonlyöjien ykköshevonen pudotuspeleihin lähdettäessä. Lukko tulee olemaan ykköshevonen tänä vuonna, mikäli runkosarjan voittaa. Usein kirjoitan perusteltuja mielipiteitä. Tällä kertaa kirjoitin tylsästi faktaa.

Repesin. Teikäläinen on kyllä tunnettu perusteltujen mielipiteiden ja faktojenkertojana eli ei siinä mutta menee senverran ohi aiheen että ei naureta sille tämän enempää.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen verran voin faktaa sinulle viime kaudesta kertoa, että pelillisesti Kärpät oli viimeiset 30 peliä enemmän taikka vähemmän sekasin ja kärkijoukkue toisensa jälkeen kävi hakemassa pisteet Raksilasta kotiin. Ihan vain tämänkin faktan tähden Kärpät ei kyllä ykkösheppa ollut viime kaudella tässä vaiheessa, vaikka runkosarjan voittikin.
Olen ymmärtänyt esiintuomasi asiat helposti jo ensimmäisellä kerralla. Toisto ei ole tarpeen. Minulla on toisenlainen näkemys, jota olen tukenut faktoilla, kuten sinäkin. Nyt on niin, että ammattilaiset tukevat minun näkemystäni, eivät sinun, eli vedonvälittäjien mielestä kautta linjan Kärpät oli ykkösheppa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olen varmasti oikeassa. Tukee vain näkemystäni. En ole yllättynyt, ettet pysty hahmottamaan kautta kokonaisuutena .
Sen verran usein mielipide vaihtuu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä oli Kärppien kerroin ennen pudotuspelejä ja mikä oli Lukon kerroin?
En muista. Muistan, että Kärpillä oli pienin kauttaaltaan. Samaa asiaa keskusteltiin myös tuolloin. Samoin Lukko tulee runkosarjan voittajana olemaan ykkösheppa kaikkien vedonvälittäjien listoilla. Sitä ei murra mikään kuntopuntari. Vedonvälittäjillä on elanto pelissä, he ovat ammattilaisia ja ymmärtävät kokonaisuuden.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vedonvälittäjillä on elanto pelissä, he ovat ammattilaisia ja ymmärtävät kokonaisuuden.

Tämä selvä. Minä tästä poistun takavasemmalle ja pyrin tulevaisuudessa ymmärtämään enemmän urheilun kokonaisuuksia, veljeyksiä, pohjoisen puhureita sekä muita McTorson käyttämiä voodoo esimerkkejä, ennen kuin esitän jotain asioita faktana.
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Todellakin toivon, että tänä vuonna jollain ihmeellä saataisiin jonkinasteiset pudotuspelit pelattua ja mestari selvitettyä. Ei tarvitse enää ensi vuonna vääntää siitä, kuka on ollut kuntopuntarin kärjessä ja kenellä on ollut vedonlyöntitoimistojen pienimmät kertoimet.

Suurin suosikki on Lukko ja hyvänä haastajana tulee IFK. Musta hevonen on korona ja kaikki muut kynnelle kykenevät ovat haastajan roolissa. Tappara sekoilee niin kaukalossa kuin sen ulkopuolella sekä Kärpillä tulokset ailahtelevat kuin bipolaarisen mieliala.

Edit: typo
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä selvä. Minä tästä poistun takavasemmalle ja pyrin tulevaisuudessa ymmärtämään enemmän urheilun kokonaisuuksia, veljeyksiä, pohjoisen puhureita sekä muita McTorson käyttämiä voodoo esimerkkejä, ennen kuin esitän jotain asioita faktana.
Ei kannata poistua takavasemmalle. Älä ole höpsö. Keskustele mielummin asiasta. Tuollaiset voodoo -heitot ovat kummallisia. Ihan faktoihin pohjautuvaa ja pohdiskeltua tekstiä olen kirjoittanut.

Lukko on ykkösheppa, mikäli runkosarjan voiton varmistavat. Muutoin onkin sitten haastavaa:
HIFK on koronan riivaama,
TPS on hyvä ja ennakkoluuloton,
Kärpät on rutinoitunut, mutta haavoitettu,
Tapparan toimintaympäristö on sekaisin,
Ilves on toipunut NHL-menetyksistä,
KalPa ja Pelicans ovat parempia kuin luultiin, KooKoo on juuri aloittanut nousun,
Sport kiusaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tämä selvä. Minä tästä poistun takavasemmalle ja pyrin tulevaisuudessa ymmärtämään enemmän urheilun kokonaisuuksia, veljeyksiä, pohjoisen puhureita sekä muita McTorson käyttämiä voodoo esimerkkejä, ennen kuin esitän jotain asioita faktana.

Kannattaa luovuttaa suosiolla. Tämä on kuin Trumpin kanssa väittelyä. Joka muuten voitti pressanvaalit reilu 4 vuotta sitten vaikka vedonlyöntikertoimet oli häntä vastaan ja heillä sentään on elanto kyseessä ja ymmärtävät kokonaisuuksia.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Jos Lukko tippuu toiseksi, on kyseessä sulaminen, jota se ei pystynyt estämään.

Tai sitten kyseessä on otteluruuhka, jota kattoon räkijöiden ei ole tarvinut kohdata. Lukko näillä näkymin on ainoana pelaamassa 60 peliä, kun mikään karanteenijoukkue ei ole osumassa karanteenijaksoltaan heitä vastaan.

Se että mentiin piste-keskiarvoon ja joillekin joukkueille tuli siitä lepohetki keskellä pahinta otteluruuhkaa, asettaa nämä sijoitustulkinnat kyllä ihan paskan haileeksi.

Minulle ei ainakaan ole mitään merkitystä noilla sijoituksilla, kun playoffsit alkavat. Kotiedullakaan ei ole mitään merkitystä, kun yleisö ei ole mylvimässä tuomareiden käsiä pystyyn. Se peluutusetu on, mutta se on pieni. Lukko, HIFK, Kärpät, Tappara, TPS, KooKoo, Pelicans ja jopa Ilveskin ovat kauden aikana pystyneet vahvoihin vireisiin. KalPakin on ollut ajoittain hyvä. Ja Sport vittumainen kelle tahansa. Se on kuitenkin Risto the Magnificent siellä.

Voipi olla että yksittäisen joukkueen mahdollisuudet menestykseen, kaiken osuessa putkeen, ovat paremmat, kuin millään normaalilla kaudella. En yllättyisi 10.sijan mestaruudesta.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kannattaa luovuttaa suosiolla. Tämä on kuin Trumpin kanssa väittelyä. Joka muuten voitti pressanvaalit reilu 4 vuotta sitten vaikka vedonlyöntikertoimet oli häntä vastaan ja heillä sentään on elanto kyseessä ja ymmärtävät kokonaisuuksia.
Niin, minähän olen tässä keskustelussa väittänyt niinkin hurjia asioita kuin
1. Lukko on tällä kaudella ykkössuosikki, mikäli varmistavat runkosarjan voiton.
2. Kärpät oli viime keväänä ykkössuosikki mestariksi voitettuaan runkosarjan 2,15 pisteen ottelukohtaisella pistekeskiarvolla.

Eivät nuo nyt ihan Trumpin tasoisia väitteitä ole kuitenkaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tai sitten kyseessä on otteluruuhka, jota kattoon räkijöiden ei ole tarvinut kohdata. Lukko näillä näkymin on ainoana pelaamassa 60 peliä, kun mikään karanteenijoukkue ei ole osumassa karanteenijaksoltaan heitä vastaan.

Se että mentiin piste-keskiarvoon ja joillekin joukkueille tuli siitä lepohetki keskellä pahinta otteluruuhkaa, asettaa nämä sijoitustulkinnat kyllä ihan paskan haileeksi.
On totta, että kyseessä on erityislaatuinen kausi koronan ja vajaaksi jäävien pelimäärien vuoksi. En minä silti runkosarjan sijoituksia ihan paskan haileeksi sanoisi. Vähintäänkin suuntaa-antaviksi kuitenkin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Niin, minähän olen tässä keskustelussa väittänyt niinkin hurjia asioita kuin
1. Lukko on tällä kaudella ykkössuosikki, mikäli varmistavat runkosarjan voiton.
2. Kärpät oli viime keväänä ykkössuosikki mestariksi voitettuaan runkosarjan 2,15 pisteen ottelukohtaisella pistekeskiarvolla.

Eivät nuo nyt ihan Trumpin tasoisia väitteitä ole kuitenkaan.

En minäkään mitään muuta väittänyt kuin että kärpät oli ykkössuosikki mestariksi aivan kuten Clinton pressaksi, eli vedonlyöntikertoimien mukaan. Kertoimet on niitä faktoja kun koko alkuvuoden otteluilla ei kuulemma tee mitään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En minäkään mitään muuta väittänyt kuin että kärpät oli ykkössuosikki mestariksi aivan kuten Clinton pressaksi, eli vedonlyöntikertoimien mukaan. Kertoimet on niitä faktoja kun koko alkuvuoden otteluilla ei kuulemma tee mitään.
Jep! Samaa mieltä. Miksi sitten olet ollut niin aggressiivinen ja pyrkinyt alentamaan nimimerkkiäni?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jep! Samaa mieltä. Miksi sitten olet ollut niin aggressiivinen ja pyrkinyt alentamaan nimimerkkiäni?

Sarkasmi ei ilmeisesti ole vahvuutesi. Minä kun olen sitä mieltä että jos pelaa vuodenvaihteesta koko loppukauden melko selkeästi liigan parasta lätkää ja vie viimeisessä keskinäisissäkin kärppiä kuin litran mittaa niin on ennakkosuosikki pudotuspeleihin. Kertoimet ei vissiin näin sanoneet ja ne ovat ennekin olleet järkyttävästi väärässä. Viime keväänä ei sitä päästy kokeilemaan joten tämä kaikki on turhaa mutustelua.

Etköhän ole pyrkinyt alentamaan nimimerkkiäsi ihan itse kun olet tässäkin parin sivun aikana useampaan kertaan todennut että olet ainoa joka ymmärtää kokonaisuuksia.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tuosta vikasta suorasta pleijaripaikasta tulee kyllä helvetillinen tappelu, jos runkosarja näillä peleillä viedään loppuun.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viime kaudella playoffien alla, juuri ennen kauden päätöstä, Lukolla ja Kärpillä oli Veikkauksella tismalleen sama mestaruuskerroin, 3,75. Näin se oli kauttaaltaan muuallakin, että joukkueet oli arvotettu ihan samaan kertoimeen.

Tämä teille @McTorso ja @Via Dolorosa kun siitä keskustelitte.

Tuokin voi tarkoittaa montaa asiaa, esim sitä, että toinen joukkue on ollut aiemmin ylipelattu ja tuon hetken kerroinasetelmalla on Veikkauksen tavoitteena saada ainoastaan tasainen pelijakauma bookkerin näkökulmasta sisään.

Kertoimissa, yhden hetken tasainen asetelma ei aina välttämättä tarkoita sitä, että asetelma kokonaisuudessaan on tasainen. Koska pohjalle pelatuilla panoksilla vs. kerroin on hemmetisti merkitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös