Viestin lähetti varjo
Parahin Svante, voit aivan vapaasti olla välittämättä minun mielipiteistäni mutta samalla sitten taas kyseenalaistat nykyisen lääketieteellisen tutkimuksen. Ihan vapaasti vaan mutta "Bullshittia" ei ole hirveän vakuuttava perustelu suuntaan jos toiseen.
Edellisessä ketjussa joku jo totesikin lihavien ihmisten lemmikkienkin olevan välillä lihavia, onko tässäkin kyse lihavuusgeenistä? :)
Ns. lääketiedettäkin on monenlaista.
Kirjoituksestasi ymmärsin, että kaikilla lihavilla, joilla on lihavat lapset ovat itse aiheuttaneet lihavuuden lapsilleen huonolla ruokailutottumuksillaan. Muuta vaihtoehtoa ei ole - piste.
Silloin varmaan sama lääketieteellinen tutkimus osoittaa, että kaikki liian laihat ihmiset, joilla on liian laihoja lapsia ovat aiheuttaneet laihuuden lapsilleen huonolla ruokailutottumuksillaan. Mitä se lääketieteellinen tutkimus kertoo tilanteessa, jossa lihavilla onkin sekä lihavia, että laihoja lapsia. Niitäkin on myös olemassa yhtä lailla kun on laihoja vanhempia, joilla on lihavia lapsia.
Siinä olet varmasti oikeassa, että suurin syy liikalihavuuteen on ruokailutottumukset, mutta muitakin syitä löytyy. En itse ole lääketieteen "guru", mutta mikäli lastensairaala (Helsingissä) pyytää liika lihavaa lasta tulemaan lääketieteellisiin tutkimuksiin niin mihin niitä tarvitaan, jos asia on jo selvinnyt - vanhempien ruokailutottumukset.