Left vai right?

  • 29 687
  • 148

Mikä on sinun mailasi ”kätisyys”?

  • Left

    Ääniä: 408 66,1%
  • Right

    Ääniä: 197 31,9%
  • Pelaan sujuvasti molemmilta puolilta

    Ääniä: 12 1,9%

  • Äänestäjiä
    617

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Olen oikeakätinen, teen kaiken oikealla. Pelaan leftiltä, eli vasen käsi alhaalla. Kun pelaan pesistä, on räpylä vasemmassa kädessä, pallo lentää oikeasta. Frisbeetä heitän taas paljon paremmin vasemmalla. Palloa potkaisen paljon paremmin vasemmalla.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Olen oikeakätinen, teen kaiken oikealla. Pelaan leftiltä, eli vasen käsi alhaalla. Kun pelaan pesistä, on räpylä vasemmassa kädessä, pallo lentää oikeasta. Frisbeetä heitän taas paljon paremmin vasemmalla. Palloa potkaisen paljon paremmin vasemmalla.
Tuosta tuli mieleen että vaikka olen vasenkätinen niin olen oikeajalkainen. Broidi taas on oikeakätinen mutta vasenjalkainen. Jostain kumman syystä heitän kumminkin frisbeetä paremmin oikealla kädellä
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Leftin mailan kävin aamulla ostamassa.

Ja taas sama juttu kun ennenkin, kauppaan mennessä sitä ajattelee että sellainen halvempi maila riittää ihan hyvin. Eihän sitä nyt ulkojäillä höntsäilyyn mitään kallista mailaa tarvitse. Sitten kun sitä halvempaa mailaa hipelöin, niin huomaa että, ihan vaan parikymppiä lisää niin saisi jo paljon paremman mailan. Ja se maila kädessä sama juttu, ihan vaan parikymppiä lisää niin saisi paljon paremman mailan. Ja niin edes päin. Kunnes sitten kassalla saa miettiä, että mitä vittus taas tapahtui? Munhan piti ostaa ihan vaan joku halpa maila höntsäilyyn.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Leftillä pelaan, kun pelaan sählyä. Jalkapalloa pelatessa potkaisen paremmin oikealla jalalla.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Vasuri, tai siis vasenkätinen. Rightmailat ja kitarat sikäli kun enää harrastan. Petankkikuulat ja tikat lähtivät vasemmasta kädestä. Titasin vasurilla.
Olen oikeajalkainen kuitenkin. Tämä ei kai ole mitenkään outoa, vasenkätisyys ja oikeajalkaisuus? Perhana, koht joku tulostaa jonkun mielialapsykiatrisen tutkimuksen.
Enkä toisaalta ehkä sitä kiistäisikään, joidenkin ihmisten elämä on luotu oudommaksi kuin toisten ei. Sitä välillä miettii, että potkaisinko väärällä jalalla tällä pallolla ekaa kertaa palloon? No en tietenkään potkaissut, jalka on ok, käden valinta olisi voinut olla helpompikin. Tyhmä minä.

lis. sulkapallomailojen käsityksen koin varsin tasa-arvoiseksi aikoinaan. En kokenut itseäni syrjityksi toveriksi.
 
Viimeksi muokattu:

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Olen oikeakätinen mutta pelaan rightin mailalla. Maalivahtina taas olen ns. normaali eli rälläkäsi on left. On muuten pikkaisen hankalaa tuo mailapeli molarina.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Right! Ja oikeakätinen. Katselin huvikseni liigan pistepörssistä top 10 pelaajia. 8/10 oli mailaltaan R! Sattumaako vai ovatko R-kynäilijät muutoinkin taitavampia?
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Vasuri, tai siis vasenkätinen. Rightmailat ja kitarat sikäli kun enää harrastan. Petankkikuulat ja tikat lähtivät vasemmasta kädestä. Titasin vasurilla.
Olen oikeajalkainen kuitenkin. Tämä ei kai ole mitenkään outoa, vasenkätisyys ja oikeajalkaisuus? Perhana, koht joku tulostaa jonkun mielialapsykiatrisen tutkimuksen.
Enkä toisaalta ehkä sitä kiistäisikään, joidenkin ihmisten elämä on luotu oudommaksi kuin toisten ei. Sitä välillä miettii, että potkaisinko väärällä jalalla tällä pallolla ekaa kertaa palloon? No en tietenkään potkaissut, jalka on ok, käden valinta olisi voinut olla helpompikin. Tyhmä minä.

lis. sulkapallomailojen käsityksen koin varsin tasa-arvoiseksi aikoinaan. En kokenut itseäni syrjityksi toveriksi.

Kuulostat minulta.

Olen vasenkätinen. Lätkä ja sähly menisi rightina, mutta futis oikealla jalalla. Vihaan lajeja, joissa suoritus tehdään eteenpäin. Biljardi sekoittaa pasmani aivan täysin, eli en pelaa. Tikka, frisbee, keilapallo, tennis, sulkapallo... Tällaiset taitaa enemmän lähteä oikealla, vaikka vasurillakin melko luontevasti menisi.

Minun kohdallani neurologit ovat tätä ihmetelleet. Puheenikin on paikannettu, koska tässä nähty kaikkea kummallista.
 

Baldrick

Jäsen
Eli varmaan kaikkein tyypillisin eli leftin maila, oikeajalkainen ja muutoinkin oikeakätinen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tulipahan tuossa äsken kuokittua. Yhdessä vaiheessa kun alkoi selkää vihloa, niin koitin vaihtaa asentoa ja pitää vasenta kättä alempana. Eihän siitä rightin pelaajana mitään tullut. Eli aloinpa miettimään: jos kuokitte (tai käytätte kirvestä) niin onko ote sama kuin lätkämailan kanssa?

Monen muun lajin mailaotteitahan täällä on jo vertailtu, mutta tämä kuokka-asia saattaa olla uusi ja tieteellistä tutkimusta vailla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nuinpa se taitaa olla. Ainakin kirveestä ja lapiosta ote on left, luultavasti kuokastakin, mutta on vaikeampi hahmottaa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulipahan tuossa äsken kuokittua. Yhdessä vaiheessa kun alkoi selkää vihloa, niin koitin vaihtaa asentoa ja pitää vasenta kättä alempana. Eihän siitä rightin pelaajana mitään tullut. Eli aloinpa miettimään: jos kuokitte (tai käytätte kirvestä) niin onko ote sama kuin lätkämailan kanssa?

Monen muun lajin mailaotteitahan täällä on jo vertailtu, mutta tämä kuokka-asia saattaa olla uusi ja tieteellistä tutkimusta vailla.

Olen oikeakätinen. Maila on right. Jalkapallossa olen aikalailla oikeajalkainen. Kuokkiessa oikea käsi olisi yläpuolella. Oikea käsi on tarkempi, mutta vasen käsi on vahvempi esim. jos pitää vääntää jotain jumissa olevaa hanaa ym.

Vasemmalla olalla kannan myös laukun. Olen välillä yrittänyt vaihtaa puolta mutta ei voi, kun tuntuu, että ei pysty liikkumaan normaalisti, jos oikea käsi ei ole vapaana.
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Minä olen oikeakätinen, täten luonnollinen left. Ajattelinpas kuitenkin ensi kaudella haastaa hermostoni ja ostaa halvalla rightin mailan, jolla kokeilla veivailua ulkojäillä. Hallipeleissä ei varmaan uskalla kokeilla. Olisi kyllä aikamoista kun pystyisi kehittämään molemmat puolet yhtä luonnollisiksi ja vetäisi vaikka huvikseen kaksi erää leftinä ja kolmanteen kurvailisi rightin pakkina.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nuinpa se taitaa olla. Ainakin kirveestä ja lapiosta ote on left, luultavasti kuokastakin, mutta on vaikeampi hahmottaa.

Jatkohuomio omista päivän hommista. Lapioon tartuin vaistomaisesti leftin otteella, kun heittelin sepeliä kasasta kottikärryihin. Sepelin levityksessä ei sen sijaan ollut mitään väliä kummin päin käsiä pitää.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensä left, mutta joissakin peleissä pystyn pelaamaan yhtä hyvin (huonosti) rightilta, esim golf.

Palloa en pysty potkimaan vasemmalla jalalla sitten yhtään. Futis on kuitenkin yksi niistä harvoista lajeista jossa molempikätisyys (tai -jalkaisuus) on yleistä sekä hyödyllistä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pesäpalloa koulussa pelatessa osasin lyödä molemmilta puolilta yhtä hyvin. Muuten olen oikeakätinen ja sählyssä ja jääkiekossa molemmissa pelaan leftin mailalla. Jalkapallossa menee luontevammin kaikki oikealla jalalla.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Silloin kun vielä höntsäilin lätkän kanssa, niin molemmilla sujuivat kohtuullisesti kuljetus ja vedot. Enemmän kuitenkin leftillä, vaikka tietysti oikeakätinen olen.

Fudiksessa umpiright.

Politiikassa näkökanta on vähän tasoittunut persuilun myötä, mutta selvästi enemmän toki edelleen oikealla kuin vasemmalla.
.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jotkut sorminäppäryyttä vaativat ,yhdellä kädellä tehtävät temput kuten jotkut korttitemput tai vaikka tulitikun ottaminen tikkuaskista ja sen sytyttäminen onnistuvat vasurilla paremmin. Tikanheitto onnistuu melkein yhtä hyvin sekä vasemmalla että oikealla, kuten myös futiksen pelaaminen. Oikeakätinen olen useimmissa asioissa.
 
Viimeksi muokattu:

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen oikeakätinen, maila kaikissa pallopeleissä on right. Jos yhdellä jalalla pitää hyppiä, teen sen vasemmalla jalalla. Jos taas palloa potkin, se on parempi tehdä oikealla jalalla. Varmaan vähän tämmönen sekasikiö..
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Umpioikea tapaus. Käsittelen lätkämailaa oikealta, ja soitan kitaraa samoin oikealta. Potkupallon potkaiseminen onnistuu kunnolla vain oikealla jalalla jos silläkään. Äänestyslappuun numeroitava ehdokas löytyy sekin oikealta, ja kaiken lisäksi olen erittäin usein oikeassa.
 

Järvenpää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Wild, Suomalaiset NHL:ssä
Leftin maila, oli peli mikä hyvänsä. Mukaanlukien golf ja pesis. Pallo- ynnä muu heittäminen tapahtuu vallan oikealla kädellä. Potku tapahtuu pääasiassa oikealla jalalla lajista riippumatta. Muinoinen martial arts -harrastus opetutti myös rippeitä vasenjalkaiseksi, joten välttävästi tarvittaessa jalkapalloa pystyy myös vasurilla potkaisemaan. Skeitatessa ja lumilautaillessa aina oikea kylki edellä. Kuten myös jyrkän mäen laskeutuminen. Pituushyppynä ponnistusjalka oli vasen. Johtui varmaankin juuri siitä oikean jalan heilautuksesta, jolloin vasen oli aina tukijalkana.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Leftin miehiä. Kitarassakin kaula on vasemmalla puolen, epähendrixiäänisesti.

Tiesittekös muuten, että CMX-orkesterissa kaikki soitinta kaulassaan roikottavat muusikot ovat vasenkätisiä, mutta vain A.W. Yrjänä soittaa kätisyytensä mukaisesti? Minä tiesin. Tiedän paljon muitakin asioita, joista ei koskaan ole mitään käytännön hyötyä. Ja se on hienoa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Leftin miehiä. Kitarassakin kaula on vasemmalla puolen, epähendrixiäänisesti.

Tiesittekös muuten, että CMX-orkesterissa kaikki soitinta kaulassaan roikottavat muusikot ovat vasenkätisiä, mutta vain A.W. Yrjänä soittaa kätisyytensä mukaisesti? Minä tiesin. Tiedän paljon muitakin asioita, joista ei koskaan ole mitään käytännön hyötyä. Ja se on hienoa.
Juu ja Kurt Cobain soitti leftiltä ollakseen enemmän samanlaisempi kuin Jimi Hendrix. Tämä saattoi vaikuttaa Cobainin skolioosiin ja vaikuttaa hänen päihteiden käyttöönsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös